پرکاربردترین اصطلاحات گوگل ادز

پرکاربردترین اصطلاحات گوگل ادز


میلیون‌ها وبسایت و شرکت از تبلیغات گوگل (که با نام‌های دیگر مانند PPC (جستجوی پولی) یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک شناخته می‌شود و در حال حاضر ادوردز نامیده می‌شود) برای افزایش فروش محصولات و خدمات و افزایش آگاهی و ترافیک سایت استفاده می‌کنند. اما قبل از شروع تبلیغات در گوگل ادز باید با اصطلاحات و واژگان آن آشنا باشید. در همین راستا و برای آشنایی هرچه بیشتر شما می‌خواهیم پرکاربردترین اصطلاحات گوگل ادز را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.


اصطلاحات گوگل ادز: کمپین ‌تبلیغاتی گوگل

یک کمپین تبلیغاتی گوگل، گروه‌های تبلیغاتی شما را در خود جای می‌دهد. این گروه‌ها، مکان‌ تبلیغات، برنامه زمانی تبلیغات، بودجه و سایر کارها را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. گوگل به شما اجازه می‌دهد از بین پنج کمپین زیر، یکی را انتخاب کنید:


کمپین جستجو: تبلیغات متنی ساده که روی صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شوند.
 کمپین اپلیکیشنی: کمپینی که امکان تبلیغ اپلیکیشن در سراسر بخش‌ها و پلتفرم‌های گوگل را فراهم می‌کند.
 کمپین نمایش تبلیغ: تبلیغات حاوی تصاویر که در صفحات وب مختلف در شبکه نمایش گوگل نشان داده می‌شوند.
کمپین خرید: برای خرده‌فروشان که محصولات محلی و آنلاین خود را تبلیغ می‌کنند. گوگل  از طریق گوگل مرچنت سنتر به فروشگاه تجارت الکترونیک شما وصل می‌شود.
کمپین ویدئویی: ویدئوهای پانزده تا بیست ثانیه‌ای که در صفحات یوتیوب نمایش داده می‌شوند.


شبکه نمایش گوگل

شبکه نمایش گوگل یا GDN شبکه‌ای از وبسایت‌ها است که اجازه می‌دهد تبلیغات گوگل ادز در صفحات وبسایت آن‌ها نمایش داده شود. این تبلیغات یا تصویری یا متنی بوده و در همان صفحه با محتوا و کلمات کلیدی مرتبط نمایش داده می‌شوند.


 نرخ تبدیل‌ در گوگل ادز

نرخ تبدیل در تبلیغات گوگل ادز زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر پس از کلیک روی تبلیغ شما اقدام خاصی را انجام دهد. اگرچه بازدید از صفحه و اسکرول کردن آن را می‌توان نرخ تبدیل به حساب آورد اما این‌ها نرخ تبدیل خرد هستند و موفقیت واقعی حساب شما را نشان نمی‌دهند. نرخ تبدیل کلان با اقدامات ملموس‌تر کاربر مانند خرید محصول، دانلود مقاله یا پر کردن فرم مشتری همراه است.


کلمات کلیدی در گوگل ادز

در تبلیغات گوگل ادز، کلمات کلیدی یکی از پرکاربردترین اصطلاحات گوگل ادز است. کلمات کلیدی، همان کلمات و عباراتی هستند که که از آن‌ها برای تطبیق تبلیغات با عباراتی که کاربران گوگل جستجو می‌کنند استفاده می‌شود. کلمات کلیدی از نظر مطابقت به چهار نوع زیر تقسیم می‌شوند:


تطابق گسترده: کلمه کلیدی با یک کلمه کلیدی دقیق، یا مترادف و مشابه آن مطابقت دارد. این نوع کلمات کلیدی باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند و به دقت روی انتخاب کلمات دقت شود تا هزینه و بودجه برای جستجوهایی که به کسب و کار شما ربط ندارند، صرف نشود.


تطابق دقیق کلمه کلیدی: این نوع تطابق کلمه کلیدی تنها زمانی تبلیغات شما را نشان می‌دهد که جستجوگر دقیقا همان عبارت یا کلمه ( یا کلمه‌ای بسیار شبیه به آن ) را تایپ کند. این محدودترین نوع تطابق کلمه کلیدی است اما امکان کنترل بیشتر محتوا را می‌دهد.


تطابق عبارت: کلمه کلیدی با جستجوهایی با همان ترتیب کلمه کلیدی که قبل و بعد از آن هم کلمات دیگری قرار دارد تطابق دارد.


برای اینکه کمپین تبلیغاتی شما موفق شود باید بازاریابی دیجیتال و سئو آشنایی داشته باشید و بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. شرکت کیان تجارت در زمینه سئوی محتوا و بازاریابی تبلیغات گوگل ادز تجربه داشته و به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را بدست آورید.


اصطلاحات گوگل ادز: افزونه‌های تبلیغاتی

افزونه‌های تبلیغاتی نیز یکی دیگر از اصطلاحات گوگل ادز است. در تبلیغات چاپی سنتی، هرچه تبلیغ بزرگتر باشد هزینه بیشتری باید کرد. اما اگر بتوانید حجم آگهی خود را بدون پرداخت پول اضافی بزرگتر کنید چه می‌شود؟ با استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی می‌توانید اطلاعات ارزشمند بیشتری ارائه دهید و ردپای بیشتری از خود در صفحه نتایج تبلیغات گوگل جا بگذارید. اگرچه از هر افزونه تبلیغاتی که در ادامه نیز به آن‌ها اشاره می‌کنیم برای هر کسب‌وکاری نمی‌توان استفاده کرد. باید تا حد امکان از تعداد بیشتری از افزونه‌ها استفاده کرد.


افزونه پیوند سایت: افزونه‌های پیوند سایت امکان نمایش لینک‌ها در صفحاتی خارج از صفحه فرود شما مانند صفحه درباره ما یا کتابخانه بلاگ را فراهم می‌کنند.


افزونه تماس: از آنجایی که مردم بیشتر با گوشی‌های هوشمند خود در گوگل جستجو می‌کنند گزینه کلیک برای تماس این افزونه به صرفه‌جویی در وقت و تماس مستقیم با شما منجر خواهد شد.


افزونه قیمت: محصولات خاص خود و قیمت آن‌ها را در تبلیغ خود نشان دهید. با کلیک روی این افزونه کاربران مستقیما به صفحه محصول و خدمات شما هدایت می‌شوند.


افزونه پیام: امکان پیام دادن مستقیم کاربران به شما را فراهم می‌کند.


افزونه اپلیکیشن: این افزونه اپلیکیشن قابل دانلود را برای مشتریان احتمالی تبلیغ می‌کند.


استراتژی‌های مناقصه در تبلیغات گوگل

هر تبلیغ ایجاد شده از فرایندی به نام مزایده تبلیغ عبور می‌کند. این فرایند تعیین می‌کند کدام تبلیغات در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر شوند و هریک بر اساس رتبه تبلیغ به چه ترتیبی نمایش داده شوند. استراتژی‌های مناقصه زیادی در گوگل ادز (خودکار و دستی) وجود دارد اما آن‌ها را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد: استراتژی‌های نرخ تبدیل محور، استراتژی‌های افزایش ترافیک سایت، استراتژی‌های افزایش آگاهی از برند، استراتژی‌های افزایش تعامل با کاربر (از طریق ویدئو) و استراتژی‌های آگاهی از محصول.


اصطلاحات گوگل ادز: نمره کیفیت

نمره کیفیت از مهم‌ترین و پرکاربردترین اصطلاحات گوگل ادز محسوب می‌شود. کیفیت کار شما اساسا روشی برای نمره دادن به تبلیغات شما است. نمره کیفیت تعیین می‌کند که تبلیغات در چه رتبه‌ای در موتور جستجو قرار بگیرند. هرچه نمره و رتبه بهتری کسب کنید، جایگاه تبلیغ شما بالاتر و بهتر خواهد بود. نمره کیفیت بر اساس نرخ تبدیل، کیفیت صفحه فرود، میزان ارتباط کلمات کلیدی به گروه‌های تبلیغاتی که در آن به نمایش درمی‌آیند، کیفیت و ارتباط صفحه فرود با محتوای تبلیغاتی شما و مناسب بودن متن تبلیغاتی شما باز می‌گردد.


کلمات کلیدی منفی

کلمات و یا عباراتی است که نمی‌خواهید تبلیغاتتان با آن به نمایش درآید. شما به گزارش‌های واژگان جستجوی خود نگاه می‌کنید تا کلمات کلیدی منفی را پیدا کرده و آن‌ها را به فهرست کلمات کلیدی منفی در سطح کمپین یا سطح گروه اضافه کنید.


پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

PPC که به آن جستجوی پولی، بازاریابی موتور جستجو یا تبلیغات پولی هم گفته می‌شود نوعی از تبلیغات گوگل است. یک مدل بازاریابی که در آن تبلیغ‌کنندگان هزینه‌ای را به پلتفرمی که روی تبلیغ کلیک کند می‌پردازند.


تعداد دفعات بازدید تبلیغ

بازدیدها به معنی تعداد دفعاتی است که تبلیغات شما در نتایج جستجو و شبکه نمایش گوگل نشان داده شده است. هر بار که تبلیغ شما نمایش داده شود یک بازدید محسوب می‌شود.


صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)

صفحه‌ای که نتایج جستجو مربوط به  زمینه تبلیغاتی شما را نشان می‌دهد.


صفحه فرود یا لندینگ پیج

این یک صفحه خاصی خارج از صفحه جستجوی اصلی سایت است که شما ایجاد کرده‌اید تا بازدیدکننده‌های بیشتری را به سایت جذب کنید و ‌آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. صفحات فرود اغلب به صورت URL هایی در تبلیغات گوگل به کار می‌روند تا عملکرد تبلیغ را بهبود ببخشند.


نرخ کلیک در تبلیغات گوگل

نرخ کلیک یکی دیگر از اصطلاحات گوگل ادز و عامل مهمی در موفقیت کمپین تبلیغاتی گوگل ادز شما است. نرخ کلیک با تقسیم تعداد دفعاتی که کاربران روی تبلیغ شما کلیک کرده‌اند بر تعداد دفعاتی که فقط تبلیغ را دیده‌اند محاسبه می‌شود. هر چه نرخ کلیک روی تبلیغ بیشتر باشد بهتر است.


رتبه تبلیغ یا AdRank

رتبه تبلیغ، جایی که تبلیغ شما نمایش داده می‌شود را مشخص می‌کند. اگر رتبه بالایی بدست آورید تبلیغات شما در بالای صفحه ظاهر خواهد شد و مردم بیشتری تبلیغ شما را خواهند دید. رتبه تبلیغ بر اساس نمره کیفیت و حداکثر مقدار پولی که تبلیغ‌کنندگان مایلند بپردازند تا کاربران روی تبلیغ شما کلیک کنند تعیین می‌شود.


نتیجه‌گیری
در این مطلب با پرکاربرترین اصطلاحات گوگل ادز آشنا شدید. یادگیری این اصطلاحات قبل از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز ضروری است؛ چون با کار روی هر یک از این اصطلاحات است که کمپین شما دیده خواهد شد. اگر می‌خواهید درباره گوگل ادز بیشتر بدانید مطالب دیگر ما در این باره را بخوانید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید