اجرا و ساخت کمپین تبلیغات گوگل

اجرا و ساخت کمپین تبلیغات گوگل

در این مطلب به بررسی نحوه اجرای گوگل ادز خواهیم پرداخت. بیایید ابتدا با یک مثال شروع کنیم. ششما مانند یک آشپز هستید. آن غذا درست می کنند و شما دارید تبلیغات گوگل را درست می‌کنید! چه در آشپزی مهارت داشته باشید و یا نه. شما باید یک بشقاب داغ از خوشمزه‌ترین کمپین تبلیغات گوگل را که تا به حال دیده‌اند ارائه دهید.

پس پیش‌بند خود را ببندید و این مطلب را دنبال کنید تا دستور‌العمل نهایی خود را برای اجرای Google Ads مانند یک سرآشپز عالی به شما آموزش دهم.  پس از این راهنما آن‌ها شگفت‌زده خواهند شد!

نحوه اجرای گوگل ادز

اکنون این مراحل را گام به گام دنبال کنید تا نجوه صحیح اجرای گوگل ادز را به شما بگوییم.

1.     روی "Switch to Expert Mode" کلیک کنید

اگر با یک حساب کاملاً جدید شروع به کار می‌کنید با رفتن به ads.google.com و کلیک کردن روی «شروع به کار» شروع کنید. هنگامی‌که حساب خود را راه‌اندازی کردید گوگل از شما درخواست می‌کند تا یک کمپین هوشمند را بلافاصله راه‌اندازی کنید. این کار ممکن است کمی زمانبر باشد اما وقت گذاشتن برای ایجاد کمپین‌های سفارشی‌سازی شده ارزشش را دارد.

بنابراین «Main advertising goal» خود را همان‌طور که گوگل می‌خواهد انتخاب نکنید و در عوض روی گزینه «Switch to expert mode» کلیک کنید. اما نگران نباشید. لازم نیست برای دنبال کردن مراحل این راهنما متخصص باشید! ما در این مطلب مرحله به مرحله شما را تا ساخت کمپین راهنمایی می کنیم. 

ساخت کمپین گوگل ادز

 

2.     نوع کمپین خود را انتخاب کنید

چه غذایی می‌خواهید برای کاربرانتان درست کنید؟ حساب Google Ads خود را مانند یک آشپزخانه در نظر بگیرید. آیا فقط تخم مرغ در آن درست می‌کنید؟ امیدوارم که نه! وقتی می‌خواهید پروتئین بیشتری داشته باشید می‌توانید یک شام استیک درست کنید و وقتی سرماخورده‌اید سوپ. درست مانند انواع مختلف وعده‌های غذایی، انواع مختلف کمپین برای اهداف مختلف نیز وجود دارد.

انواع مختلف کمپین چیست؟

  • جستجو (نوع کمپینی که برای این راهنما استفاده خواهیم کرد)
  • Display
  • ویدئو
  • خرید
  • برنامه
  • Disciver
  • Local
  • Performance Max

برای انتخاب یک کمپین ابتدا گوگل از شما می‌خواهد که یک هدف را انتخاب کنید. سپس بسته به هدف شما به شما نشان می‌دهد که کدام نوع کمپین در دسترس است. در این مطلب مراحل ساخت یک تبلیغ رو نشان می دهیم. بنابراین بیایید website traffic را انتخاب کنیم.

نوع کمپین خود را برای ساخت تبلیغات گوگل انتخاب کنید

 

نکته: همان‌طور که حساب خود را در طول زمان ایجاد می‌کنید خود را به یک نوع کمپین محدود نکنید. شما می‌خواهید ترکیبی از کمپین‌ها را اجرا کنید که با اهداف PPC شما همسو باشد.

3.     کمپین را راه‌اندازی کنید

آشپزخانه را آماده کنید! هنگامی‌که می‌دانید چه غذایی را می‌خواهید درست کنید وقت آن است که آشپزخانه خود را برای پخت و پز آماده کنید.

Campaign name: این نام می‌تواند هر چیزی باشد که شما می‌خواهید زیرا بر عملکرد شما تأثیر نمی‌گذارد. تا زمانی‌که به خاطر آوردن و سازماندهی کردن کمپین برای شما آسان باشد می‌توانید ادامه دهید.

Network: در نحوه اجرای گوگل ادز می‌توانید انتخاب کنید که تبلیغات شما در شبکه‌های اشتراکی گوگل نمایش داده شود. این‌ها زیرمجموعه‌هایی هستند که گوگل مالک آن است و مجاز به نمایش آگهی شما هستند. این می‌تواند دسترسی شما به هزینه کمتر را افزایش دهد اما دستیابی به تاثیرگذاری بالا را دشوارتر می‌کند.

اجرای تبلیغات گوگل

 

4. زمانبندی تبلیغات در گوگل را تنظیم کنید

دقیقاً همان‌طور که باید به مهمانان خود بگویید که مهمانی شام شما چه زمانی است باید به گوگل هم بگویید که چه زمانی تبلیغات شما را نشان دهد زمانبندی تبلیغات در گوگل کمک می کند تا بتوانید زمانی‌که مهم است پول خرج کنید. به ‌عنوان مثال می‌توانید از نمایش آگهی خود در ساعات اولیه صبح که ممکن است افراد علاقه‌ای به دیدن آن نداشته باشند خودداری کنید. برای تنظیم برنامه خود روی "نمایش تنظیمات بیشتر" کلیک کنید و تاریخ شروع و پایان و برنامه تبلیغات خود را انتخاب کنید.

برنامه تبلیغات خود را تنظیم کنید

نکته: مراقب باشید! زمان‌بندی پیش‌فرض منطقه زمانی است که حساب شما در آن تنظیم شده است. بنابراین اگر برای مخاطبان در مناطق زمانی مختلف تبلیغ می‌کنید باید مقداری ریاضی حل کنید.

5. مشخص کردن مکان و زبان در نحوه اجرای گوگل ادز

شما نمی‌خواهید کمپین تبلیغاتی گوگل شما به دنیا نشان داده شود. اینجا جایی است که مکان و زبان خود را تنظیم می‌کنید.

مشخص کردن مکان و زبان در نحوه اجرای گوگل ادز

6. بودجه روزانه خود را محاسبه کنید

برای محاسبه بودجه ابتدا باید هزینه‌های ماهانه خود را محاسبه کنید. با برخی از تحقیقات کلمات کلیدی شروع کنید و به معیارهای Google Ads برای حوزه کاری خود نگاه کنید تا میانگین CPC یا CPA خود را پیش‌بینی کنید. حالا در نحوه اجرای گوگل ادز این عدد را بر ۳۰.۴ (میانگین تعداد روزهای یک ماه) تقسیم کنید تا به بودجه روزانه خود برسید.

7.     استراتژی پیشنهادی خود را انتخاب کنید

گوگل بسته به اهداف شما می‌تواند بودجه شما را خرج کند. برای انتخاب استراتژی پیشنهادی خود گزینه «Or, select a bid strategy directly (not recommended) را انتخاب کنید.

نحوه ایجاد کمپین گوگل ادز

سپس می‌توانید از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

 

 

دو دسته از استراتژی های‌مناقصه وجود دارد:

Manual bidding: اگر از مناقصه دستی استفاده می‌کنید حداکثر قیمت CPC خود را برای هر کلمه کلیدی به گوگل می‌گویید.

Automated bidding: با یک استراتژی پیشنهاد قیمت خودکار به گوگل اجازه می‌دهید حداکثر پیشنهادات CPC شما را برای مدتی تعیین کند. فقط مراقب داده‌ها باشید تا از هزینه کلیک‌ها مطلع شوید.

8.  تنظیم کلمات کلیدی در نحوه اجرای گوگل ادز

قدم بعدی در اجرای تبلیغات گوگل یکی از مهم‌ترین مراحل است. شما نمی‌توانید تبلیغات گوگل را بدون کلمات کلیدی اجرا کنید. کلمات کلیدی گوگل ادز، کلمات و عباراتی هستند که هدف شما را در جستجوی گوگل تایپ می‌کند. با تبلیغات جستجوی گوگل شما برای کلمات کلیدی پیشنهاد می‌کنید که می‌خواهید تبلیغات شما برای آن‌ها نمایش داده شود.

9.  تبلیغ خود را ایجاد کنید

مشخص است که هیچ‌کس روی یک تبلیغ جذابیتی نداشته باشد حتی اگر هزینه زیادی هم پرداخته کرده باشید کلیک نمی‌کند. از ژوئن ۲۰۲۲ تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا تنها آگهی جستجوی استانداردی خواهند بود که می‌توانید ایجاد کنید.

نحوه ساخت گوگل ادز

10.افزونه‌های تبلیغاتی در نحوه اجرای گوگل ادز

پسوندهای تبلیغاتی می‌تواند تبلیغات شما را تکمیل کنند. این‌ها خطوط اضافی اطلاعاتی در نحوه اجرای گوگل ادز هستند که می‌توانند تبلیغ شما را تقویت کنند تا باعث بهبود نرخ CTR تبلیغات گوگل شما شود و آن را برجسته کنند. مانند اکستنشن تماس گوگل ادز.

11.هدف‌گیری دستگاه و موارد اضافی در نحوه اجرای گوگل ادز

در مناقصه دستی در «جستجو» می‌توانید میزان مبلغی را که می‌خواهید برای کلیک‌هایی که از دستگاه‌های خاص می‌شود بپردازید تنظیم کنید. با این حال شما همچنین می‌توانید با کاهش قیمت ۱۰۰٪ همه آن‌ها را کنار بگذارید.

12.لندینگ پیج خود را فراموش نکنید

یک تبلیغ عالی گوگل بدون لندینگ پیج چیست؟ شکست. انتخاب کاربر مناسب برای کلیک نیمی از بازی است. اما وب سایت شما چیزی است که آن‌ها را به منطقه پایانی می‌آورد. آخرین نکته ساختار حساب Google Ads امروز من این است که به جایی که بینندگان خود را می‌آورید توجه کنید. شما باید آن‌ها را به یک لندینگ پیج مناسب برای گوگل ادز بیاورید.

13.تبلیغ خود را به‌صورت زنده تنظیم کنید

اکنون وقت ردیابی عملکرد است. با گزارش PPC راحت باشید تا خود را برای موفقیت آماده کنید زیرا می‌توانید کمپین خود را در هر نقطه‌ای متوقف یا تنظیم کنید. شما همچنین می‌خواهید خود را با معیارهای کلیدی PPC برای یافتن زمینه‌های بهینه‌سازی در حال حرکت به جلو آشنا کنید. همچنین ممکن است بخواهید مراقب هرگونه عدم تایید آگهی مزاحم باشید که می‌تواند مانع اجرای کمپین شما شود.

در واقع باید به کمپین خود کمی فرصت دهید تا نفس بکشد و داده‌ها را جمع‌آوری کند. سعی کنید تغییرات خود را بعد از ۳۰ روز انجام دهید. این دوره ممکن است برای کمپین‌های جدید طولانی‌تر باشد. بنابراین در نحوه اجرای گوگل ادز آرام باشید و از این کمپین تبلیغاتی شگفت‌انگیز Google Ads را که به تازگی ساخته‌اید لذت ببرید!

 

 مطالب مرتبط:

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید