معرفی بهترین فریم ورک های طراحی وب اپلیکیشن

معرفی بهترین فریم ورک های طراحی وب اپلیکیشن

با توجه به نیاز کاربران برای طراحی وب اپلیکیشن باید با فریم ورک های مناسب برای طراحی وب اپ آشنا شد. شناخت بهترین فریم ورک طراحی وب اپلیکیشن و توسعه برنامه‌ های کاربردی، شاید راهکاری برای برطرف کردن این نیاز باشد. این روزها فریم ورک‌ وب اپ ها، با توانمندسازی توسعه‌ دهندگان برای ساخت و طراحی وب اپلیکیشن بطور کارآمد، به برآورده کردن خواسته‌ های مصرف‌ کننده کمک می‌ کنند.

اپ های تهیه شده گوشی‌ های موبایل، یکی از رقیب‌ های سرسخت وب اپ در بازار می‌ باشند. اما این بدان معنا نیست که اپ های تلفن همراه لزوماً بر وب اپلیکیشن ها برتری دارند. در واقع، فعالیت وب در چند سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است و 100 سایت برتر به طور میانگین 223 میلیارد بازدید ماهانه داشته است. در این میان مطمئناً، وب اپ ها مانند فیس بوک، یوتیوب و نتفلیکس در 100 وب سایت برتر، رتبه بالایی دارند و برای ساخت و نگهداری خود به فریم ورک‌ های کاربردی وب متکی هستند.

 

منظور از فریم ورک‌ های کاربردی طراحی وب اپلیکیشن چیست؟

برای توسعه نرم افزارهای وب و طراحی بهینه آن ها نیازمند مکمل‌ هایی همچون فریم ورک‌ های کاربردی هستیم. توجه داشته باشید که در بین این موارد برای طراحی وب اپلیکیشن، نحوه خدمات وب و رابط‌های برنامه نویسی وب را نباید فراموش کرد. اساسا هدف از بررسی این فریم ورک‌ها برآورده کردن اطلاعات و داده‌های کاربردی برای موفقیت در پروژه طراحی وب اپلیکیشن شما می‌ باشد. در نتیجه در زمان کلی صرفه‌ جویی کرده و شروع به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای طراحی وب اپلیکیشن خود می کنند.

یکی دیگر از موارد مهم در بررسی فریم ورک کاربردی برای طراحی وب اپلیکیشن، افزایش ظرفیت گسترش نرم افزار می‌باشد. دانستن این مبحث برای توسعه دهندگان طراحی وب اپلیکیشن بسیار مهم است. انواع فریم ورک‌های مختلف اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. به عنوان مثال، در حالی که اپلیکیشن های موبایل از فریم ورک‌ نرم افزارهای تلفن همراه استفاده می‌ کنند. یک وب اپ نیز از یک فریم ورک کاربردی وب اپ یا یک فریم ورک ساده وب استفاده می‌ کند.
پس از طراحی وب اپلیکیشن، حتی برای توسعه آنها نیز می توان از این فریم ورک ها یاری گرفت. اما توجه به این نکته مهم است، که  وب اپ ها و وب سایت ها از یکدیگر متمایز هستند. در واقع، وب اپلیکیشن‌ های موبایل به این دلیل در رقابت با یکدیگر هستند، چون در تعامل و دسترس کاربران می‌ باشند. اما وب سایت ها وظیفه اطلاع رسانی به کاربران را دارند.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت وب سایت با وب اپلیکیشن چیست؟

 

معرفی 7 فریم ورک کاربردی طراحی وب اپلیکیشن در 2022

در ادامه مطلب می‌ خواهیم به چند نمونه از فریم ورک های کاربردی در طراحی وب اپلیکیشن اشاره کنیم، که برای توسعه موفقیت آمیز وب بسیار مهم هستند. هفت مورد از بهترین فریم ورک های وب شامل:

  • Django
  • Express
  • AngularJS
  • Symfony
  • Laravel
  • Node.js
  • React.js

 

1- فریم ورک Django

جانگو یک فریم ورک وب اپ مبتنی بر زبان برنامه نویسی پایتون (Python-based) است، که از الگوی MTV استفاده می‌ کند. زبان برنامه نویسی پایتون به دلیل سادگی و سهولت استفاده از آن مشهور است. استفاده از این زبان در فریم ورک جانگو بدون شک سودمند است. علاوه بر این، این فریم ورک مجهز به حفاظ‌ های امنیتی متعددی می‌ باشد و در توسعه و طراحی وب اپلیکیشن بسیار فعال است. شما می‌ توانید از جانگو برای ساخت وب سایت‌ و وب اپ های پیچیده نیز استفاده کنید.

 

فریم ورک Django

 

2- فریم ورک Express

فریم ورک Express یا Express.js یک فریم ورک Node.js است. Node.js یک فضای اجرایی جاوا اسکریپت است. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی پیشرو و مهم در front-end می‌ باشد. با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا می‌ توانید یک وب اپلیکیشن بهینه طراحی کنید که در موفقیت آن تاثیر بسیاری دارد. اضافه کردن فریم ورک Express به برنامه نویسی خود پتانسیل وب اپ را برای توسعه وب اپلیکیشن چند برابر کنید. مهم ترین قابلیت این فریم ورک سرعت بالا در پردازش وب اپ است. در توسعه نرم افزارها نیز می‌ توان از این فریم ورک استفاده کرد.

 

3- فریم ورک AngularJS

فریم ورک AngularJS توسط Google برای اولین بار در سال 2009 منتشر شد و در سال 2016 به طور کامل بازنویسی شد. این فریم ورک نیز مبتنی بر برنامه جاوا اسکریپت برای طراحی وب اپ است. این فریم ورک منبع باز (Open Source) می‌ باشد، که توسط شرکت‌ هایی مانند گوگل، پی‌پال، نتفلیکس، آپ‌ورک، مایکروسافت و غول‌های دیگر استفاده می‌ شود. همچنین می‌توان این فریم ورک را یکی از بهترین فریم ورک‌ها در Front-end برای یک وب اپ در نظر گرفت. این فریم ورک برای وب اپ های پخش ویدیو، سفر، هواشناسی، تجارت الکترونیک و ... کاربری دارد. Angular فریم ورک محبوب جاوا اسکریپت می‌ باشد.

 

بهترین فریم ورک طراحی وب اپ 

 

4- فریم ورک  Symfony

فریم ورک Symfony یک برنامه توسعه وب اپ با PHP است و برای ساخت و طراحی وب اپلیکیشن های پیچیده با کارایی بالا استفاده می‌ شود. بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وب اپ از این فریم ورک استفاده می‌ کنند و از طرفداران زیادی برخوردار می‌ باشد. با استفاده از فریم ورک Symfony می‌ توانید در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید. از جمله ویژگی های این فریم ورک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت تست آسان
  • امنیت بالا و مناسب
  • جذابیت و انعطاف پذیری بالا برای کاربران
  • استفاده آسان از آن
  • کیفیت بالا و مطمئن

 

طراحی با کارشناس طراحی وب اپ 

 

5- فریم ورک Laravel

زبان برنامه نویسی PHP یکی از برترین و محبوب‌ ترین زبان‌های برنامه ‌نویسی در حوزه طراحی وب است. PHP  فریم ورک های بسیار دارد که لاراول یکی از آنهاست. فریم ورک Laravel یک برنامه طراحی وب اپلیکیشن رایگان و منبع باز است. این فریم ورک یکی از بهترین ابزارهایی است، که باید در جعبه ابزار شما باشد! اگر می خواهید وب اپلیکیشن با کیفیت بالا طراحی کنید، فریم ورک Laravel را فراموش نکنید. می توان گفت Laravel مهمترین فریم ورک برای ساخت یک وب سایت تجارت الکترونیک است.  در هیچ فریم ورک PHP دیگری به جز Laravel، پلاگین های از پیش نصب شده و کتابخانه های شی گرا را پیدا نخواهید کرد. مهمترین ویژگی‌ های فریم ورک Laravel شامل:

  • امنیت بالا
  • مجموعه‌ ای قدرتمند
  • پشتیبانی از ساختار MVC
  • توانایی انتقال به نسخه‌ های دیگر از همان دیتابیس

 

طراحی وب اپلیکیشن با لاروال 

 

6 - فریم ورک Node.js

اگر در حال طراحی وب اپلیکیشن هستید، فریم ورک Node.js گزینه بسیار مناسبی می‌ باشد. این یک فریم ورک بسیار قدرتمند مبتنی بر جاوا اسکریپت است. شما می‌ توانید وب اپ هایی مانند  پخش ویدئو، وب اپ های تک صفحه ای و بسیاری وب اپ های کاربردی دیگر را توسعه دهید. همانطور که تکنولوژی در حال تغییر است، توسعه دهندگان به سمت فریم ورک‌های مناسب برای نیازهای توسعه وب خود حرکت می‌ کنند. خصوصیات بارز این فریم ورک شامل:

  •  بهره وری بالا
  • منبع باز (Open Source)
  • کدنویسی آسان
  • سرعت و عملکرد بالا
  • Open Source & Cross Platform
  • یادگیری آسان

 

بیشتر بخوانید:  وب اپلیکیشن چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

 

7- فریم ورک React.js

فریم ورک React، معروف به ReactJS یک کتابخانه جاوا اسکریپت منبع باز است، که برای طراحی وب اپ استفاده می‌ شود. این فریم ورک به ساخت وب اپ های سازگار با SEO و با کارایی بالا کمک می کند. با ReactJs می‌ توانید وب اپ ها را کاربرپسند، ریسپانسیو و فوق العاده سریع طراحی کنید. از جمله ویژگی های این فریم ورک می توان به این موارد اشاره کرد:

  • DOM مجازی
  • یادگیری و استفاده آسان
  • قابلیت استفاده مجدد کد و اتصال داده ها

طراحی وب اپ با ریکت جی اس

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۴ ) ۴.۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید