همه آنچه در مورد پارتنر پریمیر گوگل باید بدانید

همه آنچه در مورد پارتنر پریمیر گوگل باید بدانید

تا به حال به این فکر کرده اید که می توان در اجرای تبلیغات پارتنر گوگل شد؟ بله فعالیت در قالب پارتنر گوگل جایگاه ویژه و منحصر به فردی در دنیای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات است. در واقع به عنوان مجری تبلیغات گوگل می توانید تبلیغات آنلاین مشتریان را رونق ببخشید. این کار پیچ و خم های خود را دارد زیرا در قالب پارتنر گوگل باید به دیگر کسب وکارها کمک کنید تا برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی خود به خوبی عمل کنند. اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید، به راحتی می توانید عضوی از این مجموعه باشید. در این مطلب با ساز و کار شرکت هایی آشنا می شویم که به خوبی توانسته اند شایستگی همکاری با Google Ads  را با موفقیت به دست آورند. البته برای رسیدن به این جایگاه باید آمادگی لازم را داشته باشید و در آزمون های مورد نیاز گواهینامه و نشان معتبر دریافت کنید. در ادامه بیشتر به این شیوه جذاب مارکتینگ با همکاری گوگل ادز خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

پارتنر گوگل کیست

اکثر مشتریان زمانی که برای مدیریت تبلیغات آنلاین خود به کمک نیاز دارند، با شرکتی وارد معامله می شوند که تمامی پیچ و خم های کار با گوگل را می داند. در واقع این شرکت ها با عملکرد مناسب خود در زمینه تبلیغات گوگل-گوگل ادز ثابت کرده اند که می توانند پارتنر گوگل شده و در راستای کمک به دیگر کسب وکارها برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی به خوبی عمل کنند. نکته قابل توجه این است که اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنید، می توانید عضوی از این مجموعه باشید. در متن حاضر چگونگی رسیدن به چنین جایگاه را در کنار مزایای آن با هم مرور می کنیم.

پارتنر پریمیر گوگل
پارتنر پریمیر گوگل (Google Partner) چیست؟

منظور از گوگل پارتنر یا پارتنر پریمیر آن دسته از سازمان هایی است که توانسته اند صلاحیت های لازم در زمینه کار با Google Ads را با موفقیت به دست آورند. برای رسیدن به این جایگاه لازم است که شرکت های درخواست کننده، برای تکمیل آموزش و شرکت در آزمون مورد نیاز آماده باشند. پس از آن می توانند با در اختیار داشتن گواهینامه یا همان نشان معتبر فعالیت خود را ادامه دهند.


توجه داشته باشید هنگامی که یک آژانس معیارهای تعیین شده توسط گوگل را برآورده کرد، نشان گوگل پارتنر دریافت می کند. این نشان باید در سایت شرکت قرار گرفته، قابل کلیک باشد و به شما این امکان را بدهد که بدانید شرکت در چه نوع از تبلیغات گوگل-گوگل ادز تخصص دارد.

پیشنهاد مطالعه: چرا مشتریان ما کیان تجارت را برای تبلیغات گوگل انتخاب کرده اند

 پارتنر پریمیر گوگل کیست

تقسیم بندی پارتنر گوگل ادز

شیوه همکاری با گوگل ادز به دو صورت است:
•    گوگل پارتنر عادی
•    پریمیر پارتنر (Premier Partner)


گوگل پارتنر عادی

گوگل پارتنر عادی با لوگوی یک نوار آبی رنگ قابل تشخیص است. نشان پارتنر گوگل ادز به شرکت هایی که حداکثر یک سال قبل درخواست خودشان را برای تبدیل شدن به پارتنر گوگل ادوردز ارسال کرده اند و یک سال فعالیت در این سیستم اهدا می گردد. همچنین یکی از مهم ترین ملاک های برخورداری از نشان پارتنر گوگل؛ همکاری با کارمندانی است که مدارک گوگل را دارا باشند و توانسته باشند اکانت هایی که در مجموع بیش از 10 هزار دلار تبلیغات کرده باشند، را برعهده داشته باشند. این شرایط حتی با همکاری یک کارمند نیز قابل قبول است. در این صورت است که لوگو در زیر سایت این شرکت ها قرار می گیرد.


گوگل پریمیر پارتنر

لوگو گوگل پریمیر پارتنر با عبارت منحصر به فرد خود یعنی Premier  و با یک نوار قرمز رنگ مشخص می گردد. در واقع این شرکت ها سوگلی های گوگل به حساب می آیند زیرا قادرند بر تعداد مشتری های گوگل بیفزایند؛ همین نیز موجب می شود تا این شرکت ها مرکز توجه گوگل باشند.
 
با این وجود هر دو پارتنر گوگل (چه عادی و چه پریمیر) از مزایای بسیاری برخوردارند، گوگل به اکانت هایی که تحت مدیریت پارتنر گوگل هستند توجه ویژه ای داشته و در صورتی که با مشکل مواجه شوند نیز سریع تر برای رفع کردن مشکل آنها اقدام می کند. همچنین با حضور در کنفرانس ها و همایش های گوگل اعتبار بالایی به دست می آورند و از جهتی نیز با تیم پشتیبانی گوگل در ارتباط مستقیم هستند.

 

در چه صورتی یک شرکت نشان گوگل پارتنر را دریافت می کند؟

یک شرکت یا آژانس حرفه ای زمانی که بتواند معیارهای تعیین شده توسط گوگل را برآورده کند، نشان گوگل پارتنر را دریافت خواهد کرد. این نشان باید در معرض دید همه باشد تا بتوان با یک کلیک از زمینه تخصص آن در تبلیغات گوگل-گوگل ادز سردرآورد.


چگونه پارتنر گوگل شویم؟ | تبلیغات گوگل-گوگل ادز

دریافت نشان پارتنر گوگل پایان کار نیست، اما .پس از آن نیز می توانید برای تبدیل شدن به یک پارتنر پریمیر سعی کنید. این یک دستاورد بسیار مهم است که بر سوددهی و آینده شغلی شما تاثیر مستقیم می گذارد. از این رو برای آنکه بتوانید پارتنر گوگل شوید باید سه مرحله را به درستی پشت سربگذارید. همچنین باید متوجه باشید که عملکرد شما به عنوان یک پارتنر گوگل به طور روزانه مورد بررسی قرار می گیرد بنابراین پس از اینکه گواهینامه را دریافت کردید، کار شما هنوز تمام نشده و باید برنامه ریزی های مهم را شروع کنید. 

برای رسیدن به این سطح از پیشرفت در وضعیت کاری خود، باید سه مرحله زیر را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که عملکرد شما به عنوان یک پارتنر گوگل به صورت روزانه بررسی می شود در نتیجه پس از دریافت گواهینامه، کار شما به اتمام نرسیده و تازه در نقطه شروع برنامه ریزی های مهم هستید.  

در مرحله اول با رعایت الزامات عملکرد گوگل می توان اطمینان حاصل کرد که کمپین های Google Ads دقیق و تأثیرگذار راه اندازی و اجرا می شود. برای اینکه بتوانید از این مرحله وارد مرحله بعد شوید باید حداقل امتیاز بهینه سازی تا 70% را کسب کنید.


مرحله دوم سپس حساب ثبت شده شما باید بتواند برای تبدیل شدن به پارتنر گوگل هزینه تبلیغات 90 روزه خود را به مبلغی حدود 10.000 دلار پرداخت کند.


سومین مرحله تعیین می کند که تیم شما تا چه اندازه از افراد حرفه ای برخوردار است؛ در واقع حداقل 50% از استراتژیست های شما باید تأیید لازم را دریافت کرده باشند. استراتژیست ها کارمندانی هستند  که کمپین های تبلیغات گوگل ادز را برای مشتریان شما مدیریت می کنند. در واقع شما باید حداقل دو متخصص داشته باشید که امتحانات گواهینامه گوگل را گذرانده باشند. برای دریافت گواهینامه نیز باید دوره اصول تبلیغات گوگل و یکی دیگر از تخصص های انتخابی خود از جمله تبلیغات جستجو، تبلیغات نمایشی، تبلیغات موبایلی و تبلیغات ویدیویی را گذرانده باشید.


حتما برای موفقیت در این مسیر باید با شیوه های مختلف آن آشنا باشید. در نتیجه مهم است که با استفاده از تجربیات کارشناسان کیان تجارت در امور مربوط به تبلیغات گوگل و دیجیتال مارکتینگ بتوانید مسیر منتهی به سود بیشتر خود را برنامه ریزی کنید.

google-partner
دریافت گواهینامه| تبلیغات گوگل-گوگل ادز
حداقل 50% از استراتژیست های شما باید تأیید لازم را دریافت کرده باشند. استراتژیست ها همان کارمندان شرکت شما هستند که کمپین های تبلیغات گوگل-گوگل ادز را برای مشتریان شما مدیریت می کنند.


به یاد داشته باشید که بدون آشنایی از این مسیر، نمی توان در آن موفق شد. در نتیجه مهم است که با استفاده از تجربیات کارشناسان کیان تجارت در امور مربوط به تبلیغات گوگل و دیجیتال مارکتینگ بتوانید مسیر منتهی به سود بیشتر خود را برنامه ریزی کنید.

گوگل پارتنر


الزامات تبدیل شدن به پارتنر پریمیر گوگل

همان طور که اشاره کردیم دریافت نشان پارتنر گوگل آخر کار نیست. پس از آن می توانید برای تبدیل شدن به یک پارتنر پریمیر تلاش کنید. تبدیل شدن به یک شریک برتر حتما دستاورد بسیار مهمی است و می تواند بر سوددهی و آینده شغلی شما تاثیر بگذارد.
برای رسیدن به این سطح، مهم است که  هزینه مشتری و رشد درآمد از طریق تبلیغات گوگل-گوگل ادز خود را در نظر داشته و همچنین به رشد سازمان خود اهمیت بدهید. علاوه بر این، شما باید حداقل دو متخصص داشته باشید که امتحانات گواهینامه گوگل را گذرانده باشند.
برای تبدیل شدن به یک فرد دارای گواهینامه، باید دوره اصول تبلیغات گوگل و یکی دیگر از تخصص های انتخابی خود از جمله تبلیغات جستجو، تبلیغات نمایشی، تبلیغات موبایلی و تبلیغات ویدیویی را بگذرانید.


مزایای تبدیل شدن به گوگل پارتنر برای سازمان ها

با پیوستن به برنامه گوگل پارتنر، به آموزش، پشتیبانی و منابع خاصی دسترسی پیدا می کنید تا بتوانید با استفاده از آنها، مشتریان خود را برای موفقیت آماده کنید. در کنار این مهم شما به رشد و برجسته شدن شرکت خود در میان رقبا هم کمک کرده اید.


به زبان دیگر می توانیم این مزایای سه گانه اصلی را به این شرح توضیح دهیم که:
•    با دریافت آموزش و بینش مناسب روند موفقیت خود را افزایش داده و در سطح بالایی از سوددهی در این صنعت باقی می مانید.
•    با دسترسی و پشتیبانی خاص به امکانات گوگل برای تقویت موفقیت مشتری و پشتیبانی فنی، منابع مناسبی را دریافت می کنید.
•    با شناخته شدن کسب وکارتان، تخصص خود را به نمایش گذاشته و برای دستاوردهای خود پاداش دریافت می کنید.


همچنین با استفاده از تمامی روندهای ذکر شده، می توانید به عنوان یک پارتنر پریمیر گوگل برای تبلیغات گوگل-گوگل ادز مزایای زیر را به دست آورید.


به آخرین ویژگی های بتا دسترسی دارید
شما به عنوان یک شرکت پارتنر گوگل، می توانید ویژگی ها و ابزارهای جدید گوگل را که در حال توسعه هستند و هنوز برای عموم منتشر نشده اند، پیاده سازی و آزمایش کنید. به این معنا که دسترسی انحصاری به ویژگی های بتا داشته و در کمپین های تبلیغاتی مشتریان از آنها استفاده می کنید. این مهم به شما یک مزیت رقابتی مناسب در بازار کار دیجیتال مارکتینگ می دهد.


خدمات متمرکز بر نتایج ارائه می دهید
یک پارتنر گوگل برای باقی ماند در این سطح باید تلاش مناسبی داشته باشد. در واقع با ارائه سطح بالایی از خدمات باید استانداردهای گوگل را رعایت کنید؛ بنابراین به عنوان یک آژانس بازاریابی دیجیتال روی نتایج مهم سرمایه گذاری کرده و خدمات عالی را به مشتریان خود ارائه می دهید.


همیشه اطلاعات به روز خواهید داشت
همه ما می دانیم که صنعت دیجیتال مارکتینگ بخصوص در مباحث تبلیغات گوگل-گوگل ادز، دائما در حال پیشرفت است. فناوری ها و گرایش های جدید تقریبا هر روز به سراغ ما می آیند. زمانی که به عنوان یک پارتنر پریمیر گوگل مشغول به کار هستید، برای به روز ماندن در جریان آخرین روندها، ملزم به تکمیل آموزش های خود خواهید بود. فراموش نکنید اگر شرکتی به روزرسانی های آموزشی را برای اثبات یادگیری ثابت خود را تکمیل نکند، دیگر به عنوان پارتنر گوگل ثبت نخواهد شد.


تجربه کافی برای همراهی با مشتری را دارید
برای واجد شرایط بودن و دستیابی به وضعیت گوگل پارتنر، باید حداقل 10.000 دلار هزینه کنید. این یک سرمایه گذاری کوچک نیست؛ بنابراین نشان می دهد که شما تلاش مضاعفی خواهید داشت تا مشتریان را از عملکرد و توانایی خود راضی کنید. این تلاش حتما تجربیات فراوانی را به همراه خواهد آورد. این تجربیات است که شما را با رقبای معمولی در بازار کار متفاوت می کند.


با گوگل ارتباط مستقیم برقرار می کنید
گوگل پارتنر به گوگل دسترسی دارد و می تواند مستقیما با آنها در تماس باشد. در نتیجه زمان بروز هرگونه مشکل یا نگرانی به مشتریان خود کمک مناسبی خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر مشتری در یکی از تبلیغات خود خطایی داشته باشد، می توان آن را خیلی سریع برطرف کرد. در نتیجه شما به عنوان یک شریک برتر در ذهن مشتریان حک شده و حتما برای تجارت آنها (و خودتان) با استفاده از امکانات تبلیغات گوگل-گوگل ادز سودآور خواهید بود.


دائما در حال آزمایش و تکامل روند کار خود هستید
به عنوان یک شریک گوگل باید نشان دهید که بهترین روش را در پیشبرد کمپین های مشتری به کار می گیرید. همچنین مهم است که مشتری بداند شما دائما در حال آزمایش برای بهبود مهارت های خود هستید. منظور از این آزمایش ها تست فعالانه تبلیغات، استفاده از تبلیغات متعدد در هر گروه کمپین، هدف قرار دادن مخاطبان مختلف و غیره است تا بهترین نتایج ممکن را برای مشتریان خود به دست آورید.



شرکت هایی که به عنوان یک پارتنر پریمیر گوگل شناخته می شوند، می توانند بیشترین بهره وری را به مشتریان خود ارائه کنند. آنها با دسترسی به اطلاعات به روز و در اختیار داشتن برخی ابزارهای فنی می توانند کمپین ها تبلیغاتی موفقی را طرح ریزی کرده و رضایت مشتری خود را بالا ببرند. برای رسیدن به چنین جایگاهی مهم است که مسیر پیش رو را درست طی کرده و با استفاده از تجربیات کارشناسان، برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید