راهنمای کامل درباره قوانین جدید تبلیغات گوگل

راهنمای کامل درباره قوانین جدید تبلیغات گوگل

گوگل تمام تلاش خود را به‌کار بسته است تا اطمینان حاصل کند کاربرانی که در این بستر جستجو می‌کنند، تجربه‌ای قابل اعتماد، سالم و ایمن داشته باشند. تمام کسانی که از بازاریابی «پرداخت به ازای کلیک (PPC)» استفاده می‌کنند، باید با پیروی از دستورالعمل‌های خط‌مشی تبلیغات گوگل از مناسب بودن و ایمن بودن تبلیغاتشان مطمئن شوند.

دستورالعمل‌هایی که اگر از آنها پیروی نشود، گوگل به راحتی آگهی تبلیغاتی را ریجکت می‌کند. اهمیت قوانین تبلیغات در گوگل ادز به‌قدری زیاد است که تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور کامل به آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

جدیدترین قوانین تبلیغات گوگل

گوگل موقع ساخت تبلیغات، برای آنکه از رقابت منصفانه میان کاربران اطمینان حاصل کند، مجموعه‌ای از سیاست‌های تبلیغاتی تعریف کرده که همه فروشندگانی که از این سرویس استفاده می‌کنند، باید آن را رعایت کنند. این مجموعه قوانین نه تنها با هدف رعایت قانون، بلکه با هدف ارائه یک تجربه کاربردی، قابل اعتماد، ایمن و لذت‌بخش به کاربران گوگل تعریف شده است.

از آنجا که نقض این قوانین می‌تواند منجر به مسدود شدن اکانت تبلیغات گوگل باشد، همه فروشندگان باید با قوانین تبلیغات گوگل آشنا باشند. این اصول در چهار حوزه تدوین شده‌اند که به اختصار آنها را معرفی می‌کنیم.

  • محتوای ممنوع: محتوایی که نمی‌توانید آن را تبلیغ کنید.
  • کارهای ممنوع: کارهایی که در طول همکاری با گوگل نمی‌توانید انجام دهید.
  • محدودیت محتوا و امکانات: محتوایی که می‌توانید تبلیغ کنید، اما با محدودیت‌های خاص!
  • ویرایش و مسائل فنی: استانداردهای کیفیت برای تبلیغات، وب سایت‌ها و برنامه‌ها

 

بیشتر بخوانید: بروزرسانی های جدید گوگل ادز در 2022

 

منظور از محتوای ممنوع (Prohibited Content) چیست؟

خط مشی جدید سوء استفاده از شبکه تبلیغاتی انتشار موارد زیر را ممنوع می‌کند:

قوانین تبلیغات در گوگل ادز: تبلیغات کالاهای تقلبی

بر اساس قوانین تبلیغات در گوگل ادز ، فروش یا تبلیغ کالاهای تقلبی ممنوع است. یعنی محصولاتی که لوگوی آنها کاملا شبیه یک برند تجاری دیگر است و این تمایز قابل تشخیص نیست. در واقع هدف این فروشندگان این است که از خوشنامی برندهای معتبر برای فروش محصولات خود استفاده کنند و گوگل سرسختانه جلوی این اتفاق را می‌گیرد.

قوانین جدید گوگل ادز: تبلیغات محصولات یا خدمات خطرناک

هدف اصلی حفظ امنیت کاربران هم در بستر آنلاین و هم در بستر آفلاین است؛ بنابراین کالاها و خدماتی که به افراد آسیب می‌زنند و ضرر می‌رسانند، توسط گوگل ریجکت می‌شوند. محصولاتی مثل مواد مخدر، روانگردان، تجهیزات تسهیل مصرف مواد مخدر، سلاح، مهمات، مواد منفجره و آتش بازی، دستورالعمل ساخت مواد منفجره، تنباکو یا سایر محصولات مضر.

قوانین تبلیغات در گوگل ادوردز: تبلیغات برای رفتارهای غیرصادقانه

گوگل برای صداقت ارزش زیادی قائل است و اجازه تبلیغ محصولات یا خدماتی که رفتار غیرصادقانه را ترویج می‌کنند، نمی‌دهد. چیزهایی مثل نرم‌افزار یا دستورالعمل‌های هک، خدماتی که برای افزایش ترافیک مصنوعی یک وب‌سایت طراحی می‌شود، اسناد جعلی، خدمات تقلب در درس‌ها و غیره.

 

بیشتر بخوانید: سهم نمایش در تبلیغات گوگل (impression share) چیست

 

قوانین تبلیغات گوگل ادز: تبلیغات با محتوای نامناسب

گوگل به هیچ وجه اجازه توهین به کاربران را نمی‌دهد و چشمانش را روی محتوایی که حاوی مسائل تکان‌دهنده است یا نفرت، تبعیض و خشونت را ترویج می‌کند، به‌طور کامل می‌بندد. مواردی مثل توهین و ناسزا، قلدری یا ارعاب یک فرد یا گروه، تبعیض نژادی، تصاویر صحنه جنایت، ظلم به حیوانات، قتل، خودآزاری، اخاذی، باج‌گیری و غیره.

جدیدترین قوانین تبلیغات گوگل

 

منظور از اعمال ممنوع (Prohibited Practices) چیست؟

خط مشی جدید سوء استفاده از شبکه تبلیغاتی رفتارهای زیر را ممنوع می‌کند:

سیاست جدید تبلیغات در گوگل ادز: سوء استفاده از شبکه تبلیغاتی

قوانین تبلیغات در گوگل ادز به تبلیغ‌کنندگان اجازه نمی‌دهد تبلیغاتی منتشر کنند و به‌نحوی هدف آنها فریب دادن یا دور زدن فرآیندهای بررسی آگهی گوگل باشد. مثل انتشار تبلیغاتی که حاوی بدافزار است، پنهان‌کردن مقصد اصلی که کاربران به آن هدایت می‌شوند (کلاکینگ - Cloaking)، انتشار محتوای «پل - bridge» یا «دروازه - gateway» که صرفاً برای هدایت کاربران به یک صفحه دیگر طراحی می‌شوند و غیره.

جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها

شرکای تبلیغاتی گوگل اجازه ندارند از داده‌های شخصی کاربران مثل نام کامل، آدرس ایمیل، آدرس پستی، شماره تلفن و غیره سوء استفاده کنند یا آن‌ها را در راستای اهداف نامشخص جمع‌آوری کنند.

قوانین جدید گوگل ادز: ارائه اطلاعات نادرست

گوگل در پی این است که اعتماد کاربران را به این پلتفرم جلب کند؛ بنابراین فقط اجازه انتشار تبلیغاتی را می‌دهد که با ارائه اطلاعات درست به کاربر، در روند تصمیم‌گیری به او کمک کنند. تبلیغاتی که هزینه‌های مرتبط با خدمات را پنهان کند، آدرس نداشته باشند، محتوای غیرواقعی منتشر کنند، به هر بهانه دنبال جمع‌آوری پیش‌پرداخت باشند و غیره، توسط گوگل رد می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: افزونه تماس در تبلیغات گوگل

 

منظور از محدودیت محتوا و امکانات تبلیغاتی چیست؟

این خط‌مشی‌ها محتوایی را پوشش می‌دهند که از نظر قانونی یا فرهنگی کمی حساس هستند انتشار آنها با محدودیت‌هایی همراه است. این تبلیغات ممکن است به هر کاربری در هر منطقه‌ای نمایش داده نشود.

خط مشی گوگل ادز: محدودیت‌های پیش‌فرض‌

با هدف ارائه تجربه تبلیغاتی ایمن و قابل اعتماد، ثبت برخی از آگهی‌های تبلیغاتی برای کاربرانی که وارد سیستم نشده‌اند یا کاربران زیر ۱۸ سال ممنوع است.

قوانین تبلیغات در گوگل ادز: محتوای مربوط به مشروبات الکلی

هرگونه تبلیغات مرتبط با مشروبات الکلی از نگاه قوانین تبلیغات در گوگل ادز غیرمجاز است. مگر اینکه صراحتا افراد خردسال را هدف قرار ندهد یا کشورهایی را هدف قرار دهد که مجاز به نمایش آگهی‌های این‌چنینی باشند.

 

بیشتر بخوانید: هدف از تبلیغات گوگل برای کسب و کارتان چیست؟

 

عدم رعایت حق کپی رایت

حقوق همه کاربران نزد گوگل امن است هیچ کسی اجازه کپی‌برداری از محتوای موجود را ندارد، مگر آنکه مجوز انتشار آگهی را از صاحب محتوا اخذ کرده باشد.

قوانین تبلیغات گوگل: بازی‌های مبتنی بر قمار

گوگل تبلیغات مربوط به قمار و بازی‌های قمارگونه را تنها در برخی از کشورها منتشر می‌کند. این تبلیغات باید کاملا از خط‌مشی‌های گوگل در رابطه با این مسئله پیروی کنند و هرگز خردسالان را هدف قرار ندهند.

قوانین گوگل ادز: تبلیغ مراقبت بهداشتی و داروها

برخی از محتوای مربوط به مراقبت‌های بهداشتی را به هیچ وجه نمی‌توان تبلیغ کرد، در حالی که برخی دیگر فقط در صورتی تبلیغ می‌شوند که دارای تأییدیه گوگل باشند و فقط کشورهای مورد تأیید را هدف قرار دهند.

نشر محتوای سیاسی

گوگل انتظار دارد کلیه نمونه‌های محتوای سیاسی شامل تبلیغ احزاب یا نامزدهای سیاسی، حمایت از مسائل سیاسی و غیره با قوانین انتخاباتی محلی در مناطق هدف مطابقت داشته باشند.

قوانین تبلیغات در گوگل ادز: شفاف‌سازی خدمات مالی

یکی دیگر از قوانین تبلیغات در گوگل ادز این است که کاربر با مطالعه آگهی بتواند هزینه‌های مرتبط با محصولات و خدمات را بسنجد و با آگاهی کامل نسبت به کلیه هزینه‌ها تصمیم بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: بهینه سازی کمپین گوگل ادزچیست و چرا باید انجام شود؟

 

منظور از الزامات ویرایشی و فنی چیست؟

الزامات ویرایشی و فنی نمایش تبلیغات در گوگل موارد زیر را پوشش می‌دهند:

قوانین تبلیغات گوگل ادز: سرمقاله

گوگل برای ارائه یک تجربه کاربری باکیفیت، نیاز دارد که همه تبلیغات، افزونه‌ها و صفحات مقصد، از استانداردهای ویرایشی حرفه‌ای برخوردار باشند. مثلا تبلیغات عمومی حاوی عبارات مبهمی مثل «محصول را از اینجا بخر»، استفاده نادرست از کلمات، اعداد، حروف، علائم نگارشی یا سیمبل‌ها مثل «ر-ا-ی-گ-ا-ن» قابل قبول نیست.

خط مشی تبلیغات در گوگل ادز: الزامات صفحات مقصد

مقصدهای تبلیغاتی باید ارزش منحصربه‌فردی را به کاربران ارائه دهند و کاملا کاربردی و مفید باشند. مثلا اگر لینکی با عنوان «google.com» می‌سازید، کاربر با کلیک روی آن نباید به صفحه «gmail.com» برود. سایت‌های در دست ساخت یا تعمیر، آنهایی که در مرورگر قابل مشاهده نیستند، سایت‌هایی که دکمه بازگشت مرورگر را غیرفعال کرده‌اند و غیره، از نمونه‌ قوانین تبلیغات در گوگل ادز در رابطه با الزامات صفحات مقصد هستند.

نیازمندی‌های قالب آگهی تبلیغاتی

یکی دیگر از مسائلی که گوگل به آن توجه ویژه دارد، الزامات قالب آگهی‌های تبلیغاتی است. نمونه‌هایی از این الزامات عبارت‌اند از محدودیت کاراکترهای عنوان یا متن آگهی، الزامات اندازه تصویر، محدودیت اندازه فایل، محدودیت طول ویدیو، نسبت ابعاد و غیره که عدم توجه به آنها به معنی نقض قوانین تبلیغات در گوگل ادز محسوب می‌شود.

کلام آخر

اکنون می‌دانید که اگر در طول اجرای یک کمپین تبلیغاتی آنلاین، به‌رغم تلاش‌هایتان، نمی‌توانید تبلیغات خود را ببینید، مشکل از کجا است. قوانین تبلیغات در گوگل ادز سرسختانه مقابل انتشار هرگونه محتوای ممنوع و بدون رعایت نکات ویرایشی و فنی می‌ایستد، اجازه رفتارهای ممنوع را نمی‌دهد و برای انتشار برخی از آنها محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند. با شناخت و آگاهی کامل نسبت به این محدودیت‌ها، راحت‌تر می‌توانید محتوایی تولید کنید که مطابق خط‌مشی‌های تعیین شده باشد و از سمت گوگل بازگشت نخورد.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید