سایت فروشگاهی و سایت شرکتی چه تفاوت هایی دارد؟

سایت فروشگاهی و سایت شرکتی چه تفاوت هایی دارد؟

طراحی سایت به عنوان یک راهکار بی نظیر می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به شکل بهتری به مردم معرفی نموده و به این طریق گام های موثری را در راستای پیشرفت خود بردارید اما آیا می توان از هر وب سایتی برای هر ردیف شغلی استفاده کرد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم در حال حاضر وب سایت های متنوعی تولید و مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام براساس نوع فعالیتی که صورت می پذیرد ویژگی های خاص خود را دارند.
شرایطی که امروزه با پیشرفت علم و فناوری صورت گرفته است سبب شده تا دنیای امروز را با عنوان عصر دیجیتال بشناسند. در این بازه اهمیت استفاده از وب سایت ها را برای مدیریت بهتر کسب و کارها می توان شاهد بود زیرا این وب سایت ها با قابلیت های بی نظیر خود می توانند شرایط بهتری را برای شما رقم بزنند. ما در این نوشتار قصد داریم تا به بررسی جامعه تفاوت های طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی پرداخته و برای پیشبرد بهتر اهدافتان اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه این نوشتار به بررسی هرچه بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

 

اهمیت طراحی سایت چیست؟

امروزه با پیشرفت هایی که در راستای روی کارآمدن تکنولوژی های مختلف صورت گرفته است صاحبان کسب و کارهای مختلف برای ارائه بهتر خدمات خود تمامی قابلیت های لازم برای انجام یک خرید مستقیم و بدون واسطه را به کاربران خود می دهند و با استفاده از بستری که پیش روی این کاربران قرار می دهند می توان تنوع بالاتری از محصولات را نظاره گر بود.
این سایت ها امکان مقایسه ویژگی ها و قیمت محصولات را نیز کاربران خود می دهند و تمامی شرایط لازم را برای انجام یک خرید آسان و لذت بخش را برای آن ها فراهم می سازند. اگر شما نیز صاحب کسب و کار خاصی می باشید و به دنبال فروش بیشتر محصولات خود هستید توصیه داریم به سادگی از کنار مزیت های طراحی سایت فروشگاهی عبور ننمایید زیرا این سایت ها به عنوان بهترین راهکار مسیرهای روشنی را برای پیشرفت پیش روی شما قرار می دهند.
طراحی سایت شرکتی نیز به همین صورت می تواند به شما در ساخت یک برندینگ محبوب کمک های شایانی نماید تا به بهترین حالت ممکن تمام فعالیت های خود را به کاربران معرفی نموده و و افراد بسیاری را جدب شرکت خود کنید. در اینجا یک سوال مطرح می گردد و آن این است که چه تفاوتی میان سایت های شرکتی و سایت های فروشگاهی وجود دارد؟ در ادامه به بیان تفاوت های این دو خواهیم پرداخت.

 

اصول طراحی سایت فروشگاهی

 

اصول طراحی سایت فروشگاهی

زمانی که به طراحی سایت فروشگاهی می پردازید لازم است مجموعه اصولی را که برای این امر بیان شده اند به بهترین حالت ممکن پیاده سازی نمایید. طراحی چنین سایت هایی و به کار گیری قالب ها، فونت و گرافیک های جذاب و کاربردی می تواند در دیده شدن سایت نقش مهمی را ایفا کند و به این صورت مشتریان بسیاری را به سمت خرید از شما ترغیب کند.
چنین ترفندهایی علاوه بر مواردی که بیان شد می توانند یک کاربردی بی نظیر را برای شما رقم بزنند تا بتوانید مشتریان خود را به خریداران دائمی تبدیل کنید. از مهم ترین اصولی که لازم است در این راستا رعایت کنید می توان موارد زیر را نام برد که همگی اهمیت ویژه ای دارند تا در سریع ترین زمان ممکن به هدف نهایی خود دست یابید.

• طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از رابط های کاربری ویژه
• سهولت در استفاده از خدمات و خرید تنها با استفاده از چند کلیک ساده
• برخورداری از ورژن های موبایل برای کاربرانی که دسترسی به سیستم ندارند
• استفاده از فیلترهای مخصوص و دسته بندی های کاربردی
• استفاده از تصاویر گرافیکی متنوع و جذاب
• بالا بودن تنوع در نحوه پرداخت و ترکنش های مالی
• رعایت اصل مدیریت بهتر سئو
• رعایت تمامی اصول مدیریت و بهسنه سازی سایت برای افزایش رتبه در مرورگرها

بیشتر بخوانید: نقش طراحی سایت در برندینگ و دیجیتال مارکتینگ

اصول طراحی سایت شرکتی

حال که با اصول ساخت سایت فروشگاهی آشنا شدید قصد داریم تا به بررسی اصول طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم. در حال حاضر شرکت های بسیاری برای پر رنگ نمودن مجموعه فعالیت های خود از وب سایت ها استفاده می کنند تا به این طریق بتوانند مشتریان بالقوه خود را حفظ کنند. لازم است بدانید عدم توجه به چنین اصولی می تواند سبب شود تا به راحتی مشتریان خود را از دست داده و کسب و کار خود را به مرحله نزول برسانید.
شرکت های فعال در این راستا در وب سایت های خود به معرفی خدمات و امکانات مجموعه خود می پردازند و تمامی مراحلی را که لازم است برای معرفی تا فروش محصولات خود طی کنند را در همین بستر انجام می دهند. این امر موجب می گردد تا دیگر نیازی به تیم فروش نداشته باشند. از مهم ترین اصولی که لازم است در طراحی وب سایت شرکتی رعایت نمایید می توان به ارتباط درست بین مشتریان و استفاده از ترفندهای کاربردی برای حفظ این مشتریان اشاره نمود تا به این طریق بتوانید تعاملات لازم را با آن ها برقرار نمایید.

 

استانداردهای طراحی سایت شرکتی

 

تفاوت طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

سایت های فروشگاهی و شرکتی از محبوب ترین سایت هایی به شمار می روند که در حال حاضر به طور گسترده ای طراحی و تولید می شوند اما تفاوت هایی نیز میان این دو نوع سایت وجود دارد که با انجام بررسی های لازم متوجه خواهید شد که لازم است حین طراحی به این تفاوت ها دقت کنید. ممکن است برخی با یک نگاه بگویند تفاوت های میان این دو نوع سایت مشهود است و عمدتا سایت های شرکتی توسط شرکت ها و سایت فروشگاهی توسط فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند اما باید بدانید این دو سایت تفاوت های اصلی خاصی دارند. از عمده تفاوت های طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی می توان به تعداد صفحات این سایت ها اشاره نمود و لازم است بدانید سایت هایی که برای شرکت ها طراحی و تولید می شوند صفحات کمتری دارند و اما باید در طراحی آن ها دقت عمل بالایی را به کار برد زیرا باید کاملا حرفه ای تولید شوند.

 

اجزای اصلی سایت های فروشگاهی

عمدتا افرادی که دارای یک فروشگاه یا مغازه می باشند طراحی سایت فروشگاهی می تواند به آن ها کمک های شایانی نماید تا سیر نزولی فروش خود را کاهش داده و متناسب با نوع کسب و کار مشتریان بالقوه ای را به دست آورند. سایت های فروشگاهی اجزای خاصی دارند که از مهم ترین آن ها می توان به درگاه پرداخت آنلاین، امنیت، منوی کاربری ساده و پشتیبانی شبانه روزی را نام برد که به عنوان اجزای جدا نشدنی از سایت های فروشگاهی به شمار می روند. اما سایت های شرکتی چه اجزایی دارند؟ در ادامه به بیان اجزای اصلی طراحی وب شرکتی خواهیم پرداخت.

 

معرفی اجزای سایت شرکتی

اجزای اصلی سایت های شرکتی

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم سایت های شرکتی در زمینه برخورداری از این اجزا با سایت های فروشگاهی تفاوت دارند و عمدتا سایت های شرکتی در وب سایت های خود به معرفی برند و حوزه کاری خود می پردازند. این سایت ها را معمولا برای معرفی خدمات شرکتی مورد استفاده قرار می دهند تا کاربران بهتر بتوانند با اهداف کلی شرکت آشنا شوند. از مهم ترین اجزای یک سایت شرکتی می توان به صفحه درباره ما، صفحات مربوط به نمونه کار و اطلاعات تماس اشاره نمود.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۴.۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید

پرسش و پاسخ

question circle

سلام بسیار مفید بود ممنونم فقط مثلا کارخانه تولید فیلترپرس ، چه نوع سایت رو باید بزنه که هم محصولات و خدماتش رو معرفی کنه و هم مشتری برای سفارش محصول ، تماس بگیره؟ چون یک کارگاه یا کارخانه که محصول برای فروش داره هم سایت شرکتی حساب میشه و هم فروشگاهی

Generic placeholder image

کاربر گرامی، تخصص ما طراحی و پیاده سازی انواع وب سایت ها و اپلیکیشن های کاملا سفارشی است و بنابراین هر درخواستی که داشته باشید می توانیم انجام بدیم. در سایت های فروشگاهی، می شود منوهایی را طراحی نمود که به توضیحات در مورد خدمات شما می پردازد.