گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دیسکاور چیست؟

مقدمه
گوگل دیسکاور چیست؟ از سال 2018، ادمین‌های سایت شاهد افزایش ناگهانی ترافیک تلفن همراه به وب‌سایت‌های خود بوده‌اند. ممکن است فکر کنید این افزایش‌ها فقط به دلیل افزایش تعداد کاربران اینترنت موبایل است؛ اما استراتژیست‌های سئو و محتوا یک دلیل دیگر را شناسایی کرده‌اند: Google Discover.


با وجود اثربخشی Google Discover در جذب ترافیک موبایل، بسیاری از بازاریابان هنوز نمی‌دانند که این ابزار چیست یا چگونه می‌توان از آن در دنیای بازاریابی آنلاین استفاده کرد. در این مقاله، توضیح خواهیم داد که Google Discover چیست؟، چرا باید در مورد آن بدانید و چگونه می‌توانید شانس برجسته شدن محتوای خود را با کمک آن افزایش دهید. همچنین تأثیر آن را در بر سئو بررسی خواهیم کرد.


گوگل دیسکاور چیست؟


Google Discover که در سپتامبر 2018 راه‌اندازی شد، یک قابلیت در برنامه گوگل است که محتوا را بر اساس جستجوهای قبلی خود در گوگل به کاربران توصیه می‌کند.

این قابلیت، ترکیبی از اخبار و محتوای همیشه سبز را برجسته می‌کند و درعین‌حال بر جلوه‌های بصری مانند فیلم‌ها و عکاس‌ها تأکید می‌کند. پس از اینکه این قابلیت گوگل که بر اساس جستجوهای گذشته به کاربران توصیه‌هایی نیز می‌کرد، به 800 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید، غول فناوری تصمیم گرفت نام آن را به Google Discover تغییر دهد.


راه‌اندازی Google Discover بخشی از یک ابتکار بزرگ بود که هدف آن شناسایی راه‌هایی بود که این شرکت می‌تواند تجربیات جستجوی آنلاین خود را در بلندمدت بهبود بخشد. در طول این ابتکار، گوگل مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را آغاز کرد که با تغییرات عمده در نحوه تفکر شرکت در مورد تجربیات کاربر مرتبط بود. این به‌روزرسانی‌ها بر «جستجو»، برنامه Google و فید توصیه‌های آن تأثیر گذاشت.


مبنای نام‌گذاری گوگل دیسکاور چیست؟

قبل از تغییر نام تجاری Google Discover، فید اصلی برنامه Google دارای طرح‌بندی مبتنی بر متن بود که عمدتاً سرفصل‌ها، توضیحات متا و عکس‌های گاه‌به‌گاه را به کاربران ارائه می‌کرد. طراحی کاملاً شبیه فرمت صفحه نتایج جستجوی دسکتاپ گوگل بود، اما به‌جای نتایج، توصیه‌های محتوا داشت. هنگامی که فید گوگل به Google Discover تغییر نام داد، با قالبی بصری، قابل تنظیم و کاربرپسندتر طراحی شد.


الگوریتم‌های گوگل دیسکاور چیست و چگونه کار می‌کند؟


Google Discover همچنین دامنه وسیع‌تری از محتوای آنلاین را نسبت به فید Google در برمی‌گیرد. به‌جای توصیه بیشتر اخبار و محتوای اخیراً منتشر شده، Google می‌گوید که Discover ترکیبی از اخبار و محتوای همیشه سبز مانند عکس‌ها، ویدئوها، دستورالعمل‌ها را ارائه می‌کند.


پلتفرم Discover علاوه بر بهبود در انواع موضوعات بصری و محتوای آنلاین، به کاربران اجازه می‌دهد تا تجربه خود را سفارشی کنند. هر توصیه محتوایی که نشان‌داده‌شده است با موضوع یک صفحه خاص مرتبط است. برای مثال، اگر در جستجوی Google به دنبال موضوعات مرتبط با فناوری هستید، ممکن است عناوینی مانند «هوش مصنوعی» در توصیه‌های Google Discover مشاهده کنید.


وقتی کاربران به محتوایی که می‌بینند علاقه‌مند هستند، می‌توانند آن را مشاهده کنند، برای دیدن محتوای مشابه روی صفحه ضربه بزنند، یا موضوع را «دنبال کنند» تا پست‌های مشابه در فید Discover آنها در آینده نمایش داده شود.


اگر کاربران دیگر نمی‌خواهند موضوعی را دنبال کنند، می‌توانند به‌سادگی روی دکمه «More» در برنامه Google خود ضربه بزنند، سپس روی «Your Data in Search» ضربه بزنند تا موضوعاتی را که نتایج جستجوی آنها ایجاد کرده است، ببینند. از آنجا می‌توانند موضوعاتی را که الگوریتم‌های گوگل در تاریخچه جستجوی خود شناسایی کرده‌اند دنبال یا لغو دنبال کنند.

پیشنهاد میشود بخوانید: محتوای مناسب بر سئو چه ویژگی هایی دارد


راه‌های گرفتن ورودی از  طریق گوگل دیسکاور چیست؟


گوگل دیسکاور چیست؟ Google Discover نمادی از مسیری است که اینترنت، موتورهای جستجو و اکثر پلتفرم‌های آنلاین دیگر به کجا می‌روند. با کمک گوگل دیسکاور، محتوای آنلاین جذاب بصری، شخصی‌سازی شده و برای موبایل بهینه‌تر می‌شود. در ادامه چند تاکتیک مؤثر برای بهینه‌سازی سئو از طریق گوگل دیسکاور آورده شده است.


۱. چندین محتوای جذاب پیرامون موضوعات کلی ایجاد کنید و به هم‌ پیوند دهید
فراتر از همه تاکتیک‌های دیگر، گوگل می‌گوید که سازندگان محتوا باید بر ایجاد بهترین محتوا تمرکز کنند: ایجاد محتوایی که مردم از آن لذت ببرند. محتوای Discover از نظر الگوریتمی بر اساس آنچه که گوگل فکر می‌کند برای کاربر جالب‌تر است رتبه‌بندی می‌شود.


رتبه‌بندی محتوا بر اساس قدرت تطابق بین محتوای مقاله و علایق کاربر ایجاد می‌شود. یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای ورود به Google Discover انجام دهید، ایجاد چندین محتوای باکیفیت مرتبط با موضوعات کلی است. سپس، به‌صورت داخلی آنها را به هم ‌پیوند دهید. این کار می‌تواند رتبه‌بندی SEO را برای موضوعات و کلمات کلیدی خاص افزایش دهد.


۲. هر زمان که ممکن است عکس‌ها را اضافه و بهینه کنید
جدا از ایجاد و به هم پیوستن محتوای باکیفیت، گوگل می‌گوید بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که عکس‌های با کیفیت بالا را به محتوا یا وب‌سایت خود اضافه و بهینه کنید. در کنار ویدئوها، Discover با نمایش عکس‌های بزرگ همراه با توضیحات متنی، محتوا را جذاب‌تر می‌کند. حتی در پست‌های متنی، عکس‌های جذاب بصری یا آموزنده‌ای را که می‌توانند توجه کاربر را به خود جلب کنند، قرار دهید.


۳. ویدئو‌های بیشتری ارسال کنید
ازآنجایی‌که مشاهده آنلاین ویدئو در حال افزایش است، جای تعجب نیست که Google Discover و الگوریتم‌های جستجوی Google از این نوع محتوا حمایت می‌کنند. زمینه تمرکز گوگل دیسکاور چیست؟ Google Discover بر ویدئو و همچنین ترکیبی از محتوای همیشه سبز و جدید تأکید زیادی دارد؛ بنابراین شما باید انواع مختلف پست‌های ویدئویی را آزمایش کنید. افراد معمولاً ترجیح می‌دهند از طریق ویدئو درباره برندها و کسب‌وکارها یاد بگیرند.


۴. ترکیبی از محتوای مد روز و همیشه سبز ایجاد کنید
با ترکیب موضوعات جدید و همیشه سبز در استراتژی محتوای خود، می‌توانید ترافیک سئو، قابلیت اشتراک‌گذاری و تعامل بسیار خوبی در وب‌سایت خود به دست آورید. نه‌تنها مخاطبان شما متوجه می‌شوند که شما در زمینه صنعت خود آگاه هستید، بلکه از سایت شما به‌عنوان منبعی برای اطلاعات حساس و نکات اساسی استفاده می‌کنند.


5. دستورالعمل‌های Google News را دنبال کنید| گوگل دیسکاور چیست؟
Google می‌گوید داستان‌ها و محتوای نمایش‌داده‌شده در Discover باید از دستورالعمل‌ها و خط‌مشی‌های Google News پیروی کنند. الزامات Google News شامل انتشار محتوای اصلی، به‌حداقل‌رساندن تبلیغات در اطراف محتوا و نوشتن به‌صورت شفاف همراه با اطلاعات لازم است.


6. سایت و محتوای خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید
اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید مطمئن شوید که محتوایی را در سایتی پست می‌کنید که پیمایش آن آسان است و در دستگاه‌های تلفن همراه از نظر بصری دلپذیر به نظر می‌رسد. زمانی که افراد محتوای شما را در Google Discover پیدا کنند، از یک دستگاه تلفن همراه روی آن کلیک می‌کنند. اگر محتوا کاربردی نباشد، ممکن است به‌سرعت از صفحه شما خارج شوند.


بدون شک شما در این مسیر، نیاز به کمک دارید. شرکت کیان تجارت، یکی از مراکز معتبر در زمینه طراحی، برنامه‌نویسی و مارکتینگ است. این شرکت، با به‌کارگیری حرفه‌ای‌ترین نیروهای متخصص، آماده خدمات‌رسانی در زمینه‌های ذکر شده است.


مهم‌ترین نکته در مورد نمایش سایت در گوگل دیسکاور چیست؟


برای نمایش سایت شما در گوگل دیسکاور هیچ راه مستقیمی وجود ندارد. البته گوگل مثل همیشه، الگوهای رفتاری و سیگنال‌هایی را برای دریافت ورودی از دیسکاور پیشنهاد می‌کند. برای نمایش سایت در گوگل دیسکاور بهتر است محتوای شما خیلی تخصصی نباشد. همچنین، محتوای شما باید یونیک باشد و در هیچ جای وب، مشابه آن وجود نداشته باشد.


کلام آخر
در این مقاله متوجه شدید که گوگل دیسکاور چیست و با اهمیت آن آشنا شدید. با کمک راهکارهایی که در این مقاله آورده شده است می‌توانید سئوی وب‌سایت خود را ارتقا دهید. مهم‌ترین اصل برای بهینه‌سازی سئو و نمایش در گوگل دیسکاور، تولید محتوای کاربرپسند و یونیک است. این کار شانس شما را برای دیده‌شدن افزایش می‌دهد. شما دررابطه‌با گوگل دیسکاور چه تجربه‌ای دارید؟



تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید