انکرتکست چیست

انکرتکست چیست

انکرتکست متن قابل کلیک بر روی لینک ها هستند. همانطور که می دانید بک لینک ها یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی سایت است. اما دلیل اهمیت انکرتکست چیست؟

انکرتکست ها مانند تابلوهایی در جاده هستند که هم به موتور جستجو و هم کاربر مسیر خروج را نشان می دهند و به همین دلیل در اکثرا مواقع پیشنهاد میشود انکرتکست ها را مرتبط با صفحه مقصد انتخاب کنید نه یک عبارت عمومی.

انتخاب انکرتکست مناسب به موتورهای جستجو سیگنالی برای تعیین موضوع یک صفحه وب را می دهد.

به مثال زیر توجه کنید:

نمونه ای از انکرتکست بد: کلیک کنید

نمونه ای از انکرتکست خوب: انکرتکست چیست

 

مفهوم انکرتکست

انکرتکست کلماتی قابل مشاهده هستند که در زمان لینک دادن به صفحه ای دیگر نمایش داده می شود.

Example Anchor Text

Example Anchor Text 

 

انواع انکرتکست

متن انکرتکست به جایگاه شما در گوگل کمک می کند.

روش های مختلفی برای ایجاد انکرتکست وجود دارد و گاهی مفید است و گاهی هم بی فایده. در ادامه به معرفی انواع انکرتکست های مختلفی که می تواند در زمان ایجاد بک لینک از آن ها استفاده کرد میپردازیم:

مطابقت کامل یا Exact Match

در این حالت انکرتکست اگر دقیقا شامل کلمه کلیدی باشد انکرتکست از نوع مطابقت کامل یا Exact mach است. برای مثال لینک (سئو چیست) به صفحه ای با موضوع سئو چیست و اطلاعاتی درباره آن پیوند دارد.

در گذشته استفاده دقیق از کلمات کلیدی در انکرتکست ها به بهبود رتبه کمک میکرد و همین مورد باعث استفاده بیش از حد آن شد و گوگل در جهت مجازات اینگونه سایت ها و پنالتی سایت قدم برداشت.

هنوز هم این روش روشی موثر است اما برای طبیعی جلوه دادن و حساس نشدن گول نیاز است به طور کلی از انواع انکرتکست ها استفاده نمایید.

 

حتما بخوانیدبک لینک چیست و چگونه بک لینک بگیریم که جریمه نشویم؟

 

 

مطابقت جزیی

anchor text است که شامل تغییراتی در کلمه کلیدی صفحه پیوند داده شده به آن است به طور کلی زمانی که کلمه کلیدی را به همراه کلمه دیگری استفاده می کنید از روش مطابقت جزیی استفاده شده است. به عنوان مثال: "استراتژی های ایجاد بک لینک" که به صفحه ای در مورد ایجاد بک لینک دارند.

این روش هنوز هم یکی از روش های کم ریسک و کارآمد است زیرا استفاده از کلمه کلیدی به عنوان انکرتکست به عنوان اسپم شناخته نمی شود.

انکرتکست با نام برند Brand + keyword Anchor

برای افزایش اعتبار این یک روش عالی است. این روش بسیار کم ریسک است تا زمانی که تعداد بسیار زیادی بک لینک ها با برند نداشته باشید گوگل این روش را طبیعی می داند.

روش بعدی ایجاد لینک بدون انکر تکست است. در این روش لینک صفحه بدون هیچ متنی در صفحه قرار میگیرد.

در بیشتر مواقع این کار غیر مفید محسوب می شود. زیرا در زمان خواندن محتوا رسیدن به یک URLبه جای متن باعث تجربه کاربری نامناسب برای کاربر می شود.

بنابراین بهتر است از استفاده از این نوع لینک سازی تا حد ممکن خودداری نمایید.

استفاده از عبارات عمومی  Generic Anchors

احتمالا این مورد را زیاد دیده اید، زیرا برای Call To Action بسیار موثر و کاربرپسند هستند.

انواع انکرتکست های عمومی که می توان استفاد کرد را در ادامه آورده ایم:

  • کلیک کنید
  • در اینجا
  • بیشتر بخوانید
  • اطلاعات بیشتر در اینجا
  • این سایت

زمانی که بخواهید کاربر را به یک منبع معتبر و یا ابزار مفید و مشهور هدایت کنید میتوانید از این انکرتکست استفاده نمایید.

اما زیاد از آن استفاده نکنید.

استفاده از متن های در (این صفحه) و (اینجا) می تواند باعث خستگی کاربر شود و هیچ اطلاعاتی درباره محتوایی که به آن لینک داده اید نمی دهد.

انکرتکست هم معنی LSI Anchors

برای پیدا کردن این عبارت ها، کلمه کلیدی صفحه خود را در باکس سرچ گوگل بنویسید. گوگل عبارت هایی که بیشترین سرچ را داشته اند را به شما نمایش می دهد.

استفاده از این عبارات کمک می کند تا گوگل محتوای شما را به عنوان سایتی مرتبط و منحصر به فرد بداند که به عبارات پر سرچ پرداخته است.

 

حتما بخوانید: موارد تاثیرگذار در سئو سازی سایت

 

 

ویژگی های انکرتکست

کوتاه بودن

با اینکه هیچ محدودیتی در طول انکرتکست وجود ندارد اما پیشنهاد میشود تا جای ممکن از انکرتکست های کوتاه و مختصر استفاده شود.برای انتخاب انکرتکست باید دو نکته را در نظر داشته باشید:

  • کوتاه ترین و دقیق ترین روش برای توصیف صفحه لینک داده شده چیست؟
  • چه عبارت و کلماتی کاربر را به کلیک کردن ترغیب می کند؟

 

تراکم کلمات کلیدی

در بهینه سازی سایت با وجود الگوریتم پنگوئن، ایجاد بک لینک های زیاد با یک انکرتکست به خصوص انکرتکست exact keyword ریسک بالایی دارد. زیرا در این صورت این الگوریتم مشکوک به غیرطبیعی بودن بک لینک ها می شود و ممکن است نشانه این باشد که لینک ها به صورت دستی ایجاد شده اند.

به طور کلی استفاده از انکرتکست با کلمه کلیدی صفحه مقصد بهترین روش برای لینک سازی است، اما استفاده از انواع روش های ایجاد انکرتکست کمک می کند تا به صورت طبیعی روند لینک سازی را پیش ببرید و نتایج بهتری را کسب خواهید کرد.

 

ارتباط صفحه هدف

با هوشمند شدن موتورهای جستجو معیارهای بیشتری برای رتبه بندی سایت ها تعیین شده است. یکی از معیارهای رتبه بندی سایت ها در نتایج ارتباط میان سایت لینک دهنده است. مهم نیست که تمامی صفحات سایت مرتبط باشد کافیست صفحه ای که به شما لینک می دهد موضوع مرتبطی با سایت شما داشته باشد، همین باعث ارزش بیشتر لینک دریافتی می شود.

بک لینک هایی که از سایتی با موضوع مرتبط لینک می شوند سیگنال قوی تری نسبت با بک لینک از سایت های غیرمرتبط ارسال می کنند.

 

چطور anchor text بر روی رتبه بندی تاثیر می گذارد؟

anchor text به گوگل برای درک موضوع صفحه شما و کلمات کلیدی که باید رتبه بندی کند هم کمک می کند. برای مثال سایتی به این صفحه از سایت کیان تجارت با عبارت انکرتکست لینک دهد گوگل متوجه می شود احتمالا این صفحه ارتباطی با انکرتکست دارد. اگر افراد دیگر همین کار را انجام دهند گوگل مطمئن می شود که قطعا این درباره انکرتکست است.

 

نتیجه گیری

دانستن انواع انکرتکست کمک می کند تا با استراتژی درست و قوی شروع به لینک سازی نمایید.

زمانی که شما انکرتکست مرتبط و مناسب ایجاد کنید می توانید سیگنال های مثبتی را به ربات های گوگل ارسال نمایید.

همچنین بهتر است برای لینک سازی داکیومنتی طراحی نمایید تا بتوانید با استراتژی درست و با برنامه ریزی روند طبیعی لینک سازی را با انواع مختلف انکرتکست پیش ببرید .

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید