سئو بین المللی - کاملترین راهنمای گام به گام

سئو بین المللی - کاملترین راهنمای گام به گام

در استراتژی‌های مؤثر ترکیبی از داده‌های جغرافیایی و زبانی را برای توسعه برنامه‌های سئو به کار می‌رود که نرخ بازدهی قابل اعتماد را ایجاد می‌کنند. یک استراتژی سئو بین المللی قوی به شرکت شما کمک می‌کند تا به بازارهای جدید دست یابد و درآمد خود را چند برابر کند. از همین رو، در این مقاله به موضوع سئو جانی سایت پرداخته و عوامل موثر، استراتژی‌ و ابزارهای مناسب برای سئوی بین‌المللی را معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

تفاوت اصلی بین سئوی محلی و سئو بین المللی

بین سئوی محلی و سئوی بین المللی سایت تفاوت‌هایی وجود دارد. این تفاوت‌ها تنها به زبان، کشور و نوع نیازهای مخاطب محدود نمی‌شود بلکه تفاوت‌های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  • هزینه: تلاش‌های بین‌المللی سئو به دلیل مقیاس و گستره آن، هزینه‌ زیادی دارد.
  • محتوا: برای اطمینان از دسترسی به کاربران بین‌المللی، باید محتوای بیشتری نسبت به استراتژی سئوی محلی تولید کنید.
  • جذب بازار و مخاطبان هدف: در سئوی بین‌المللی، بازار هدفی که می‌خواهید به دست آورید گسترده است و این امر نیازمند تحقیقات عمیق برای اطمینان از همسویی برند شما با انتظارات مشتری است.
  • رقابت: رقابت برای کلمات کلیدی و مشتریان برای سئو جهانی سایت بسیار بیشتر است. به جای اینکه با سایر مشاغل همان حوزه نفوذ محلی رقابت کنید باید به رقابت با شرکت‌های چند ملیتی بپردازید.

 

سوالاتی درباره سئو بین المللی

اگر نمی‌دانید که از کجا و چگونه استراتژی سئوی بین‌‌المللی خود را شروع کنید سوالات زیر را بخوانید. این سوالات و پاسخ آن‌ها به شما کمک می‌کند که بفهمید آیا توان این کار را دارید و یا می‌خواهید به این حوزه وارد شوید یا خیر.

کدام منطقه یا کشور را هدف قرار می‌دهید؟

بسته به منطقه‌ای از جهان که انتخاب می‌کنید، رویکرد سئو بین المللی شما تغییر خواهد کرد. برای مثال، اگر به چین می‌روید، محبوب‌ترین موتور جستجو بایدو است. هر یک از این موتورهای جستجو، رویکرد خاص خود را به سئو دارند و باید تحقیقاتی انجام دهید تا بفهمید چه چیزی برای رتبه‌بندی اهمیت دارد.

آیا باید زبان یا کشور را هدف قرار دهید؟

یک سوال رایج در سئوی بین المللی این است که هدف قرار دادن یک زبان خاص بهتر است یا یک کشور ؟ این موضوع به اهداف شما بستگی دارد. اگر به دنبال جذب مخاطبان گسترده بدون توجه به محل زندگی آنها هستید، سئوی مبتنی بر زبان، بهتر جواب می‌دهد. اگر به دنبال افزایش آگاهی از برند در بخش خاصی از جهان هستید، سئوی مبتنی بر کشور را انتخاب کنید.

3. چه عواملی در بومی‌سازی بیشتر اهمیت دارد؟

بومی‌‌سازی فرآیند بهینه سازی وبسایت و محتوای شما برای انعکاس زبان و فرهنگ بومی است. دو مورد از مهم‌ترین عوامل موثر در بومی‌سازی، دقت و کاربردهای رایج است: در درجه اول، مطمئن شوید که ترجمه‌های هر کلمه کلیدی یا اصطلاح دقیق هستند. ترجمه‌های مستقیم می‌توانند برند و خدمات شما را در معرض تفسیرهای نادرست قرار دهند.

 

کاربرد رایج کلمات و عبارات مهم است. کلمات و عباراتی که از آن برای توصیف شرکت، محصول و کارهایی که انجام می‌دهد استفاده می‌کنید ممکن است در سایر زبان ها یکسان نباشد، حتی اگر ترجمه تحت اللفظی کلمات، چنین تصوری را ایجاد کند. باید بفهمید که مردم محلی از چه کلماتی برای توصیف محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند و از آنها استفاده کنید.

چگونه لینک‌های محلی بسازید؟

لینک‌سازی‌ محلی به سایت شما در سئو بین المللی سایت کمک می‌کند. بهترین کار این است که برای وبلاگ‌های محلی، مقاله بنویسید، درباره محتوای آن‌ها نظر بدهید و با اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی محلی ارتباط برقرار کنید و از رویدادهای محلی حمایت کنید.

آیا شبکه‌های اجتماعی مهم هستند؟

اگرچه گوگل به صراحت اعلام کرده است که شبکه‌‌های اجتماعی در رتبه‌بندی سئو بین‌المللی نقشی ندارند، حضور قوی در شبکه‌های اجتماعی، به آگاهی از برند و برقراری ارتباطات تأثیرگذار محلی کمک می‌کند.

آیا کلمات کلیدی فعلی مناسب هستند؟

اگرچه کلمات کلیدی فعلی ممکن است سایت یا صفحه سایت را در بین ۵ رتبه برتر محلی قرار دهند اما تعداد بسیار زیاد شرکت‌هایی که برای این کلمات کلیدی در بازارهای جهانی رقابت می‌کنند به این معنی است که باید بفهمید چه کسانی از این کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، چه رتبه‌ای گرفته‌اند و آیا استفاده از سایر کلمات کلیدی مشابه ممکن است نتایج بهتری داشته باشد یا خیر.

 

عوامل موثر بر سئو بین المللی

عوامل متعددی بر سئو بین المللی تاثیر می‌گذارند و تلاش‌های سئوی شما را جهت می‌دهند. در زیر مهمترین عواملی که بر سئو بین المللی سایت تاثیر می‌گذارند را توضیح می‌دهیم.

1. نظرات مشتریان

نظرات مشتریان در وبسایت شما یا در سایت‌های نقد و بررسی محلی، تاثیر مثبت یا منفی بر تلاش‌های سئو شما دارند. نظرات بهتر به معنای ارتباط بهتر با کلمه کلیدی اصلی شما است و در نتیجه باعث افزایش دیده شدن محتوای شما می‌شود.

2. موبایل فرندلی بودن سایت

پاسخگو بودن سایت شما در گوشی موبایل نیز برای رتبه‌بندی کلی جستجو مهم است. در نتیجه، یافتن یک شبکه توزیع محتوا (CDN) که یک وبسایت درجه یک بدون توجه به اینکه کاربران در کجای جهان قرار دارد با ارزش است.

3. ابزار Google My Business Account

ابزار Google My Business Account به رشد سئو شما کمک می‌کند؛ چرا که این روش نقطه شروعی است که گوگل به دنبال داده‌های جغرافیایی و زبانی در سایت شما باشد.

4. لینک‌سازی

هرچه تعداد لینک‌های بیشتری از منابع بین‌المللی به سایت شما بازگردد، بهتر است. همانطور که در بالا ذکر شد، نوشتن محتوا برای وبلاگ‌های محلی یا ارتباط با اینفلوئنسرها ایده خوبی است تا لینک‌ها را به وب‌سایت خود بازگردانید.

 

چگونه یک استراتژی سئو بین المللی ایجاد کنیم؟

برای توسعه استراتژی سئوی بین‌المللی خود باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید سایت و محتوای خود را به خوبی بهینه‌سازی کنید. برای ایجاد استراتژی  قوی روش‌های زیر را به کار بگیرید.

  • بازار و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

ابتدا بازار و مخاطب هدف خود را انتخاب نمایید. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که بازار برزیل را هدف قرار دهید، سپس زیرمجموعه‌ای از آن بازار که ابزار و انگیزه خرید محصول شما را دارند، انتخاب کنید. هر چه تصمیمات شما درباره «بازار و مکان هدف» و «مخاطبان هدف» متمرکزتر و دقیق‌تر باشد، نتایج بهتری خواهید داشت.

  • از یک آژانس بین‌المللی سئو کمک بگیرید

آیا می‌خواهید کارهای سنگین سئوی بین المللی را خودتان انجام دهید یا برون‌سپاری کنید؟ هر دو مزیت‌هایی دارند. شما بهتر از هرکس دیگری برند خود را می‌شناسید، اما کارشناسان سئو در شناخت آداب و رسوم و ترجیحات محلی و ایجاد استراتژی مناسب، مهارت بیشتری دارند.

  • تحقیقات بین‌المللی درباره کلمات کلیدی را انجام دهید

کلمات کلیدی که در سئوی محلی موثر هستند ممکن است در سئوی بین‌المللی کارایی نداشته باشند. علت آن هم ممکن است حجم کلمات کلیدی، یا نحوه ارجاع مشتریان در بازار هدف شما به کسب‌وکار شما باشد.

  •  ساختار دامنه بین‌المللی مناسبی انتخاب کنید

ساختار دامنه وبسایت شما یافتن محتوای شما را برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو آسان‌تر (یا سخت تر) می‌کند.  ccTLDو gTLD دو نمونه از ساختار دامنه وبسایت هستند. به عنوان مثال، برای بهبود سئو بین ‌المللی می‌توانید برای هر کشوری که محصولات یا خدمات شما در آن موجود است، یک سایت ccTLD منحصربفرد ایجاد کنید.

  •  

در نهایت، مطمئن شوید که کل محتوای شما هم برای منطقه هدف و هم برای زبان محلی آن منطقه بهینه‌سازی شده است. همه TLDها، ترجمه‌ها و دارایی‌های محتوا را مجدد بررسی کنید تا اطمینان یابید که با انتظارات محلی همسو هستند.

تگ hreflang را فراموش نکنید. این ویژگی HTML منطقه جغرافیایی و زبان یک صفحه وب را مشخص می‌کند. از این تگ برای متمایز کردن صفحات وب مشابه که روی مخاطبان هدف متفاوتی تمرکز کرده‌اند استفاده می‌شود تا موتورهای جستجو آنها را یک محتوای تکراری در نظر نگیرند.

<link rel="alternate" hreflang="x" href="https://example.com/alternate-page" />

 

ابزارهایی برای سئو بین المللی

ابزارهای مناسب می‌توانند به شما کمک کنند تا با ارائه داده‌های مفید درباره ترافیک، کلیک‌ها و زمان صرف شده در سایت، تاثیر سئوی بین‌المللی را به حداکثر برسانید. برخی از محبوب‌ترین ابزارها برای سئوی بین‌المللی سایت عبارتند از:

  • HubSpot
  • Ahrefs
  • Moz
  • Google Search Console
  • Semrush
  • Google Analytics

 

بهترین روش‌های سئوی بین المللی

برای سئوی بین‌المللی نه تنها انتخاب رویکرد مناسب مهم است (رویکرد زبان محور یا کشور محور، برون‌سپاری یا درون‌سپاری)، بلکه انتخاب بهترین روش‌ها برای سئوی بین‌ المللی نیز کارساز خواهد بود. در ادامه، بهترین شیوه‌های سئوی بین المللی ارائه شده است.

به سوالات به زبان بومی آن منطقه و در زمینه مناسب پاسخ دهید

یکی از نکات مهم در سئو بین المللی این است که به زبان مشتریان خود صحبت ‌کنید. در این زمینه، تحقیقات خود را انجام دهید و همیشه به سؤالات به زبان مادری آن‌ها و به نحوی مناسب پاسخ ‌دهید.

محتوای موجود را با دقت ترجمه کنید

اگرچه ابزارهای ترجمه،  معنای تحت‌الفظی کلمات و عبارات را در اختیار شما قرار می‌دهند اما اغلب افراد بومی‌ از این روش استفاده نمی‌کنند و مشتریان به سرعت متوجه می‌شوند که زبان مادری نویسنده چیز دیگری است و نویسنده تسلطی بر زبان موردنظر ندارد. به جای ترجمه، چیزی که واقعا به دنبال آن هستید را تبدیل کنید. شما می‌خواهید محتوا را بازآفرینی کنید. از فرهنگ و زبان بازار هدف خود به عنوان راهنما برای این کار استفاده کنید.

کل تجربه کاربری را در استراتژی خود در نظر بگیرید

صرف انتخاب کلمات کلیدی و محتوای مناسب برای سئوی بین المللی کافی نیست. بلکه اطمینان از این مسئله است که کل تجربه کاربر از پر کردن فرم‌ها گرفته تا مشاهده قیمت‌ها به ارز محلی یا دسترسی به دارایی‌های چندرسانه‌ای که شامل سخنرانان بومی است، در سراسر سایت شما یکپارچه هستند.

از تغییر مسیر خودکار بر اساس آدرس IP کاربران خودداری کنید

اگرچه تولید محتوایی که با انتظارات کاربران محلی مطابقت دارد بسیار مهم است اما به جای آنها تصمیم نگیرید. به جای تغییر مسیر خودکار به جایی که کاربران بر اساس آدرس IP خود فرود می‌آیند، به آنها اجازه دهید که خودشان، منطقه موردنظر خود را انتخاب کنند.

 

نتیجه‌گیری

با انتخاب استراتژی و به کارگیری روش‌های سئو بین المللی مناسب و موثر می‌توانید در بازار جهانی نیز بدرخشید و درآمد خود را چندین برابر کنید.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید