12 نکته برای افزایش نرخ تبدیل سایت

12 نکته برای افزایش نرخ تبدیل سایت

نرخ تبدیل مهمترین شاخص کلیدی عملکرد (KPI) هر وب‌ سایت سودآور است. در واقع نرخ تبدیل نشان دهنده عملکرد یک سایت می باشد. میانگین نرخ تبدیل برای یک سایت تجارت الکترونیک حدود 1.84٪ و 3.71٪ است. رعایت چند نکته ساده در طراحی سایت، نرخ تبدیل را افزایش می دهد. اگر سایتی دارد که نرخ تبدیل پایینی دارد، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم در مورد استراتژی های موجود برای بهبود طراحی سایت و قوی تر کردن وب سایت با شما صحبت کنیم.

 

1- ساده سازی فرم در طراحی سایت

ساده سازی فرم های موجود در سایت مانند فرم ثبت نام یکی از بهترین استراتژی برای هر وب سایتی می باشد. اگر شما اطلاعات خیلی زیادی را از کاربران بخواهید، ممکن است از ادامه فرآیند خرید پشیمان شوند و سایت را ترک کنند. در واقع کاربران کم حوصله هستند و دوست ندارند اطلاعات شخصی زیادی در اختیار سایت ها قرار دهند. بنابراین، سعی کنید تعداد فیلدهای فرم های آنلاین را به حداقل برسانید.

 

2- عوامل حواس پرتی را حذف کنید

اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز کاربر را از تصمیمی که دارد منحرف نکند. در واقع، هر چیزی که بتواند حواس کاربر را پرت کند می تواند نرخ تبدیل را کاهش دهد. بنابراین، مطمئن شوید که صفحات فرود روی مبحث اصلی متمرکز است. برای مثال، ویدیوها، تبلیغات و تصاویر غیر ضروری را حذف کنید. همچنین باید مطمئن شوید که CTA جذاب و دسترسی به آن آسان است.

 

افزایش نرخ تبدیل 

 

3- به کاربران خود گارانتی ارائه دهید

کاربران نسبت به خرید آنلاین محتاطانه عمل می کنند. در اینجا سایت های فروشگاهی باید به کاربران ضمانت بازگشت وجه، مرجوع کردن کالاهایی که معیوب هستند و ... دهند. هنگام طراحی سایت باید به این نکته توجه کنید و در بخشی از سایت و یا صفحات فرود ضمانت بازگشت پول، گارانتی و ... را لحاظ کنید تا اعتماد کاربر را جلب کند. سایت های فروشگاهی بزرگ و معتبر نیز این بخش در سایت دارند.

 

4- اطلاعات تماس را کامل قرار دهید

راه دیگر برای افزایش اعتماد کاربران ارائه اطلاعات کامل تماس است. ارائه آدرس ایمیل، آدرس فیزیکی شرکت و شماره تلفن پشتیبانی، نحوه پیگیری سفارش و ... نشان دهنده وجود واقعی شرکت است. علاوه بر این، دانستن اینکه در صورت وجود هرگونه مشکلی در سفارش، پشتیبانی وجود دارد که می‌ توان با آن تماس گرفت، افراد بیشتری را تشویق به خرید می کند و نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

 

5- نمایش نظرات و امتیاز محصول

یکی از بخش های مهمی که هنگام طراحی سایت فروشگاهی باید در نظر گرفت، بخش نظرات کاربران و امتیاز محصول است. کاربر وقتی بین خرید و نخریدن محصول تردید دارد به بخش نظرات کاربرانی می رود که محصول را قبلا خریداری کرده اند و با مطالعه آنها راحت تر می تواند تصمیم بگیرد.شاید بنظر نیاید اما بخش نظرات کاربران و امتیاز محصول در افزایش نرخ تبدیل تاثیرگذار است. این بخش باید در صفحه فرود در نظر گرفته شود.

 

6- از تخفیف های زمان دار برای بالا بردن نرخ تبدیل استفاده کنید

هرچه مدت زمان بیشتری برای تصمیم به خرید طول بکشد، شانس خرید کمتر می شود. از این رو، پیشنهاد تخفیف در بازه زمانی محدود، کاربران را به خرید تشویق می کند. نمایش تایمر شمارش معکوس در سایت یکی از همین استراتژی هاست. در این صورت، هیچ شکی در ذهن خریدار وجود نخواهد داشت که اگر اکنون خریدی انجام ندهند، فرصت خرید را از دست خواهند داد.

 

طراحی سایت 

 

 7- Call to Action را بهبود ببخشید

Calls To Action های جذاب استفاده کنید و در جایی از صفحات قرار دهید که کاربران را تشویق به خرید کند. طراحی CTA یکی از موارد مهمی است که هنگام طراحی سایت باید به آن توجه کنید. از جملات کوتاه و جذاب استفاده کنید، برای مثال اصطلاحاتی مانند «هم اکنون خرید کنید» آنقدر رایج شده است که مردم آن را نادیده می گیرند. پس کلمات خود را طوری طراحی کنید و طوری بچینید که بتوانید نظر کاربر خود را به طور کامل جمع نمایید.

 

 8- مرحله اولیه را ساده کنید

برای بالا بردن نرخ تبدیل در طراحی سایت، شما باید مراحل اولیه را ساده کنید. قانع کردن مشتریان برای پر کردن فرم های طولانی سخت است و بهتر است آن در دو بخش از کاربر بخواهید. مثلا، از مردم آدرس ایمیلشان را بپرسید و بعد در یک فرم جداگانه اطلاعات ثانویه را دریافت کنید، زیرا پس از جلب رضایت مشتری از خدمات و محصولات کاربر تمایل بیشتری برای پر کردن ادامه فرم دارد. بنابراین، آسان‌تر کردن مرحله اول فرآیند، افراد بیشتری را تشویق می‌ کند تا کل فرم را پر کنند. پس، اولین مرحله باعث می شود تا دومین مرحله هم انجام شود.

 

9- برای بالا بردن نرخ تبدیل از چت آنلاین استفاده کنید

کاربران یا خریداران معمولا در آخرین لحظه ممکن است مردد شوند و نیاز به دریافت مشاوره داشته باشند. چت آنلاین مانند یک فروشنده در فروشگاه ها عمل می کند و می تواند خریدار را از انتخابش مطمئن کند. 

یک سری سوال های آخر در مورد محصول مورد نظر دارند. بر خلاف یک فروشگاه حضوری، هیچکس نیست که به آن سوال ها پاسخ دهد. پس، استفاده از یک پشتیبان تمام وقت و چت لایو باعث می شود تا مشتریان شما بهتان اعتماد کنند و سوال های خود را بپرسند. تعداد زیادی برنامه و پلاگین چت آنلاین وئجود دارد که هنگام طراحی سایت می توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین، این افزوده ساده اما موثر برای افزایش نرخ تبدیل است.

 نکات طراحی سایت برای افزایش نرخ تبدیل

10- محتوای صفحات لندینگ را کوتاه کنید

کاربران هیچگاه همه اطلاعات و محتواهای موجود در یک صفحه سایت را نمی خوانند. آنها محتوای یک صفحه را سرسری می خوانند و به دنبال نکات مهم می گردند.  بنابراین، اگر صفحات شما با یک نگاه قابل درک نباشد، احتمالاً فروش خود را از دست خواهید داد. از تیترهای جذاب استفاده کنید و سعی کنید محتوایی که استفاده می کنید پاسخ سوال کاربران باشد. مشخصات فنی محصولات، مزایا و ویژگی های محصول و ... می تواند نقاط قوت یک صفحه باشد. پس برای بالا بردن نرخ تبدیل وب سایت باید از محتواهای مفید و مختصر استفاده کنید.

 

بیشتر بخوایند: افزایش ترافیک سایت 

 

 11- از پاپ آپ استفاده کنید

برای بالا بردن نرخ تبدیل، می توان از پاپ آپ استفاده کنید. در پاپ آپ ها می توانید تبلیغات انجام دهید، محصول جدید یا پر فروش را معرفی کنید. اما به این نکته توجه کنید که پاپ ها خیلی حساس هستند و اگر با دقت از آنها استفاده نکنید می تواند نتیجه عکس دهد. برای مثال، پاپ آپ هایی که هر 30 ثانیه نمایش داده می شوند خیلی آزار دهنده هستند و کاربر مجبور به خروج از سایت می شود. هرچند وب سایت هایی که موقع خروج پاپ آپ نمایش می دهند، نرخ تبدیل بالاتری دارند.

 

12- قبل از پیاده سازی هر چیزی از تست های A/B استفاده کنید

اهمیت تست A/B برای افزایش نرخ تبدیل قابل انکار نیست. تمامی نکاتی که در بالا مطرح شد نرخ تبدیل را افزایش می دهد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از اجرای تمام مراحل تست A/B را انجام دهید زیرا سایت ها با یکدیگر متفاوت هستند.

 

بیشتر بخوانید: طراحی سایت ریسپانسیو با طراحی سایت موبایل فرندلی چه تفاوتی دارد؟

 

نتیجه گیری

مواردی که در بالا مطرح شد نرخ تبدیل را سایت به ویژه سایت های فروشگاهی را افزایش می دهد. طراح سایت یا شرکت طراحی سایت باید این نکات را به درستی بشناسند و هنگام طراحی سایت آنها را در نظر بگیرند.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید