10 دلیل استفاده از تبلیغات گوگل برای آگاهی از برند

10 دلیل استفاده از تبلیغات گوگل برای آگاهی از برند

استفاده از تبلیغات گوگل برای آگاهی از برند راه حلی برای بزرگ‌ترین چالش صاحبان برندهای مختلف است، گوگل ادز به گسترش آگاهی از برند و شناسایی آن به مخاطبان هدف کمک می کند. امروز برندها و مشاغل در هر اندازه و ابعادی که باشند، برای جذب مشتریان جدید نیاز دارند تبلیغات دیجیتال انجام دهند. چون کاربر امروزی بیشتر زمانش را در بسترهای دیجیتال می‌گذراند. این‌جاست که گوگل ادوردز وارد میدان می‌شود و با ارائه امکاناتی نظیر اندازه‌گیری بازخوردهای آگهی تبلیغاتی و بهبود آنها، به صاحبان برندها کمک می‌کند راحت‌تر در مسیر شناخته شدن قدم بردارند.

در ادامه همراه ما باشید تا با لزوم تبلیغات گوگل برای شناخته شدن برند آشنا شویم.

 

1. گسترش آگاهی از برند با تبلیغات گوگل

اکثر کارشناسان بازاریابی دیجیتال تمام توجه خود را معطوف سرنخ‌ها، فروش و میزان دسترسی (ریچ) آگهی‌های تبلیغاتی خود می‌کنند. در حالی که تبلیغات گوگل در کنار مزایای افزایش ترافیک ورودی، نرخ کلیک و نرخ تبدیل، مزایای دیگری هم دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن گسترش آگاهی مردم از یک برند و ظرفیت برندسازی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

هر کاربر در طول روز مدت زمان مشخصی را به گشت و گذار در اینترنت اختصاص می‌دهد. این یعنی تبلیغات شما احتمالاً چندین بار توسط مجموعه‌ای از افراد مشاهده می‌شود. صرف نظر از اینکه مخاطب روی آگهی کلیک کند یا نه، همین که آن را می‌بیند، باعث می‌شود با برند شما و پیشنهاداتی که ارائه می‌کنید، آشنا شود. این مهم‌ترین تاثیر تبلیغات گوگل برای شناخته شدن برند است.

 

۲. از میان برداشتن رقبا؛ گوگل ادز برای توسعه برند

فرض کنید مخاطب در بستر آنلاین به دنبال چیزی مرتبط با محصولات یا خدمات شما می‌گردد و شما هیچ تبلیغی ندارید که نظر او را به خود جلب کند. آن‌وقت رقیبتان با اجرای یک آگهی تبلیغاتی جذاب وارد عمل می‌شود و مشتری را می‌قاپد. این می‌تواند برای برند شما دردسرساز شود.

بنابراین اگر می‌خواهید در حوزه کسب و کار خود پیشرفت کنید، باید همیشه یک چشمتان به رقیبانتان باشد و ببینید آن‌ها چگونه کسب و کار خود را تبلیغ می‌کنند، چه نوع تبلیغاتی اجرا می‌کنند و غیره. خوشبختانه استفاده از تبلیغات گوگل برای توسعه برند ، چنین امکانی را برای تمام مشاغل و برندها فراهم می‌کند. از این فرصت‌ استفاده کنید و خود را از رقبایتان متمایز کنید.

 

3. ارزیابی عملکرد برند

ارزیابی نتایج تبلیغات سنتی در روزنامه، رادیو، تلویزیون، بیلبوردها و بروشورها اصلا ساده نیست. چون دسترسی به مخاطب در این روش تبلیغاتی دشوار است. یعنی به‌عنوان صاحب تبلیغ نمی‌توانید اطلاعات سرنخ‌هایی که از این رسانه‌ها به ‌دست می‌آید را محاسبه کنید، مگر اینکه خود مشتری این اطلاعات را در اختیارتان بگذارد.

در نتیجه، محاسبه ROI در رسانه‌های سنتی دشوار و زمان‌بر است. اما تبلیغات گوگل دقیقا به ما می‌گوید که چه اتفاقاتی در کمپین رخ داده و وضعیت به چه شکل است. می‌دانید:

  • چه کسی روی تبلیغات شما کلیک می‌کند.
  • چه تعداد سرنخ تولید می‌شود.
  • چقدر ترافیک از گوگل ادز به وب‌سایت شما هدایت می‌شود.
  • کدام کلمه کلیدی بیشترین ترافیک و سرنخ را ایجاد می‌کند.
  • هر سرنخ چقدر هزینه دارد.

این اطلاعات به بازاریابان کمک می‌کند تا بفهمند چه چیزی موثر است و چه چیزی موثر نیست. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید کمپین‌های خود را آن‌قدر تغییر دهید تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.

 

۴. با استفاده از تبلیغات خود بیشتر کاوش کنید

علاوه بر مواردی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره شد، وقتی حساب گوگل ادوردز خود را به حساب گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) متصل می‌کنید، یک دنیا اطلاعات جدید در اختیارتان قرار می‌گیرد. به عنوان صاحب یک برند صرفا با تبلیغات گوگل برای آگاهی از برند نمی‌توانید بفهمید کاربران بعد از کلیک روی تبلیغات شما چه رفتاری از خود نشان می‌دهند؛ اما گوگل آنالیتیکس تمام داده‌های مفید برای گسترش برندتان را در اختیارتان می‌گذارد. مثلا اینکه:

  • یک بازدیدکننده چه مدت در یک صفحه باقی می‌ماند.
  • چند صفحه از صفحات سایت بازدید شده است.
  • نرخ پرش (Bounce Rate) صفحه فرود چقدر است؟
  • جزئیات مربوط به بازدیدکنندگان جدید، بازدیدکنندگان بازگشتی و موارد دیگر.

وقتی این دو دسته داده را کنار هم می‌گذارید، با اندازه‌گیری کامل داده‌های تبلیغات اطلاعات کامل‌تری برای گسترش برند در دستان شما خواهد بود. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که برخی از کلمات کلیدی را حذف کنید، کمپین‌های تبلیغاتی بی‌فایده را کنار بگذارید و چیزهای متفاوتی امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. مثلا محتوایی تولید کنید که موثرترین کلمات کلیدی را شامل شود و از آنها ترافیک ارگانیک و رتبه‌بندی بهتری دریافت کنید.

 

5. تاثیرگذاری سریع‌ نسبت به سئو

صرف نظر از اینکه یک برند چقدر بزرگ یا کوچک است، داشتن یک استراتژی سئو همیشه به نفع کسب و کار است؛ اما مسئله آنجا است که سئو زمان می‌برد و همه کسب و کارها چنین تحملی ندارند. در مقابل راه اندازی تبلیغات کلیکی درست مثل باز کردن یک شلنگ آتش‌نشانی است که بلافاصله نتایج آن قابل مشاهده خواهد بود.

تبلیغات جستجو شکاف بین سئوی ارگانیک و کمپین رسانه‌های اجتماعی را پر می‌کند. طوری که به‌جای اینکه ماه‌ها یا حتی سال‌ها برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی‌تان در صفحات نتایج موتورهای جستجو منتظر بمانید، می‌توانید بلافاصله به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. بیشتر برندها ترجیح می‌دهند از استراتژی‌ها سئو و تبلیغات گوگل برای توسعه برند در کنار هم و در قالب بازاریابی موتورهای جستجو استفاده کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در یک کلام سئو به آینده نگاه می‌کند و در درازمدت دایره مخاطبان برند را گسترش می‌دهد؛ در حالی که تبلیغات نمایشی، تبلیغات گوگل، تبلیغات رسانه های اجتماعی، بازاریابی مجدد (ریمارکتینگ)، تبلیغات یوتیوب و تبلیغات متنی بهترین ابزارهای ممکن برای دریافت ترافیک ورودی در کوتاه‌ترین زمان ممکن محسوب می‌شوند.

 

6. افزایش نرخ تبدیل با تبلیغات گوگل برای رشد برند

همه ما با نرخ دسترسی یا همان ریچ تبلیغات آشنا هستیم؛ اما چیزی که مهم است نرخ تبدیل این مخاطبین  است. اینکه چند درصد از آنها بعد از آشنایی با برند بخواهد به آن نزدیک‌تر شوند. شواهد گویای آن است که احتمال خرید مخاطبینی که روی تبلیغات گوگل کلیک می‌کنند 50 درصد بیشتر است. چرا؟

چون مخاطبی که یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کند، معمولا می‌داند چه می‌خواهد و آماده خرید است. حتی مخاطبی که آمادگی خرید ندارد را هم می‌توان با یک کمپین بازاریابی مجدد (گوگل ادز ریمارکتینگ) قلقلک داد و با یک پیشنهاد متقاعدکننده، نظر آن‌ها را جلب کرد.

 

7. امکان ریمارکتینگ (بازاریابی مجدد) برند

تقریباً 45٪ کل وب‌سایت‌ها از شبکه‌های تبلیغاتی گوگل برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می‌کنند. گوگل برای آنکه بعدها مجددا بتواند کاربران را مورد هدف قرار دهد، روی تمام این وب‌سایت‌ها کوکی می‌سازد. این یعنی اگر کاربران یک‌بار از یک وب‌سایت بازدید کنند، تبلیغ آن وب‌سایت چندین بار به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

حتی می‌توان تنظیمات گوگل را تغییر داد و کاری کرد که این تبلیغات فقط به کاربرانی نمایش داده شود که اقدام خاصی انجام داده‌اند. مثلا برند پوشاکی که روی وب‌سایت آنلاین خود چندین دسته محصول ارائه می‌دهد، می‌تواند تبلیغات کفش خود را به مخاطبینی که قبلا از فیلتر کفش‌های این سایت استفاده کرده‌اند، نمایش دهد.

گسترش آگاهی از برند با تبلیغات گوگل

 

8. هدف‌گیری دقیق مخاطب با تبلیغات گوگل برای توسعه برند

بهترین نتیجه‌ای که می‌توان از تبلیغات گوگل برای توسعه برند به دست آورد، دستیابی به مخاطبان مناسب است. این یکی دیگر از مزایای تبلیغات برند با گوگل ادوردز است. به‌عنوان صاحب یک برند می‌توانید بهترین و پرکاربردترین کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را انتخاب کنید و آن‌ها را در آگهی‌های تبلیغاتی گوگلی خود به‌کار ببرید. همان کلماتی که تاکنون به بیشترین میزان خرید منجر شده‌اند.

همچنین می‌توانید هدف‌گذاری تبلیغات خود را بر اساس نوع افرادی که بیشترین احتمال تبدیل را دارند، اصلاح کنید. مثلا می‌توانید تبلیغات گوگل برند خود را بر اساس سن، جنسیت، مکان و علایق مخاطب هدف تنظیم کنید.

 

9. کنترل بودجه گوگل ادز برای آگاهی از برند

زمانی بود که تیم‌های بازاریابی برای کنترل بودجه کمپین‌های تبلیغاتی خود با مشکل مواجه می‌شدند. اما گوگل ادوردز با سپردن کنترل کامل این مسئله به عهده صاحب تبلیغات، مشکل هزینه‌های بیهوده را کاملا از میان برداشته است. هر برندی به فراخور حیطه کاری می‌تواند کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهد، تعداد پیشنهادات خود را تعیین کند و محدودیت بودجه روزانه را تعیین کند. بهتر از همه اینکه فقط به ازای آگهی‌هایی که روی آن‌ها کلیک شده، هزینه پرداخت می‌کنید.

به این ترتیب هزینه تبلیغات شما فقط برای فعالیت‌هایی که واقعا اثربخش هستند، استفاده می‌شود.

 

10. استفاده از هدف جستجو کاربر

گوگل علایق و سلایق کاربران را حتی از بهترین و نزدیک‌ترین دوستانشان بیشتر می‌شناسد. الگوریتم‌های هوشمند گوگل می‌توانند هدف جستجوی کاربر (Search Intent) را تشخیص دهند و دقیقا چیزی به او ارائه دهند که به دنبال آن است.

فرضا اگر قصد دارید در رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌هایی تبلیغ کنید که هدف اصلی کاربر صرفا گشت‌ و گذار در وب یا مشارکت در رسانه‌های اجتماعی است، تبلیغ شما باید به اندازه کافی هیجا‌ن‌انگیز و قدرتمند باشد تا کاربر را تحت تأثیر قرار دهد.

کلام آخر

تبلیغات گوگل برای توسعه برند یکی از بهترین راه‌های ممکن برای نشان دادن یک برند به جمعیت مخاطب هدف است. تبلیغاتی که همسو با اهداف تجاری شما ساخته و منتشر شود، مخصوصا زمانی که در کنار استراتژی‌های سئو به‌کار برده شود، تجزیه و تحلیل کاملی از رفتار مخاطب در مواجهه با برند و آگهی تبلیغاتی شما ارائه می‌دهد. اگر بتوانید چنین درکی از مشتریان خود به دست آورید، راحت‌تر می‌توانید خواسته‌های آنان را برآورده کنید و این اولین قدم برای توسعه برند و برقراری ارتباط با مخاطب است.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۴.۷ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید