عوامل مؤثر بر قیمت طراحی اپلیکیشن موبایل

عوامل مؤثر بر قیمت طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن‌ موبایل به یک ضرورت کلیدی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است تا بتوانند در رقابت باقی بمانند و بتوانند خدمات خود را به‌ خوبی ارائه دهند. وقتی صحبت از اپلیکیشن موبایل می‌شود، اولین سؤالی که به ذهن می‌رسد این است که هزینه طراحی یک اپلیکیشن موبایل چقدر است؟

طراحی یک اپلیکیشن پیچیده نیازمند کمک شرکت‌های متخصص و حرفه‌ای است، زیرا آنها توانایی درک هر جنبه‌ای از این طراحی را دارند و با درنظرگرفتن عوامل واقعی موردنیاز در فرآیند طراحی، بهترین نتیجه را با مناسب‌ترین قیمت به شما ارائه می‌دهند. در ادامه به عواملی مختلفی که بر هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل تأثیر می‌گذارد، می‌پردازیم.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل چیست و چه مزایایی دارد؟

طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل، فرآیند ایجاد نرم‌افزارهای کاربردی است که روی گوشی موبایل اجرا می‌شوند. این اپلیکیشن‌ها به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا خود را از وب‌سایت‌ها و مغازه‌های فیزیکی به جیب مشتریان خود منتقل کنند.

 

چه عواملی بر قیمت طراحی اپلیکیشن‌های اندرویدی مؤثر است؟

تصمیم‌گیری در مورد هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید باید فاکتورهای مختلفی مانند تحقیق و تحلیل عمیق، ارزیابی رقابتی، طراحی UI/UX، طراحی گرافیکی، نمونه‌سازی اولیه و طراحی بصری و طراحی لوگو، نماد اپلیکیشن و موارد دیگر را در نظر بگیرد.

  • تصمیم‌گیری در مورد پلتفرم اپلیکیشن

در تصمیم‌گیری برای هزینه اپلیکیشن، پلتفرم موبایل و نوع اپلیکیشن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. طراحی یک اپلیکیشن iOS در مقایسه با یک اپلیکیشن اندروید ارزان‌تر می‌شود. علاوه بر این، نوع اپلیکیشن‌هایی مانند اپلیکیشن ترکیبی یا بومی نیز باید در نظر گرفته شود. به طور معمول، اپلیکیشن بومی بهترین تجربه کاربری را در مقایسه با اپلیکیشنی که از چندین پلتفرم پشتیبانی می‌کند، ارائه می‌دهد. طراحی اپلیکیشن‌ ترکیبی در مقایسه با اپلیکیشن‌ بومی می‌تواند سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر باشد.

 

هزینه طراحی اپلیکیشن

  • تحقیق و تحلیل

برای انجام تجزیه‌وتحلیل و دستیابی به اطلاعات موفق قبل از طراحی، نیاز به تحقیق در مورد بازار بالقوه، بازار موجود و تصمیم‌گیری در مورد بازار هدف و همچنین تحقیق برای کاربران نهایی، انتظارات آنها و غیره است. بسیاری از اپلیکیشن‌ها برای شناسایی مخاطبان هدف به اطلاعات جمعیت‌شناسی یا سایر نظرسنجی‌های مبتنی بر تحقیقات نیاز دارند.

شناسایی مجموعه مناسب از مخاطبان برای اپلیکیشن بسیار مهم است. کل آینده برنامه به این مجموعه هدف بستگی دارد، زیرا آنها نقش بسیار مهمی در توسعه برنامه و همچنین گسترش و رشد امکانات برنامه دارند. سؤالاتی مانند اینکه چه کسی از برنامه من استفاده می‌کند و چگونه می‌تواند به زندگی آنها ارزش بدهد، باید قبل از شروع طراحی پرسیده شود. اگر انتظارات کاربران برآورده شود، قطعاً برنامه محبوب خواهد شد و به فرد کمک می‌کند تا درآمد بیشتری کسب کند.

  • طراحی نمونه اولیه

در فرآیند طراحی یک اپلیکیشن، نمونه‌سازی اولیه 40 تا 80 ساعت طول می‌کشد و شامل طراحی UX، اعتبارسنجی مفهومی و تست قابلیت استفاده می‌شود. اپلیکیشن با صفحه‌نمایش بهتر می‌تواند هزینه بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، الگوهای مختلف طراحی رابط، متناسب با اندازه صفحه‌نمایش نیز باید در فاکتور هزینه در نظر گرفته شود.

  • طراحی بصری

در طراحی یک اپلیکیشن، طراحی بصری تقریباً 80-200 ساعت یا بیشتر طول می‌کشد. این بستگی به پیچیدگی اپلیکیشن دارد. طراحی بصری شامل ظاهر و احساس یک اپلیکیشن است و نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای مختلف دارد.

  • تیم طراحی

بسته به اهداف کسب‌وکار و پیچیدگی پروژه، تیم‌ها ممکن است از گروه‌های گسترده تا کوچک‌تر متفاوت باشند. هرچه افراد بیشتری در فرایند طراحی مشارکت داشته باشند، قیمت آن بیشتر است. معمولاً یک تیم طراحی استاندارد شامل یک تحلیلگر تجاری، طراح UI/UX، مدیر پروژه، معمار راه‌حل، مهندسان QA و توسعه‌دهندگان است.

بااین‌حال، اگر انتظار دارید یک طراحی اپلیکیشن‌ پیچیده داشته باشید، ممکن است به مجموعه مهارت‌های بیشتری نیاز داشته باشد؛ به‌عنوان‌مثال، به کمک یک بازاریاب اپلیکیشن موبایل، مترجم، یا چند توسعه‌دهنده دیگر.

 

تاثیر تیم طراحی بر قیمت اپلیکیشن

 

  • پشتیبانی زیرساخت

زیرساخت پشتیبان معمولاً مبتنی بر یک سیستم‌عامل است که به طراحان اجازه می‌دهد به APIها دسترسی داشته باشند و تبادل داده بین یک برنامه کاربردی و یک پایگاه‌داده را فراهم کنند. برای نظارت بر عملکرد برنامه و پیگیری فعالیت کاربر، یک برنامه تلفن همراه معمولاً مجهز به تجزیه‌وتحلیل است. تعداد و مشخصات معیارهای برنامه تلفن همراه که می‌خواهید اندازه‌گیری کنید، بر هزینه طراحی تأثیر می‌گذارد.
برنامه‌ای با موقعیت جغرافیایی یا امکانات پرداخت تلفن همراه، مانند PayPal، همیشه زمان بسیار بیشتری را برای پیاده‌سازی می‌طلبد. اگر برنامه رؤیایی شما باید بر اساس داده‌های مکان باشد، برای یک فرایند زمان‌برتر و هزینه بالاتر آماده شوید؛ زیرا طراحان احتمالاً از فناوری نوظهور iBeacon و geofencing استفاده می‌کنند. آنها به طور قابل‌توجهی کاربری برنامه‌های تلفن همراه را تقویت می‌کنند، اما زمان بیشتری برای گنجاندن آنها نیاز است.

  • ادغام شخص ثالث

برنامه‌های موبایلی که از داده‌های خدمات شخص ثالث استفاده می‌کنند هزینه بیشتری دارند. ادغام با شبکه‌های اجتماعی یا دیگر پلتفرم‌های قابل‌دسترسی در وب به معنای الزامات جدید است؛ مانند توسعه API و ایجاد امنیت داده‌های پیشرفته برای برنامه شما.

  • هزینه طراحی اپلیکیشن با درنظرگرفتن فاکتور پیچیدگی

برای تعیین هزینه یک اپلیکیشن، عامل پیچیدگی نقش حیاتی ایفا می‌کند. برخی از اپلیکیشن‌ها از ساختار ساده‌ای برخوردار هستند و مسلماً طراحی آنها به دانش و زمان زیادی نیاز ندارد. گروهی از اپلیکیشن‌ها به چندین صفحه‌نمایش، تعاملات کاربر جذاب و محتوای خوب نیاز دارند. چنین اپلیکیشن‌هایی به حدود 200-250 ساعت طراحی نیاز دارند. اپلیکیشن‌هایی که از چندین پلتفرم پشتیبانی می‌کنند و دارای امکانات کاربردی هستند، هزینه بالاتری دارند. برای طراحی اپلیکیشن پیچیده، به بیش از 400 ساعت زمان نیاز است.

  • امکانات یک اپلیکیشن ساده و پیچیده

یک اپلیکیشن موبایل با امکانات فوق به‌احتمال زیاد یک اپلیکیشن موبایل ساده است. ساخت امکانات در مجموع تقریباً 3-5 ماه طول می‌کشد. از طرف دیگر، یک برنامه پیچیده‌تر شامل امکاناتی مانند:

  • ثبت‌نام کاربر/ورود به سیستم
  • تکمیل/ویرایش نمایه
  • جستجو کردن
  • چت اصلی و پشتیبانی مشتری
  • پنل مدیریت پایه
  • تجزیه‌وتحلیل
  • اعلان‌ها
  • موقعیت جغرافیایی
  • تبلیغات
  • پخش صدا یا تصویر
  • درگاه پرداخت
  • شخصی‌سازی بر اساس داده‌های کاربر
  • حالت آفلاین
  • چت
  • تجزیه‌ و تحلیل پیشرفته
  • قابلیت اتصال با دستگاه‌های خارجی
  • ادغام‌های شخص ثالث (مانند ورود با فیس‌بوک، پرداخت با Paytm)

بر اساس تعداد امکاناتی که در برنامه پیچیده خود قرار می‌دهید، هزینه‌ها همچنان بالاتر خواهد رفت. به همین دلیل بسیار مهم است که مخاطب هدف خود را درک کنید و اهداف برنامه خود را ساده کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید امکانات مناسب را اولویت‌بندی کنید و به تعادل هزینه طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل برسید.

 

هزینه توسعه و پشتیبانی اپلیکیشن

 

  • هزینه‌های نگهداری اپلیکیشن

آخرین نکته، هزینه نگهداری اپلیکیشن پس از راه‌اندازی است. این عامل کلیدی برای موفقیت اپلیکیشن موبایل است که نباید نادیده گرفته شود؛ فرقی نمی‌کند اپلیکیشن شما پیچیده باشد یا ساده. نقش این مرحله برای UX خوب را نباید دست‌کم گرفت.

هزینه‌های پشتیبانی برنامه شامل ارتقا به آخرین نسخه‌های سیستم‌عامل، به‌روزرسانی به آخرین نسخه‌های خدمات شخص ثالث، رفع اشکالات، بهینه‌سازی کد، کنترل پایداری برنامه و عملکرد سرورها است. معمولاً دو گزینه نگهداری برنامه وجود دارد: خدمات درخواستی و پشتیبانی مداوم. قیمت آخرین مورد بالاتر خواهد بود؛ زیرا یک تیم، زمان و تلاش خود را صرف کنترل سلامت برنامه تلفن همراه شما می‌کند.

  • سایر عوامل مؤثر بر طراحی اپلیکیشن

سایر عوامل موثر بر طراحی اپلیکیشن‌ شامل اندازه پروژه، سطح دانش و تجربه طراح و موقعیت جغرافیایی (هزینه طراحی در کشورهای مختلف متفاوت است) می‌شود. عامل دیگر نرخ ساعتی طراح است که شرکت طراحی و توسعه اپلیکیشن بر اساس تجربه طراح آن را محاسبه می‌کند. نیاز به امکاناتی مانند چت، پخش ویدئو یا موارد دیگر نیز بر فاکتور هزینه تأثیر می‌گذارد.

وقتی نوبت به یافتن یک شرکت مقرون‌به‌صرفه برای طراحی یک اپلیکیشن موبایل می‌رسد، بهتر است تخصص و تجربه را در نظر بگیرید. شرکت کیان تجارت با داشتن کارنامه موفق در زمینه طراحی انواع اپلیکیشن موبایل که حاصل همکاری با شرکت‌ها و استارتاپ‌های مختلف بوده است، برای خدمات‌رسانی به مشتریان، آمادگی کامل دارد.

 

تماس با کارشناس اپلیکیشن 

 

عوامل مؤثر در هزینه طراحی اپلیکیشن‌های IOS

هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل IOS نیز از عوامل فوق تبعیت می‌کند؛ با این تفاوت که به دلیل انحصاری بودن سیستم‌عامل برای شرکت اپل، هزینه هر قسمت از طراحی و توسعه اپلیکیشن بالاتر خواهد بود. اندروید بر خلاف IOS یک سیستم‌عامل متن‌باز به‌حساب می‌آید و از قابلیت شخصی‌سازی بالایی برخوردار است.

 

کلام آخر

تصمیم‌گیری در مورد هزینه طراحی یک اپلیکیشن موبایل نیازمند چندین فاکتور است که باید در مورد آنها فکر کنید. طراحی خیره‌کننده UI/UX، یافتن مخاطب هدف برای تعریف تم طراحی مناسب، پلت فرم تلفن همراه، نوع اپلیکیشن، کیفیت، موقعیت جغرافیایی، پیچیدگی اپلیکیشن، امکانات، عناصر سفارشی و چندین عامل دیگر بر هزینه طراحی تأثیر می‌گذارند.

تقاضا برای طراحی و ساخت اپلیکیشنی مشابه رقبای شما هرگز ایده خوبی در ساخت اپلیکیشن نیست. بهتر است طرح‌های اپلیکیشن‌های خلاقانه و خیره‌کننده را در مقایسه با رقبای خود ارائه دهید. این کار به شما کمک می‌کند بازده خوبی از سرمایه‌گذاری خود به دست آورید. در انتهای مقاله، نظر خود را در مورد طراحی اپلیکیشن موبایل بنویسید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید