نکات ریدیزاین سایت در 2023

نکات ریدیزاین سایت در 2023

یک سایت (چه برای استفاده تجاری باشد و چه شخصی) برند یا کسب و کار شما را به بهترین شکل به مشتریان فعلی و بالقوه ارائه می دهد. همین امر خود نشان‌ دهنده اهمیت نکات ریدیزاین سایت در 2023 است. درست مانند سایر محصولات، سایت شما باید در طول زمان تکامل یافته و تغییر کند و به اندازه خدمات یا محصولی که ارائه می‌دهید تازه (Fresh) بماند.

بخش بزرگی از طراحی یک وب‌سایت همه فاکتورهایی است که پس از انتشار یا publish اتفاق می‌افتد، از به‌روزرسانی‌ها و ترفندهای مداوم تا تبلیغ در کانال‌های مختلف. با این حال، پس از یک دوره زمانی مشخص، متوجه خواهید شد که به طراحی مجدد وب‌سایت خود نیاز خواهید داشت.

در این مقاله، به کلیه مواردی که باید مورد باز طراحی سایت بدانید می‌پردازیم و در پایان به این نکته اشاره می‌‌کنیم که بهترین زمان تغییر ظاهر سایت‌ شما چه زمانی است. با ما همراه باشید.

 

ریدیزاین یا باز طراحی سایت چیست؟

باز طراحی سایت یک بخش اساسی از نگهداری وب‌سایت محسوب می‌شود. طراحی مجدد مؤثر هم عملکرد وب‌سایت و هم ظاهر آن را بهبود می‌بخشد؛ بنابراین بر طبق نکات ریدیزاین سایت در 2023، طراحی مجدد باید محتوای سایت، بهبود تجربه کاربری سایت، سئو و بهینه‌سازی سایت برای موبایل را در کنار طراحی اصلی را مورد توجه قرار دهد.

ریدیزاین یا باز طراحی سایت 

باز طراحی سایت در مقابل به‌روزرسانی سایت

درک تفاوت بین ریدیزاین و به روز رسانی بیشتر به مقیاس پروژه مربوط می‌شود. به عنوان مثال، یک به‌روزرسانی ساده برای پالت رنگی، تایپوگرافی یا تنظیمات ظریف UX در صفحات خاص، یک نمونه به‌روزرسانی (update) در نظر گرفته می‌شود.

با این حال، اگر می‌خواهید این تغییرات را در هویت بصری وب‌سایت خود همزمان با تغییرات عمده ایجاد کنید (مانند به‌روزرسانی سایت یا زیرساخت، کد یا عملکرد کلی یک صفحه) بهتر است به سمت طراحی مجدد وب‌سایت روی بیاورید.

به یاد داشته باشید، شما هرگز تکمیل وب‌سایت خود را به پایان نخواهید رساند. شما باید همیشه بر اساس تجربه و بازخورد کاربر، تغییرات محصول یا رشد کسب‌وکار، به‌روزرسانی‌ها و تنظیمات جزئی را انجام دهید. همین تغییرات کوچک و مداوم مدیریت روزانه سایت شما را تشکیل می‌دهد. برای اطمینان از رشد و موفقیت کلی برند خود، باید روی مدیریت خوب وب‌سایت برای طراحی مجدد یا به‌روزرسانی‌های مداوم سرمایه‌گذاری کنید.

 

1. تعیین کنید که آیا زمان باز طراحی سایت شما فرا رسیده است یا خیر

بر طبق نکات ریدیزاین سایت در 2023، دانستن نحوه طراحی مجدد سایت نیازمند زمان، برنامه‌ریزی و استراتژی است. قبل از شروع ریدیزاین سایت، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا طراحی سایت من قدیمی است؟
  • آیا فروش خدمات و محصولات من کاهش داشته است؟
  • آیا کاربران از ناوبری یا طراحی سایت تجربه خوبی ندارند؟
  • آیا نام تجاری یا برند خود را تغییر داده‌ام؟

اگر پاسخ هر کدام از این سوالات یک جواب مثبت است، طراحی مجدد وب‌سایت می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد.

 

2. معیارهای عملکرد فعلی سایت خود و رقبا را تجزیه‌وتحلیل کنید

قبل از باز طراحی سایت فعلی خود، عملکرد آن را در مقابل رقبا تجزیه‌وتحلیل کنید. شما باید وب‌سایت فعلی خود را به طور کامل آنالیز نمایید. سایت مدنظر را از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار دهید و صفحات مختلف آن را مرور کنید.

 

آنالیز رقبای وبسایت 

3. اهداف طراحی مجدد سایت خود را تعیین کنید و یک برنامه مناسب ایجاد نمایید

بر اساس نکات ریدیزاین سایت در 2023 شما باید آنچه را که می‌خواهید در طراحی مجدد وب‌سایت خود به دست آورید، بنویسید. آیا می‌خواهید فروش را افزایش دهید؟ تعداد مشترکان خبرنامه وب‌سایت را افزایش دهید؟ هدفتان افزایش آگاهی از محصولات یا معاملات جدید است؟ مشخص کنید که برای هر یک از اهداف خود باید از چه معیارهایی برای ردیابی بازخورد ریدیزاین سایت استفاده نمایید.

این اهداف به شما کمک می‌کنند تا یک برنامه ریدیزاین سایت را طراحی کنید. پس از انجام این کار، هر یک از تغییرات وب‌سایت موردنظر خود را به مراحلی مشخص و قابل اجرا تقسیم نمایید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید فروش را افزایش دهید، بهتر است یک پاپ‌آپ اضافه کنید که تخفیف ویژه ارائه می‌دهد. علاوه بر این، می‌‌توانید در مورد یک بازه زمانی مناسب برای همه موارد لیست اهداف خود تصمیم بگیرید.

 

4. زبان بصری، نام تجاری و پیام خود را تعریف کنید

تصمیم‌گیری در مورد ظاهر سایت شما یک گام مهم قبل از بررسی جزئیات مورد نیاز است. اطمینان حاصل کنید که زبان بصری شما با هویت کلی برند شما مرتبط است و با لحن، پیام‌رسانی و ارزش‌های اصلی کسب‌وکار شما مطابقت دارد.

برای اینکه ایده‌های خود را به جریان بیندازید، به الهامات طراحی وب و آخرین ترندهای طراحی وب نگاه کنید. مشخص کنید چه چیزی به بهترین وجه برای برند شما مناسب است و چه چیزی می‌تواند برای عملکرد سایت شما مفید باشد.

در این مرحله باید تمام دارایی‌های طراحی سایت موردنیاز خود را نیز جمع‌آوری کنید. این موارد شامل لوگو، رنگ‌های برند شما و پالت رنگی سایت می‌شود. از خود بپرسید که آیا آنها هنوز با سبک جدید شما مطابقت دارند یا باید تعدیل شوند. در بحث بعدی نکات ریدیزاین سایت در 2023 به نقشه سایت اشاره می‌‌کنیم.

 

مراحل ریدیزاین سایت چیست 

5. یک نقشه سایت ایجاد کنید

نقشه سایت (sitemap) تمام صفحات وب‌سایت شما و همچنین نحوه اتصال آنها به یکدیگر را فهرست می‌کند. یک نقشه سایت واضح و سازماندهی شده، موجب ناوبری آسان و شهودی وب‌سایت خواهد شد که منجر به تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای می‌شود.

روی یک تکه کاغذ، درختی از صفحات مختلف وب‌سایت خود و نحوه دسترسی کاربران به یکی از صفحات ویژه را ترسیم کنید. روش‌های مهم ناوبری وب‌سایت مانند پیوند دادن لوگوی خود به صفحه اصلی را به خاطر داشته باشید. همچنین، در نظر بگیرید که با یک یا دو کلیک، بازدیدکنندگان سایت باید بتوانند از مکان فعلی خود به هر صفحه در سایت شما دسترسی پیدا کنند.

 

6. از بهترین شیوه‌های طراحی استفاده کنید

یکی دیگر از نکات ریدیزاین سایت در 2023 آن است که طراحی را جدی بگیرید. حتماً هویت برند خود و همچنین اصول اصلی طراحی را در ذهن داشته باشید. نکات زیر به شما کمک می‌کند در مسیر درست حرکت کنید:

 

  • سلسله مراتب (Hierarchy‌)

این امر باعث می‌شود بازدیدکنندگان سایت به ترتیب اولویت به هر عنصر سایت نگاه کنند. این ویژگی از به‌هم‌ریختگی بخش‌های مختلف وب‌سایت جلوگیری می‌کند که یک عامل بسیار مهم در زمینه افزایش تعداد کاربران است. اندازه و وزن (مانند اندازه حروف بزرگ‌تر و پررنگ‌تر برای عناوین) و قرار دادن عناصر (مانند قرار دادن یک دکمه مهم CTA در مرکز صفحه) می‌تواند به شما در رسیدن به این بخش از ریدیزاین کمک کند.

 

  • کنتراست

کنتراست تفاوت بین بخش‌های طراحی را برجسته می‌کند. عناصری که شبیه به هم هستند تمایل دارند با هم ترکیب شوند، ولی عناصر متضاد بیشتر خودنمایی می‌کنند. شما می توانید از طریق بافت یا تکسچرهای مختلف (مانند ساده در مقابل طراح دار)، روشنایی (روشن در مقابل تیره) و رنگ، با کنتراست مدنظر خود دست پیدا کنید.

بررسی کنتراست رنگ وب‌سایت یک روش مهم دسترسی به وب‌سایت محسوب می‌شود، زیرا باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاملاً خوانا است.

 

  • تعادل

هر یک از صفحات شما باید متعادل و هماهنگ باشد. یک راه خوب برای درک تعادل این است که صفحه وب خود را به عنوان یک مقیاس در نظر بگیرید که عناصر آن به طور مساوی در هر دو طرف توزیع شده است.

راه‌های زیادی برای رسیدن به چنین توزیع یکنواختی وجود دارد، زیرا تعادل می‌تواند متقارن، نامتقارن یا شعاعی باشد. هر کدام را که انتخاب کنید، ظاهر به دست آمده باید همیشه یکپارچه به نظر برسد و مشکلی در ظاهر سایت وجود نداشته باشد. موضوع بعدی در زمینه نکات ریدیزاین سایت در 2023، استفاده از تصاویر است.

 

  • استفاده از تصاویر

انتخاب عکس برای سایت از مهم ترین بخش های ریدیزاین سایت است. از محتواهای رسانه‌ای باکیفیت بالا برای پشتیبانی از پیام خود، مانند عکس‌ها، نمادها یا هنرهای برداری استفاده کنید. تصاویر مربوطه می‌توانند محصول شما را به نمایش بگذارند یا فقط حالت مناسبی را بین صفحات مختلف ایجاد کند. برای مثال، یک وب‌سایت تغذیه و سلامتی ممکن است از عکس گیاهان برای ایجاد حسی آرامش‌ بخش استفاده کند.

 

 

سخن پایانی

بر اساس نکات ریدیزاین سایت در 2023 می‌توان گفت که هیچ زمان مشخصی برای طراحی مجدد وب‌سایت وجود ندارد، زیرا هر وب‌سایتی از نظر اندازه و هدف متفاوت است. به عنوان مثال، باز طراحی سایت شرکتی بزرگ احتمالاً به زمان بیشتری نسبت به یک وب‌سایت شخصی نیاز خواهد داشت. با این حال، طراحی مجدد هر کدام از این موارد، نیازمند توجه یکسان به جزئیات و فرایندهای مختلف است.

به طور کلی، یک تا سه ماه را برای بازطراحی سایت خود اختصاص بدهید، اما بسته به اندازه وب‌سایت ممکن است این کار تا پیش از شش ماه نیز طول بکشد. هنگامی که اهداف و محدوده پروژه را ترسیم کردید، سعی کنید تا حد امکان به جدول زمانی تعیین شده پایبند باشید. نباید در این فرایند عجله نکنید، زیرا شما در حال ایجاد یک طراحی مجدد برای بهبود تجربه کاربران هستید.

به طور کلی، یک تا سه ماه را برای بازطراحی سایت خود اختصاص بدهید، اما بسته به اندازه وب‌سایت ممکن است این کار تا پیش از شش ماه نیز طول بکشد. هنگامی که اهداف و محدوده پروژه را ترسیم کردید، سعی کنید تا حد امکان به جدول زمانی تعیین شده پایبند باشید. نباید در این فرایند عجله نکنید، زیرا شما در حال ایجاد یک طراحی مجدد برای بهبود تجربه کاربران هستید.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید