7 موردی که قبل از لانچ کردن سایت باید چک شود

7 موردی که قبل از لانچ کردن سایت باید چک شود

صرف نظر از سطح تجربه، طراحی سایت یک کار استرس‌زا و پیچیده است. این کار مراحلی دارد که ممکن است برخی از آنها اشتباه پیش برود. ممکن است اشتباه موارد کوچکی مانند یک غلط املایی یا موارد بزرگی مانند فراموش کردن تنظیم آدرس‌ های درست وب‌ سایت را شامل شود. 
در این مقاله لیستی تهیه شده است با عنوان 7 موردی که قبل از لانچ کردن سایت باید چک شود تا شما مخاطب گرامی بتوانید قبل از لانچ کردن یا راه‌ اندازی سایت خود اقدامات لازم را انجام دهید. این لیست که بر اساس تجربه کیان تجارت از لانچ وب ‌سایت ایجاد شده است، تضمین می‌ کند که سایت عملکرد خوب و قوی خواهد داشت و صاحب وب‌ سایت می‌ تواند شاهد پیشرفت‌ های زیادی باشد. اقداماتی که قبل از راه اندازی سایت باید بررسی شود برای هر سایت شامل موارد مختلفی است اما به طور کلی می‌ توان مواردی که در ادامه مطرح شده است را بررسی کرد.

 

1- محتواهای سایت را مرور کنید

برای بررسی محتوای سایت خود وقت بگذارید تا مطمئن شوید که همه چیز درست است و درست کار می‌ کند. همه چیز یعنی از محتوای صفحات گرفته تا بارگذاری ویدیوها و تصاویر، که بایستی به درستی انجام شود. همچنین باید استراتژی محتوای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظرتان را به درستی استفاده کرده اید. همچنین، محتواهای سایت را بررسی کنید که از نظر فونت و اندازه فونت، استفاده درست از هدینگ ها یا H ها درست باشد. اطلاعات تماس خود را بررسی کنید که در تمامی بخش ها (هدر، فوتر، تماس با ما و ...) به درستی درج شده باشد. مطمئن شوید که از طراحی CTA یا Call To Action مناسب استفاده کرده اید.

 

2- سایت را در دستگاه های مختلف بررسی کنید تا واکنشگرا باشد

سایت را از نظر UI/Ux بررسی کنید تا مطمئن شوید سایت کاربرپسند است و کاربران را جذب می کند. طراحی و ساخت سایت باید به گونه ای انجام شود که ریسپانسو و واکنش گرا باشد. وب سایت را در همه مرورگرهای وب و در همه دستگاه‌ ها مانند کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، تبلت و موبایل در سایزها و سیستم عامل های متفاوت بررسی کنید که مشکلی نداشته باشد و عالی به نظر برسد. در این صورت می‌ توانید طراحی سایت خود را واکنش‌ گرا بنامید.

 

راه اندازی سایت 

 

3- عملکرد همه بخش های سایت بررسی کنید

مطمئن شوید که تمام بخش ها و ویژگی‌ ها در سایت شما به درستی کار می‌ کنند. منظور از تمامی بخش ها فرم های ثبت نام، ارسال ایمیل، بخش نظرات کاربران، پرسش و پاسخ ها، لینک های هد و فوتر، قابلیت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، آدرس در نقشه و ... می باشد باید در تمامی دستگاه ها و مرورگرهای وب تست کنید. همچنین لینک های داخلی و خارجی، سرعت لود سایت را بررسی کنید چرا که اهمیت بالایی دارد. اگر بخش های مختلف سایت به درستی کار نکند موجب از خروج کاربران و افزایش نرخ پرش سایت می شود. سرعت لود سایت بسیار مهم است و باید در کمترین زمان ممکن سایت به طور کامل لود شود. هنگام طراحی سایت از کدها و بهینه های شده استاده کنید تا سرعت لود سایت را کاهش دهید.

اگر سایتی که طراحی کرده اید فروشگاهی است حتما باید مراحل خرید را یکبار طی کنید و پرداخت هم انجام دهید تا مطمئن شوید که فرآیند خرید و درگاه پرداخت مشکلی ندارد. همچنین سایت های فروشگاهی نیاز به اینماد یا نماد الکترونیک دارند که باید برای دریافت آن اقدام کنید.  

 

4- بعد از طراحی سایت و قبل از لانچ کردن آن را تجزیه و تحلیل کنید

هنگام راه‌اندازی سایت باید آن را آنالیز کنید و باید بدانید که چگونه کار می‌ کند و کاربر چگونه به صفحه مورد نظر هدایت می شود. این تجزیه و تحلیل‌ به شما این امکان را می‌ دهد که سایت خود را ارزیابی کنید و به طور مداوم آن را در طول زمان بهبود بخشید. اطلاع از بخش های مختلف سایت که چگونه کار می کند و بخش هایی که مشکل دارند و یا نیاز به توسعه دارند به شما کمک می کند که در طول زمان یک سایت حرفه ای داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: 10 دلیل نیاز به طراحی سایت جدید
 

5- سایت را از نظر سئوبیس بودن چک کنید

اگر می‌ خواهید دیگران از سایت شما دیدن کنند، استفاده از تکنیک‌ های سئو می‌ تواند به تحقق این مورد کمک کند. از تکنیک‌ های بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو، مانند داشتن عناوین منحصر به فرد صفحه و توضیحات متا منحصر به فرد برای راه اندازی سایت خود استفاده کنید. آدرس صفحات (URL) را چک کنید که از الگوریتم های سئو تبعیت کند. سایت مپ سایت را چک کنید که درست باشد و مطمئن شوید که سایت مپ مناسب استفاده کرده اید. 

 

طراحی سایت سئوبیس 

 

6- بعد از طراحی سایت از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید

در نهایت بعد از طراحی و ساخت سایت با بک آپ گیری منظم از آن مطمئن شوید که از از دست‌‌ رفتن داده‌ها جلوگیری می‌ کنید. بک آپ گیری از سایت و اطلاعات بارگذاری شده از آن باعث می شود که اگر روزی برای سایت شما مشکلی پیش آمد اطمینان خاطر داشته باشید. 

 

7- اتصال سایت به سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

سایت خود را به سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس متصل کنید تا راحت بتوانید رفتار کاربران آنالیز کنید. سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس از ابزار های مهم آنالیز رفتار کاربران در دنیا هستند که از تمامی بخش های سایت به شما اطلاعات می دهد. با آنالیز اطلاعات و داده هایی که از آنها به دست می آورید می توانید تعامل خود با کابران را تقویت کنید. 

 

 

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم که نکات کلی بررسی سایت قبل از لانچ و راه اندازی را شرح دهیم. البته در نظر داشته باشید که ممکن است برخی از سایت ها مانند سایت های نیازمندی یا درج آگهی به بررسی دقیق تری نیاز داشته باشند. سایت هایی که شرکت کیان تجارت طراحی می کند توسط کارشناس مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در صورت وجود مشکل، قبل از لانچ کردن رفع شود. 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۳.۷ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید