چگونه سایت خود را برای تبلیغات در گوگل آماده کنیم

چگونه سایت خود را برای تبلیغات در گوگل آماده کنیم


وب سایت شما نقش مهمی در تبدیل بازدیدکنندگان عادی به مشتریان واقعی دارد؛ بنابراین قبل از اجرای تبلیغات خود مهم است که برای بهینه سازی سایت وقت بگذارید. درست همان طور که دفتر یا فروشگاه خود را مرتب می کنید تا مشتریان بالقوه به آن دکوراسیون تأثیر اولیه خوبی را احساس کنند، باید وب سایت خود را برای تحت تأثیر قرار دادن بازدیدکنندگان سایت آماده کنید. در غیر این صورت، پول زیادی را هدر خواهید داد. با ما همراه باشید تا علاوه بر اهمیت تبلیغات در گوگل در مورد راهکارهای موثر در آماده ساری سایت برای تبلیغ هم صحبت کنیم.

تبلیغات گوگل
چرا تبلیغات گوگل بهترین روش تبلیغاتی دنیاست

همه ما به این امر آگاهیم که شرکت گوگل توانسته تا حدود زیادی در بازی تبلیغاتی شرکت ها جایگاه خود را به دست آورد و سازمان های زیادی را تحت تاثیر امکانات خود قرار دهد. برخی از کارشناسان باور دارند که گوگل راه خود را به سمت انحصار محصولات در دنیای دیجیتال مارکتینگ طی کرده و به عنوان یک سازمان تا 80٪ از کل درآمد تبلیغات شبکه دیجیتال آنلاین جهانی را به خود اختصاص داده اند.
«فقط» یک دهه طول کشید تا گوگل درآمد خیره کننده 27 میلیارد پوندی را از پلتفرم تبلیغاتی معتبر خود به دست آورد. Google Ads یا تبلیغات گوگل اکنون یک منبع تبلیغاتی قابل اعتماد است که به نظر می رسد نتایج را با بهینه سازی و کالیبراسیون صحیح را تضمین می کند. با تمام این تفاسیر گوگل به منبعی حیاتی برای بسیاری از کسب وکارهای آنلاین تبدیل شده است. اجازه دهید چند مزیت مهم این پلتفرم را با هم بررسی کنیم تا بدانید چرا بر فعالیت در این فضا تاکید داریم.


•    امکانات Google Ads قابل اندازه گیری است
به عنوان یک مزیت مهم به یاد داشته باشید که Google Ads قابل اندازه گیری، نظارت آسان و سازگار است. به بیان دیگر یکی از جنبه های روان شناختی ارزشمند تبلیغات در گوگل نسبت به روش های بازاریابی سنتی این واقعیت است که در این بستر تقریبا هر پارامتری را می توان به راحتی اندازه گیری کرد.
Google Ads مجهز به طیف گسترده ای از معیارهای PPC و ابزارهای تحلیلی است که در پس زمینه بسیار بی صدا و کارآمد عمل می کنند و تنها با چند کلیک، نتایج تجزیه و تحلیل شما را بازیابی می کنند. در این فضا می توانید کلیدواژه خاص و مطابقت با کسب و کار خود را وارد کرده، از تبلیغات متنی و انیمیشن ها استفاده کنید در حالی که برای مخاطبان خود را محدود و تعیین می کنید. در واقع شما توانسته اید برای کشف مخاطبان کلیدی خود از طریق ipLocation، تعیین پارامترهای زبان، جنسیت و حتی مرورگر مشتریان یا دستگاهی که برای مشاهده سایت شما استفاده می کنند، اطلاعات مهم را تحلیل کنید.


•    تبلیغات گوگل سئو را کاتالیز می کند
یکی از اشکالات تکیه صرف به سئو برای دریافت رتبه خوب در نتایج موتورهای جستجو این است که در برخی موارد ممکن است ماه ها طول بکشد تا شما متوجه هرگونه نتیجه خوب از پیشرفت های خود شوید. این مورد به دلیل ماهیت صنعت بازاریابی دیجیتال و مزیت رقابتی گوگل است. همیشه کمی زمان و برنامه ریزی نیاز است تا رتبه خوبی را به دست آورید و حضور دیجیتال خود را به صورت آنلاین ثابت کنید.
اما با استفاده از امکان تبلیغات در گوگل این مسیر سریع تر پیش می رود. تبلیغات، مانند اکثر حرکات گوگل، «فوری» است. هنگامی که کمپین تبلیغاتی شما فعال شد، تبلیغات شما بلافاصله در نتایج موتور جستجوی گوگل و سایت های شریک گوگل نمایش داده می شود. این مسئله باعث می شود که ترافیک شما به خوبی هدایت شده و در بیشتر موارد بسیار سریع تر از چیزی که تصورش را می کردید، نتیجه دهد.


•    تبلیغات در گوگل بسیار هدفمند و جذاب تر است
گوگل دائما در صدد بهبود تبلیغات خود است؛ زیرا این روزها یکی از جریان های اصلی ورودی سایت ها به شمار می رود. گوگل همچنین از نظر آماری به این نتیجه رسیده است که لیست کردن تبلیغات و ویدیوهای محصول در یوتیوب و تبلیغات پولی درون ویدیویی CTR (نرخ کلیک) تبدیل بالاتری دارد.  در نتیجه هرچه گوگل بتواند تبلیغات خود را جذاب تر و فریبنده تر کند، درآمد بیشتری کسب می کند.


برای درک بهتر این مورد در نظر بگیرید که YouTube بیش از 1.5 میلیارد بازدید منحصر به فرد در ماه و همچنین چندین میلیارد بازدید در روز دریافت می کند. با این وصف اگر می خواهید تبلیغات خود را در معرض دید مردم قرار دهید، Google Ads همان جایی است که باید در آن حضور پر رنگی داشته باشید.


فاکتورهایی برای آماده سازی سایت قبل از تبلیغات در گوگل

اگر قصد اجرای Google Ads را دارید، مهم است که وب سایت خود را برای افزایش ترافیکی که کمپین ها وارد می کنند آماده کنید. در این بخش 10 نکته مهم برای یک شروع موفق را گردآوری کرده ایم:


1.    برای وب سایت خود هدفی در نظر داشته باشید
دقیقا مانند زمانی که برای کمپین تبلیغات در گوگل خود به یک هدف نیاز دارید، هنگام تهیه وب سایت خود هم باید آن هدف را در نظر داشته باشید. این هدف به شما کمک می کند تا برنامه ریزی بسیار دقیقی داشته باشید.


2.    حتما یک CTA مناسب در صفحه اصلی خود داشته باشید
Call To Action یا CTA شما باید در صفحه اصلی وب سایت قرار بگیرد و قابل دستیابی باشد. فراخوان برای اقدام معمولا یک لینک در وب سایت است که بازدید کننده را تشویق به انجام یک اقدام می کند. معمولا در بالای صفحه قرار می گیرد تا به راحتی توسط کاربران قابل مشاهده باشد.
به عنوان مثال، اگر برای خدمات درمانی تبلیغ می کنید، به این فکر کنید که پس از ورود کاربر به سایت چه چیزی برای شما ارزشمند است. آیا می خواهید آنها یک قرار ملاقات رزرو کنند؟ می خواهید فرمی را پر کنند؟ در هر صورت سعی کنید به وضوح کاربر را از طریق دکمه ها یا سایر عناصر بصری متمایز به سمت آن هدف هدایت کنید. فقط مراقب باشید که CTAهای زیادی را وارد نکنید؛ زیرا ممکن است باعث سردرگمی کاربر شود.


3.    مطمئن شوید که صفحات فرود هم دارای CTA یا فرم تماس هستند
همان طور که صفحه اصلی شما باید یک CTA واضح داشته باشد، مهم است که برای تبلیغات در گوگل به صورت موفق صفحات فرود / صفحات خدمات شما هم CTA واضح داشته باشند. CTA در صفحات فرود می تواند به شکل فرم تماس باشد.


4.    سرعت لود سایت را بالا ببرید
در کنار این مسئله باید به یاد داشته باشید که مردم در سال 2023 بی صبرتر از همیشه هستند. آنها کمتر منتظر لود شدن یک صفحه می مانند و به راحتی سایت دیگری را برای دریافت خدمات استفاده می کنند. با این وصف قبل از اینکه تبلیغات گوگل خود را تنظیم کنید، مطمئن شوید که وب سایت شما سرعت بارگذاری مناسبی در بخش های مهم مانند صفحات فرود دارد. می توانید این گزینه را از طریق جستجوگر سرعت رایگان Pingdom بررسی کنید. لازم نیست درصد لود شما کامل باشد، فقط مطمئن شوید که خیلی کند نیست.


5.    صفحه فرود را برای تبلیغات خود در نظر داشته باشید
تمام گزینه های تبلیغی شما در Google Ads باید به صفحه ای در وب سایت شما ارسال شود. صفحه باید تا حد امکان مرتبط با تبلیغات شما باشد. توصیه ما این است که صفحات فرود را برای تبلیغ استفاده کنید؛ زیرا مربوط ترین گزینه با محتوای تبلیغاتی شما خواهند بود.


6.    حساب Google Analytics را راه اندازی کنید
در نظر گرفتن تمانی گزینه های ذکر شده قبلی برای تبلیغات در گوگل، بدون داشتن حساب کاربری در گوگل آنالیتیکس راه به جایی نمی برد. Google Analytics یک ابزار رایگان است که ما به شدت توصیه می کنیم آن را برای وب سایت خود راه اندازی کنید. هنگامی که با Google Ads متصل می شوید، به شما امکان می دهد همه نوع داده ها را ردیابی کنید تا در بهبود وب سایت و کمپین های Google Ads از آنها بهره ببرید.


7.    تنظیم Google Tag Manager را در نظر داشته باشید
گوگل تگ منیجر هم از آن دست ابزارهای رایگانی است که می توانید به همراه Google Analytics و Google Ads از آن برای تنظیم ردیابی تبدیل های خود (منظور مشتریانی است که شما را پیگیری می کنند) استفاده کنید تا بتوانید عملکرد کمپین های تبلیغاتی گوگل خود را به خوبی پیگیری کنید.


8.    شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را برای ردیابی بهتر پیوند کنید
به عنوان بخشی از آماده سازی سایت برای تبلیغات در گوگل مهم است که برای ردیابی تبدیل ها در کمپین های تبلیغاتی گوگل، کلیک های تلفن و کلیک های ایمیل را در نظر داشته باشید. به این معنی که هر بار شخصی روی شماره تلفن سایت شما و یا آدرس ایمیل در سایت کلیک می کند، ردیابی می شود. شماره های تلفن را با پیوند «tel:» مشخص کنید تا در سمت چپ پایین مرورگر، قابل مشاهده باشند. آدرس های ایمیل را هم با پیوندهای «mailto:» پیوند دهید تا در گوشه سمت چپ پایین پنجره مرورگر دیده شوند.


9.    برای تبلیغات در گوگل باید اطلاعات تماس را در معرض دید بگذارید
اطلاعات تماس خود را پنهان نکنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که مشتری سؤالاتی در ذهن داشته باشد؛ اما ناامید شده و وب سایت شما را ترک کند. زیرا نمی تواند بفهمد چگونه باید با شما تماس بگیرد. برای رفع چنین مشکل بزرگی مهم است اطلاعات تماس خود را در یک صفحه «تماس با ما» در دسترس قرار دهید.


10.     وب سایت را برای موبایل بهینه کنید
قبل از شروع استراتژی های تبلیغات در گوگل، اگر وب سایت شما موبایل پسند نیست، باید آن را در اولویت قرار دهید. تقریبا 50 درصد از جستجوهای گوگل با دستگاه های تلفن همراه انجام می شوند؛ بنابراین اگر سایت شرکت شما برای این دستگاه های پرکاربرد بهینه نشده، ممکن است مشتریان نتوانند در سایت حرکت کرده و به راحتی روی گزینه های مورد نظر خود کلیک کنند.


در متن پیش رو سعی کردیم علاوه بر بررسی اهمیت و جایگاه تبلیغات در گوگل، راهکارهایی را برای بهتر شدن سایت شما قبل از شروع کار با Google Ads پیشنهاد دهیم. فراموش نکنید که تمامی این موارد به هم وابسته هستند و نمی توانید با حذف آنها و انتخاب گزینشی موفقیت خود را تضمین کنید. اگر در مورد هر کدام از این موارد سوالی در ذهن دارید بهتر است با کارشناسان امر در تماس باشید تا روند بهینه سازی سایت شما به درستی پیش برود.


تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید