تفاوت وب سایت با وب اپلیکیشن چیست؟

تفاوت وب سایت با وب اپلیکیشن چیست؟

وب اپلیکیشن یک نرم افزار کاربردی است که پس از بررسی و تجزیه تحلیل یک مجموعه و مشخص کردن دقیق نقش ها، عملکردها، عمل گرها و روال ها برای آن مجموعه طراحی می شود و قابل ارائه در شبکه داخلی و اینترنت می باشد. 

بنابراین با توجه به نیاز وب اپلیکیشن به شناخت مجموعه و تجزیه تحلیل، طراحی و پیاده سازی آن مدت زمان بیشتری نیاز دارد و هزینه بیشتری را هم صرف می کند.

در مورد فرق وب اپلیکیشن با وب سایت دیدگاه های مختلف و گاهی اوقات تفاوت های بسیار ظریف وجود دارد که غالبا تشخیص تفاوت ها را بسیار پیچیده می کند. معمولا این دو اصطلاح به شکل غلط به جای هم استفاده می شوند و با توجه به اختلاف های فنی و ریز و ظریفی که وجود دارد نمی توان به استفاده اشتباه این دو لغت با هم ایراد گرفت. همچنین، اپلیکیشن با وب اپلیکیشن نیز متفاوت است و نباید این دو را با یکدیگر اشتباه گرفت، برای مطالعه تفاوت وب اپلیکیشن با اپلیکیشن موبایل کلیک کنید. 

معمولا وبسایت به یک برنامه کاربردی گفته می شود که در اینترنت ارائه می شود و به انتشار یک خبر یا یک مطلب و یا ارائه توضیحات در مورد یک خدمت می پردازد.

پس می توان گفت که تاکید وب سایت بر محتوا می باشد ولی وب اپلیکیشن بر عمل و تعامل تکیه دارد.

یک وب سایت یک مطلب را برای همه بطور یکسان نمایش می دهد ولی برای مثال، یک وب اپلیکیشن ارتباط با مشتری با توجه به ویژگی هایی که در اثر تعامل با کاربر کسب کرده، اطلاعات را پردازش می کند و مطلبی را به کاربر نمایش می دهد که مورد نیاز آن کاربر است و به سلیقه، سن، توانایی مالی و جنسیت او بسیار نزدیک است و این مطلب متفاوت با مطلبی است که به یک کاربر دیگر نمایش می دهد.

 درخواست طراحی سایت

 

یک مثال دیگر، یک پزشک یک وب سایت دارد و یک سری اطلاعات را از کاربر دریافت می کند و سپس یک سری خدمات را به آنها ارائه میدهد. مثلا پس از ثبت نام کاربر در سایت، کاربر می تواند سوال های پزشکی خود را بپرسد و پزشک به آنها پاسخ دهد. پس از مدتی پزشک اطلاعاتی از بیماران و کاربران سایت خود دارد، که می تواند با طراحی یک وب اپلیکیشن به تجزیه و تحلیل آماری این اطلاعات بپردازد و باتوجه به سن و جنسیت و موقعیت مکانی زندگی بیماران و مشکلاتی که برای آنها رخ داده است و در سایت سوال نموده اند، به شناخت بیماری و روش های درمان بهینه تر برسد ویا اینکه رخداد عوارض دیگر را پیش بینی نموده و به بیمار اطلاع بدهد و یا اینکه با توجه به مشکلات بیمار راهنمایی های دقیق تری را ارائه نماید.

از نمونه های بسیار قدرتمند وب اپلیکیشن می توان به webmaster گوگل اشاره نمود که اطلاعات بسیار ریز و متفاوت را از سایت جمع آوری می نماید، و پس از کنار هم گذاشتن آنها و تجزیه تحلیل آنها اطلاعات بسیار با ارزش و قدرتمندی را به صاحبان سایت ها ارائه می دهد. که صاحبان سایت ها با مطالعه این اطلاعات و نمودار ها، استقبال از سایت، صفحات پربازدید، کلمات کلیدی، موقعیت مکانی بازدیدکنندگان و ... را متوجه شده و از آنها استفاده می نماید و با بهره گیری از این اطلاعات درآمد های بیشتری را کسب می نماید.

 طراحی وب اپلیکیشن های سفارشی

وب اپلیکیشن های PWA – فناوری جدید دنیای وب

وب‌اپلیکیشن‌های پیش رونده (Progressive Web Apps) یا به اختصار PWA یک فناوری جدید در حوزه طراحی اپلیکیشن های موبایل تلقی می شود این فناوری ابتدا در سال ۲۰۱۵ و توسط گوگل معرفی شد، گوگل با امکانات جدیدی که در اینگونه از اپ های تحت وب تعبیه کرد امکان نزدیک کردن وب اپلکیشن ها به اپلیکشین های بومی (Native) را فراهم نمود.
اگربخواهیم به اختصار در مورد PWA صحبت کنیم می توان گفت PWA در واقع همان وب اپلیکیشن می باشد که از فناوری های مدرن جهت نزدیک کردن کارکرد خود شبیه یک اپلیکیشن معمولی بهره برده است، سه قابلیت مهم که قبلا در وب اپلیکیشن ها نبود شامل ارسال اعلان از سمت سرور، قابلیت افزودن به صفحه خانگی و عملکرد آفلاین جزوه فناوری های مدرنی می باشد که از آنها صحبت کردیم!

 

بیشتر بخوانید: وب اپلیکیشن چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

 

به چه دلیل وب اپلیکیشن های PWA در کشور ما می تواند موفق تر عمل کند؟

نکته اول یک مبحث جهانی است و تحقیقات اخیر نشون داده که خیلی از مردم بیشتر از چند نوع اپلیکیشن مشخص در گوشی خود را استفاده نمی کنند! تازه ابتدا باید جستجو کنند، نصب کنند و بعد استفاده کنند بعد از یک مدت هم کلا ممکنه از اون استفاده نکنند! اما در حالت اپلیکیشن PWA تنها با یک آدرس می تواند به آن دسترسی داشته باشد.
نکته دوم تحریم های اعمال شده در گوشی های آیفون شانس موفقیت PWA ها در ایران را خیلی بیشتر کرده است، نمونه های عملیاتی را در بعضی از اپ های بزرگ ایرانی مشاهده می کنید.
نکته مهم اینکه وب اپلیکیشن های PWA قابلیت نصب و قرارگیری آیکون رو دارند! در نهایت باید توجه نمود که PWA ها دوران اولیه تکامل خود را سپری می کنند و نمی توان آینده آنها را قضاوت نمود. 

 

درخواست طراحی وب اپلیکیشن

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید از صفحه طراحی وب اپلیکیشن و برای مشاهده سوابق و نمونه کارهای ما از صفحه  نمونه کارهای وب اپلیکیشن سایت ما بازدید به عمل آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02188230063 تماس بگیرید.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۵۰ ) ۳.۶ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید

پرسش و پاسخ

question circle

با سلام 1- آیا برای تهیه یک اپلیکیشن حتما لازم است که قبل از آن سایت طراحی و پیاده سازی شود و می توان بدون سایت اپلیکیشن در فضای اینترنت راه اندازی کرد ؟ 2- من ایده ای برای ایجاد یک اپلیکیشن موبایلی دارم ، لطفا مراحل انجام کار با شرکت کیان تجارت را راهنمائی فرمائید

Generic placeholder image

سلام کاربر گرامی، اپلیکیشن اصلا با سایت مرتبط نیست و دو مقوله جدا از هم هستند .(هرچند که در اکثر موارد پیشنهاد ما طراحی همزمان سایت با اپلیکیشن می باشد). کلیه پروژه های شرکت کیان تجارت، طوری طراحی میشوند که همه پلتفرم ها ، اعم از سایت، اپلیکیشن و یا ربات تلگرام از یک پنل مدیریتی واحد کنترل بشوند و لذا شما در هر مرحله ای از کا و یا برنامه نویسی و طراحی پروژه میتوانید پلت فرم جدید خودتان را اضافه بفرمایید.
شرکت کیان تجارت ، قبل از شروع هر پروژه ای ، اول جلسه مذاکره تلفنی و یا حضوری با مشتری تشکیل میدهد و پس از پر شدن کامل نیازمندی ها در یک سری چک لیست ها ، اولا پروژه فازبندی میشود و ثانیا هزینه و زمانبندی پروژه اعلام میگردد و بعد از تایید مشتری، وایرفریم کار از مشتری دریافت شده سپس به صورت کامل و صفحه به صفحه توسط گرافیست طراحی میگردد و پس از تایید ui طراحی شده،سپس وارد مرحله اجرا و برنامه نویسی می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 88230063 تماس بگیرید.

question circle

برای طراحی اپلکیشن باید چکار کنم وایا سایتی سراغ دترید که درست کنن

Generic placeholder image

سلام، کاربر گرامی برای طراحی اپلیکیشن باید به یک شرکت طراح اپلیکیشن مراجعه بفرمایید و بعد از مطرح کردن درخواستتان و انتخاب گرافیک مناسب برای کار شما به نسبت گرافیک درخواستی و کاری که درخواست دارید،  هزینه و زمانبندی اعلام میشه
کارشناسان شرکت کیان تجارت با افتخار آمادگی انجام کار درخواستی شما را دارند
سایت ما: www.kiantc.com
تماس: 02188230063
موبایل: 09121458974

question circle

سلام وقت بخیر عذر میخوام شما آیدی تلگرام هم دارید که بشه بصورت مستقیم باشما ارتباط برقرار کرد جناب ممنون

Generic placeholder image

سلام، شما با آیدی @kiansupport در ارتباط باشید.

question circle

با سلام . . ممنون از مطلب خوبتون . . میشه یک وب اپلیکیشن نام ببرید که قبلا در اندروید یا ویندوز ساخته شده ؟ اگه یکی معرفی کنید که من اون رو ببینم ممنون میشم . .

Generic placeholder image

سلام، وب اپ های طراحی شده کیان در شبکه داخلی موجود است که در صورت نیاز دمو می شود

question circle

شرکت ما برای روان سازی ارتباط با مشتریان نیاز به یک وب اپلیکیشن یک پارچه برای باشگاه مشتریان خود دارد، به این معنا که علاوه بر نرم افزار تحت وب نیاز به اپلیکیشن موبایل و ربات تلگرام برای ارتباط با مشتریان و امتیاز گیری در باشگاه می باشد، امکان طراحی این وب اپلیکیشن توسط شرکت شما می باشد؟

Generic placeholder image

بله به بهترین شکل ممکن قابلیت انجام این کار توسط شرکت ما می باشد و از این ایده شما استقبال می کنیم

لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید

88230063

88230063

question circle

باسلام. آیا هزینه طراحی وب اپلیکیشن بیشتر از وب سایت است؟

Generic placeholder image

با سلام، بستگی به نوع وب اپلیکشین دارد، رنج قیمتی یک وب اپلیکیشن از 500000 تومان تا چند میلیارد است، و قیمت طراحی یک سایت در حال حاضر از رنج 300000 تومان تا چند ده میلیون تومان می باشد.