تبلیغات گوگل برای سایت با دامنه دات آی آر

تبلیغات گوگل برای سایت با دامنه دات آی آر

آیا امکان فعال کردن برای تبلیغات گوگل برای سایت با دامنه دات آی آر (.ir) وجود دارد. این یکی از سوالات مهمی است که حتما در ابتدای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود باید بدانید.گوگل با وجود کاربردهای زیادی که در ایران دارد، متأسفانه به نظر می‌رسد که بخش‌هایی از این اپلیکیشن پرکاربرد برای کاربرانی که در ایران هستند، محدود شده است.

از جمله این امکانات محدود شده می‌توان به آنالیتیکس اشاره کرد. این امکان برای کاربران ایرانی محدود شده. به بیانی بهتر برای کاربران ایرانی آی پی کشور ما را مسدود کرده است. از دیگر مواردی که به این لیست یعنی همان لیستی که برای کاربران ایرانی محدود شده، اضافه شده است می‌توان به تبلیغات گوگل برای سایت با دامنه دات آی آر اشاره کرد.

امروزه با گسترش و پیشرفت کسب‌وکارهای آنلاین افراد به‌منظور تبلیغ کسب‌وکار خود از روش‌های مختلفی از جمله تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند. این امکان برای کاربرانی که کسب‌وکار آنلاین دارند، فراهم شده است تا با هزینه کم و ترافیک بالا کاربران دیگر را به سایت خود هدایت کنند.

در ادامه به توضیح بیشتر در مورد تبلیغ در گوگل با دامنه دات آی آر می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد تا پایان با ما همراه باشید.

 

حتما بخوانید: راه های اثبات شده برای جلوگیری از کلیک فیک تبلیغات گوگل

 

 

تبلیغ در گوگل با دامنه دات آی آر

به‌طور کلی یکی از عوامل اصلی که سبب پیشرفت و گسترش کسب‌وکارهای آنلاین شده است، می‌توان به این مورد اشاره کرد که هزینه راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین بسیار کمتر از این است که کسب‌وکار خود را در یک فضای فیزیکی راه‌اندازی کنید. اغلب کاربرانی که ساکن ایران هستند و قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین را دارند، اگر قصد تأسیس و راه‌اندازی وب‌سایت را داشته باشند، بیشتر به سراغ دامنه آی آر می‌روند.

سؤالی که در این قسمت مطرح می‌شود این است که علت انتخاب دامنه آی آر چیست؟ شاید یکی از علل اصلی آن ارزان تر بودن دامنه دات آی آر نسبت به سایر دامین ها است. در توضیح بیشتر مورد گفته شده می‌توان یک مثال آورد، به‌عنوان مثال برای خرید دامنه دات آی آر سالانه تنها نیاز به پرداخت مبلغی معادل ۶ هزار تومان است. با این وجود اگر قصد خرید دامنه com را برای همین مدت‌زمان یعنی یک سال داشته باشید، باید ۲۲۹ هزار تومان پرداخت کنید.

تبلیغ در گوگل با دامنه دات آی آر

 

در ادامه می‌توان به این نکته اشاره کرد که اگر بنا به دلایلی قصد خرید و استفاده از دامنه‌های ایرانی را داشته باشید، امکان ارتقا رتبه سایت شما در جستجوهای محلی وجود دارد. این موضوع سبب می‌شود تا استفاده از دامنه آی آر ایران برای کاربران ایرانی گزینه مناسب‌تری باشد. موارد گفته شده تنها چند مورد از مزایای استفاده از پسوند آی آر است که به آن اشاره کردیم در ادامه به توضیح بیشتر در این مورد می‌پردازیم که آیا تبلیغات گوگل برای سایت با دامنه دات آی آر امکان‌پذیر است یا خیر؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

 

آیا تبلیغات گوگل با دامنه دات آی آر امکان‌پذیر است

در پاسخ به این سؤال که آیا تبلیغات در گوگل با دامنه دات آی آر امکان‌پذیر است یا خیر! باید گفت در حال حاضر این امکان برای کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند، فراهم نیست. لازم به توضیح است که این امکان تا اوایل سال ۱۳۹۹ برای کاربران فراهم بوده است. به این معنا که تا زمان گفته شده می‌شد تا تبلیغات ایرانیان را در دامنه موردنظر اجرا کرد. متأسفانه در حال حاضر این امکان برای کاربران ایرانی فراهم نیست.

 

حتما بخوانید: ترفند افزایش نرخ کلیک برای تبلیغات گوگل

 

ریسک ثبت تبلیغات در گوگل با دامین دات آی آر

اگر قصد انتشار تبلیغ خود از این طریق را داشته باشید، می‌توانید وارد اکانت موردنظر خود شوید اما برای ادامه دادن جهت انتشار تبلیغ موردنظر گوگل به شما این اجازه را نمی‌دهد. در این قسمت لازم به توضیح است که نه تنها گوگل اجازه انتشار تبلیغ را نمی‌دهد، بلکه احتمال اینکه حساب یا همان اکانت شما را مسدود کند، نیز وجود دارد. برای جلوگیری از بروز چنین حالتی توصیه ما به شما این است که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌هایی که وجود دارد به تبلیغ از این طریق اقدام نکنید.

ناگفته نماند که در برخی شرایط ممکن است کاربر مراحل را ادامه دهد و این موضوع سبب شود که گمان کند شرایط برای او متفاوت است و می‌تواند از این طریق تبلیغ کند اما باید دانست حتی با گذر از مراحل مختلف در پایان گوگل به شما اجازه انتشار تبلیغ با دامنه دات آی آر را نمی‌دهد. برخی از افراد مدعی هستند که با استفاده از ترفندهای خاص می‌توانند تبلیغ خود را از طریق گوگل و با دامنه دات آی آر منتشر کنند‌. در خصوص چنین ادعاهایی لازم به توضیح است که حتی اگر واقعی باشد با انجام چنین کاری کاربر قوانین گوگل را نقض کرده است. شرکت گوگل هم می‌تواند بنا بر قوانین موجود با او رفتار کند‌. ابتدایی‌ترین اقدامی که در مقابل نادیده گرفتن قوانین انجام می‌دهد، مسدود کردن اکانت کاربر است‌.

v

 

دیگر محدودیت های گوگل برای ایرانیان

از دیگر نکاتی که در این قسمت لازم به توضیح است، اشاره به این نکته است که علاوه بر اپلیکیشن گوگل برنامه‌هایی دیگری نیز وجود دارد که خدمات خود را برای کاربران ایرانی محدود کرده‌اند. از جمله این برنامه‌ها و سایت‌ها می‌توان به سایت الکسا اشاره کرد. این سایت نیز بنا به دلایلی که برای خود دارد ارائه برخی از خدمات خود را برای کاربران ایرانی محدود کرده است. در حال حاضر برای لغو این محدودیت‌ها نمی‌توان اقدام خاصی انجام داد. تنها می‌توان امیدوار بود تا در سال‌های آینده این محدودیت‌های علیه کاربران ایرانی اعمال نشوند‌. با وجود شرایط توضیح داده شده به جهت تبلیغ بهتر است دامنه انتخابی خود را تغییر دهید. به‌عنوان مثال یکی از روش‌های تبلیغ کسب‌وکارها در فضای گوگل استفاده از دامنه‌های بین‌المللی است‌. کاربرانی که کسب‌وکار آنلاین دارند با بهره‌گیری از دامنه‌های بین‌المللی به‌آسانی می‌توانند کسب‌وکارهای آنلاین خود را تبلیغ کنند.

 

حتما بخوانید: آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

 

 

دامنه بین‌المللی برای تبلیغ در گوگل

دامنه‌های بین‌المللی پسوند‌های مختلفی دارند. مشهورترین آن‌ها com است. جدای از پسوند گفته شده موارد دیگری هم وجود دارد از جمله آن‌ها می‌توان به Net , Co, Info و... اشاره کرد. به جهت امکان‌پذیر شدن تبلیغ در گوگل می‌توانید به جای استفاده از پسوند آی آر از پسوند‌های دیگری که موجود هستند و محدودیت استفاده ندارند، استفاده کنید. در بین موارد گفته شده دامنه دات کام به دلیل برتری نسبت به سایر پسوندهای موجود بیشتر توصیه می‌شود.

خرید پسوند بسیار ساده است. به این منظور تنها کافی است که به سایت‌هایی که در زمینه فروش پسوند یا همان دامنه فعالیت دارند مراجعه کرده و پسوند موردنظر خود را خریداری کنید. ناگفته نماند که در برخی موارد امکان دریافت نام دامنه‌ای که دارید با پسوند com نیز برای کاربران فراهم است. به این معنا که در صورت نیاز می‌توانید یک دامنه که از قبل ثبت شده است را انتخاب کنید و با مالک آن ارتباط گیرید. پس از برقراری ارتباط انتقال از مالک به شما به‌آسانی امکان‌پذیر است.

جمع بندی تبلیغات گوگل با دامنه .ir

به‌عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد تبلیغات گوگل برای سایت با دامنه دات آی آر پرداختیم. دانستید که گوگل برای کاربران ایرانی محدودیت‌های خاصی را در نظر گرفته است که سبب شده تا امکان بهره‌مندی از تمام امکانات آن برای کاربران ایرانی وجود نداشته باشد. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که تا سال ۱۳۹۹ امکان تبلیغ در گوگل با دامنه دات آی آر برای کاربران ایرانی فراهم بوده است، ولی متأسفانه در حال حاضر این امکان وجود ندارد. به جای آن کاربران باید از دامنه‌های بین‌المللی که موجود است استفاده کنند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۵ ) ۳.۲ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید