11 نکته مهم برای طراحی سایت فروشگاهی

11 نکته مهم برای طراحی سایت فروشگاهی

امروزه ما تقریبا همه فعالیت ها از جمله خرید انواع کالاها را به صورت آنلاین انجام می دهیم. به همین علت، در حال حاضر ما در بهترین زمان ممکن برای ورود به دنیای تجارت اینترنتی قرار گرفته ایم. در نتیجه طراحی سایت فروشگاهی یک مسئله مهم به حساب می آید که شما باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.
امروزه اگر شما هر چیزی را می فروشید، فرقی ندارد که چه محصولی است. کفش و سس سالاد یا هر چیزی که به ذهنتان می رسد، حتما باید از تجارت الکترونیکی یا فروشگاه اینترنتی استفاده نمایید. یک وب سایت فروشگاهی به شما اجازه می دهد تا برند خود را سازید، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری را بفروشید. البته که این مسئله فقط در صورتی به اتمام می رسد که شما از طراحی مناسب برای وب سایت خود استفاده کنید.
نکات مهم برای طراحی وب سایت فروشگاهی، یک مسئله مهم به حساب می آید. یک وب سایت تجاری خوب و مناسب بر روی مسائل خاصی همچون انتخاب درست فونت ها، رنگ ها، کلمات و عکس ها تمرکز دارد. این مسائل باید به گونه ای تنظیم شده باشند که کاربرد حس خوبی به فروشگاه شما داشته باشد. در ادامه شما می توانید این نکات را به طور کامل مشاهده کنید.

 

1- سادگی را ملاک قرار دهید

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام طراحی وب سایت شما باید به آن توجه داشته باشید، ساده بودن طراحی می باشد. برای طراحی وب سایت فروشگاهی، ساده همیشه بهتر است. هرچقدر از المنت های بیشتری استفاده کنید (مثل پاپ آپ، رنگ و تبلیغات) کاربر مورد نظر شما کمتر به خرید ترغیب می شود. پس شما باید طراحی سایت را ساده و معمولی نگه دارید و تمرکز را بر روی فروش قرار دهید.

 

2- برند سازی را مد نظر قرار دهید

دیگر مسئله مهمی که برای سایت فروشگاهی شما باید به آن توجه داشته باشید، برندینگ و سایت است. وقتی حرف از خرید اینترنتی می شود، مردم دوست دارند تا از برند های معتبر خرید کنند. آنها به فروشگاه های بی نامی که شبیه وب سایت های دزدی اطلاعات هستند، علاقه ای نشان نمی دهند. اگر شما دوست دارید تا اعتماد مشتریان خود را به طور کامل جلب کنید، بهتر است که در مورد اصول برند سازی خود به طور کامل فکر کنید. برند سازی مثل دی ان ای بیزینس تجارت آنلاین شما می باشد. فعالیت های شما، نوع کمپانی شما و تفاوتتان با دیگر رقبا را همین مسئله مشخص می کند. همچنین برند سازی تاثیرات خیلی زیادی بر روی ایجاد فروش های جدید دارد.
اگر شما هم قصد دارید تا بیشترین بازدهی ممکن را از فروشگاه آنلاین خود دریافت کنید، مدت زمانی را بگذارید و برند خود را معرفی کنید. اگر شما در مورد هویت خودتان و برندتان مطمئن نیستید، هیچ اشکالی ندارد. فقط باید کمی در مورد خودتان و برندتان تحقیق داشته باشید. این مسئله، یک نکته مهم به حساب می آید و شما نباید به راحتی از آن گذر کنید. شما می توانید سوال های زیر را از خودتان بپرسید.

  • اگر برند من یک انسان بود، چه انسانی بود؟
  • اگر قرار بود برندم را در سه کلمه توصیف کنم، چه می گفتم؟
  • در این بازار ما چه کاری را بهتر از سایر کار ها انجام می دهیم؟
  • چه فرقی بین برند من و دیگر فروشگاه های اینترنتی وجود دارد؟

هنگامی که متوجه شدید چه کسی هستید، می توانید آن را درون برند سازی فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید. و برند سازی به شما کمک می کند تا اعتماد مشتریان را جلب کنید.

 

اصول طراحی سایت فروشگاهی

 

3- مثل یک کاربر یا بازدید کننده فکر کنید

آیا شما دوست دارید تا فروشگاه تان با مشتریان خیلی راحت ارتباط برقرار کند؟ باید همچون بازدید کنندگان و مشتریان فکر کنید. مشتریان شما، چند چیز مهم را دوست دارند تا در سایت شما مشاهده کنند. از جمله این مسائل می توان به حرکت ساده بین صفحه های سایت، مراحل خرید راحت، ساده و خوش بیان بودن و ... اشاره کرد. اگر شما دوست دارید تا وب سایت فروشگاهی تان موفق شود بهتر است که این مسائل را در طراحی قرار دهید تا مشکلی به وجود نیاید.
در پروسه طراحی سایت، پایتان را در کفش بازدید کننده قرار دهید. می توانید این سوال ها را از خود بپرسید: چه مدل از چیدمان سایت باعث می شود تا فعالیت های مورد نظر بهتر انجام شود؟ شما چگونه می توانید ترتیب محصولات را درست کنید؟ ترتیب درست محصولات اهمیت بالایی می تواند داشته باشد. شما چگونه می توانید پروسه خرید را ساده تر کنید؟
هنگامی که در مراحل مربوط به طراحی شما مثل خریدار هایتان فکر کنید، می توانید متوجه شوید که آنها از فروشگاه اینترنتی شما چه چیزی میخواهند؟ سپس شما می توانید نیاز های مشتریان را به طور کامل رفع کنیم.

 

4- از رنگ به نفع خود استفاده کنید

انتخاب رنگ های مناسب برای سایت فروشگاهی، خیلی پیچیده تر از انتخاب رنگ محبوب خودتان به عنوان رنگ اصلی می باشد. انتخاب رنگ سایت یک ابزار به شدت مقاوم به حساب می آید. اگر شما روانشناسی پشت رنگ ها را متوجه شوید، می توانید از آنها برای افزایش فروش و بهره وری وب سایت خود استفاده کنید. رنگ های مختلف می توانند احساسات، هیجانات و حرکات مختلفی را درون مردم تحریک کند. پس اگر شما دوست دارید تا نرخ تبدیل وب سایت فروشگاهی شما افزایش پیدا کند، شما حتما باید از رنگ های مناسب استفاده کنید.
بنابراین، به عنوان مثال، اگر می خواهید وبسایت فروشگاهی شما به گونه ای باشد که مردم خریدی انجام دهند، دکمه خرید را با رنگ روشنی مانند قرمز برجسته کنید. با توجه به روانشناسی رنگ، قرمز الهام بخش احساسات هیجان و اشتیاق است، که عوامل محرک پشت سر خرج کردن است. و مطالعات نشان می دهد که قرمز کردن دکمه می تواند نرخ تبدیل وب سایت شما را تا 34 درصد افزایش دهد.
یا اگر می خواهید اعتبار خود را با استفاده از سایت افزایش دهید، رنگ آبی را در طراحی وب خود بگنجانید. آبی نه تنها یک رنگ محبوب جهانی است، بلکه نشان داده شده است که احساس اعتماد را افزایش می دهد. علاوه بر این قضیه، طراحی آن را به یک مورد در دنیای تجارت تبدیل می کند مطمئنا دلیل مهمی وجود دارد که رنگ آبی در بیش از نیمی از لوگو ها ظاهر می شود.
نکته این است که رنگ یکی از قدرتمند ترین ابزارها در جعبه ابزار طراحی شما است – و اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید، می تواند تاثیر زیادی بر طراحی تجارت الکترونیک شما داشته باشد.

 

تماس با شرکت طراحی سایت 

 

5- تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

که تصاویر باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. به عنوان مثال، یک مطالعه موردی اخیر نشان داد که گنجاندن تصاویر مرتبط بیشتر در طراحی وب سایت باعث افزایش بیش از 40٪ تبدیل می شود. و این مسئله در مورد تجارت الکترونیک حتی بیشتر صادق است. هیچ کس قرار نیست محصولی را بخرد که دیده نشده باشد. اگر می خواهید مردم محصولات شما را بخرند، باید از طریق تصاویر محصول با کیفیت بالا به آنها نشان دهید که دقیقا در حال تهیه چه چیزی هستند.
گرفتن تصاویر حرفه ای از همه محصولات شما و داشتن تصاویری از محصول شما از زوایای مختلف کمک زیادی به ایجاد اعتماد و اعتماد در مشتریان شما می کند. اگر آنها مطمئن باشند که چه چیزی می خرند، به احتمال زیاد به فروشگاه شما اعتماد کرده و خرید را ثبت می کنند. اما اگر هیچ تصویری از محصولی که می خواهند بخرند وجود نداشته باشد یا فقط یک تصویر با کیفیت پایین وجود داشته باشد، آن ها برای خرید تردید بیشتری خواهند داشت در نتیجه تبدیل های شما کاهش می یابد.به خودتان لطف کنید و از هر چیزی که در سایت تجارت الکترونیک خود می فروشید، تصاویر با کیفیت زیادی داشته باشید. مطمئن باشید که این کار بی نتیجه نمی ماند.

 

نکات اساسی وبسایت فروشگاهی 

 

6- محتوای خود را قابل اسکن کنید

شما می توانید ساعت ها وقت بگذارید و توضیحات طولانی در طراحی سایت فروشگاهی برای محصولات خود کنید، اما ما خبر مهمی برای شما داریم: هیچکس آن را نمی خواند. تحقیقات نشان می دهد که اکثر بازدیدکنندگان وب سایت تنها حدود 20 درصد از متن را در هر صفحه وب می خوانند. به جای خواندن کلمه به کلمه محتوا، آنها به سادگی متن را به دنبال اطلاعات کلیدی اسکن می کنند بنابراین، اگر می خواهید وب سایت خود را به همه افراد معرفی کنید و در این فرآیند فروش را افزایش دهید، باید محتوای خود را قابل اسکن کنید.
محتوای خود را در قالبی با قابلیت اسکن آسان تقسیم کنید. جملات و پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید، از تکنیک های مربوط به پر رنگ کردن کلمات برای جلب توجه به اطلاعات کلیدی استفاده کنید و از لیست های بولت بندی شده برای شکستن بلوک های بزرگ متون استفاده کنید. هرچه اسکن محتوای شما آسان تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطب پیام های کلیدی شما را جذب کند و احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید فروش داشته باشید.

 

7- تکنیک های حرفه ای بودن را در سایت مد نظر قرار دهید

اساس یک وب سایت فروشگاهی اینترنتی این است که شما از بازدید کننده بخواهید که چیزی را از شما بخرد. در نتیجه، از آنها می خواهید که اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری خود را تحویل دهند. اگر وب سایت شما حرفه ای نباشد و همه چیز دقیق طراحی نشده باشد، کاربران این کار را انجام نداده و خرید را ثبت نمی کنند. اگر می خواهید حس اعتماد را در مشتریان خود بیدار کنید، سرمایه گذاری در یک وبسایت حرفه ای ضروری است و اگر می خواهید فروشگاه تجارت الکترونیک شما موفق شود، ایجاد این اعتماد ضروری است.
منظور ما از حرفه ای چیست؟ وب سایت شما نباید دارای غلط املایی باشد. بهتر است که فونت ها، پالت های رنگی و پاورقی ها را به گونه ای طراحی کنید که سازگاری بالایی داشته باشند. عکس های شما نباید طوری به نظر برسند که انگار آنها را روی یک iPhone 5 قدیمی گرفته اید.
نکته این است که اگر می خواهید مشتریان تان شما را جدی بگیرند، باید به آنها نشان دهید که خودتان را جدی می گیرید و تنها راه برای انجام این کار طراحی وب حرفه ای است.

 

تماس با شرکت طراحی سایت 

 

8- از نظرات کاربران و مشتریان استفاده کنید

هنگامی که در حال راه اندازی فروشگاه آنلاین هستید، به دنبال راه هایی باشید تا به مشتریان بالقوه خود بازخورد مثبتی را که از مشتریان فعلی خود دریافت کرده اید نشان دهید. یک بخش رتبه بندی اضافه کنید که در آن افراد بتوانند محصولات شما را رتبه بندی کنند و سپس تا جایی که می توانید نظرات 5 ستاره را دریافت کنید.
یک بخش توصیفات اضافه کنید که در آن عکس های مشتری را با یک یا دو نقل قول در مورد تجربه فوق العاده ای که آنها از کار با شما داشته اند، نشان می دهید. از مشتریان بخواهید که محصولات شما را بررسی کنند و آنچه در مورد آنها دوست دارند و سپس آنها را به وبلاگ شما اضافه کنند. هرچه بازدید کنندگان وب سایت شما بیشتر ببینند که افراد دیگر تجربه خرید مثبتی از سایت شما داشته اند خواه از طریق بررسی یا توصیفات قابل اعتمادتر ظاهر می شوید و در نتیجه نرخ تبدیل وب سایت شما بیشتر می شود.

 

نحوه ساخت سایت فروشگاهی

 

9- حرکت بین صفحات سایت را ساده تر کنید

هیچ چیز فروش را سریع تر از صفحات بی نظم محصول در طراحی سایت از بین نمی برد. اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما قبل از اینکه محصول مورد نظر خود را پیدا کنند، مجبور باشند روی ده منوی مختلف کلیک کنند، سریعاً آن را می بندند و مستقیماً به سایت رقیب مراجعه می کنند. طراحی ناوبری سایت را به گونه ای انجام دهید که دسته بندی محصولات و صفحات محصول خود را برای پیمایش اصلی آسان کنید. شما می توانید جستجو و دسته بندی محصولات بر اساس فاکتور های مختلف را راحت تر نمایید. هرچه پیمایش دسته ها و صفحات خود را آسان تر کنید، مشتریان شما راحت تر می تواند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند و خرید را برای آنها آسان تر خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای طراحی صفحه محصول در سایت فروشگاهی

 

10- پرداخت را راحت تر کنید

یادتان می آید که گفتیم هیچ چیز فروش را سریعتر از صفحات بی نظم محصول نمی کشد؟ خب یک تسویه حساب بی نظم و نا مشخص هم مشکل زیادی را به وجود می آورد..
اگر فرآیند تسویه حساب شما برای شما دردسر ساز باشد، مشتریان خود را از دست خواهید داد. اگر می خواهید مردم از شما خرید کنند، باید فرآیند خرید را تا حد امکان ساده و بدون دردسر انجام دهید.
در طراحی سایت فروشگاهی، همه چیز را دقیق و ساده طراحی نمایید. به مشتریان خود این امکان را بدهید که در سایت شما ثبت نام کنند یا به عنوان مهمان محصولات اصلی را چک کنند. همه چیز را در مورد فرآیند کاملاً واضح بیان کنید: چه اطلاعاتی برای پردازش خرید نیاز دارید و مشتریان کجا باید این اطلاعات را وارد کنند. گزینه های مختلف حمل و نقل موجود را بررسی کنید و هزینه نهایی را به آنها بگویید.
همچنین به مشتریان اطلاع دهید که در صورت بروز مشکل در سفارش آنها باید چه کاری را انجام دهند. پس از اینکه مشتریان سفارش خود را ثبت کردند، آنها را به صفحه تایید پرداخت و خرید هدایت کنید و مطمئن شوید که فعالیت های مورد نظر مشتریان در بهترین حالت ممکن صورت می گیرد. این امر، می تواند در طراحی فروشگاه اینترنتی اهمیت خیلی زیادی داشته باشد. البته که راحت بودن خرید از وب سایت فروشگاهی مهم ترین مسئله ای است که شما باید به آن توجه کنید.

 

11- سایت را ریسپانسیو طراحی کنید

موبایل به عنوان محبوب ترین دستگاه برای گشت و گذار در اینترنت از دسکتاپ پیشی گرفته است و کاربران حتی خریدهای آنلاین خود را هم به راحتی از طریق گوشی تلفن همراه انجام می دهند. در نتیجه در نظر داشته باشید که می‌خواهید مشتریان بیشتر و جدیدتر جذب کنید، باید مطمئن شوید که طراحی سایت شما کاملاً واکنش‌گرا یا ریسپانسیو است. در غیر این صورت ممکن است کاربان سایت شما را ترک کنند و خرید انجام ندهند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید