سهم نمایش در تبلیغات گوگل (impression share) چیست

سهم نمایش در تبلیغات گوگل (impression share) چیست

امروزه تبلیغات آنلاین در حال گسترش است؛ اما وقتی کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتالی را راه‌اندازی می‌کنید، به دنبال به حداکثر رسانیدن سهم نمایش تبلیغات خود هستید. سهم نمایش در تبلیغات گوگل به شما می‌گوید که تبلیغ شما در میان کل مخاطبان بالقوه خود چقدر خوب عمل می‌کند.

اگر قادر به ارتباط با فقط بخش کوچکی از مخاطبان هدف خود هستید، تجزیه و تحلیل impresssion share به شما کمک می‌کند با افزایش این مقدار بتوانید گوگل ادز خود را به صفحات نخست جستجوی گوگل برده و در نهایت تعامل بیشتری را برای کمپین‌های خود ایجاد کنید.

در این پست، توضیح خواهیم داد که سهم نمایش در تبلیغات گوگل چیست و همچنین انواع مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

 

سهم نمایش در تبلیغات گوگل چیست؟

طبق توضیح رسمی گوگل، سهم نمایش عبارت است از حاصل تقسیم نمایش‌هایی که دریافت کرده‌اید بر تعداد نمایش‌هایی که واجد شرایط دریافت آن بودید. واجد شرایط بودن براساس تنظیمات هدف‌یابی، وضعیت تأیید، قیمت‌ها و کیفیت تبلیغات فعلی شما است. سهم نمایش یک شاخص درصدی از سهم تقریبی بازار برای ترافیک مورد نظر شما است. به طور مثال اگر سهم شما 10 درصد باشد، تبلیغ شما از هر 10 بار، یک مورد نمایش داده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: افزونه تماس در تبلیغات گوگل

 

فرمول سهم نمایش در تبلیغات گوگل

اگر می‌خواهید به صورت دستی سهم نمایش در تبلیغات گوگل را تعیین کنید، در زیر فرمولی وجود دارد که می‌تواند به شما در محاسبه آن کمک کند.

تخمین تعداد نمایش‌هایی که به طور بالقوه واجد شرایط آن بودید به عوامل بسیاری، از جمله تنظیمات هدف، وضعیت تایید و کیفیت بستگی دارد. هنگامی که حداکثر تعداد نمایش‌ها تخمین زده شد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تعداد نمایش‌هایی را که تخمین می‌زنید تا آگهی دریافت کند بر حداکثر تعداد نمایش‌هایی که واجد شرایط آن بودید تقسیم کنید.

 

چرا سهم نمایش در تبلیغات گوگل را از دست می‌دهید؟

اگر به طور مثال سهم نمایش شما 10 درصد است و 90 درصد را از دست می‌دهید، دو دلیل وجود دارد:

  • رتبه آگهی
  • بودجه

رتبه آگهی جایگاه تبلیغ در بین آگهی های دیگر را نشان می دهد.

بودجه تخمین می‌زند که تبلیغ شما چند بار به دلیل بودجه کم نمایش داده نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید: هدف از تبلیغات گوگل برای کسب و کارتان چیست؟

 

سهم نمایش از دست رفته به دلیل رتبه آگهی

در این مورد گوگل به دلیل امتیاز کیفیت یا قیمت پیشنهادی شما، از ترافیک احتمالی جلوگیری می‌کند.

رتبه آگهی = امتیاز کیفیت x پیشنهاد.

طبق فرمول، اگر امتیاز کیفیت شما بالاست، برای افزایش رتبه خود باید پیشنهاد بیشتری بدهید.

سهم نمایش از دست رفته به دلیل بودجه

اگر بودجه روزانه خود را افزایش دهید، به شما اجازه افزایش نمایش‌ها داده می‌شود.

توجه: دستیابی به 100٪ سهم نمایش بسیار غیرعادی است.

چرا سهم نمایش در تبلیغات گوگل را از دست می‌دهید؟

 

سهم نمایش گوگل ادز شما خوب است یا بد؟

خوب یا بد بودن سهم نمایش گوگل ادز به اندازه مخاطبان در دسترس و اهداف شما بستگی دارد.

به طور مثال سهم نمایش 5 درصد ممکن است ناچیز به نظر برسد؛ اما همین درصد در یک بازار بزرگ با میلیون‌ها جستجو قابل توجه است و به شما امکان می‌دهد تا به فروش کافی برای دستیابی به اهداف رشد کسب و کار خود برسید. در حالی که ممکن است درصد سهم نمایش 65 درصدی در یک بازار کوچکتر با ترافیک در دسترس کمتر منجر به فروش کافی نشود. به همین دلیل است که توجه به سهم نمایش در تبلیغات گوگل به تنهایی اشتباه است.

اکثر افراد تمایل دارند درصد سهم نمایش از دست رفته‌شان بیشتر به دلیل بودجه باشد، نه به دلیل رتبه. در واقع اگر 90 درصد سهم نمایش را از دست می‌دهید و از این میزان 85 درصد آن به دلیل رتبه است، حتی اگر بودجه خود را به 1 میلیارد دلار در روز نیز افزایش دهید، تا زمانی که مشکلات رتبه خود را برطرف نکنید، 85 درصد از سهم نمایش خود را از دست رفته بدانید.

 

بیشتر بخوانید: بهینه سازی کمپین گوگل ادز چیست و چرا باید انجام شود؟

 

انواع impression share در تبلیغات گوگل

در این بخش از مقاله انواع impression share در تبلیغات گوگل معرفی می‌گردد.

سهم نمایش تبلیغ به ازای جستجو (Search Impression Share)

سهم نمایش تبلیغ به ازای جستجو در واقع میزان نمایش آگهی شما در نتیجه جستجو در یک شبکه جستجو است. به گفته گوگل، شبکه جستجو گروهی از وب‌سایت‌های مرتبط با جستجو است که آگهی‌های شما می‌توانند در آنها نمایش داده شوند. به طور مثال نتایج جستجو در گوگل و برنامه‌های گوگل مانند مپ، شاپینگ و غیره. طبق این معیار، تعداد کل نمایش‌ آگهی شما بر تعداد نمایش‌هایی که در نتیجه جستجو در شبکه جستجو دریافت می‌کند، تقسیم می‌شود.

این معیار به شدت به بودجه تبلیغات وابسته است. اگر بودجه روزانه کمی برای تبلیغ در گوگل در نظر گرفته‌اید، پس از اتمام بودجه، تبلیغ شما دیگر نشان داده نمی‌شود. اگر تمایل به صرف هزینه زیاد برای تبلیغ ندارید، راه دیگری برای بهبود سهم نمایش تبلیغ به ازای جستجو، تمرکز بر امتیاز کیفیت، هدف و قیمت پیشنهادی است.

سهم نمایش تبلیغ به ازای نمایش (Display Impression Share)

شبکه نمایش گوگل گروهی متشکل از بیش از دو میلیون وب‌سایت، ویدیو و برنامه است که در آن تبلیغات نمایش داده می‌شوند. وب‌سایت‌های نتایج تا 90 درصد از کاربران اینترنت را در اختیار دارند و می‌توانند تبلیغات شما را در یک زمینه خاص یا به یک مخاطب خاص نشان دهند.

سهم نمایش تبلیغ به ازای هدف (Target Impression Share)

از دیگر انواع سهم نمایش در تبلیغات گوگل Target Impression Share است که یک رویکرد خودکار برای قیمت‌گذاری در تبلیغات ارائه می‌دهد. با استفاده از این ابزار، می‌توانید پیشنهادات خودکار را برای تبلیغ خود تنظیم کنید و شانس بیشتری برای نمایش تبلیغ در صفحه نخست نتایج جستجو داشته باشید و با داشتن موقعیت برجسته‌تر در صفحه نتایج جستجو، احتمالاً آگهی شما در طول زمان سهم نمایش بیشتری به دست می‌آورد.

 

بیشتر بخوانید: تبلیغات گوگل برای سایت با دامنه دات آی آر

 

سهم نمایش تبلیغ به ازای ادوردز (Adwords Impression Share)

آیا نمی‌دانید چگونه به داده‌های سهم نمایش دسترسی پیدا کنید؟

پس از ورود به حساب تبلیغاتی خود، کافیست به مسیر Campaigns > Columns > Modify Columns > Competitive Metrics > Impression Share بروید، سپس روی ذخیره کلیک کنید.

حال سهم نمایش تبلیغ شما در جدولی ظاهر می‌شود که می‌توانید آن را ذخیره کنید.

سهم نمایش تبلیغ به ازای انطباق دقیق(Exact Match Impression Share)

این معیار همان‌طور که از نامش پیداست تعداد افرادی که برای جستجو، کلماتی را انتخاب کردند که دقیقا با کلمات کلیدی شما مطابقت دارد را مشخص می‌کند. می‌توانید از این نوع سهم نمایش در تبلیغات گوگل برای بهبود کلمات کلیدی خود و در نتیجه بهبود نمایش تبلیغات خود کمک بگیرید.

سهم نمایش تبلیغ به ازای فقدان جستجو (Search Lost Impression Share)

این سهم، درصد نمایش‌هایی را که به دلیل بودجه کم خود از دست داده‌اید نشان می‌دهد. اگر در این معیار درصد بالایی دارید بهتر است میزان بودجه خود را افزایش دهید تا سهم و فروشتان در درازمدت افزایش یابد.

این معیار همچنین تعداد نمایش‌هایی را که بر اساس رتبه پایین از دست می‌دهید را نیز نشان می‌دهد. اگر این درصد بالا باشد، باید رتبه خود را از طریق امتیاز کیفیت افزایش دهید. امتیاز کیفیت عملکرد کلمات کلیدی، ارتباط تبلیغات و نرخ کلیک گوگل ادز مورد انتظار شما را ارزیابی می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: راه های اثبات شده برای جلوگیری از کلیک فیک تبلیغات گوگل

 

کلام آخر

هنگام بررسی عملکرد یک حساب تبلیغاتی گوگل، سؤالی که اغلب پیش می‌آید این است که آیا سهم نمایش فعلی خوب است یا خیر؟ در این مقاله کوتاه، تلاش کردیم ضمن معرفی سهم نمایش در تبلیغات گوگل و بررسی انواع سهم نمایش نحوه به دست آوردن درصد سهم نمایش بالاتر  را بیان کنیم و امیدواریم برای شما خواننده‌های عزیز مفید واقع شده باشد.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید