شکستن ۶ باور اشتباه درباره گوگل ادز

شکستن ۶ باور اشتباه درباره گوگل ادز

با اینکه چندین سال از ورود گوگل ادز به بازار دیجیتال مارکتینگ می گذرد اما هنوز هم باورهای اشتباه درباره تبلیغات گوگل بسیار است.

اگر چند سال قبل در اتاقی پر از بازاریاب‌های درونگرا بودید، تبلیغات با استفاده از پلتفرم گوگل استراتژی خیلی معروفی نبود. هرچند با وجود رقابت‌های آنلاین رو به رشد کنونی بحث در رابطه با این موضوع برای دیده شدن محتوا توسط مشتریان احتمالی هر خدمت یا محصول نیز بیشتر شده است. چرا برای بیشتر بازاریابان درونگرا مدت زیادی طول کشید تا به گوگل ادوردز روی بیاورند؟ برای یافتن پاسخ این سوال باید به بررسی چند باور اشتباه درباره تبلیغات گوگل بپردازیم که ممکن است شما را تا به حال از استفاده از تبلیغات گوگل دور نگه داشته باشند. با ما همراه باشید.

 

 

1. اشتباه اول: هیچکس روی تبلیغات گوگل یا گوگل ادز کلیک نمی‌کند

اثبات این اشتباه بسیار ساده است. به یاد داشته باشید که گوگل یک شرکت بزرگ است که با کمی بررسی افراد می توانند به اطلاعات مالی آن دست یابند. فکر می‌کنید گوگل در طول یک روز، تنها از ادوردز چقدر درآمد دارد؟ یک میلیون دلار؟ ده میلیون دلار؟ آیا باور می‌کنید که گوگل بیش از صد میلیون دلار از طریق کلیک کردن کاربران بر روی تبلیغاتش به دست می‌آورد؟ با احتساب میانگین قیمت هر کلیک به میزان یک دلار و دو دلار تعداد کلیک‌ها به بیش از پنجاه میلیون در روز می‌رسد.

بنابراین افراد روی تبلیغات گوگل کلیک می‌کنند. گوگل هر روز ظاهر تبلیغات خود را تغییر می‌دهد تا افراد بیشتری را برای کلیک روی تبلیغاتشان وسوسه کند. علاوه بر این چرا گوگل که محبوب‌ترین موتور جستجوی حال حاضر است باید نتیجه جستجوی شما را به صورت رایگان در بالای صفحه جستجو به نمایش بگذارد در حالی که می‌تواند چندین تبلیغ درآمدزا را نشان دهد؟

 

2. دومین باور اشتباه درباره تبلیغات گوگل: رقبای من می‌توانند روی تبلیغات من کلیک کنند و برایم هزینه بتراشند

گوگل از تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای برای جلوگیری از «کلیک‌های فیک» و «کلیک‌های نامعتبر» استفاده می‌کند. این تکنولوزی فراتر از تنها ردیابی آدرس IP برای پیدا کردن محلی است که کلیک‌ها از آنجا صورت گرفته انجام می شود و آنالیز چندین فاکتور الگوی کلیک را نیز شامل می‌شود.

علاوه بر این گوگل گزارشات بسیار خوبی از عملکرد کمپین ادوردز تهیه می‌کند و بدین ترتیب هر گونه فعالیت مشکوک به سرعت قابل شناسایی است. اگر مسئول شرکتی نگران این است که قربانی «کلیک‌های فیک» شود و یا اگر متوجه دریافت تعداد غیر معقولی کلیک از منطقه جغرافیای خاصی می‌شود که معمولا جزو بازار هدف او نیست، می‌تواند از طریق ارتباط مستقیم با گوگل درخواست بررسی دهد. هر گونه کلیک مشکوکی قابل برگشت است.  

 

3. اشتباه سوم: ادوردز یک تکنیک بازاریابی برونگرا است

بیشتر مردم وقتی به گوگل ادوردز فکر می‌کنند هزینه برای تبلیغات را در ذهن خود تصور می‌نمایند. تبلیغات معمولا با بازاریابی برونگرا یا سنتی هم معنی است اما ادوردز متفاوت است. این سرویس به گونه‌ای طراحی شده تا زمانی که مشتریان احتمالی شما از سرویس جستجوی گوگل برای پیدا کردن جواب، اطلاعات، راه حل و ... استفاده می‌کنند محتوای شما را نمایش دهد.

این روش تنها روش بازاریابی درونگراست که تضمین می‌کند هنگامی که کاربر چیزی را جستجو می‌کند محتوای شما در رتبه بالای نتایج گوگل نمایش داده می شود.

برخلاف چندین باور اشتباه درباره تبلیغات گوگل، در بعضی موارد ادوردز باعث می‌شود کاربران تجربه کاربری بهتری داشته باشند. برای مثال فرض کنید دوستی در کالیفرنیای جنوبی دارید که در زمینه کاور بدنه خودرو کار می‌کند. او وبسایتی در رابطه با درآودن کاور صندلی های خودرو دارد. اگر فردی در نیویورک عبارت «چگونه کاور صندلی خودرو را درآوریم؟» را جستجو کند، قطعا برای درآوردن کاور صندلی های ماشین خود قصد ندارد خورو را به کالیفرنیای جنوبی بفرستد.

اگر دوستتان از ادوردز برای دیده شدن محتوای خود استفاده کند، می‌تواند مشخص کند که تبلیغات تنها برای کاربرانی که در محدوده شصت مایلی محل کار او قرار دارند نشان داده شود. این کار از تماس کاربران ساکن نیویورک با دوستتان جلوگیری می‌کند در حالی که تضمین می‌نماید که او در کالیفرنیای جنوبی نیازی به پرداخت هزینه‌ای برای آن تماس ندارد.

 

4. اشتباه چهارم: گوگل ادز تنها تبلیغات در موتور جستجو را شامل می‌شود

با اینکه بعد از تقریبا هجده سال از وجود گوگل ادز می‌گذرد دلیلی وجود دارد که مسئولین شرکت را وادار به ریبرندینگ یا بازسازی برند آن نموده و آن را تحت عنوان جدید «گوگل ادز» دوباره معرفی کنند. گوگل با وجود قابلیت‌های تبلیغاتی فراوانش نمی‌خواهد آن را تنها با موتور جستجو و کلمات کلیدی ارتباط دهند.

گوگل ادز اکوسیستم تبلیغاتی قدرتمندی است که جدا از موتور جستجوی گوگل از پلتفرم‌های فروشگاه گوگل پلی، نقشه‌های گوگل، جیمیل، یوتیوب یا شبکه نمایش گوگل استفاده می‌نماید. با این حال بسیاری از افراد این مورد را فراموش کرده و متاسفانه خود را تنها به موتور جستجوی گوگل محدود می‌کنند. این کار احتمال دیده شدن توسط افراد بیشتر را از آنها سلب کرده و از پیشرفت بیشتر کارشان جلوگیری می‌کند.

 

5. پنجمین باور اشتباه درباره تبلیغات گوگل: تبلیغات اینترنتی مساویست با تبلیغات پاپ آپ

نه گوگل و نه آگهی دهنده بلکه منتشر کننده تبلیغ مسئول تعیین میزان فضایی است که تبلیغ اشغال خواهدکرد بنابراین این تصمیم مالک وبسایت است که تعیین می‌کند تبلیغ چگونه نمایش داده خواهدشد. به طور کلی گوگل تبلیغات پاپ آپ را توصیه نمی‌کند و حتی در مواردی که مالک وبسایت از موارد غیرقانونی استفاده کند می‌تواند حساب کاربری مالک را در Google AdSense ببندد.

 

6. اشتباه ششم: هزینه تبلیغات با استفاده از گوگل ادز بسیار گران قیمت است

بسیاری از کارآفرینان به غلط باور دارند که گوگل ادز به طور انحصاری ابزاری برای شرکت‌های بزرگ است که بودجه تبلیغاتی زیادی داشته و می‌توانند برای این کار هزینه زیادی کنند. این باور باوری کاملا غلط است. گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک و محلی بسیار مناسب است. استفاده از گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد که استراتژی تبلیغاتی خود را به سمت گروهی مشخص از کابران هدایت کنید که در شهر یا منطقه خاصی زندگی می‌کنند و ممکن است به خدمات یا محصولات شما علاقمند باشند.

 علاوه بر این چنین روش تبلیغات هدایت شده دقیق نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها شده بلکه باعث بهینه شدن تبلیغات می‌گردد. شرکت‌های بسیاری میلیون‌ها دلار روی بنرها، بروشورهای تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات از طریق روزنامه سرمایه گذاری می‌کنند و در آخر کار حتی نمی‌توانند میزان بهینه بودن کار خود را بررسی کنند. این مشکلات در استفاده از گوگل ادز وجود ندارد.

برخلاف این باور اشتباه درباره تبلیغات گوگل ادز این پلتفرم تبلیغاتی هیچ بودجه حداقلی را تعیین نمی‌کند. مشتریان این پلتفرم نه تنها خود میزان سرمایه‌ای که می‌خواهند برای تبلیغات هزینه کنند تعیین می‌کنند بلکه بودجه روزانه و حداکثر هزینه هر کلیک را نیز خود معین می‌نمایند. کمپین تبلیغاتی‌ای که به خوبی آماده شده و اداره شود در حالی که تاثیر تبلیغات را بالا نگه می‌دارد می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.

 

یکپارچه سازی ادوردز با استراتژی بازاریابی درونگرای شما

حالا که چند باور از باورهای اشتباه در رابطه با تبلیغات گوگل را بررسی نمودیم می‌توانید به وضوح ببینید که اگر از ادوردز به درستی استفاده شود قطعا می‌تواند مکمل خوبی برای بازاریابی درونگرا باشد. استفاد از گوگل ادوردز در کنار محتوا و مهارت‌های سئو به شما این امکان را می‌دهد که بیشترین سود را از نتایج جستجو داشته باشید و از رقبای خود جلو بزنید.

 

جمع بندی

در این مطلب با ۶ باور اشتباه درباره تبلیغات گوگل آشنا شدیم و هر یک را توضیح دادیم. شما وبسایتی برای کسب و کار خود دارید؟ از الگوریتم‌های گوگل، سئو و internal link استفاده می‌کنید؟ شما چه چیزهای دیگری در رابطه با گوگل ادز شنیده‌اید؟ برای تبلیغات کسب و کار خود از چه راه‌هایی استفاده می‌کنید؟ با این توضیحات گوگل ادز را برای تبلیغات خود انتخاب می‌کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید