طراحی و توسعه lms چگونه به خود اشتغالی کمک می کند

طراحی و توسعه lms چگونه به خود اشتغالی کمک می کند


پیشرفت های جدید در طی سال های گذشته دنیای تجارت را به سمت و سوی جدیدی هدایت کرده است. این وضعیت همزمان با  COVID-19 ، تقاضا را برای یادگیری آنلاین بیش از هر زمان دیگری افزایش داده است. تحولات سیستم های مدیریت یادگیری یا LMS از آموزش کارکنان و مشتریان به بخشی جدایی ناپذیر شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک تبدیل شده است.
بنابراین سیستم مدیریت یادگیری مجموعه ای از خدمات آنلاین تعاملی برای کارمندان، دانش آموزان و مربیان است. این سیستم با در دسترس بودن قابل توجه امکان استفاده را در هر مکان و هر زمان فراهم کرده است، پلتفرم مدیریت یادگیری با ارائه آموزش از راه دور به کارمندان خود به بسیاری از مشاغل کمک کرده است. این مطلب در مورد این است که چگونه LMS می تواند برای مشاغل کوچک و بزرگ مفید باشد، با ما همراه باشید.

lms چیست

سیستم مدیریت یادگیری (LMS) چیست؟

سیستم مدیریت یادگیری یا LMS، نرم افزاری است که فراگیران می توانند محتوای آموزشی آنلاین را ایجاد، طراحی و ارائه کنند. این سیستم برای اولین بار در بخش های آموزش عالی در اواخر دهه 90 توسعه یافت. بعدها در بخش های تجاری و شرکت های بزرگ نیز گسترش یافت. توانایی انطباق با موقعیت های جدید و یادگیری تعاملات بین نیازهای همیشگی کسب و کار و فناوری های جدید در سریعترین شکل ممکن یک مهارت قرن بیست و یکمی است که همه باید از آن برخوردار باشند.


یادگیری در تمامی وجوه باید تا حد امکان سریع و کامل اتفاق بیفتد. به طور معمول هر کس یک دانش به خصوصی دارد، اما تنها فناوری می تواند آن را در بین همه افراد یک سازمان گسترش دهد. سیستم های مدیریت یادگیری بخشی از این فناوری هستند. مشاغلی که از LMS شرکتی برای یادگیری و توسعه در محل کار استفاده می کنند، یک قدم جلوتر از کسانی هستند که قادر به انجام این کار نیستند.


طراحی پورتال آموزش الکترونیکی LMS همچنین با آموزش کارکنان و مشتریان در مورد اخلاق کاری و مسئولیت های شغلی به شرکت ها و مؤسسات در یادگیری و توسعه (L&D) کمک کرده است. تقریباً 75 درصد از شرکت های بزرگ ایالت متحده از سیستم های مدیریت یادگیری آنلاین استفاده می کنند.

lms
LMS چگونه به رشد تجارت و کسب و کار کمک می کند؟

کسب و کارها از طراحی و توسعه LMS برای اهداف زیادی استفاده می کنند. برای مثال، بخش های مختلف شرکت های فناوری  از LMS برای آموزش کارکنان خود و افزایش توانایی های مهارتی آنها استفاده می کنند. برخی از کسب و کارها از LMS برای بهبود ارتباط بین کارمندان و مشتریان خود استفاده می کنند. ال ام اس همچنین می تواند به ایجاد تصویر بهتری از شرکت نیز کمک کند. این به کاهش هزینه برنامه های آموزشی کمک کرده و به اتلاف هزینه ها کمک می کند، به همین دلیل است که امروزه بسیاری از مشاغل از LMS  استفاده می کنند. معمولاً در یک شرکت، کاربران زیر از LMS استفاده می کنند:


مدیران
مدیران کسانی هستند که کلیه نرم افزارها و سرورهای LMS را مدیریت می کنند. آنها تیم های فناوری اطلاعات شرکت شما باشند.


نویسنده
نویسندگان کسانی هستند که برنامه ها و دوره های آموزشی را با استفاده از LMS تولید کرده و منتشر می کنند.


کارآموزان
 کارآموزان اساساً کارکنانی هستند که به دنبال کسب دانش و مهارت از طریق LMS هستند.

مطالعه بیشتر:  مزایای پورتال آموزش الکترونیکی LMS


یادگیری و توسعه در کسب و کار چیست؟

اصطلاح یادگیری و توسعه در یک کسب و کار یا به معنایی آموزش و توسعه، هدف بخشی از منابع انسانی در یک شرکت هستند. هدف یادگیری و توسعه تطبیق دادن اهداف و عملکرد کارکنان با سازمان است. یک تیم یادگیری و توسعه خوب می تواند عملکرد و بهره وری هر کسب و کاری را بهبود بخشد. همچنین به بهبود عملکرد کارکنان و حفظ آنان کمک می کند. توجه کنید که آموزش کارمندان باعث افزایش بهره وری و وفاداری کارکنان می شود.

مزایای پورتال آموزش الکترونیک lms
چه مشاغلی از LMS استفاده می کنند؟

در ابتدا، LMS برای کمک به دانش آموزان به صورت آنلاین ایجاد شد. بعداً شرکت های تجاری و شرکت های فناوری این سیستم را برای کارمندان خود به کار بستند. سیستم های مدیریت یادگیری نه تنها به SMB ها و شرکت های بزرگ خصوصی بلکه به سازمان های دولتی نیز کمک می کند.
LMS هم در کسب و کار کوچک و هم در کسب و کارهای بزرگ به بهبود بهره وری و کاهش هزینه کمک می کند. امروزه، بسیاری از شرکت ها دارای یک تیم یادگیری و توسعه یا HR، برای ارائه آموزش آنلاین با استفاده از سیستم مدیریت یادگیری هستند. هر کسب و کاری که دوره های آموزش الکترونیکی را ارائه می دهد از LMS استفاده می کند. لیستی از تمام مشاغلی که می توانند از LMS استفاده کنند:


● شرکت های بزرگ چند ملیتی
● سازمان های بهداشت و درمان
● استارت آپ های فناوری
● شرکت های فناوری اطلاعات
● شرکت های تولید کننده محصول
● خرده فروشان آنلاین
● موسسات مربیگری و آموزشی
● سازمان های دولتی و سازمان غیردولتی


بر اساس داده های سال سال های اخیر، 72 درصد از شرکت های آمریکایی از آموزش الکترونیکی برای برخورداری از مزیت نسبی در بازار استفاده می کنند. گوگل با استفاده از پلتفرم های LMS به 80000 کارمند خود اجازه داده است که به دوره های آموزشی آنلاین بپیوندند.


چگونه بهره وری مشاغلی که از LMS استفاده کرده اند افزایش می یابد؟

یکی از بزرگترین مزایای سیستم های مدیریت یادگیری و طراحی سایت ، بهبود بهره وری کارکنان است. از طریق مجموعه مدیریت یادگیری آنلاین، کارمندان می توانند به مهارت ها، دانش و تجربه بیشتری دست یابند. LMS خدمات بسیاری را برای افزایش بهره وری ارائه می دهد. برخی از آنها به شرح زیر است:


مدیریت پروژه را آسان می کند

اگر محیط کار آشفته باشد، بهره وری نیز کاهش می یابد؛ به همین دلیل است که کار از راه دور به دلیل عدم ارتباط، بهره وری کمتری دارد. LMS یک سیستم مدیریت پروژه ساده ارائه می دهد که می تواند به حفظ نظم و انضباط در شرکت کمک کند. با LMS می توانید نقش ها را اختصاص دهید، پروژه های گروهی را پیگیری و مدیریت کنید و برنامه های آموزشی مختلفی ایجاد کنید. در نهایت نیز به ایجاد یک محیط کاری متعادل کمک می کند.


دستیابی به اهداف تجاری

هر کارمندی نقاط قوت و ضعف خود را دارد. شناسایی آن ها می تواند مدیران را به رویاهای تجاری نزدیک تر کند. بسیاری از برنامه های یادگیری آنلاین می توانند برنامه های آموزشی مناسب را برای مطابقت با برنامه های کسب و کار و عملکرد کارکنان شناسایی کنند. LMS همچنین می تواند نیازهای فردی را شناسایی کرده و به ایجاد یک برنامه آموزشی بهتر کمک کند.


کاهش هزینه و افزایش عملکرد

این نرم افزارها می توانند به کاهش هزینه های آموزشی و بهبود بهره وری کمک کنند. به جای صرف بودجه برای استخدام نیروهای جدید، شرکت ها باید آن پول را برای کارمندان خود خرج کنند تا به آنها بیشتر در مورد زمینه کاریشان آموزش دهند. با انجام این کار، کارکنان احساس امنیت بیشتری داشته و از انگیزه کافی برای انجام بهتر وظایف خود برخوردار می شوند.


ارتباط مؤثر و مزیت رقابتی

ارتباط موثر بین شرکت و کارمندان برای اطمینان از بهره وری بیشتر ضروری است. LMS خدمات بسیاری از جمله به اشتراک گذاری صفحه نمایش، کنفرانس ویدئویی، انجمن ها و چت فوری را برای داشتن ارتباط بهتر ارائه می دهد. ارتباط بهتر می تواند به شما کمک کند تصمیمات منطقی تری بگیرید، نتایج احتمالی را شناسایی کنید و استراتژی های بهتری طراحی کنید. همچنین به ایجاد تصویر بهتری از شرکت شما نیز کمک می کند. شرکت ها با سرمایه گذاری در شناخت و توسعه استعدادها از طریق LMS، می توانند با شناخت نیروی کار با استعداد و ایجاد نوآوری می توانند جلوتر از رقبا باقی بمانند و به هدف خود دست یابند.

lms request

در نتیجه، شیوه های مدیریت استعداد شرکت ها با استفاده از LMS نقش حیاتی در دنیای تجارت امروز ایفا می کنند. شرکت هایی که در توسعه و آموزش کارکنان خود با فناوری LMS سرمایه گذاری می کنند، می توانند با ایجاد نیروی کار با استعداد و نوآور، بهره وری را افزایش داده،  و با ایجاد وفاداری کارکنان هزینه ها را کاهش داده و مزیت رقابتی به دست آورند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید