8 مورد از بهترین ابزار سئو

8 مورد از بهترین ابزار سئو

تسلط بر بهینه‌سازی سئو می‌تواند سخت باشد، به‌خصوص اگر تازه شروع کرده‌اید. خوشبختانه، یافتن بهترین ابزار سئو آسان است، بهترین این ابزارها در این مقاله گردآوری شده است. نیازی نیست همه این ابزارها را امتحان کنید، فقط باید بفهمید که کدام یک برای کسب‌وکار شما بهتر عمل می‌کند.

 

ابزار سئو پولی

1) ClickFlow (Paid)

 ClickFlow یک نرم‌افزار بهینه سازی محتوا است که به شما کمک می‌کند ترافیک ارگانیک خود را در عرض چند هفته افزایش دهید. این ابزار به شما در نوشتن محتوای سئو دوستانه کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان واجد شرایط بیشتری را به سایت خود بیاورید.

نحوه استفاده از این ابزار

یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید و سایت خود را به سرچ کنسول متصل کنید. این ابزار بهترین فرصت‌های رشد را فهرست می‌کند که باید برای جذب ترافیک بیشتر در کلمات کلیدی هدف خود در نظر بگیرید. سه بخش مهم این ابزار وجود دارد: ویرایشگر محتوا، تجزیه محتوا و آزمایش‌ها.

ویژگی Content Decay صفحاتی را شناسایی می‌کند که هر ماه ترافیک خود را از دست می‌دهند. پس از به‌روزرسانی پست‌های وبلاگ برای دستیابی به نمره A+، می‌توانید یک تست محتوا روی آن‌ها اجرا کنید تا ترافیک ازدست‌رفته را بازگردانید. بخش آزمایش‌ها نتایج آزمایش‌هایی را که در حال حاضر در سایت شما اجرا می‌شوند نمایش می‌دهد. می‌توانید افزایش یا کاهش تعداد کلیک‌ها، نمایش‌ها و CTR ها را مشاهده کنید.

ویژگی‌های برتر

این ویرایشگر محتوا فهرستی از سؤالات مرتبط را برای اضافه کردن به محتوای شما نمایش می‌دهد تا آن را در کادر سؤال PAA Google نشان دهد. بخش URL رقیب در ویرایشگر محتوا به شما امکان می‌دهد عنوان، URL و تاریخ محتوای رقبای خود را که قبلاً در 10 مورد برتر برای کلمه کلیدی موردنظر شما رتبه‌بندی شده است، مقایسه کنید. ویژگی بین‌المللی سازی به شما امکان می‌دهد محتوای خود را علاوه بر زبان انگلیسی به صدها زبان و همچنین موتورهای جستجوی Google خاص کشوری که می‌خواهید مقاله شما در آن رتبه‌بندی شود، بهینه کنید.

چرا این ابزار مفید است؟

ClickFlow یک نرم‌افزار هوشمند محتوا است. بازاریابان محتوا و سئوکاران باید از این ابزار برای بهینه‌سازی محتوا موجود در سایت خود استفاده کنند تا بدون نیاز به ایجاد بک لینک یا محتوای جدید نتایج عالی به دست آورند.

 

2) Ahrefs (Paid)

Ahrefs یک مجموعه پیشرو SEO است که مجموعه‌ای از ابزارهای SEO را برای تقویت سئو هر دامنه ارائه می‌دهد. برندهای پیشرو در سراسر جهان مانند Adobe، Uber و Netflix به آن اعتماد دارند.

نحوه استفاده از این ابزار

برای استفاده از Ahrefs، باید یک اشتراک پولی بخرید یا یک دوره آزمایشی 7 روزه را شروع کنید. پس از ورود به سیستم، آدرس وب‌سایت خود را در Site Explorer وارد کنید تا با معیارهایی مانند ترافیک ارگانیک، نمایه بک لینک و... تجزیه و تحلیل عمیق سایت خود را دریافت کنید. همچنین، Ahrefs دارای یکی از بزرگ‌ترین پایگاه داده با 150 میلیون کلمه کلیدی و 14 تریلیون لینک است.

علاوه بر سرچ کلمات کلیدی و تجزیه‌وتحلیل رقبا، شما همچنین می‌توانید از Ahrefs برای یافتن مشکلات مهم سئو سایت خود استفاده کنید. ویژگی حسابرسی سایت Ahrefs وب‌سایت شما را برای بیش از 100 مشکل SEO اسکن می‌کند و توصیه‌هایی برای رفع آن‌ها ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های برتر

Site Explorer به شما کمک می‌کند تا تمام داده‌های ضروری هر دامنه، از جمله رتبه‌بندی دامنه، کل بک لینک‌ها، کل دامنه‌های ارجاع دهنده، کلمات کلیدی ارگانیک، کل ترافیک و ارزش ترافیک را دریافت کنید.

ابزار Keyword Research به شما امکان می‌دهد هزاران ایده برای انتخاب کلمه کلیدی را با معیارهای داده محور مانند حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی، نمای کلی SERP و CPC پیدا کنید.

Content Explorer به شما کمک می‌کند تا محتوای برتر را در صنعت خود پیدا کنید. با استفاده از ابزار Rank Tracker می‌توانید موقعیت کلمات کلیدی خود را ردیابی کنید. این به شما امکان می‌دهد رتبه‌بندی کلمات کلیدی را در 170 کشور با موقعیت و ترافیک متوسط ​​بررسی کنید.

چرا این ابزار مفید است؟

Ahrefs یک ابزار بسیار مفید است زیرا با یک جعبه‌ابزار SEO کامل ارائه می‌دهد. Ahrefs به شما امکان می‌دهد تخمین ترافیک را برای 10 صفحه برتر دریافت کنید، از این رو این ابزار برای انجام پیش‌بینی SEO عالی است.

ابزار سئو پولی

 

3) ابزار سئو پولی و رایگان Ubersuggest 

Ubersuggest یک ابزار SEO مبتدی است که توسط نیل پاتل تأسیس شده است. این ابزار چندین ویژگی آسان برای تجزیه‌وتحلیل دامنه، تحقیق کلمات کلیدی، مهندسی معکوس رقبا، کشف داده‌های بک لینک و انجام سایر وظایف ضروری SEO را ارائه می‌دهد.

نحوه استفاده از این ابزار

وارد ابزار شوید و هر دامنه یا کلمه کلیدی را برای دریافت داده وارد کنید. این ابزار تعداد کلمات کلیدی ارگانیک که دامنه بر اساس آن‌ها رتبه‌بندی می‌شود، ترافیک ماهانه ارگانیک، اعتبار دامنه و کل بک لینک‌ها را برمی‌گرداند.

ویژگی‌های برتر

ابزار Content Ideas به شما امکان می‌دهد ده‌ها ایده در مورد موضوعات محتوایی را همراه با کلمات کلیدی پیشنهادی پیدا کنید. ابزار Backlink Opportunity به شما کمک می‌کند صدها وب‌سایت را پیدا کنید که به دامنه رقیب شما پیوند دارند اما به دامنه شما پیوند نمی‌دهند.

چرا این ابزار مفید است؟

Ubersuggest دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است که به مبتدیان اجازه می‌دهد تا به‌راحتی از این ابزار استفاده کنند. برخلاف Semrush و Ahrefs، درک Ubersuggest بسیار آسان است و ویژگی‌های آن محدود است. این ابزار برای مشاغل کوچک یا برای تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت شخصی توصیه می‌شود.

 

4) ابزار پولی سئو KeywordChef

KeywordChef یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی طولانی است که به شما کمک می‌کند هزاران کلمه کلیدی مرتبط را پیدا کنید که تقریباً رتبه‌بندی آن‌ها تضمین شده است.

نحوه استفاده از این ابزار

برای سایت ثبت‌نام کنید و وارد ابزار شوید. سپس کلمه کلیدی خود را وارد کنید و نوع تحقیق کلمه کلیدی را که می‌خواهید انجام دهید انتخاب کنید. انواع مختلفی از تحقیقات کلیدواژه در این ابزار وجود دارد که می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد:

  • جستجوی عام
  • جستجوی کلمه کلیدی
  • کلمات کلیدی که با «بهترین» شروع می‌شوند
  • مقایسه کلمات کلیدی
  • کلمات کلیدی که با «چگونه» شروع می‌شوند
  • کلمات کلیدی که با «بیشترین» شروع می‌شوند
  • پیشنهاد کلیدواژه جایگزین
  • کلمات کلیدی حاوی «ایده‌ها»

برای مشاهده نتایج کامل جستجو باید مقداری اعتبار خرج کنید: این ابزار 1000 اعتبار را به‌صورت رایگان به شما می‌دهد و پس از استفاده از آن‌ها، می‌توانید اعتبار بیشتری خریداری کنید.

چرا این ابزار مفید است؟

KeywordChef دارای فیلترهای مفیدی است که به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی آشکار یا پنهان را پیدا کنید. علاوه بر این، برای استفاده از ابزار نیازی به پرداخت هزینه ماهانه ندارید. با مبلغ 20 دلار می‌توانید کل ابزار را خریداری کنید.

 

5) لینک Whisper (Freemium)

Link Whisper یک ابزار مفید سئو است که به شما کمک می‌کند لینک سازی داخلی سایت خود را بهبود ببخشید. این یک افزونه وردپرس برای سرعت بخشیدن به فرآیند پیوند داخلی به‌منظور رتبه بهتر در SERP ها است. نصب این ابزار آسان است و دارای ویژگی‌های قدرتمندی است.

ویژگی‌های برتر

این ابزار گزینه‌ای دارد که می‌توانید کلمه کلیدی موردنظر خود را وارد کنید و مرتبط‌ترین لینک‌های داخلی را به شما پیشنهاد می‌دهد. پس از اتصال به سرچ کنسول خود، می‌توان از Link Whisper برای مشاهده نمایش‌ها، کلیک‌ها، موقعیت و CTR استفاده کرد.

چرا این ابزار مفید است؟

لینک‌های داخلی بسیار مهم هستند زیرا به گوگل کمک می‌کنند تا محتوای شما را درک کند و به سایت شما در نتایج جستجو رتبه بهتری بدهد. لینک‌های داخلی همچنین به گوگل می‌گویند که کدام صفحات سایت شما مهم هستند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید ساختار پیوند داخلی سایت خود را بهبود ببخشید، Link Whisper یک ابزار ضروری است.

ابزار سئو رایگان

 

ابزار سئو رایگان

1) سرچ کنسول گوگل (رایگان)

سرچ کنسول گوگل ابزاری است که برای هر مدیر وب‌سایتی ضروری است. این یک ابزار رایگان است که مشکلات سایت شما را شناسایی کرده و ترافیک و عملکرد سایت شما را اندازه‌گیری می‌کند.

نحوه استفاده از این ابزار

برای شروع استفاده از سرچ کنسول گوگل، یک حساب کاربری ایجاد کنید و سایت خود را به آن اضافه کنید. برای نمایش آن در Search Console باید مالکیت سایت خود را تأیید کنید. برای تأیید مالکیت سایت خود، باید یک کد را در سایت خود آپلود کنید.

سرچ کنسول به شما امکان می‌دهد تجزیه‌وتحلیل‌های جستجو را بررسی کنید، مانند تعداد بازدیدهای سایت، کلیک‌ها، میانگین CTR و رتبه‌بندی سایت در گوگل

Google Search Console همچنین به شما کمک می‌کند تا مشکلات Core Web Vitals سایت خود را برای دستگاه‌های دسکتاپ و تلفن همراه بررسی کنید. می‌توانید بررسی کنید که کدام صفحات امتیاز ضعیفی دارند و کدام صفحات نیاز به بهبود دارند.

ویژگی‌های برتر

برای مشاهده تعداد URL های خوب و بد، می‌توانید گزارش «تجربه صفحه» سایت خود را بررسی کنید. بخش Core Web Vitals به شما امکان می‌دهد صفحاتی را که مشکلات بارگذاری صفحه مانند LCP، FCP یا FID دارند شناسایی کنید. شما می‌توانید عملکرد سایت خود را در SERP ها نظارت کنید و متوجه شوید که سایت شما چه تعداد بازدید و کلیک در گوگل دارد. می‌توانید صفحات AMP را نظارت، آزمایش و ردیابی کنید و قابلیت استفاده از تلفن همراه برای افزایش CTR را بهبود بخشید.

 

2) ابزار سئو رایگان Mobile Friendly Test

جستجو از طریق دستگاه‌های تلفن همراه روزبه‌روز در حال افزایش هستند و بنابراین مهم است که سایت خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید.

Mobile Friendly Test ابزاری رایگان است که به شما امکان می‌دهد پاسخگویی وب‌سایت خود را در دستگاه تلفن همراه بررسی کنید.

نحوه استفاده از این ابزار

آدرس سایتی را وارد و سپس روی دکمه اجرای تست کلیک کنید. در عرض چند ثانیه متوجه خواهید شد که آیا وب‌سایت شما موبایل فرندلی است یا خیر.

ویژگی‌های برتر

این ابزار به‌سرعت بررسی می‌کند که آیا وب‌سایت شما برای تلفن همراه سازگار است یا خیر. راه‌های مختلفی را برای بهینه‌سازی سایت شما برای دستگاه‌های تلفن همراه پیشنهاد می‌کند. برخی از پیشنهاد‌ها عبارتند از: استفاده از اندازه فونت خوانا و... .

چرا این ابزار مفید است؟

ایجاد یک سایت واکنش گرا که به‌طور خودکار خود را مطابق با دستگاه تلفن همراه تطبیق دهد، راهی عالی برای بهبود تجربه کاربر است. ابزار Google s Mobile Friendly Test به‌سرعت بررسی می‌کند که آیا وب‌سایت شما برای مخاطبان تلفن همراه مناسب است یا خیر. همچنین لیستی از پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد که می‌توانید برای اینکه وب‌سایت خود را موبایل پسند کنید. 

 

3) SEO Books Robots.txt Generator

Robots.txt یک فایل ویژه است که به موتورهای جستجو می‌گوید کدام صفحات را از وب‌سایت شما فهرست کنند. این ابزار به شما در ساخت فایل robots.txt کمک می کند.

ویژگی‌های برتر

شما به‌راحتی می‌توانید crawling دایرکتوری‌ها و فایل‌ها را ممنوع کنید و به روبات‌ها آموزش دهید که چگونه سایت شما را کراول و بررسی کنند.

استفاده از این ابزار رایگان است و فایل متنی موردنیاز را در چند ثانیه تولید می‌کند.

چرا این ابزار مفید است؟

شما قطعاً نمی‌خواهید ربات‌های موتور جستجو به اطلاعات محرمانه مربوط به مشتریان شما دسترسی داشته باشند و آن‌ها را عمومی کنند. اینجا جایی است که فایل robots.txt مفید است. مولد Robots.txt از SEO Book به شما کمک می‌کند تا کد موردنیاز را در چند ثانیه تولید کنید تا بتوانید آن را به سایت خود اضافه کنید.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید