چگونه تبلیغات گوگل ارزان و موفق داشته باشیم؟

چگونه تبلیغات گوگل ارزان و موفق داشته باشیم؟

این سوال، سوالیه که خیلی از مشتری های تبلیغات گوگل از ما می پرسند، در این مقاله قصد داریم راهکارهایی رو بهتون پیشنهاد بدیم که باعث میشه شما بتونید با حداقل هزینه بیشترین بازخورد از تبلیغات گوگل داشته باشید. 
اول از هرچیزی لازمه بدونید که گوگل ادز برای کسب و کار شما مانند یک سرمایه گذاری عمل می کند، اما مسلما برای تحقق این امر نیاز به یک سرمایه گذاری جدی از قبل وجود دارد و آن سرمایه گذاری بر روی سایت و کیفیت محتوای سایت تان است.
در گوگل ادوردز بودجه به مقدار هزینه ای گفته می‌ شود که هر تبلیغ کننده به ازای هر کلیک بر روی متن تبلیغاتی خود با توجه به کلمه کلیدی که تعیین کرده است حاضر است پرداخت نماید.
حداکثر هزینه در گوگل ادوردز هم می تواند بر اساس یک کلمه یا عبارت کلیدی باشد و هم می ‌تواند بر اساس اد گروپ یا گروهی مشخص گردد.
ارزان بودن تبلیغات گوگل بیشتر به میزان رقابتی که در حوزه کسب و کار شما وجود دارد بستگی دارد. در صورتی که برای تبلیغات در گوگل رقیبی نداشته باشید، می توانید در گوگل ادز کمپین های کم هزینه اما با بازخورد بالا اجرا کنید، فقط کافیست حداکثر بودجه روزانه خود را مشخص کرده و شروع به کار کنید.


نکات فعالسازی کمپین تبلیغاتی با بودجه کم 

1- با یک کلمه کلیدی خاص شروع کنید

بسیاری از تبلیغ کنندگان به اشتباه تصور می کنند که اگر طیف وسیعی از کلمات را در کمپین خود داشته باشند بهتر است در صورتیکه اینکار باعث می شود بودجه روزانه شما بین تمامی کلمات تقسیم شود و به معنای واقعی کلمه نمی توانید هزینه چندین کلمه کلیدی را پرداخت کرده و بازخورد مناسب بگیرید.

وقتی صحبت از بودجه کم در تبلیغات گوگل می شود، شما فقط به یک کلمه کلیدی خوب نیاز دارید و این کلمه کلیدی باید تا حد ممکن خاص باشد.
در کمپین های با بودجه کم شما نمیتوانید تعداد زیادی کلمه کلیدی اضافه کنید و انتظار داشته باشید بودجه شما به بهترین نحو مصرف شود.
بطور مثال: شخصی که "تبلیغات" را جستجو می کند هیچ تصوری نسبت به آنچه می خواهد ندارد و فقط دنبال روشی برای تبلیغات هست، به احتمال زیاد بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند و یک لحظه مرور می کنند و سپس از سایت شما خارج می شوند. می پرسید چرا؟ چون به دنبال کسب اطلاعات در مورد روش های مختلف تبلیغات بودند نه صرفا تبلیغات در گوگل.
پس یک کلمه کلیدی خاص کلمه ای است با ترافیک متوسط و رقابت کم و بطور کلی آنچه کاربر احتمالاً انتظار دارد با جستجو به آن برسد.


2- کاهش هزینه های هر کلیک با بهبود کوالیتی اسکور کلمات کلیدی

یکی از فاکتورهای تاثیر گذاردر کاهش هزینه تبلیغات گوگل، کوالیتی اسکور یا یا همان امتیاز کیفی گوگل ادوردز می باشد که برای هر کلمه کلیدی به صورت جدا تعیین می شود.
کوالیتی اسکور (Quality score) میزان کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی، لندینگ پیج و آگهی شما را نشان میدهد این امتیاز عددی بین 1 تا 10 هست و برای هر کلمه کلیدی به صورت جدا تعیین می شود و مسلما امتیاز کیفی 10 از 10 بالاترین امتیاز کیفی می باشد.


3- استفاده از لیست کلمات کلیدی منفی

کلمات کلیدی منفی (Negative keywords) کمک میکند تا تبلیغاتمان در جستجوهای نامرتبط نمایش داده نشود و بودجه تبلیغات ما صرف کلیک های کم ارزش نشود.
در صورت استفاده از این لیست کلمات، شما می توانید تنها بر روی کلمات کلیدی درست که محتوای مورد نظرتان را در برمی گیرد، تمرکز کنید و بازدهی کمپین تبلیغاتی تان را بهبود دهید. در واقع با این روش شما می توانید به صورت سازمان یافته تبلیغ خود را پیش روی کاربرانی قرار دهید که دقیقاً به دنبال محصولات یا خدمات شما می گردند و به آن علاقه مند هستند.

 

4- بهینه سازی لندینگ پیج

صفحه فرود (Landing pages) در واقع صفحاتی از سایت هستند که در تبلیغات گوگل شما استفاده می شوند و کاربر از طریق آنها وارد سایت شده و با خدمات یا محصولات شما آشنا می شود.
طراحی صفحه فرود باید حرفه ای و کامل باشد بطوریکه مشتری نیاز به مراجعه به سایت بعدی نداشته باشد. پس در ساخت صفحات فرود لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید:
- مخاطبین صفحه فرود را بشناسید.
- برای هر دسته بندی، یک صفحه ورود بسازید.
- طراحی صفحه فرود برای کاربر جذابیت داشته باشد.
- صفحه فرود با کلمات کلیدی جستجو شده هماهنگی داشته باشد.
- صفحه فرود دارای لودینگ با سرعت مناسب باشد.
- صفحه فرود قابلیت ریسپانسیو داشته باشد و در تمامی دستگاه ها نظیر لب تاپ، گوشی، تبلت به خوبی نمایش داده شود.

 

5- تبلیغات تان را زمان بندی کنید

در کمپین های تبلیغاتی با بودجه کم، لازم است که شما کنترل تبلیغات خود را در دست بگیرید. با استفاده از روش های زمانبندی کمپین می توانید تبلیغات خود را در ساعات و روزهای خاصی نمایش بدهید و هر زمان که مایلید تبلیغات تان را متوقف کنید.

 

6- متن تبلیغ جذاب تری بنویسید

یکی از مهم‌ ترین راه‌ های کاهش هزینه در تبلیغات، بهبود همین متن تبلیغ است. یعنی اینکه شما مطمئن شوید متن‌های جذابی دارید و در عین حال کلمات کلیدی در متن شما وجود دارند. در این صورت امتیاز شما در شاخص‌ های «مرتبط بودن» و «نرخ کلیک» افزایش پیدا می‌ کند.

 

7- متن تبلیغات خود را با کلمات کلیدی تطبیق دهید

مشتریان بیشتر به سمت تبلیغاتی جذب می‌ شوند که بیشتر به جستجوی آن‌ ها مرتبط باشد. به همین دلیل،‌ مطمئن شوید که متن آگهی خصوصا عنوان‌ به کلمات کلیدی شما نزدیک باشد. این امر می‌ تواند توجه کسانی که آن کلمات را جستجو کردند به سمت تبلیغات شما جلب کند و نشان دهد که تبلیغات شما با نیازهای آن‌ها مرتبط است.
دسته‌ بندی کلمات کلیدی براساس محصول و یا موضوع به جای قرار دادن کلیه کلمات کلیدی در یک گروه از اهمیت بالایی برخوردار است. از این طریق شما می توانید آگهی‌ تنظیم کنید که دقیقا بر اساس موضوع خاص طراحی شده است. هر چه قدر تبلیغات شما به کلمات کلیدی نزدیک‌ تر باشد، احتمال اینکه توجه افراد را جلب کند بالا می‌ رود.

 

8- اگر به اندازه کافی تجربه ندارید خودتان اکانت را مدیریت نکنید

یکی از عوامل تاثیر گذار در هزینه تبلیغات گوگل شاخصی به نام نمره کیفیت تبلیغات گوگل است که طی آن گوگل تشخیص می دهد که این تبلیغ برای مشتری هدف کارآمد است یا خیر. هر چه این نمره بالاتر باشد، تبلیغات شما به طور قابل ملاحضه ای ارزانتر خواهد بود. حال اگر کمپین های تبلیغاتی توسط فرد باتجربه و حرفه ای مدیریت نشود، ممکن است به یک تبلیغ با کیفیت و مشتری پسند ختم نشود و هزینه ها افزایش یابد.
در این صورت می ‌توانید با سفارش اکانت مدیریت شده گوگل، مدیریت تبلیغات گوگل خود را به شرکت ها و یا سازمان ‌ها و ارگان‌ های مختلفی که خدمات گوگل ادوردز را ارائه می دهند بسپارید و تنها با دسترسی مستقیم به عملکرد تبلیغات ‌تان نظارت کنید.

با استفاده از روش های ذکر شده می توانید کلیک های تبلیغات گوگل خود را به قیمتی باورنکردنی برسانید تا بودجه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال خود را بهینه مصرف کنید و گوگل ادورز ارزان را تجربه کنید.
بنابراین بهتر است کار را به دست کاردان بسپارید و از تجربه و تخصص آژانس‌ های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.
کارشناسان ما در کیان تجارت می‌ توانند با ارائه‌ ی مشاوره‌ رایگان، انتخاب حرفه‌ ای کلمات کلیدی، سرعت عمل در اجرای تکنیک‌ های تبلیغ و صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها، شما را در کسب یک تجربه دلپذیر از تبلیغات گوگل ادوردز کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09128943816  تماس بگیرید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۴.۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید