مزایای پورتال آموزش الکترونیکی (LMS)

مزایای پورتال آموزش الکترونیکی (LMS)


با گذشت زمان، مؤسسات آموزشی باید به طور مرتب ابزارهای یادگیری خود را ارتقا دهند تا بهترین تجربه را به دانش آموزان ارائه دهند. با اتفاقاتی که در سال های اخیر گریبان جهان را گرفت؛ روند یادگیری به صورت آنلاین باب شده است و مؤسسات آموزشی شروع به تکیه بر ذخیره سازی ابری برای مطالب خود کرده اند. در این زمینه، یک سیستم مدیریت یادگیری مبتنی بر  (LMS) می تواند مکمل یادگیری در کلاس های درس گذشته باشد و مزایای متعددی را برای دانش آموزان به ارمغان بیاورد. اگر در حوزه آموزش الکترونیکی تازه وارد هستید یا به آموزش آنلاین روی آوریده اید، احتمالا چیزهای زیادی در مورد سیستم های مدیریت یادگیری شنیده اید. در درجه اول باید بدانید که طراحی پورتال آموزش الکترونیکی lms یکی از ابزارهای اساسی آموزش الکترونیکی است که تمام دوره های آنلاین و ماژول های آموزشی بر اساس آن ساخته شده اند. اما مزایای واقعی استفاده از LMS چیست؟ در این مقاله، مزایای استفاده از سیستم مدیریت یادگیری برای طراحی و استقرار تجربیات یادگیری الکترونیکی را بررسی خواهیم کرد.

مزایای lms
بهترین سیستم مدیریت یادگیری چه سیستمی است؟

بهترین سیستم مدیریت یادگیری، محتوای آموزش الکترونیکی را در یک مکان سازماندهی می کند. به جای اینکه محتوای آموزش الکترونیکی خود را روی دیسک ها و دستگاه های مختلف قرار دهید، می توانید همه مطالب آموزش الکترونیکی خود را در یک مکان ذخیره کنید. این خطر از دست دادن داده های مهم را کاهش می دهد و ایجاد دوره آموزش الکترونیکی شما را نیز آسان تر می کند. اگر از سیستم مدیریت یادگیری مبتنی بر فضای ابری استفاده می کنید، همه اعضای تیم آموزش الکترونیکی شما می توانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند، زیرا همه این اطلاعات در سرور راه دور ذخیره می شوند. این باعث می شود که سیستم های مدیریت یادگیری برای همکاری آنلاین مناسب باشد.


برترین مزایای سیستم های مدیریت یادگیری LMS

سیستم های مدیریت یادگیری بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند طراحی و توسعه آموزش الکترونیکی هستند، به خصوص اگر مخاطبان زیادی داشته باشید و مطالب تان هم زیاد باشد. اگر هنوز در مورد اینکه آیا سیستم مدیریت یادگیری برای شما مناسب است یا خیر تصمیم نگرفته اید، در اینجا تنها چند دلیل قانع کننده برای استفاده از یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) برایتان ارائه می دهیم.

مزایای lms
پلتفرم های یادگیری یا LMS (سیستم مدیریت یادگیری)، در فرآیندهای مدیریتی و آموزشی می توانند چیزهای زیادی ارائه دهند. طراحی LMS می تواند با امکان مدیریت آسان مقادیر زیادی از اطلاعات، در یک محیط کاربر پسند و مبتنی بر وب، در زمان و هزینه سازمان ها صرفه جویی کند. همچنین با LMS می توانید ثبت نام کاربران، دانش آموزان، دوره ها ، معلمان، سرپرستان، تقویم ها، ساعت ها، گروه ها، دسترسی ها، اعلان ها، ارتباطات و پیام ها، گواهی ها، گزارش ها  و محتوای آنلاین را به طور مؤثر مدیریت کنید.

1. صرفه جویی در زمان و هزینه
استفاده از LMS یا پلتفرم های یادگیری برای ایجاد، مدیریت و اجرای برنامه های آموزشی باعث صرفه جویی در زمان کسب و کارها در مقایسه با روش های سنتی می شود. LMS سازماندهی، سطح خودکارسازی و برنامه نویسی مطابق با نیازهای یادگیرندگان و کارکنان را ممکن می گرداند. استفاده از کلاس های درس آنلاین بیش از هر چیزی، موجب کاهش هزینه ها در مشاغلی می گردد که در بسیاری از مواقع کارکنان آن به سفر برای جلسات آموزشی و اقامت در هتل ها و غیره نیاز دارند. کلاس های آنلاین امکان آموزش همزمان افرادی را که از مکان های جغرافیایی مختلف تحصیل می کنند را فراهم می کند و این دوره ها می توانند بارها و بارها با گروه های جدیدی از یادگیرندگان به اشتراک گذاشته شوند.

2. مدیریت کارآمد
پلتفرم های یادگیری امکان کنترل کامل و مؤثر مدیریت، خودکارسازی، ارتباط با کاربران، معلمان و مربیان و البته مدیریت محتوا را فراهم می کنند. آن ها امکان مدیریت کارآمد ثبت نام ها و ایجاد گروه ها و دوره ها را فراهم می کنند. نقش و فعالیت معلمان، دانش آموزان، و مدیران را می توان در LMS مشاهده کرد و همچنین اعلان ها، یادآوری ها و پیام ها به کاربران را می توان به راحتی مدیریت کرد. ال ام اس می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند استفاده شود که امکان ایجاد و مدیریت محتوا و موضوعات را به روشی ساده و شهودی فراهم می کند. دانش آموزان و معلمان می توانند محتوا و کار یا پروژه ها را آپلود کرده و به اشتراک بگذارند که در نهایت در یک پایگاه داده ذخیره می شود.

3. دسترسی آسان به اطلاعات
تمام اطلاعات به صورت سازماندهی شده در یک مکان مشخص قرار دارند که برای همه کاربران قابل دسترسی است. دوره ها، تقویم ها، محتوای چند رسانه ای، آرشیوها و ارزیابی ها تنها با یک کلیک قابل دسترسی هستند. همه شرکت کنندگان در هر زمان و از هر مکانی که به اینترنت دسترسی دارند، می توانند به محتوا و مطالب آموزشی دسترسی داشته باشند.

4. شخصی سازی
پلتفرم های یادگیری همچنین به هر موسسه یا سازمانی، امکان شخصی سازی کامل را می دهند. تصویر و نام تجاری شرکت را می توان در پلتفرم گنجاند و عناصر و ویژگی های مختلف را می توان با سلیقه شرکت یا سازمان تنظیم کرد. آن ها می توانند پلتفرم های چند زبانه یا تک زبانه باشند. علاوه بر این، پورتال ها و شناسه های کاربری مختلف را می توان بدون نیاز به نصب موارد اضافی، ایجاد کرد و به طور همزمان با دسترسی به وب کار کنند. امکانات بی پایان که سیستم هایی برای ارزیابی فراگیران یا آزمون ها را نیز شامل می شود.

5. محتوای به روز و فوری
سیستم های مدیریت یادگیری یا LMS به مدیران اجازه می دهد تا محتوای دوره ها را به روزرسانی کنند یا مطالب و منابعی را برای دسترسی فوری به دانش آموزان اضافه کنند.

6. گزارش گیری پیشرفته
این سیستم های مدیریتی نوآورانه امکان ایجاد، شخصی سازی و دانلود گزارش های مفصلی را فراهم آورده اد که پیشرفت اعضاء، گروه ها، تکمیل کار، زمان صرف شده و غیره را نشان می دهد، همچنین امکان ارزیابی آسان پیشرفت آن ها را به صورت گروهی یا فردی فراهم می کند.

7. یادگیری چند رسانه ای
این سیستم ها به کسب و کارها و مؤسسات آموزشی اجازه می دهند تا محتوای آموزشی چند رسانه ای را ایجاد کنند که جامع و کاربردی باشد. این کار با استفاده از ویدئو، تصاویر، صدا و متن که همگی به عنوان ابزاری عالی در یادگیری مهارت ها یا اطلاعات جدید عمل می کنند، صورت می گیرد. زبان آموزان همچنین می توانند با مربیان، معلمان و همکلاسی های خود از طریق پلتفرم های چت و انجمن های آنلاین ارتباط برقرار کنند و یک محیط یادگیری مشارکتی، تعاملی، جذاب و شخصی ایجاد کنند.

8. ارتباطات بهبود یافته
LMS ارتباط و همکاری بین افراد را تسهیل می کند، خواه دانش آموزان و معلمان باشند یا مدیران و کارمندان، یا بین همه کاربران یک پلتفرم با کانال ارتباط دائمی باز. آنها مدیریت کلی ارتباطات را تسهیل می کنند: ایمیل های جهانی یا فردی، پیام ها، انجمن ها و دستور کار را به خوبی مدیریت می کنند. محیطی که کاربر می تواند تمام اطلاعات مهم یا حیاتی را تنها در یک صفحه نمایش پیدا کند.


9. انعطاف در تدریس
برخلاف آموزش سنتی مبتنی بر کلاس که در آن معلمان از روش تدریس ثابت پیروی می کنند، یادگیری آنلاین از طریق LMS مربیان را تشویق می کند تا با مدل های آموزشی مختلف نوآور همگام باشند. آن ها می توانند مدل های مختلف تدریس را پیاده سازی کنند و یادگیری را برای دانش آموزان خود جذاب تر کنند. برخی از تکنیک هایی که آن ها می توانند با استفاده از LMS به کار گیرند عبارتند از: یادگیری ترکیبی، یادگیری معکوس، داستان سرایی، گیمیفیکیشن، یادگیری سریع و یادگیری اجتماعی.

10. سیستم ردیابی پیشرفته
LMS  به مربیان اجازه می دهد تا داده های مربوط به فعالیت های درسی هر دانش آموز، زمان صرف شده برای تکمیل تکالیف مختلف و مسیرهای یادگیری را ردیابی کنند. این امکان تولید خودکار گزارش های یادگیری و صدور گواهی پایان کار را فراهم می کند. با داشتن چنین داده های درستی، معلمان در موقعیت بهتری نسبت به همیشه برای شناسایی حوزه های مشکل هر یادگیرنده و تلاش در جهت بهبود عملکرد دانش آموزان خود هستند. این به فرآیند تدریس برای دریافت یک نتیجه بهینه کمک می کند.

11. مشارکت والدین
مشارکت والدین در فرآیند یادگیری فرزندان بسیار مهم است. برخی از ابزارهای پیشرفته LMS امروزه با مضامینی همراه هستند که به والدین اجازه می دهد وارد سیستم شوند تا از پیشرفت تحصیلی فرزندان خود مانند نمرات حضور و غیاب و نمرات آزمون آگاه شوند. والدین نیز می توانند از طریق این برنامه با معلمان یا سایر والدین ارتباط برقرار کنند. همه این تعاملات به ایجاد روابط بهتر والدین و معلمان، و افزایش مشارکت والدین در فرآیند یادگیری فرزندانشان کمک می کند.

12. فروش و تجاری سازی
در نهایت، LMS می تواند به لطف فروش دوره های آنلاین از طریق تجارت الکترونیک، برای کسب و کارها و موسسات سود ایجاد کند. دوره که بر روی پلتفرم موجود است؛ با کارت اعتباری یا انتقال بانکی پرداخت خواهد شد. دانشجویان می توانند در یک دوره ثبت نام کنند و به راحتی هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کنند. هیچ محدودیتی برای ثبت نام تعداد دروس یک دانش آموز وجود ندارد، علاوه بر این نیز محدودیتی برای رشد تعداد دانشجویان و دوره های ارائه شده وجود ندارد.

مزایای سیستم lms
بدون شک، پلتفرم های یادگیری یک ابزار قدرتمند هستند که بسیاری از کسب و کارها و مؤسسات آموزشی باید برای مزایای نامحدود خود استفاده از آن ها را در دستور کار خود داشته باشند. زیرا که با امکانات ویژه این پلتفرم ها می توان نتایج عالی در آموزش و رشد آموزشی ایجاد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یادگیری از طریق LMS  و استفاده از یک محیط مجازی یادگیری منحصر به فرد می توانید با گروه کیان تجارت همکاری کنید.


سیستم های مدیریت یادگیری بسیار زیادی وجود دارد؛ البته که پیدا کردن سیستم مناسب می تواند بسیار دشوار باشد. از مزایای اصلی LMS منبع باز این است که مقرون به صرفه است زیرا می توانید راه حل های کم هزینه و همچنین رایگان پیدا کنید. یک LMS منبع باز انتخاب عالی برای مشاغل کوچک و مؤسساتی است که به دنبال صرف هزینه کمتر هستند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید