10 دلیل شکست سایت های شرکتی

10 دلیل شکست سایت های شرکتی

همه ما می‌ دانیم که در دنیای امروز، کسب ‌و کار ها علاوه ‌بر فروش حضوری، باید خدمات مجازی را نیز داشته باشند. به‌ همین دلیل بسیاری از شرکت‌ ها به طراحی سایت شرکتی می‌پردازند تا بتوانند کسب ‌و کار خودشان را دقیقاً مطابق با تکنولوژی روز همراه کنند. اما در برخی موارد متاسفانه حتی با طراحی وب سایت شرکتی نیز بسیاری از کسب ‌و کار ها همچنان راکد باقی می‌مانند و هیچ نشانی از پیشرفت در آن ‌ها دیده نمی‌شود. در این زمینه دلایل گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به‌ عنوان دلایل شکست وب‌سایت های شرکتی شناخته شوند. ما در این مطلب قصد داریم به همراه شما به بررسی این دلایل بپردازیم. اگر شما نیز کنجکاو هستید تا بیشتر در رابطه با این دلایل بدانید، ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

 

بررسی دلایل شکست طراحی سایت شرکتی

توجه کنید که موارد گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند در نهایت باعث شوند که یک طراحی سایت با شکست مواجه شود و آن‌ طور که باید و شاید یک کسب‌ و کار را به سمت پیشرفت هدایت نکند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها باید یک وب‌سایت طراحی کنند و آن را رها کنند. یک وب‌سایت خود به‌ خود پیشرفت می‌کند و باعث گسترش کسب‌ و کار می‌شود. این تصور، تصور اشتباهی است. شما در کنار ساخت سایت باید همواره اقدامات گوناگونی را انجام دهید تا بتوانید سایت خود را بهبود بخشید. در واقع برای رسیدن به پیشرفت تلاش شبانه‌روزی نیاز است. بیایید با یکدیگر به بررسی دلایل شکست وب‌سایت های شرکتی بپردازیم.

 

1- سرمایه‌ گذاری اشتباه در طراحی سایت شرکتی

مورد اولی که می‌تواند در دسته اشتباهات رایج در طراحی سایت قرار بگیرد سرمایه‌ گذاری بدون فکر می‌باشد. برای این ‌که شما بتوانید یک کسب‌ و کار را به پیشرفت برسانید، باید به همراه کنار گذاشتن بودجه برای طراحی آن، یک هزینه برای مدیریت آن نیز کنار بگذارید. به ‌طور کلی هزینه که شما باید برای مدیریت وب‌سایت آن را کنار بگذارید بسیار بیشتر از هزینه طراحی وبسایت می‌باشد. مدیریت باید به ‌صورت مداوم و همیشگی وجود داشته باشد. شما باید همواره مراقب پیشرفت سایت خودتان باشید و تمام تلاش خودتان را بکنید تا از اقداماتی بهره ببرید تا باعث به ‌روزرسانی و پیشرفت سایت خودتان شوید.

 

علت شکست طراحی سایت شرکتی 

 

2- به هیچ عنوان سایت را رها نکنید و آن را کنار نگذارید

اگر یک وب‌سایت طراحی می‌کنید باید همواره آن را مدیریت کنید. اگر نمی‌توانید آن را مدیریت کنید، پس اصلا به سراغ طراحی سایت نروید. نداشتن یک وب‌سایت بسیار بهتر از داشتن وب‌سایتی است که آخرین به روزرسانی آن برای دو سال پیش است.

 

3- عدم بازاریابی درست و تبلیغات اشتباه

مورد دیگری که می‌تواند یکی دیگر از دلایل شکست و وب‌سایت های شرکتی باشد نبود بازاریابی درست می‌باشد. بازاریابی در دنیای امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تاثیر شگفت‌انگیزی در بهبود کسب ‌و کارها دارا می‌باشد. اگر شما قصد دارید که سایت شرکتی داشته باشید باید بازاریابی داشته باشید. وب‌ سایت شما به‌خودی‌خود دیده نخواهد شد و نمی‌توانند باعث گسترش کسب ‌و کار شما شود. شما باید اقداماتی را انجام دهید تا آن را به افراد دیگر بشناسانید و وب‌ سایت خودتان را به‌ عنوان یک وب‌ سایت کاربردی جلوه دهید. شما می‌توانید عملیات سئو را روی وب‌ سایت خود انجام دهید، از انواع مختلف رپورتاژ ها بهره ببرید، از بک لینک‌ ها استفاده کنید و مواردی را انجام دهید که می‌توانند در نهایت باعث دیده شدن سایت شما شوند.

 

4- عدم هدف‌گذاری درست

مورد دیگری که می‌توانند در دسته اشتباهات رایج و دلایل شکست و وب‌ سایت های شرکتی قرار بگیرد عدم هدف‌گذاری درست می‌باشد. بدون هدف ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم به موفقیت برسیم. هر سایتی که قصد دارد به‌ عنوان یک سایت شرکتی طراحی شود باید با هدف مشخصی سنجیده شود. آیا شما قصد دارید بعد از ساخت سایت به فروش اینترنتی بپردازید، آیا شما می‌خواهید اعتماد سازی کنید، آیا شما دنبال فروش انبوه هستید، آیا شما می‌خواهید یک فروشگاه تاسیس کنید، و... تمامی این موارد باید سنجیده شوند. پس هنگام طراحی وب سایت شما باید مشخص کنید که برای رسیدن به چه هدفی می‌خواهید به طراحی سایت بپردازید. آیا می‌خواهید که تعداد بازدید های سایت خودتان را بالاتر ببرید یا فروش خودتان را بیشتر کنید. مشخص کردن هدف به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به سمت پیشرفت قدم بردارید.

 

بیشتر بخوانید: 7 موردی که قبل از لانچ کردن سایت باید چک شود 

 

5- عدم طراحی سایت برای تلفن ‌همراه

از دیگر اشتباهات رایج و مواردی که می‌تواند باعث شکست طراحی سایت شرکتی شود عدم توجه به ریسپانسیو بودن سایت برای نسخه تلفن ‌همراه و موبایل فرندلی بودن سایت می‌باشد. بسیاری از کاربران شما ممکن است که به سیستم‌ های رایانه‌ای دسترسی نداشته باشند و یا حتی راحت‌تر باشند تا با تلفن‌ همراه خودشان جستجو کنند. در این شرایط اگر سایتی که شما طراحی کرده‌اید متناسب با نسخه تلفن‌ همراه نباشد، مشکلاتی برای شما به وجود می‌آید. در این شرایط ممکن است که کاربران دیگر هیچ ‌وقت به سایت شما سر نزنند. همین موضوع می‌تواند باعث ریزش مشتریان و مخاطبین شما شود. برای این ‌که از این مشکل دوری کنید، بهتر است هنگام طراحی سایت شرکتی از طراح بخواهید تا یک نسخه‌ی مناسب با تلفن‌ همراه و تبلت را نیز برای شما طراحی کند تا سایت شما به ‌راحتی در تمامی بستر ها جلوه کند.

 

چرا سایت شرکتی شکست می خورد 

6- عدم توجه به جلوه‌ های بصری

از دیگر دلایل شکست و وبسایت های شرکتی ما می‌توانیم به طراحی بسیار ساده و عدم توجه به جلوه ‌های بصری اشاره کنیم. هنگام طراحی وب شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید تا وب ‌سایت ها به‌ صورت اصولی و کاملاً زیبا طراحی کنید. جلوه‌ های بصری تاثیر بسیار زیادی در اعتمادسازی دارند. بسیاری از ما ممکن است وب ‌سایت هایی را دیده باشیم و جذب ظاهر ‌سایت نشده باشیم. همین موضوع باعث شده که ما به آن سایت اعتماد نکنیم. همین موضوع مثال ساده و واضحی از اهمیت جلوه سایت می‌باشد. شما باید هنگام طراحی سایت به گرافیک سایت دقت و توجه زیادی داشته باشید و علاوه ‌بر متناسب طراحی کردن آن، به زیبایی آن نیز دقت و توجه داشته باشید.

 

7- عدم برقراری ارتباط درست با مخاطب

بعد از طراحی سایت شما باید یک ادمین تمام ‌وقت برای سایت خودتان استخدام کنید. این فرد باید به ‌طور کامل با مشتری در تعامل باشد. شما باید یک بخش مجزا برای پرسش ‌ها و پاسخ ‌ها قرار دهید و از کاربران خودتان بخواهید ابهامات خودشان را از شما بپرسند. در تعامل بودن با مشتری می‌تواند باعث ایجاد اعتماد شود. برای فرار از شکست طراحی سایت، شما باید دقت و توجه بسیار زیادی به ظاهر سایت خودتان داشته باشید.

 

 

 

8- سرعت سایت

مورد دیگری که عدم توجه به آن می‌تواند باعث شکست طراحی سایت شود، سرعت سایت می‌باشد. شما باید هنگام راه اندازی سایت به‌ سرعت سایت دقت و توجه زیادی داشته باشید. کند بودن سایت باعث می‌شود که افراد به هیچ‌ گاه دوباره سایت شما را باز نکنند. هنگامی‌ که ما بر یک سایت کلیک می‌کنیم، مدت ‌زمان مشخصی منتظر می‌ مانیم تا سایت مورد نظر باز شود. اگر این اتفاق نیفتاد، هزاران‌هزار سایت دیگر وجود دارند که می‌توانند کار ما را راه بیندازند. پس اگر می‌خواهید وب‌سایت خودتان را به ‌صورت کاربردی پایه‌ریزی کنید؛ سعی کنید که به‌سرعت وب‌سایت خود دقت و توجه زیادی داشته باشید و تلاش کنید تا سرعت سایت خود را بالاتر ببرید. اقدامات گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند وب‌سایت خود را بالا پرسرعت‌تر کنید.

 

9- عدم داشتن فعالیت همیشگی

برای رسیدن به پیشرفت بعد از طراحی سایت، شما باید فعالیت همیشگی در سایت خودتان داشته باشید. بسیاری از مدیران این ‌موضوع را نادیده می‌گیرند اما از زمانی‌ که شما شروع به ساخت سایت می‌کنید، فعالیت همیشگی شما در وب‌ سایت نیز شروع می‌شود. شما باید به ‌طور کامل و همیشگی در وب‌سایت حضور داشته باشید و اقداماتی را انجام دهید تا به به روزرسانی سایت خودتان بپردازید. عدم توجه به این موارد می‌تواند تا حد بسیار زیادی باعث شکست طراحی سایت شود.

 

عدم فعالیت در سایتو شکست آن

 

10- پا پس نکشید

بسیاری از مدیران هنگامی ‌که می‌ بینند وب‌ سایت آنها آن‌ قدر که باید و شاید سود ده نبوده و طراحی باعث پیشرفت کسب‌ و کار آن ‌ها نشده آن را رها می‌کنند. باید به شما بگوییم که شما هیچ گاه نباید بعد از طراحی سایت دلسرد شوید و سایت خودتان را کنار بگذارید. اگر می‌خواهید به پیشرفت برسید باید فعالیت مداوم و مستمری داشته باشید. فرآیند نتیجه ‌بخش طراحی سایت فرآیند نسبتاً طولانی می‌باشد. حتی ممکن است که سال‌ ها طول بکشد تا وب‌سایت شما در نهایت به پیشرفتی که مدنظر شما می‌باشد برسد.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید