اینفلوئنسر اینستاگرام چیست؟ معرفی معروف ترین اینفلوئنسر های اینستاگرام

اینفلوئنسر اینستاگرام چیست؟ معرفی معروف ترین اینفلوئنسر های اینستاگرام

اینفلوئنسر اینستاگرام در واقع جز کاربران عادی اینستاگرام است ولی قدرت تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد. توانایی این افراد در تاثیرگذاری روی افراد دیگر منحصر به فرد است و علاوه بر این اعتبار اثبات شده ای نزد افراد داشته و کاربران قابل توجهی را نیز دارا هستند.

از دیدگاه بازاریابی اینفلوئنسر به شخصی با قدرت تاثیرگذاری زیاد روی خریداران بالقوه یک محصول یا خدمات نیز گفته می شود. اینفلوئنسر اینستاگرام معمولا دارای تعداد دنبال کننده های زیادی است و تعامل بالایی نیز با فالوورهای خود دارد.

این افراد به علت اصالت و قابل اعتماد بودن معمولا می توانند دیگران را ترغیب به خرید یک محصول یا خدمات کنند. حضور این افراد در شبکه های اجتماعی مختلف می تواند به میزان زیادی روی بازار تاثیرگذار باشد.

خدمات اینستاگرام ما با ایجاد کمپین های هدفمند اینستاگرام مارکتینگ با انتخاب اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کار شما به تاثیرگذاری هرچه بهتر کمپین های شما کمک می کنیم.

بسیاری از شرکت های بزرگ امروزه برای این که دسترسی خود به کاربران یک پلتفرم را افزایش دهند در کمپین های اینستاگرام مارکتینگ از اینفلوئنسرها کمک می گیرند.

بازاریابی مبتنی بر ایفلوئنسرها یا اینفلوئنسر مارکتینگ دائما در حال پیشرفت و گسترش است و چرا که اعتماد کاربران پلتفرم های مختلف به اینفلوئنسرها بسیار بیشتر از برندهای مختلف است.

 

اینفلوئنسر اینستاگرام یعنی چه

 

آیا شما هم یک اینفلوئنسر اینستاگرام هستید؟ آیا می دانید برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر به چه تعداد دنبال کننده نیاز دارید؟ اجازه دهید برای پاسخ دادن به این سوال کمی عمیق تر شویم.

در دهه گذشته تنها افراد مشهور و برخی از وبلاگ نویسان قدرت تاثیرگذاری روی جامعه کاربران شبکه های اجتماعی را داشتند و البته در آن زمان تعداد کمی از برندها از طریق این افراد بازاریابی می کردند.

اما امروزه در صنایع مختلف صدها فرد تاثیرگذار فعالیت دارند که برندها می توانند با آنها در ارتباط باشند. برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر اینستاگرام نیاز نیست که حتما ستاره سینما باشید. شما با شروع کار خود در اینستاگرام و تولید محتوای ارزشمند می توانید خیلی راحت به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید.

 

چرا اینفلوئنسرهای اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟

به عنوان مالک یک برند تجاری می توانید از روش ها و تکنیک های مختلف برای بازاریابی محصولات و خدمات استفاده کنید.

حال سوالی که پیش می آید این است که از میان صدها روش مختلف چرا باید اینفلوئنسر اینستاگرام را برای بازاریابی انتخاب کنیم؟

اینستاگرام طی سال های اخیر رشد فوق العاده ای داشته است. این پلتفرم به طور دائمی ویژگی هایی را اضافه می کند که باعث درگیری و صرف زمان بیشتر توسط کاربران در این شبکه اجتماعی می شود.

این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد.

با این وجود ارتباط برقرار کردن با مشتریان برای برندها در این شبکه اجتماعی کمی سخت است چرا که باید اطمینان آنها را به خود جلب کنند. برندها باید در تلاش باشند تا اطمینان مشتریان و کاربران را به خود جلب کنند که برای این کار اینفلوئنسر اینستاگرام می تواند بهترین گزینه باشد.

 

آمارهایی درباره influencer اینستاگرام

 

 

  • 93 درصد بازاریابان از اینفلوئنسرهای اینستاگرام استفاده می کنند.
  • از هر ده بازاریاب برتر 9 مورد ادعا دارند که اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی مناسب برای بازاریابی است.
  • سه صنعت برتر که از اینفلوئنسر اینستاگرام در تبلیغات خود استفاده می کنند صنایع زیبایی، برندهای ورزشی و برندهای لوکس هستند.
  • 70 درصد نوجوانان بیشتر از مشاهیر به اینفلوئنسرهای اینستاگرام اعتماد دارند.
  • در طول 5 سال گذشته میزان فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام ده برابر شده است.
  • در یک نظرسنجی 89 درصد از شرکت کنندگان ادعا داشتند که اینستاگرام می تواند بهترین شبکه اجتماعی برای اینفلوئنسر مارکتینگ باشد.
  • 82 درصد از خریداران محصولات مختلف در اینستاگرام ادعا دارند که توصیه های اینفلوئنسرهای اینستاگرام را دنبال می کنند.

اینفلوئنسر اینستاگرام می تواند مزایای بسیار زیادی را برای برندهای تجاری داشته باشد. برندهای تجاری می توانند از طریق اینفلوئنسرهای اینستاگرام به سرعت اقدام به آگاه سازی کاربران کرده و محصولات خود را به آنها معرفی کنند.

بسیاری از متخصصان این حوزه اعتقاد دارند که اینفلوئنسر مارکتینگ صنعتی است که رشد بسیار بیشتری را نسبت به سایر حوزه های دیجیتال مارکتینگ داشته است. اینفلوئنسر مارکتینگ فرصتی را برای برندهای تجاری فراهم می کند تا بتوانند به سرعت به مخاطبان هدفمند جدیدی دست پیدا کرده و آنها را تبدیل به مشتریان خود کنند. علاوه بر این کمک گرفتن از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای برندسازی نیز بسیار موثر و مفید است.

 

انواع اینفلوئنسر اینستاگرام

مگا اینفلوئنسر: دسته اول اینفلوئنسرهای اینستاگرام مگا اینفلوئنسر است. این دسته از اینفلوئنسرها تعداد زیادی دنبال کننده دارند که معمولا بیشتر از یک میلیون نفر است. اکثر این مگا اینفلوئنسرهای اینستاگرام افراد مشهوری هستند که شهرت خود را از طریق شبکه های اجتماعی به دست نیاورده اند. از جمله آنها می توان به ستاره های سینما، ورزشکاران و ... اشاره کرد.

ماکرو: ماکرو اینفلوئنسرها نیز از دیگر گروه هایی هستند که به عنوان اینفلوئنسر اینستاگرام فعالیت دارند. این دسته از ایفلوئنسرها حداقل 100 هزار تا یک میلیون فالوور دارند و از طریق تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به شهرت رسیده اند.

میکرو: میکرو اینفلوئنسرها دسته دیگری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام هستند که کمتر از صد هزار دنبال کننده دارند ولی تاثیرگذاری بسیار زیادی روی کاربران خود دارند. برای بررسی تاثیرگذاری این اینفلوئنسرها روی دنبال کننده هایشان باید عواملی از جمله میزان تعامل آنها، نوع محتوایی که تولید می کنند و ... را بررسی کنید.

نانو: آخرین دسته از اینفلوئنسرهای اینستاگرام نانو اینفلوئنسرها می باشند. این افراد تعداد کاربران کمی دارند ولی دانش و تخصص بالایی در زمینه خاصی دارند. طرفداران این اینفلوئنسرهای اینستاگرام معمولا تاثیرپذیری بالایی از آنها دارند و شرکت هایی که در زمینه کاری این اینفلوئنسرها فعالیت دارند می توانند بهترین نتیجه را از تبلیغات و بازاریابی از طریق آنها دریافت کنند.

 

معروف ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام

معروف ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام

 

در ادامه چند نمونه اینفلوئنسر های معروف دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد که شاید تعداد دنبال کننده های برخی از آنها کم باشد ولی فوق العاده تاثیرگذار و معروف هستند.

  • Annette White یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام در زمینه سفر و گردشگری است که بیش از 100 هزار نفر او را دنبال می کنند.

 

  • Alex Chung یکی از فعالان در زمینه مد و سبک پیشرو است که بیش از 3.1 میلیون دنبال کننده دارد.

 

  • Benjamin Lowy یکی از معروف ترین اینفلوئنسرهای عکاس است که 224 هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد

 

  • Marie Kondo یکی از اینفلوئنسرهای طراح است که 3.8 میلیون دنبال کننده دارد.

پرطرفدارترین اینفلوئنسر اینستاگرام فوتبالیست معروف کریستیانو رونالدو است که 3.4 میلیون دنبال کننده دارد.

 

آیا شما هم باید یک اینفلوئنسر باشید؟

چه کسی نمی خواهد تاثیرگذار، موفق و ثروتمند باشد؟ اینفلوئنسر اینستاگرام بودن می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. افراد زیادی هستند که گروه های کوچکی از طرفداران را در صفحه اینستاگرام خود جمع کرده و از آنها برای رشد تجارت و کسب و کار خود استفاده کرده اند. اگر قصد دارید فعالیت خود به عنوان یک اینفلوئنسر اینستاگرام را آغاز کنید باید ابتدا هویت خود در این محیط را شناسایی کرده و سپس اقدام به تولید محتوای حرفه ای و با کیفیت کنید. با به اشتراک گذاشتن محتوای درجه یک با دنبال کننده های خود می توانید کم کم تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۶ ) ۴.۱ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید