اتومیشن در سئو چیست و چگونه آن را اجرا کنیم

اتومیشن در سئو چیست و چگونه آن را اجرا کنیم

سئو اتومیشن روشی هوشمند برای خودکارسازی تسک های تکراری است که معمولاً به صورت دستی انجام می دهید. با استفاده از بهترین ابزارهای موجود در بازار می توانید خیلی سریع تر به اهداف خود برسید. وقتی صحبت از بازاریابی می شود، سئو سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از اصول اساسی یافتن و حفظ کاربران جدید به حساب می آید. با این حال، متأسفانه این فرآیند بسیار زمان بر است. ابزارهای سئو اتومیشن می توانند به کسب و کار شما کمک کنند تا بهره وری را به حداکثر برسانید. در ادامه به شما خواهیم گفت که سئو اتومیشن چیست و چه کاربردی دارد.


سئو اتومیشن چیست؟

همانطور که از نام آن پیدا است، سئو اتومیشن عبارت است از فرآیند خودکارسازی انجام تسک های تکراری یا ساده. مزیت اصلی سئو اتومیشن این است که می توانید زمان بیشتری را برای جنبه های خلاقانه بهینه سازی صرف کنید. با توجه به اینکه زمان آزاد بیشتری در اختیار خواهید داشت، می توانید توجه خود را بر روی تاکتیک هایی متمرکز کنید که بهترین نتایج را به همراه دارند.

از اتومیشن برای کدام المان های سئو سایت می توانیم استفاده کنیم؟

اگرچه داشتن یک ابزار که بتواند تمام نیازهای سئو شما را برآورده کند شگفت انگیز خواهد بود، اما واقعیت این است که بایستی در مورد المان هایی که از اتومیشن برای آن ها استفاده می کنید، رویکردی استراتژیک داشته باشید.
همچنین باید اشاره کرد که اتومیشن جایگزین تجزیه و تحلیل و فعالیت عملی نمی شود، بلکه فقط کار شما را ساده می کند. اگر فکر می کنید که یکبار می توانید ابزار اتومیشن را تنظیم کنید و پس از آن از دست همه چیز خلاص خواهید شد، متأسفانه باید بگوییم که در اشتباه هستید. در اینجا به رایج ترین المان های سئو اشاره شده است که می توانید از اتومیشن استفاده کنید.


سئو سایت – آنالیز بک لینک

یکی از راه هایی که موتورهای جستجو تأیید می کنند کدام سایت ها قابل اطمینان و معتبر هستند، تعداد لینک هایی است که به آن ها اشاره می کنند. هر چه تعداد لینک های سایت بیشتر باشد، ارزش آن بیشتر است و متعاقباً رتبه آن بالاتر می رود. به طور معمول در مبحث سئو سایت، بهترین راه برای به دست آوردن لینک های بیشتر، تبدیل شدن به یک مرجع در جایگاه خود است.


آنالیز بک لینک به شما این امکان را می دهد که ببینید چه کسی به سایت شما لینک می دهد. در حالت ایده آل، فقط دیگر منابع معتبر به شما لینک خواهند داد، زیرا به این ترتیب شبکه بسیار بهتری ایجاد خواهد شد. چنانچه وبسایت های مشکوک یا اسپم به شما متصل شوند، اثرات منفی به بار خواهد آمد. شما همچنین باید تلاش کنید که علت این موضوع را پیدا کنید تا بتوانید در آینده از انجام این کار توسط دیگران جلوگیری کنید.


یک راه دیگر برای استفاده از آنالیز بک لینک، بررسی وبسایت های رقیب است. شما برای این منظور باید دو مورد زیر را بررسی کنید.
•    آن ها چند بک لینک دارند؟
•    آیا آن ها از منابع معتبرتر از شما لینک دریافت می کنند؟
دستیابی به این اطلاعات می تواند به شما کمک کند که استراتژی خود برای بهینه سازی موتورهای جستجو و متعاقباً سئو اتومیشن را به نحو احسن تنظیم کنید.


Rank tracker (ردیابی رتبه)

همانطور که می دانید، هدف اولیه سئو این است که تا حد امکان در جستجوها رتبه بالایی داشته باشید. با این حال، وقتی صدها صفحه در سایت خود دارید و سعی می کنید رتبه بندی را برای چندین کلمه کلیدی انجام دهید، ممکن است ادامه دادن به این کار غیر ممکن به نظر برسد.
ابزارهای رنک ترکینگ به شما این امکان را می دهند که ببینید هر صفحه چگونه رتبه بندی می شود و چگونه در طول زمان بهبود می یابد (یا بدتر می شود). بهتر از همه، رنک ترکینگ یا ردیابی رتبه می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام تاکتیک ها مؤثر هستند و کدام یک نیستند.
سپس، همانطور که استراتژی خود برای بهینه سازی سئو سایت را تنظیم می کنید، می توانید ببینید که آیا وضعیت شما بهبود پیدا می کند یا خیر. اگر جواب منفی باشد، دیر یا زود بایستی به فکر تغییرات اساسی باشید. با این اوصاف، به خاطر داشته باشید که تغییرات محسوس ممکن است مدتی طول بکشد و رتبه بندی می تواند صرف نظر از کاری که انجام می دهید، با سرعت نسبتاً زیادی تغییر کند.


مانیتورینگ سایت

موتورهای جستجو قرار است بهترین نتایج را برای کاربران خود به نمایش بگذارند. بنابراین، سایت هایی با لینک های شکسته، صفحات درهم و برهم یا پروتکل های امنیتی ناامن در نتایج نمایش داده نخواهند شد.
مانیتورینگ سایت به شما این امکان را می دهد که بدون انجام تست های دستی همیشه به تمام صفحات خود توجه لازم را داشته باشید. اگر ابزار اتومیشن وجود مشکلی را شناسایی کند (مثلاً سرعت پایین صفحه)، به شما اطلاع می دهد تا بتوانید آن را برطرف کنید.


 مانیتورینگ رقبا

اگرچه شما باید از تمام ابزارهای اتومیشن برای اهداف سئو خود استفاده کنید، اما می توانید از آن ها برای نظارت بر وبسایت های رقیب هم کمک بگیرید. به این ترتیب، می توانید راه های بالقوه برای پیشی گرفتن از آن ها و دستیابی به رتبه بالاتر در نتایج جستجو را پیدا کنید.
با وجود این، به خاطر داشته باشید که آن ها نیز می توانند همین کار را در قبال وبسایت شما انجام دهند، بنابراین در اینجا کمی جنبه رقابتی وجود دارد. به طور کلی، تا زمانی که بر تولید محتوای باکیفیت که کاربران برای آن ارزش قائل هستند تمرکز کنید، می توانید به رتبه های بالا در نتایج جستجو دست پیدا کنید.
زبان های برنامه نویسی مؤثر در سئو اتومیشن
بهترین زبان برنامه نویسی که برای سئو سایت انتخاب می کنید، با توجه به اینکه قصد دارید با آن چه کاری انجام دهید و چگونه می خواهید تغییرات در آن را اعمال کنید تعیین می شود. از طرف دیگر، زبان های برنامه نویسی پیچیدگی های خاص خود را دارند. در این بخش به معرفی بهترین زبان های برنامه نویسی مؤثر در سئو اتومیشن خواهیم پرداخت.


برنامه نویسی پایتون

اگر می خواهید با داده ها کار کنید و آنالیز کلی داده های خودتان را بهبود بخشید، پایتون زبان اصلی است که باید یاد بگیرید. این می تواند تجزیه و تحلیل داده ها را ساده کند و به شما این امکان را می دهد که کارهای بسیار پیچیده تری را با آن داده ها انجام دهید. پایتون به دلیل مزیتی که در رابطه با آنالیز داده ها ارائه می دهد، یک زبان برنامه نویسی بسیار قدرتمند و مؤثر در سئو اتومیشن است.
در مقایسه با دیگر زبان های برنامه نویسی، منحنی یادگیری در پایتون به دلیل خوانایی زبان آن آسان است. علاوه بر این، پایتون قابل حمل تر است و چندین کتابخانه دارد که کار توسعه دهنده را راحت می کند، زیرا به انجام تسک ها بدون نوشتن مکرر کدهای جدید کمک می کند. علاوه بر همه این ها، پایتون جامعه ای سالم، فعال و حامی دارد.

 

برنامه نویسی جاوا

جاوا در رتبه دوم فهرست زبان های برنامه نویسی مؤثر در سئو اتومیشن قرار می گیرد. برای سازمان هایی که قصد ایجاد فرصت شغلی در زمینه سئو اتومیشن را دارند، جاوا حتی می تواند در اولویت نخست قرار بگیرد.
جاوا یک زبان برنامه نویسی همه منظوره متعلق به شرکت اورکل است و برای بسیاری از غول های فناوری نرم افزار برای اتومیشن در ارجحیت قرار دارد. طبق گزارشات، بیش از سه میلیارد دستگاه مبتنی بر اپلیکیشن های جاوا در جهان وجود دارد.


سازمان های مختلفی از این زبان برنامه نویسی برای نگهداری سیستم های بک اند خود استفاده می کنند. جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی مورد استفاده در صنعت فناوری اطلاعات به شمار می رود، زیرا دارای فریم ورک ها، پلاگین ها، APIها و کتابخانه های به راحتی در دسترس است. اگر قصد دارید وارد عرصه اتومیشن سئو سایت شوید، یادگیری جاوا برای اجرای ماهرانه اسکریپت ها ضروری است.

برنامه نویسی سی شارپ

سی شارپ که توسط مایکروسافت توسعه یافته، یک زبان برنامه نویسی پرطرفدار برای سئو اتومیشن است. سی شارپ بر اساس مفهوم برنامه نویسی شی گرا طراحی شده و یکی از زبان های محبوبی است که از فریم ورک دات نت استفاده می کند.
روز به روز به محبوبیت سی شارپ افزوده می شود و به خاطر سازگاری آن با وب درایور سلنیوم، بسیاری دوست دارند که از آن استفاده کنند. جدای از آن، جایی برای سردرگمی هنگام ایجاد اسکریپت با سی شارپ وجود ندارد، زیرا می تواند به طور مؤثر محدودیت های ماژول های تجاری را با اثربخشی بسیار مدیریت کند.
بهینه سازی سئو کمک می کند رتبه وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل بهبود پیدا کند. این به نوبه خود می تواند باعث افزایش بازدید از سایت، خدمات و محصولات، افزایش اعتماد افراد به برند شما و در نهایت فروش بیشتر شود. در این مسیر تیم سئو کیان تجارت با استراتژی برتر خود در جهت رسیدن به اهداف بزرگ شما را همراهی می کند.

 

برنامه نویسی جاوا اسکریپت

از منظر زبان های برنامه نویسی، جاوا اسکریپت بیشتر به عنوان پایه ای برای ایجاد و توسعه وبسایت ها استفاده می شود. یادگیری این زبان می تواند به طریق مختلف به شما کمک کند، از جمله ایجاد تغییرات پویا در محتوا و کنترل نحوه عملکرد پنجره های مرورگر. جاوا اسکریپت همچنین به هماهنگی ارتباط اسکریپت سمت مشتری کمک می کند. گذشته از این ها، شما می توانید از زبان جاوا اسکریپت برای اهداف سئو مانند ایجاد تم های CMS بدون سر، پردازش داده های فرم و کمک به بهبود تجربه کاربر استفاده کنید.


تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۷ ) ۴.۷ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید