نحوه استخدام نیرو از لینکدین

نحوه استخدام نیرو از لینکدین


لینکدین یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در جهان است که به عنوان یک لیست گسترده برای جستجوی شغل مورد استفاده قرار می‌گیرد. لینکدین یافتن کارمندان جدید را برای کارفرمایان آسان می‌کند و فرصت‌های شغلی مناسب را به افراد واجد شرایط ارائه می‌دهد. به همین دلیل است که هنگام استخدام افراد، می‌توانید این پلتفرم را در اولویت قرار داده و با استفاده از امکان تبلیغات لینکدین نیروی کار متخصص را پیدا کنید. برای اینکه بدانید این روند چگونه پیش می‌رود، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

استخدام نیرو از لینکدین


10 استراتژی مهم برای استخدام نیرو در لینکدین| تبلیغات لینکدین

لینکدین بیش از 55 میلیون شرکت فهرست شده در سایت با 14 میلیون شغل باز برای جستجو دارد؛ بنابراین جای تعجب نیست که 87 درصد از کارفرمایان به طور منظم از لینکدین برای استخدام نیرو استفاده می‌کنند. به جرات می‌توان گفت، پتانسیل لینکدین در هنگام استخدام بسیار بالاتر از هر سایت و یا شبکه اجتماعی دیگری است و نقش مهمی در استراتژی استعدادیابی افراد ایفا می‌کند. اما مهم است که برای دستیابی به ویژگی‌های آن، موارد زیر را رعایت کنید.


1. به گروه‌های بزرگ مرتبط لینکدین بپیوندید
گروه‌های لینکدین شبکه‌هایی هستند که در آن افراد حرفه‌ای در همان تخصص یا صنعت مورد نظر شما، محتواهایی را برای استفاده از تبلیغات لینکدین به اشتراک می‌گذارند. این گروه‌ها امکان ایجاد ارتباط با افراد را فراهم کرده، مشاغلی که نیاز به کارمند دارند را هدف قرار داده و کارمندانی که به دنبال کار هستند را معرفی می‌کنند.
شایان ذکر است که برخی از گروه‌های لینکدین ممکن است کارفرمایان غیرفعال را در ارسال مرتب پست و تعامل با دیگران، محدود کنند؛ بنابراین، مطمئن شوید که یک شرکت کننده فعال بوده و با داوطلبان و حتی سایر کارفرمایان در ارتباط هستید.


2. موقعیت‌ها شغلی را به صورت رایگان در صفحه لینکدین شرکت خود پست کنید
لینکدین می‌تواند امکانی را فراهم کند تا شما مستقیما با کاندیداهای مناسب که با موقعیت‌های شغلی شما مطابقت دارند در تماس باشید. اگر صفحه مختص به شرکت خود را راه اندازی کرده‌اید، حتما فالوورهایی هم دارید. این افراد می‌توانند یا اشتراک گذاری پست شما و استفاده از امکان تبلیغات لینکدین به اطلاع رسانی‌های شغلی کمک کنند.

 


3. با کارمندان فعلی ارتباط برقرار کنید| تبلیغات لینکدین
برای اینکه حضور شما در لینکدین به بهترین نحو فعالیت شرکت را منعکس کند، پس از ایجاد صفحه رسمی‌تان، مطمئن شوید که شبکه کارمندان شما در این صفحه حضور دارند و نسبت به هر پست ارسالی واکنش نشان می‌دهند. در این محیط اجتماعی، شبکه انسانی خود را با تشویق کارکنان موجود، تقویت کنید.
کارمندان شرکت می‌توانند به عنوان سفیران برند عمل کرده و با انتشار نام شرکت به استخدام‌های جدید کمک کنند. تمام این برنامه ریزی ارزش این را دارد که آنها را تشویق کنید تا تجربیات کاری خود را به اشتراک بگذارند و فالوورهای خود را از فرصت‌های شغلی مطلع کنند.


4. از کلمات کلیدی برای یافتن بهترین استعدادها استفاده کنید
گاهی اوقات، جستجو در پایگاه داده لینکدین بر اساس عنوان شغل، نام شرکت، صنعت، مهارت و جغرافیا ممکن است به شما کمک کند تا استعدادهای خوبی برای شرکت خود پیدا کنید. چیزی که در مورد این پلتفرم فوق‌العاده به نظر می‌رسد، نمایش کلید واژه‌هاست. بسته به نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید، لینکدین کلید واژه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که بیشترین جستجو را میان کاربران داشته‌اند.
کاربران برای جستجوی آنچه نیاز دارند، می‌توانند واژه‌های مناسب را در قسمت جستجوی (از منوی Jobs) وارد کرده و پست‌های شما را مشاهده کنند. مناسب است که اگر آگاهی لازم برای کار با این شبکه را ندارد، بهتر است از خدمات تبلیغات لینکدین در کیان تجارت استفاده کرده و برنامه ریزی صحیح را زیر نظر کارشناسان طرح ریزی و پیاده کنید.


5. از جستجوی بولی برای کشف پروفایل‌ها کاندیدها استفاده کنید.
همچنین لینکدین قابلیت‌های جستجوی پیشرفته‌ای از جمله LinkedIn Recruiter را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند نامزدهای واجد شرایطی را که برای فرصت‌های شغلی شما مناسب هستند، پیدا کنید. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد فیلترهای جستجوی مختلف را اصلاح و ترکیب کنید. کارفرمایان می‌توانند پروفایل‌های کاندیداها را با معیارهای زیر پیدا کنند:


• اتصالات (درجه 1، درجه 2، درجه 3)
• ارتباط با سایر همکاران
• محل زندگی و کار
• شرکت‌های فعلی که در آنها مشغول هستند
• شرکت‌هایی که در گذشته با آنها همکاری داشتند
• صنایع
• زبان
• مدارک تحصیلی
• تخصص


6. از بخش پرسش و پاسخ استفاده کنید| تبلیغات لینکدین
از بخش پرسش و پاسخ در لینکدین برای ایجاد ارتباط با کارشناسان و شناسایی افراد تأثیرگذار برای کمک به روند استخدام استفاده کنید. یک سوال خاص برای یک موقعیت یا بخش با ارسال‌های منظم پست کنید و از شبکه خود و همچنین کسانی که خارج از صفحه شرکت شما هستند (احتمال دارد آن پست را ببینند) دعوت کنید تا پاسخ دهند. این پاسخ‌ها می‌توانند راهکارهای مناسبی برای تبلیغات لینکدین و استخدام‌های رسمی شما باشند.


7. کاندیداهای منفعل را هدف قرار دهید
شاید برایتان عجیب باشد؛ اما لینکدین به ویژه برای یافتن نامزدهای منفعل مفید است. تقریبا 80 درصد از افراد در لینکدین عضویت منفعل دارند که به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا بهترین استعدادها را از مجموعه‌ آنها پیدا کنند. به یاد داشته باشید که صلاحیت‌ها و شبکه‌های آنها به راحتی قابل مشاهده و تحقیق است. اکثر افرادی که در لینکدین مشغول به کار هستند فعالانه به دنبال شغل دیگری نیستند، اما اگر فرصت جدیدی به آنها ارائه شود ممکن است به آن علاقه مند شوند.


8. از InMail برای دسترسی به نامزدها استفاده کنید| تبلیغات لینکدین
شرکت‌ها می‌توانند با پرداخت هزینه به صورت رسمی آگهی شغلی خود را در لینکدین ارسال کنند. همچنین می‌توانند به‌ طور غیررسمی آن‌ها را به ‌صورت رایگان در گروه‌های و در صفحه خود پست کنند. هر روشی را که انتخاب کنید، سیستم پستی داخلی لینکدین، InMail، به شما امکان می‌دهد مستقیما با افراد واجد شرایط در تماس باشید. شما می‌توانید با انتقال مشخص فرصت‌های شغلی، مشتریان بالقوه خاصی را هدف قرار دهند.
جالب اینجاست که با افزایش محبوبیت لینکدین، کارفرمایان این روش را در بخش‌های اشباع شده کمتر موثر می‌دانند. برای مثال، مهندسان اعلان‌های InMail زیادی دریافت می‌کنند که برایشان جذاب نیست. به خاطر داشته باشید که برای نزدیک شدن به افراد واجد شرایط، باید کارهای بیشتری انجام دهید تا در نظر آنها دیده شوید. استفاده از InMail یکی از روش‌های تبلیغات لینکدین است.


9. از الگوها برای ارتباط با کاندیدا استفاده کنید
به‌عنوان یک استخدام‌کننده، شما در حال حاضر اهداف زیادی برای به ثمر رساندن دارید و ارسال پیام به نامزدها در لینکدین ممکن است بسیار وقت‌گیر باشد. البته اگر به روش اشتباه انجام شود. برای صرفه‌جویی در زمان و بهبود نرخ‌های باز خود، استفاده از الگوهای سرد (cold templates) را در نظر بگیرید که به شما امکان می‌دهد به سرعت کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنید و از استرس و ارعاب ناشی از نوشتن دستی هر پیام جلوگیری کنید.


10. قسمت «شغل‌های حمایت شده» را در نظر بگیرید
لینکدین از طریق «شغل‌های حمایت ‌شده یا همان Sponsored Jobs»، کارفرمایان را برای اضافه شدن به فهرست برتر در بخش «شما ممکن است به آن علاقه‌مند باشید» انتخاب می‌کند. با استفاده از این عملکرد، شرکت‌ها می‌توانند آگهی‌های شغلی را در صفحه اصلی لینکدین و همچنین از طریق ایمیل افراد تبلیغ کنند.



پروسه استخدام نیرو معمولا کار طاقت فرسا و وقت گیری است. اما با استفاده از امکانات مدرن مانند تبلیغات لینکدین می‌توان مسیر آن را هموار کرد. با توجه به آنچه در متن ذکر شد لازم است که برنامه ریزی موثر برای این کار داشته باشید. در صورت نیاز حتما با مشاوران و کارشناسان متبحر در این زمینه مشورت کنید تا بدون فوت وقت و صرف هزینه اضافی بتوانید استخدام نیرو از طریق لینکدین را به خوبی پیش ببرید.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۴.۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید