راه اندازی اپلیکیشن چه مراحلی دارد؟

راه اندازی اپلیکیشن چه مراحلی دارد؟

راه اندازی اپلیکیشن موبایل، به مانند اجرا و پیاده سازی سایر کارها، دارای اصول و مراحل خاصی بوده که می بایست برای رسیدن به اهداف این اصول و مراحل رعایت شده و به درستی انجام گیرند. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را هر چه بهتر با مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل و انتشار آن آشنا کنیم. توجه و رعایت این مسائل می تواند به شما کمک کند تا نتیجه مثبتی از پروژه تان گرفته و وقت و هزینه تان به هدر نرود.

 

برای داشتن اپلیکیشن چه مراحلی باید طی کنیم؟

اگر قصد دارید برای کسب و خود اپلیکیشن موبایل طراحی کنید و یک ایده یا طرح اولیه در ذهن دارید، شاید تصور می کنید حالا وقت آن رسیده که شروع به پیاده سازی کنید. اما واقعا این گونه نیست. این کار با احتمال زیادی ممکن است، شما را با شکست مواجه کرده و یا در بهترین حالت نتوانید به اهداف تان آنطور که تمایل داشتید، دست پیدا کنید. لذا برای گریز از چنین مشکلی نیازمند پرداختن به موضوعاتی هستیم. مهم ترین نکته این است که ساخت و طراحی اپ موبایل، نیازمند انجام پروسه و مراحل اصولی خاصی می باشد. به همین دلیل بهتر است پس از رسیدن به یک ایده برای طراحی اپ، بلافاصله دست به اقدام عملی نزنید. شما برای طراحی یک اپلیکیشن می بایست 5 اقدام اساسی را انجام دهید:

  • امکان سنجی اپلیکیشن و مراحل ساخت آن 
  • تعیین هدف ها و نیازمندی های پروژه
  • طراحی اولیه اپلیکیشن موبایل
  • تست کارایی اپلیکیشن پس از طراحی
  • انتشار نهایی اپ موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

  • امکان سنجی اپلیکیشن و مراحل ساخت آن 

وقتی ایده ای به ذهن تان رسید که آن را به عنوان یک اپلیکیشن موبایل پیاده سازی کنید، ابتدا باید بهتر است مرحله امکان سنجی را انجام دهید. امکان سنجی به این معنی است که آیا پروژه و اپلیکیشنی که قصد طراحی آن را داریم، امکان پیاده سازی و بهره برداری از آن به صورت واقعی وجود دارد؟ آیا برای پیاده سازی آن نیازمند امکانات خاصی هستیم؟ آیا پیاده سازی این اپلیکیشن می تواند ما را به اهدافی که در ذهن داریم برساند؟ پرسیدن این سوالات پیش از هر کاری می تواند به شما کمک کند تا موانعی را که برای ساخت اپلیکیشن پیش روی دارید را شناسایی کرده و اگر این موانع قابل رفع هستند، برای از میان برداشتن هر یک تلاش کنیم. در صورتی که با موانعی رو به رو شویم که قابل حل نیستند، دو حالت ممکن است وجود داشته باشد: 1- از آن بخش صرف نظر کرده و اپلیکیشن را با سایر قابلیت ها طراحی کنیم. 2- آن مانع به ساختار اصلی اپلیکیشن ارتباط داشته و حذف آن عملا به معنای از بین رفتن اپ ما است. به همین دلیل است که می گوییم امکان سنجی پیش از هر کاری لازم و ضروری است.

 

ساخت اپلیکیشن موبایل

 

  • تعیین هدف ها و نیازمندی های پروژه

پس از این که ساختار اصلی پروژه را بررسی کرده و انجام آن با مانع خاصی تداخل نداشت و یا به نوعی امکان طراحی و پیاده سازی آن وجود داشت، باید برای طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل به تحلیل دقیق و بررسی های لازم پرداخته و اهداف و نیازمندی های پروژه را تعیین کنیم. شما باید هدف اصلی خود از بهره برداری از این پروژه، اهداف میان مدت و اهداف کوتاه مدت خود را تعیین کنید. باید نیازسنجی کنید و ببینید که برای طراحی اپلیکیشن کاربر پسند چه امکاناتی مورد نیاز است یا چه کارهایی باید انجام دهید؟ برای مثال شما باید هزینه های طراحی اپلیکیشن را در نظر گرفته و برای آن برنامه ریزی داشته باشید. باید بدانید برای انجام این کار نیاز به نیروهای انسانی طراح دارید. همه این ها می توانند به شما کمک کنند که خود را برای مرحله پیاده سازی و طراحی اپ موبایل آماده کنید.

 

مراحل طراحی اپلیکیشن موبایل

  • طراحی اولیه اپلیکیشن موبایل

قطعا تمام مراحل تولید یک اپلیکیشن مهم و حساس هستند. اما به نظر بسیاری از افراد مرحله پیاده سازی و طراحی مهم ترین مرحله ساخت اپ موبایل است. در مرحله طراحی شما باید بر اساس قابلیت ها و اهدافی که برای این اپلیکیشن در نظر گرفته اید، یک شمای کلی از اپ تان را طراحی کنید. اصولا به این طراحی، طراحی وایرفریم گفته می شود. پس از طراحی اولیه شما می توانید اپلیکیشن تان را ارتقا دهید و کیفیت آن را بهبود ببخشید. برای انجام این مرحله نیاز به نیروی انسانی متخصص در زمینه های طراحی گرافیکی، برنامه نویس، سئوکار، طراح وب و ... می باشد. البته که نیروهای انسانی دیگری نیز برای پیشبرد این مرحله مشارکت دارند. اما به طور کلی مهم ترین سمت های شغلی برای طراحی اپلیکیشن موبایل مواردی که عرض کردیم هستند. این که تیم طراحی چقدر بزرگ باشد و از چه افرادی دقیقا تشکیل شود، به نوع پروژه و گستردگی آن بستگی دارد.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

  • تست کارایی اپلیکیشن پس از طراحی

پس از طراحی اولیه اپلیکیشن تست کارآیی آن توسط افراد متخصص صورت می پذیرد. تست اپلیکیشن یکی از مراحل ضروری بوده و حتما می بایست انجام شود. انجام تست و آزمون و خطا، باگ ها و مشکلات اپ را پیدا کرده و پیش از انتشار نهایی به شما کمک می کند تا این مشکلات را به خوبی شناسایی کرده و در صدد رفع آن بپردازید.

 

  • انتشار نهایی اپ موبایل

پس از طراحی اپلیکیشن تست اپلیکیشن توسط افراد متخصص، حالا می توانیم بگوییم که وقت آن رسیده است که اپلیکیشن مان را به انتشار عمومی در بیاوریم. البته ذکر این نکته لازم است که بگوییم، حتی پس از انجام چندین بار تست بخش های مختلف یک اپ ممکن است، باگ هایی در سیستم وجود داشته و به مرور زمان و پس از انتشار آن به صورت عمومی کشف شوند. اما هدف ما این است که یک اپلیکیشن و پروژه را با کمترین خطا و مشکل طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار دهیم. به همین جهت تست اپ پیش از انتشار نهایی از ضروریات انجام پروژه است.

 

طراحی اپلیکیشن توسط کیان تجارت

 

شرکت کیان تجارت در زمینه طراحی اپلیکیشن نمونه کارهای موفق دارد. اپلیکیشن تخفیف مارکت در زمینه سفارش آنلاین اقلام سوپر مارکت، و اپلیکیشن دیجی پاور در زمینه فروش آنلاین انواع تجهیزات الکتریکی صنعتی و تاسیسات، اپلیکیشن آرمش در زمینه اپلیکیشن تاکسی اینترنتی و اپلیکیشن پلاک در زمنیه املاک است.

همچنین برای مشاهده نمونه کارهای اپلیکیشن که توسط متخصصان تیم کیان تجارت طراحی شده است اینجا کلیک کنید. همچنین برای اطلاع از نحوه طراحی و ساخت اپلیکیشن و همکاری با تیم کیان با شماره تلفن های 02188230063 و یا 09124243876 تماس بگیرید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۷ ) ۲.۹ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید