محتوای مناسب برای سئو چه ویژگی هایی دارد

محتوای مناسب برای سئو چه ویژگی هایی دارد

دو موضوع مهم در دیده شدن سایت و افزایش رتبه بندی، داشتن محتوای مفید و مناسب از یک طرف و سئو از طرف دیگر است. بی‌توجهی به هر کدام از این دو مورد باعث می‌شود سایت از اهداف خود دور شود.

پرداختن به سئو و بی توجهی به محتوای تولید شده کم کم باعث دوری مخاطب می‌شود. از طرف دیگر تولید محتوای غنی بدون داشتن نیم‌نگاهی به سئو باعث می‌شود موقعیت سایت در رتبه‌بندی به خطر بیفتد.

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های محتوای سئو فرندلی پرداخته و دو مورد را به طور کامل‌تر بررسی می‌کنیم.

 

محتوای سئو فرندلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این بخش از مقاله به بررسی 6 ویژگی محتوای سئو شده و اصول سئو محتوا می‌پردازیم. توجه به این نکات و ویژگی‌ها به شما کمک خواهد کرد محتوای مناسبی برای سئو سایت خود خلق کنید.

سئوی محتوا : مطابق با نیاز مخاطب

یکی از نخستین ویژگی‌های سئوی محتوا این است که با سلایق، اهداف و نیازهای مخاطبین خود همسو است. به نظر می‌رسد این یک نکته بدیهی است؛ اما در عمل بسیاری از شرکت‌ها به این نکته مهم توجهی ندارند. در سئو محتوا باید روی بازار هدف مطالعه صورت بگیرد و محتوایی نوشته شود که به نیازهای آن پاسخ دهد.

محتوای سئو شده : دارای تیتر جذاب

محتوای سئو شده با داشتن تیتر جذاب در عین کوتاه بودن، حداکثر تاثیر را بر مخاطب می‌گذارد. عناوین واضح، جالب و غنی از کلمات کلیدی به جذابیت محتوا کمک فراوانی می‌کند. از آنجایی که عنوان و توضیحات متا همان چیزی است که در نتایج جستجو نشان داده می‌شود، بنابراین باید وقت کافی برای نوشتن آن‌ها اختصاص داده شود.

محتوای سئو فرندلی: استفاده درست از کلمات کلیدی

در محتوای سئو فرندلی به اندازه کافی و مناسب از کلمات کلیدی استفاده می‌شود تا هم مخاطبین و هم موتورهای جستجو از مطالب موجود در محتوا مطلع شوند. البته حواستان باشد استفاده بیش از حد از آن نه تنها باعث کاهش مخاطب شده، حتی منجر به جریمه توسط موتورهای جستجو نیز می‌شود. در قسمت بعدی مقاله این مورد را به طور دقیقتر بررسی خواهیم کرد.

کلمات کلیدی را با LSI اصلاح کنید - سئو محتوا

 

سئو محتوایی: ساختار بندی شده

قالب ناکارآمد و ناسازگار می‌تواند یک محتوای عالی را زیر سوال ببرد. یکی دیگر از ویژگی‌های سئو محتوایی ساختاربندی دقیق و منسجم آن است. تقسیم محتوا به تیترها و زیرتیترهای کوچکتر و استفاده از تگ مناسب برای برچسب‌گذاری تیترها علاوه بر افزایش خوانایی، به موتورهای جستجو کمک می‌کند به راحتی محتوا را جستجو کنند.

محتوای سئو فرندلی: دارای تصویر مرتبط

محتوای سئو شده حتما دارای تصویر است. مردم محتواهای بصری را بیشتر دوست دارند. اضافه کردن چند عکس مرتبط با محتوا می‌تواند تاثیر بسیاری در افزایش ترافیک وب سایت داشته باشد.

سئوی محتوا : لینک‌سازی

لینک یک فاکتور مهم در سئو است و در سئو محتوا حتما به لینک‌سازی توجه ویژه‌ای می‌شود. پیوند دادن به سایر مقالات سایت خود یا وب سایت‌های معتبر باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود. همچنین محتوای سئو شده احتمال لینک دادن سایر وب سایت‌ها به آن را افزایش می‌دهد.

 

استفاده از کلمات کلیدی درست

چگونه از کلمات کلیدی در سئو برای افزایش ترافیک ورودی وب سایت استفاده کنیم؟ چه کلماتی در مورد کسب کار ما بهترین نتیجه را دارد؟

در ادامه مقاله به انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای محتوای سئو فرندلی می‌پردازیم و 6 روش برای انتخاب آن موثر برای سئو محتوا ارائه می‌کنیم.

هدف جستجو را آنالیز کنید

هدف جستجو به شناسایی کلمات کلیدی کمک می‌کند. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باید خود را جای مخاطب گذاشته و شبیه او فکر کنید. اگر مخاطب با هدف کسب اطلاعات دست به جستجو می‌زند، باید محتوای منحصر به فردی در ارتباط با آن عبارت ارائه دهید.

چنانچه هدف از جستجوی مخاطب مقاصد تجاری است، بهتر است به دلیل رقابتی بودن این عرصه از یک تیم حرفه‌ای برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب کمک بگیرید.  به این مسئله در قسمت تاثیر هدف جستجو در انتخاب کلمات کلیدی بیشتر می‌پردازیم.

 انواع کلمه کلیدی را بشناسید

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب در محتوای سئو شده بهتر است انواع آن را بشناسید. سه نوع کلمه کلیدی داریم:

کلمات کلیدی به طول یک یا نهایت دو کلمه‌ای که نتیجه جستجوی آن، حجم زیادی از مطالب است.

کلمات کلیدی دو تا سه کلمه‌ای که حجم مطالب ارائه شده در نتیجه جستجوی آن کمتر از یک کلمه‌ای است.

کلمات کلیدی طولانی که بیش از 4 کلمه هستند و نتایج متمرکزتری را در پی دارند.

البته رتبه‌بندی کلمات کلیدی بسیار دشوار است. با این حال، تمرکز بر روی کلمات بیش از 4 کلمه آسان‌تر و مفیدتر است.

ابزار کیورد پلنر

یکی از بهترین روش‌ها در انتخاب کلمات کلیدی مناسب استفاده از keyword planner است. به کمک این ابزارها می‌توانید تاثیر کلمات کلیدی را ببینید. مثلا یک کلمه کلیدی انتخاب کنید. نتایج به شما نشان می‌دهد چند نفر در طول زمان آن کلمات کلیدی را جستجو کرده‌اند.

کلمات کلیدی را با LSI اصلاح کنید

LSI به معنی مترادف کلمات کلیدی بوده و روشی برای نشان دادن ارتباط بین محتوا و کلمات کلیدی است. در واقع موتورهای جستجو سعی می‌کنند از طریق کیوردها پی به محتوا ببرید. برای پی بردن به مفهوم LSI، در گوگل شروع به تایپ یک عبارت کنید. منوی تکمیل خودکار گوگل، فهرستی از نتایج را به شما نمایش می‌دهد.

محتوای سئو فرندلی

از این فهرست معنایی برای اصلاح فهرست کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید؛ چراکه گوگل این فهرست را مهم تشخیص داده است، بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید.

رقبای خود را آنالیز کنید

یکی دیگر از راه‌حل‌های عالی در کشف بهترین کلمات کلیدی، آنالیز وب‌سایت‌های رقیب است. ابزارهایی مانند SEMRush به تجزیه و تحلیل ترافیک هر وب‌سایتی از جمله سایت‌های رقیب، به شما کمک می‌کند. می‌توانید از این ابزارسئو  برای درک رتبه‌بندی آن‌ها استفاده کرده و سپس استراتژی سئو  خود را انتخاب کنید.

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط

افزودن کلمات کلیدی به محتوا مهارت خاصی می‌طلبد. با این حال به نظر می‌رسد بسیاری از وب سایت‌ها فقط به استفاده از کلمات کلیدی حتی به صورت بی‌ربط در محتوای خود بسنده کرده و امیدوارند بهترین‌ها رقم بخورد. اما باید بدانید گوگل صفحات اسپم را حذف می‌کند یا رتبه بسیار پایینی به آن‌ها اختصاص می‌دهد.

ارتباط معنادار بین کلمات کلیدی و محتوای بر پایه سئو بسیار ضروری است؛ در غیر این صورت، تمام زحمات شما اتلاف وقت است. همچنین، داشتن تصویر مناسب با تگ alt کلمه کلیدی می‌تواند منجر به جهش بزرگ در رتبه‌بندی شود.

 

تاثیر هدف جستجو در انتخاب کلمات کلیدی

هدف جستجو یعنی دلیلی که کسی یک جستجوی خاص را انجام می دهد. قطعا هر کسی وقتی به دنبال چیزی است دست به جستجوی آنلاین می‌زند.اما باید بدانید مخاطب به دنبال چه چیزی است؟ آیا به دنبال کسب اطلاعات در زمینه خاصی است؟ آیا به دنبال یافتن یک وب‌سایت خاص است؟ آیا قصد خرید اینترنتی دارد؟

در طول سال‌ها، گوگل سخت کار کرده تا الگوریتم خود را بهبود بخشد و بتواند هدف جستجوی افراد را تعیین کند. گوگل می‌خواهد صفحاتی را رتبه‌بندی کند که با عبارت جستجو شده بهترین تناسب دارد. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که محتوای سئو فرندلی شما با هدف جستجوی مخاطبان مطابقت دارد.

4 نوع هدف جستجو (search intent)

اهداف جستجوی متعددی وجود دارد که ما در ادامه به معرفی چهار مورد می‌پردازیم:

  • هدف اطلاعاتی (information)

بسیاری از جستجوهای انجام شده با هدف کسب اطلاعات است. کسانی که قصد اطلاعاتی دارند، یک سوال خاص دارند یا می خواهند در مورد یک موضوع خاص بیشتر بدانند.

  • هدف ناوبری (Navigation)

نوع دوم هدف جستجو، هدف ناوبری است. افرادی با این هدف، می‌خواهند از یک وب‌سایت خاص بازدید کنند. بنابراین باید مطمئن شوید وقتی کسی نام شرکت یا کسب و کار شما را جستجو می‌کند، وب سایت شما پیدا می‌کند.

  • هدف تجاری

سومین نوع هدف جستجو، هدف تجاری است. افراد زیادی به صورت آنلاین کالا می‌خرند و وب را جستجو می‌کنند تا بهترین خرید را پیدا کنند. اغلب آن‌ها دقیقاً می‌دانند چه چیزی می‌خواهند بخرند و فقط می‌خواهند وب‌سایتی جهت خرید آن محصول بیابند.

  • تحقیقات تجاری

برخی از افراد قصد خرید دارند؛ اما در اینترنت به دنبال تحقیق درباره یک کالای خاص هستند. مثلا چه ماشین لباسشویی بهتر است؟ کدام افزونه سئو مفیدتر است؟ این افراد نیاز به زمان بیشتری برای خرید دارند و باید آن‌ها را درباره خرید یک محصول متقاعد کرد. معمولا به این اهداف جستجو، اهداف تحقیق تجاری می‌گوییم. کپی رایتینگ در سئو در این بخش از تولید محتوا به شما در جذب فروش بیشتر کمک می کند.

هدف کلمات کلیدی

با آنالیز کلماتی که مردم در جست‌وجوهای خود استفاده می‌کنند، می‌توان هدف جستجوی آن‌ها را آنالیز کرد. این مسئله به صورت برعکس نیز عمل می‌کند. با فرمول‌بندی کلمات کلیدی، می‌توانید شانس محتوای سئو فرندلی خود را برای دیده شدن توسط افراد افزایش دهید.

به عنوان مثال کلمات کلیدی با هدف تجاری اغلب حاوی کلمات خرید، معامله، تخفیف و نام محصولات هستند. برای مثال دیگر، جستجوهای اطلاعاتی می‌توانند حاوی کلمات اطلاعات، چگونه، بهترین راه برای و چرا باشند.

 

کلام آخر سئو محتوا

در مقاله بالا به بررسی محتوای مناسب برای سئو پرداختیم. ابتدا محتوای سئو فرندلی را بررسی کرده و 6 مورد از ویژگی‌های آن را به طور مختصر توضیح دادیم و سپس دو مورد از ویژگی‌های محتوای سئو شده یعنی استفاده از کلمات کلیدی درست و تاثیر هدف جستجو را به طور دقیق‌تری بررسی کردیم. این مقاله و نکات بیان شده در آن کمک می‌کند به راحتی بتوانید استراتژی‌های درستی در ایجاد محتوای مناسب برای سئو در پیش بگیرید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید