راه های اثبات شده برای جلوگیری از کلیک فیک تبلیغات گوگل

راه های اثبات شده برای جلوگیری از کلیک فیک تبلیغات گوگل

آیا می دانید اقدام نکردن جهت جلوگیری از کلیک فیک تبلیغات گوگل ، چه هزینه های گزافی را به بار می آورد؟ آیا می دانید کلیک های فیک به مرور زمان باعث از دست رفتن مشتریان شما می شود؟

Google Ads که در گذشته با نام Adwords شناخته می شد، می تواند منبع بسیار مناسبی جهت درآمدزایی باشد. مسلماً می دانید در هر جایی که صحبت از درآمدزایی شود، باید منتظر حضور کلاهبرداران نیز باشید. باید بدانید که امروزه بدتر از هر زمان دیگری، مسئله کلیک فیک در تبلیغات گوگل زیاد شده است و کسب و کارهای را تحت تأثیر قرار داده است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل کلیک های فیک را معرفی کنیم و در ادامه برای جلوگیری از کلیک فیک در گوگل ادوردز نیز، روشی مطمئن را خدمت شما عزیزان توضیح می دهیم.

 

نکات مهم در جلوگیری از کلیک فیک در Google Ads

پیش از آن که به بررسی نکات مهم و کلیدی در رابطه با کلیک های فیک بپردازیم، لازم است بدانید که دقیقاً منظورمان چیست. زمانی که از وجود کلیک های تقلبی صحبت می کنیم، در واقع منظورمان این است کلیک هایی که بر روی تبلیغات انجام شده است که از طرف گوگل غیرقانونی هستند. به عنوان مثال می توان به کلیک هایی از طرف نرم افزارهای مخرب همچون ربات ها یا کلیک های غیرعمدی اشاره کرد. جهت آشنایی شما عزیزان، در ادامه به مثال های بیش تری در رابطه با کلیک های تقلبی می پردازیم:

  • استفاده از نرم‌افزارهای فریب‌دهنده یا ربات ها که به‌عنوان ابزارهای خودکار کلیک کردن شناخته شده‌اند.
  • کلیک‌های فرعی نیز کلیک اضافه به حساب می آیند که به‌عنوان مثال، می‌توان به دو بار کلیک کردن بر روی تبلیغ اشاره کرد و باید بدانید که این کلیک‌ها برای تبلیغ‌کننده، هیچ ارزشی نخواهد داشت.
  • کلیک‌های دستی نیز به‌عنوان کلیک‌های تقلبی تلقی می‌شوند، زمانی که به‌منظور افزایش سود میزبانان تبلیغات شما در وب‌سایتشان یا افزایش هزینه‌های تبلیغات شما انجام می شود.
  • ...

 

حتما بخوانید: ترفند افزایش نرخ کلیک برای تبلیغات گوگل

 

آسیب‌های ناشی از کلیک هرز به کمپین‌ها

در واقع کلیک هرز زمانی اتفاق می‌افتد که شخص سومی مدام بر روی تبلیغ شما کلیک کند. انجام این کار باعث می‌شود هزینه‌های شما از بین رفته و در نهایت کمپین شما دچار آسیب شود. در واقع هدف رقبای شما این است که بودجه تبلیغاتی شما را در نهایت به اتمام برسانند. کنار بردن رقبا از نتایج گوگل با استفاده از این روش، کاملاً غیراصولی و غیراخلاقی است.

صاحبان سایت‌های دیگر، رقبای شما و مشتریان افرادی هستند که می‌توانند از کلیک‌های فیک استفاده کنند و مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورند. نگران نباشید ما در ادامه راهکارهایی را بیان می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید تمام مشکلات مربوط به کلیک‌های تقلبی را از بین ببرید.

آسیب‌های ناشی از کلیک هرز به کمپین‌ها

 

روش‌هایی برای جلوگیری از کلیک‌های تقلبی در تبلیات گوگل

در این بخش، روش‌هایی را مطرح می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند از آسیب به کمپین تبلیغات گوگل و بسیاری موارد دیگر، جلوگیری کنید. روش‌هایی که لازم است آن‌ها را بشناسید، عبارت است از:

  • جدا کردن برخی از IP ها
  • فعال بودن
  • هدف‌گذاری

در ادامه‌ی مقاله هر کدام از موارد بالا را به‌طور خلاصه توضیح می‌دهیم و در رابطه با هر کدام، نکات کاربردی و مهمی را مطرح می‌کنیم.

نحوه‌ی جدا کردن برخی از IP ها

ممکن است به انجام کلیک های تقلبی توسط IP ها شک کنید. برای آن‌که بتوانید تبلیغات خود را از دید کاربران دور نگه دارید، لازم است اقدام به جدا کردن IP ها نمایید. برای انجام این کار، ابتدا به بخش Setting رفته و در ادامه در بخش IP Exclusions، برای جداسازی، IP های مدنظرتان را وارد نمایید. پس از آن‌که این تنظیمات انجام شوند، دیگر IP مدنظر شما بر روی هیچ دستگاهی نمایش داده نمی‌شود. در بخش‌ نهایی مقاله، در این مورد توضیحات بیش‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 

حتما بخوانید: آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

 

فعال بودن و بررسی وب‌سایت به‌صورت مداوم

سعی کنید پیش از آن‌که اتفاقی بیفتد، به‌خوبی ابعاد مسئله را بررسی کنید. برای جلوگیری از کلیک فیک گوگل ادز ، بهتر است وب‌سایت خود را مدام بررسی کنید و به‌اصطلاح فعال باشید. در گوگل ادوردز، می‌توانید برای بررسی کلیک‌های نامعتبر از طریق داشبورد اقدام کنید. البته ممکن است این اطلاعات را در گزارش‌های خود پیدا نکنید. در این صورت می‌توانید از قسمت Campaigns و Modify columns for campaigns، به بررسی گزینه‌های Invalid Interaction rate، Invalid clicks، Invalid Interactions و Invalid click rate بپردازید. برای آن‌که گزارش‌های بعدی را ببینید، لازم است این گزینه‌ها را فعال کرده باشید.

به‌صورت دقیق هدف‌گذاری کنید

سعی کنید به‌صورت دقیق هدف‌گذاری کنید. در این صورت می‌توانید تا جایی که امکان دارد از کلیک‌های اضافه جلوگیری کنید. به‌عنوان مثال ممکن است متوجه شوید که از یک مکان و زمان مشخص، کلیک‌های نامعتبر در گوگل ادوردز شما قرار گرفته است. برای جداسازی آن مکان، به سراغ تنظیمات موقعیت مکانی بروید. برای انجام این کار به قسمت Settings و Locations بروید، نام محل را نوشته و در نهایت گزینه‌ exclude را انتخاب کنید.

جلوگیری از کلیک فیک تبلیغات گوگل

 

ریتارگتینگ روشی مؤثر برای جلوگیری از کلیک‌های تقلبی تبلیغات گوگل

برای آن‌که از مشکلات ناشی از کلیک‌های تقلبی تبلیغات گوگل برای کمپین‌ها جلوگیری شود، می‌توان از روشی به نام ریتارگتینگ استفاده کرد. این روش کمک می‌کند تنها کاربرانی تبلیغات شما را مشاهده کنند که یک بار حداقل وارد سایت شما شده باشند. احتمال این مورد زیاد است که این دسته از کاربران به محصولات و یا خدمات سایت شما علاقه‌مند باشند.

اما شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که نحوه‌ی عملکرد ریتارگتینگ به چه صورت است؟ پاسخ این سؤال را در مراحل زیر بخوانید.

  1. مشتری بالقوه وارد سایت شما می‌شود.
  2. در این زمان، در مرورگری که مشتری با استفاده از آن وارد سایت شده است، یک کوکی ذخیره می‌شود.
  3. به‌طور خودکار، این کوکی در وب‌سایت تبلیغ‌کننده، ذخیره خواهد شد.
  4. در ادامه با تشخیص مشتری و البته ورود او به دیگر سایت‌ها، با توجه به محصولات و خدماتی که پیش از این در سایت شما دیده است، تبلیغات خصوص او نمایش داده می‌شوند.

 

حتما بخوانید: انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل - راهنمای کامل

 

با بلاک کردن آدرس IP در گوگل ادوردز از کلیک‌های اضافی جلوگیری کنید

و اما روش دیگری که به جلوگیری از کلیک‌های اضافی در گوگل ادوردز کمک می‌کند، بلاک کردن آدرس IP است. مطمئناً می‌دانید که در حالت پیش فرض، هر کاربری می‌تواند تبلیغ شما را مشاهده کرده و بر روی آن کلیک کند. تا این جا مشکلی نیست، اما اگر این کلیک‌ها مکرراً تکرار شوند، باید چه کنید؟

می‌دانید کلیک‌های اضافی در نهایت می‌توانند هزینه‌های سنگینی را برای شما به بار بیاورند. درست است که بسیاری از کلیک‌ها توسط کاربران انجام می‌شود، اما رقیبان شما می‌توانند با کلیک‌های اضافه، برای شما دردسرساز شوند. برای آن که از شر این رقبا خلاص شوید، تنها لازم است او را در لیست IP های حذف شده، اضافه کنید. برای انجام این کار، تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. از طریق google.com، وارد حساب گوگل ادوردز خود شوید.
  2. از منوی داخلی سمت چپ، قسمت تنظیمات را پیدا کرده و وارد آن شوید.
  3. اکنون لازم است آدرس‌های IP کمپینی که قصد مسدود کردن آن را دارید، انتخاب نمایید.
  4. در ادامه گزینه حذف IP را انتخاب کنید.
  5. نکته: ممکن است این گزینه در بخش تنظیمات اضافی پنهان باشید.
  6. اکنون باید برای حذف نهایی، آدرس IP موردنظر را جاگذاری کنید.
  7. بر روی ذخیره کلیک کنید، اکنون IP موردنظرتان مسدود شده است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی روش‌هایی پرداختیم که استفاده از آن‌ها، نقش مهمی در جلوگیری از کلیک‌های فیک دارد. در ابتدا دانستید که کلیک‌های فیک به چه کلیک‌هایی گفته می‌شود. در ادامه راهکارهایی را ارائه دادیم که می‌توانند به شما کمک کنند تا حد بسیار زیادی کلیک‌های اضافی را حذف کنید. دانستید فعال بودن و هدف‌گذاری دقیق نقش مهمی در جلوگیری از کلیک‌های اضافی دارد. به دلیل اهمیت روش بلاک کردن آدرس‌های IP، در بخشی جداگانه این مورد را به‌طور مفصل توضیح دادیم. در کنار تمامی این روش‌ها، روشی مؤثر و کارآمد به نام ریتارگتینگ را معرفی کردیم و دانستید که در این روش، چگونه از کلیک‌های تقلبی جلوگیری می‌شود.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۳.۷ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید