بهینه سازی کمپین گوگل ادزچیست و چرا باید انجام شود؟

بهینه سازی کمپین گوگل ادزچیست و چرا باید انجام شود؟

چرا بهینه سازی کمپین گوگل ادز مهم است؟ زیرا بهینه‌سازی تضمین می‌کند که شما آگاهانه خریدار مناسب را در زمان مناسب با محصول مناسب مورد هدف قرار داده‌اید. این نه تنها شانس شما را برای فروش افزایش می‌دهد، بلکه تضمین می‌کند که آن را با کمترین هزینه ممکن انجام می‌دهید. بهینه سازی تبلیغات گوگل  حتی برای باتجربه‌ترین تبلیغ‌کنندگان می‌تواند مانند یک پله صعود باشد. اگر از بهینه ‌سازی تبلیغات گوگل استفاده کنید می‌توانید به نتایج خوبی برسید. با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی در این زمنیه در اختیار شما قرار دهیم.

 

منظور از بهینه سازی تبلیغات گوگل چیست؟

گوگل ادز به عنوان بزرگ‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم تبلیغات آنلاین جهان به میلیون‌ها تبلیغ‌کننده کمک کرده است تا به مشتریان جدید دست یابند و کسب‌وکار خود را رشد دهند. با این حال با وجود همه سهولت و دسترسی که گوگل ادز وعده داده است، بسیاری از تازه‌واردان بعد از مشاهده اولین نتایج کمپین‌های خود ناامید می‌شوند.

چرا؟

زیرا آنها حساب تبلیغات گوگل خود را به درستی بهینه نکرده‌اند.

بهینه سازی کمپین گوگل ادز در ابتدا می‌تواند ترسناک باشد، اما لزومی ‌ندارد از آن بترسید.

در واقع بهینه‌سازی یک حساب کاربری گوگل ادوردز می‌تواند بسیار ساده‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید باشد. تنها چیزی که لازم است کمی ‌برنامه‌ریزی و آماده‌سازی و همچنین رعایت برخی از بهترین شیوه‌های PPC است.

 

حتما بخوانید: تبلیغات گوگل برای سایت با دامنه دات آی آر

 

از بین تمام عناصر مختلفی که می‌توانید در گوگل ادز بهینه‌سازی کنید، ساختار حساب شما مهم‌ترین مورد است.

حساب‌های دارای ساختار ضعیف می‌توانند به طیفی از مشکلات منجر شوند، از امتیازات پایین‌تر و هزینه‌های بالاتر گرفته تا کلیک‌های کمتر یا نامربوط و بسیاری مشکلات دیگر.

کلید یک حساب گوگل ادز با ساختار بهینه، سازماندهی است و با صرف کمی ‌زمان برای ساختاربندی صحیح عناصری که حساب جستجوی پولی گوگل شما را تشکیل می‌دهند، برای شروع به دستیابی به مشتریان بالقوه با تبلیغات خود در وضعیت بسیار خوبی خواهید بود. هر حساب از چهار عنصر اصلی تشکیل شده است:

  • کمپین‌ها
  • گروه‌های تبلیغاتی
  • تبلیغات
  • کلید واژه‌ها

ما در اینجا قصد داریم به بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز بپردازیم. یک حساب Google Ads می‌تواند چندین کمپین فعال در هر زمان داشته باشد.

منظور از بهینه سازی تبلیغات گوگل چیست؟

 

فرض کنید یک حساب دارای دو کمپین است، کمپین 1 و کمپین 2.

کمپین اول ممکن است یک کمپین جستجو باشد (که معمولاً به معنای تبلیغات مبتنی بر متن است که برای کاربران Google که در جستجوی چیزهایی با استفاده از گوگل هستند ارائه می‌شود)، در حالی که کمپین 2 می‌تواند یک کمپین نمایشی باشد که از تبلیغات بصری بیشتری مانند بنرها در شبکه وسیعی از سایت‌ها که تقریباً کل وب را در بر می‌گیرد حمایت می‌کند.

 

مراحل بهینه سازی گوگل ادوردز

1. با مناقصه خودکار در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

مناقصه خودکار Google به تبلیغ‌کنندگان تازه‌کار و باتجربه کمک می‌کند تا در زمان بهینه‌سازی و هزینه‌های غیرضروری صرفه جویی کنند. با حذف حدس و گمان از مناقصه Google استراتژی‌های پیشنهاد خودکار ایجاد شده‌اند تا به شما کمک کنند مناقصه کمپین خود را با اهداف خاص تجارت الکترونیک خود مطابقت دهید.

 

حتما بخوانید: راه های اثبات شده برای جلوگیری از کلیک فیک تبلیغات گوگل

 

2. از اصلاح‌کننده‌های پیشنهادی مبتنی بر مکان بهره ببرید.

اصلاح‌کننده‌های پیشنهادی مبتنی بر مکان می‌توانند کمپین‌های خوب را به کمپین‌های عالی تبدیل کنند. همانطور که احتمالاً قبلاً از داده‌های Google Analytics خود متوجه شده‌اید، همه مکان‌ها از نظر عملکرد تبدیل محصول برابر نیستند.

این فقط مربوط به تغییرات زبان خاص کشور نیست. فرض کنید در حال فروش تجهیزات کمپین هستید.

احتمالاً متوجه خواهید شد که فروش شما در مناطق روستایی بیشتر از مراکز شهری است. در نتیجه با استفاده از اصلاح‌کننده‌های پیشنهاد قیمت مبتنی بر مکان می‌توانید قیمت‌های بالاتری را برای مکان‌هایی که احتمال تبدیل آنها بیشتر است تعیین کنید.

3. برای ایجاد یک استراتژی کلمه کلیدی پیشرفته در طول زمان تلاش کنید.

برای اطمینان از اینکه تبلیغات گوگل شما در سطح حرفه‌ای عمل می‌کنند، یک استراتژی قوی کلمه کلیدی ضروری است. ا

ین مورد شامل زیر نظر گرفتن دقیق معیارهای کمپین خود برای استخراج کلمات کلیدی احتمالی، استفاده از کلمات کلیدی منفی برای جلوگیری از کلیک‌های نامربوط، اجرای استراتژیک کلمات کلیدی برند و استفاده از ترکیبی از کلمات کلیدی کوتاه و بلند برای در نظر گرفتن اهداف کمپین است.

با این حال موضوع فقط اجرای این موارد از روز اول نیست. برای اینکه مطمئن شوید بهینه سازی کمپین گوگل ادز خود را به درستی انجام داده‌اید، باید به طور مداوم کلمات کلیدی خود را تغییر داده و بهینه کنید.

مراحل بهینه سازی گوگل ادز

 

4. با جستجو در تنظیمات زبان Google Ads، پیام‌رسانی را شخصی کنید.

با دسترسی به خریداران بالقوه و توجه به زبان مادری آنها می‌توانید پیام‌های Google Ads را برای نتایج بهتر شخصی‌سازی کنید. حتی اگر فقط در یک منطقه فروش محصولات و خدمات خود را انجام می‌دهید، این بدان معنا نیست که نباید از این گزینه بهینه سازی کمپین گوگل ادز استفاده کنید. چون ممکن است درصد زیادی از افراد ساکن در آن منطقه زبان مادری دیگری داشته باشند.

مورد هدف قرار دادن زبان Google به شما این امکان را می‌دهد تا به خریداران بالقوه بر اساس زبان مادری آنها دسترسی پیدا کنید، صرف نظر از اینکه در کجا قرار دارند. با جستجوی خاص می‌توانید یک یا چند زبان یا همه زبان‌ها را بر اساس تاریخچه و ترجیحات جستجوگران مورد هدف قرار دهید.

 

بیشتر بدانید: ترفند افزایش نرخ کلیک برای تبلیغات گوگل

 

5. از RLSA‌ها برای روح بخشیدن به گروه‌های تبلیغاتی در حال مرگ استفاده کنید.

این مورد از بهینه سازی تبلیغات گوگل که باید انجام دهید به گروه‌های تبلیغاتی کمپین شما مربوط می‌شود. قبل از اینکه یک گروه تبلیغاتی آگاهی یا کلمه کلیدی فرعی را از بین ببرید، ممکن است بخواهید از این کمپین‌ها با RLSA (لیست‌های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو) استفاده کنید. چرا؟ زیرا با افزودن لیست‌های بازاریابی مجدد که هدف‌گذاری ثانویه برای کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل شما ارائه می‌دهد، کمپین‌هایی را برای افرادی ارسال می‌کنید که از قبل با نام تجاری شما آشنا هستند. این مورد شانس عملکرد بهتر در تبلیغات را بهبود می‌بخشید. اما به خاطر داشته باشید که برای استفاده از RLSA فروشگاه آنلاین شما باید حداقل 1000 کوکی فعال داشته باشد.

6. تمام انواع تبلیغات گوگل را قبل از انجام هزینه آزمایش کنید.

ما می‌دانیم که قبل از اینکه پول هنگفتی را به هر کمپین PPC اختصاص دهیم باید بودجه‌های کوچک‌تر را آزمایش کنیم، بهینه‌سازی کنیم و سپس قیمت هر کلیک در گوگل ادز را افزایش دهیم. این به این معنی است که همه چیز را در سطح کمپین و گروه تبلیغاتی آزمایش کنید تا مطمئن شوید که در زمان اجرای کمپین‌های خود پتانسیل عملکرد قابل توجهی دارید.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار انجام آن با پنل تبلیغات گوگل است. با استفاده از این ابزار می‌توانید تنوع زیادی از تبلیغات خود مانند سرفصل‌ها، توضیحات، تبلیغات و صفحات فرود آگهی نهایی را آزمایش کنید.

7. موفقیت کمپین گوگل را با کمپین‌های بین کانالی افزایش دهید.

بازاریابی تبلیغات گوگل شما نباید در یک حباب باشد. اگر واقعاً می‌خواهید تبلیغات Google خود را برای موفقیت بهینه کنید، باید در کانال‌های مختلف کار کنید تا یک قیف فروش قوی ایجاد کنید. فرض کنید در حال اجرای یک کمپین فیس بوک هستید که تاثیرگذار بوده است. با آزمایش عناصر آن کمپین در تبلیغات جستجو یا کمپین‌های بازاریابی مجدد، مانند سرفصل‌ها، می‌توانید رشد در عملکرد Google خود را مشاهده کنید.

 

بیشتر بدانید: اولین اقدام بعد از طراحی سایت تبلیغات گوگل است یا سئو؟

 

مزایای بهینه سازی گوگل ادز

اگر به کمک مراحل و روش‌هایی که در بالا ذکر شد به بهینه سازی کمپین گوگل ادز خود بپردازید می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید.

  • کاهش هزینه‌ها و بازگشت سرمایه
  • دستیابی به سطح بالایی از کنترل و مدیریت
  • به دست آوردن نتایج سریع
  • دستیابی به مزیت رقابتی
  • امکان انجام تبلیغات محلی
  • افزایش آگاهی دیگران از وجود برند خود
  • هدف‌گذاری
  • بازاریابی مجدد
  • تجزیه و تحلیل مشتریان و بازار
  • دستیابی به مزایای سئو و بازاریابی محتوا
  • مقیاس‌بندی سودآور

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید