18 ایده جذاب طراحی و ساخت اپلیکیشن

18 ایده جذاب طراحی و ساخت اپلیکیشن

امروزه افراد زیادی به فکر ساخت اپلیکیشن هستند که بتوانند با استفاده از آن به درآمد زایی خوبی برسند. برای این که یک اپلیکیشن بتواند درآمد زایی خوبی ایجاد کند باید دارای کارایی بالا بوده و در ساخت آن از ایده‌ های نابی استفاده شده باشد. در واقع اپلیکیشن‌ ها بدون یک ایده‌ خاص و جذاب و البته کاربردی، موفق نخواهند بود. در این مطلب سعی کرده‌ایم مجموعه‌ ای از بهترین و کاربردی‌ ترین ایده‌ های ساخت و طراحی اپلیکیشن‌ را برای شما همراهان گرامی، گرد آوری کنیم.

معرفی ایده‌ های جذاب برای طراحی اپلیکیشن

1- اپلیکیشن درخواست خدمات

شما می‌ توانید با طراحی اپلیکیشنی که خدمات و محصولات فروشندگان را به راحتی به مشتریان و خریداران معرفی کرده و فرآیند خرید را برای آنها راحت می‌ کند، هم خود درآمد زایی کنید و هم به کسب درآمد سایر افراد (فروشندگان و..) کمک کنید. البته همان طور که خود نیز می‌ دانید، هم اکنون نیز چنین اپلیکیشن‌ هایی وجود دارد اما شما می‌ توانید امکانات جدید و منحصر به فردی در اپلیکیشن خود ایجاد کرده و یک اپلیکیشن جامع‌ تر و البته محبوب‌ تر ارائه دهید. برای مثال می‌ توانید از قابلیت ارجاع خودکار مشتری به فروشنده دیگر در صورت عدم موجود بودن محصول مورد نظر و یا سایر امکانات، قرار دادن ویدیو‌های با کیفیت از محصولات و... استفاده کنید.

2- اپلیکیشن برگزاری امتحانات

در حال حاضر که به دلیل پاندمی بسیاری از امتحانات مدارس‌ و دانشگاه‌ ها به صورت مجازی برگزار می‌ شود، می‌ توانید از فرصت استفاده کنید و با ساخت اپلیکیشنی کامل و جامع که همه جوانب را در بر بگیرد، به درآمد زایی برسید. از جمله امکانات مهمی که این اپلیکیشن باید داشته باشد امکان برگزاری امتحان تشریحی و تستی، قابلیت کنترل برگشت یا برگشت به سوال قبل، تنظیم زمان و... است.

3- اپلیکیشن طراحی داخلی و دکوراسیون

طراحی داخلی و دکوراسیون منزل، جزء مسائلی است که اهمیت زیادی برای افراد به ویژه خانم‌ ها دارد. شما می‌ توانید با ساخت اپلیکیشن طراحی داخلی و دکوراسیون درآمد زایی کنید. کارایی چنین اپلیکیشنی بدین صورت است که با توجه به فضا، کاربر را راهنمایی می‌ کند که چه اجزایی را اضافه و یا چه اجزایی از محیط را حذف کرده و به آراستگی فضا کمک کند.

4- اپلیکیشن آشپزی آسان

یکی از بهترین ایده‌ ها، طراحی اپلیکیشن آشپزی آسان است. شما می‌ توانید با ساخت چنین اپلیکیشنی، این امکان را به کاربر بدهید که با وارد کردن مواد اولیه‌ ای که در دسترس دارد، لیستی از دستورات آشپزی غذاهایی را که می‌ تواند درست کند، دریافت نماید.

ساخت اپ حرفه ای

5- اپلیکیشن حمل و نقل آسان

حتما برایتان پیش آمده که برای سفر به شهری دیگر، به ترمینال یا تاکسی‌ های مربوطه احتیاج پیدا کنید. گاهی به دلیل عدم آگاهی از ساعت حرکت هر یک از اتوبوس‌ ها و تاکسی‌ ها کمی به دردسر می‌ افتیم و برنامه‌ هایمان به هم میریزد. بنابراین طراحی چنین اپلیکیشنی می‌ تواند بسیار مفید باشد. این اپلیکیشن می‌ تواند با قرار دادن ساعت حرکت و ویژگی‌ های هر وسیله نقلیه و همچنین اطلاعات تماس با راننده، به حمل و نقل آسان کمک نماید.

6- اپلیکیشن تناسب اندام

اپلیکیشن تناسب اندام نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌ هایی است که طرفداران زیادی دارد. البته اپلیکیشن‌ ها مشابه زیادی وجود دارد اما می‌ توانید با افزودن قابلیت‌ های جدید، بر جذابیت آن بیفزایید. این اپلیکیشن می‌ تواند دارای قابلیتی باشد که کاربر با وارد کردن ویژگی‌ های اندام خود (مثلا چربی در ناحیه شکم و پهلو و...)، به برنامه ورزشی مناسب و همچنین مواد غذایی مناسب به همراه میزان مناسب آنها دست پیدا کند.

7- اپلیکیشن‌ ترجمه صوتی

یکی از کاربردی‌ ترین اپلیکیشن‌ ها به ویژه در سفرهای خارجی می‌ تواند همین اپلیکیشن ترجمه صوتی باشد. با طراحی اپلیکیشن طراحی صوتی می‌ توانید به ارتباطات افراد در سفرهای خارجی کمک بزرگی کنید. نکته‌ ای که در این باره مهم است پشتیبانی اپلیکیشن از زبان‌ های مختلف و همچنین قدرت پردازش سریع آن است.

8- اپلیکیشن پیشنهاد رستوران

اپلیکیشنی که رستوران‌ های مختلف را با ویژگی‌ هایشان مانند برخورد پرسنل، رعایت بهداشت، کیفیت غذا، قیمت‌ها، منوی غذا و.... به کاربر معرفی کند می‌ تواند جزء اپلیکیشن‌ های درآمدزا باشد. همچنین می‌ توانید از برخی رستوران‌ ها بابت قرار دادن آنها در لیست پیشنهادی، مبلغی را دریافت نمایید.

 

طراحی اپلیکیشن رستوران

 

9- اپلیکیشن یاد گیری زبان

زبان یکی از مواردی است که افراد زیادی در پی آن‌ هستند. شما با ساخت اپلیکیشنی اصولی و کاربردی می‌ توانید آموزش زبان‌ های مختلف مانند زبان انگلیسی، فرانسوی، ترکی، کره‌ای و... به کاربران آموزش دهید. می‌ توانید سطح مقدماتی را به صورت رایگان ارائه داده و بابت سطح پیشرفته از کاربر پول دریافت کنید.

10- اپلیکیشن تبادل اسباب بازی

اپلیکیشنی که اسباب بازی‌ های متناسب با هر سن را معرفی کرده و امکان تبادل اسباب بازی‌ ها را با دیگران برقرار کند، بسیار مفید خواهد بود. این اپلیکیشن می‌ تواند این قابلیت را داشته باشد که اسباب بازی‌ هایی را که دیگر کاربرد ندارند و یا برای سن کودک متناسب نیستند، به اشتراک گذاشته شود و با اسباب بازی‌ های دیگری که مورد نیاز و مناسب است، مبادله شوند.

11- اپلیکیشن تبادل کتاب

این اپلیکیشن بسیار مورد علاقه افراد کتاب خوان و اهل مطالعه است. معمولا افراد همیشه به دنبال کتاب‌ های جدید هستند. می‌ توانید با ساخت اپلیکیشن تبادل کتاب، این امکان را برای افراد ایجاد کنید که کتاب‌ هایی را که خوانده‌ اند و دیگر به آن احتیاج ندارند، به اشتراک گذاشته و با کتاب‌ های افراد دیگر معاوضه نمایند و کتاب‌ های جدید بخوانند.

بیشتر بخوانید: ساخت اپلیکیشن Android یا اپلیکیشن IOS؟ برای شروع کدام بهتر است؟

12- اپلیکیشن راهنمای گردشگران

این اپلیکیشن می‌ تواند برای افرادی که اهل سفر هستند مفید باشد. با ساخت اپلیکیشنی که مکان‌ ها گردشگری و ویژگی‌ ها و همچنین مزایا و معایب هر شهر را به کاربر ارائه دهد، می‌ توانید درآمد زایی خوبی داشته باشی.

13- اپلیکیشن پیشنهاد استایل

این روز‌ها که استایل و تیپ برای افراد بسیار مهم است، می‌ توانید با طراحی چنین اپلیکشنی به درآمد خوبی برسید. این اپلیکیشن می‌ تواند قابلیت این را داشته باشد که با دریافت یک عکس قدی از فرد، استایل های مناسب آن را پیشنهاد داده و همچنین فروشگاه‌ های خرید لباس‌ های مشابه را معرفی نماید. البته چنین اپلیکیشنی به خاطر دریافت عکس از کاربران باید از امنیت بالایی برخوردار باشد.

14- اپلیکیشن لالایی و قصه برای کودکان

این اپلیکیشن می‌ تواند به عنوان کاربردی‌ ترین و محبوب‌ ترین اپلیکشن‌ ها برای مادران و کودکان به شمار رود. اپلیکیشنی‌ که لالایی‌ های متنوع و قصه‌ های متعدد کودکانه را با صدایی آرامش بخش، پخش نماید قطعا می‌ تواند جزء اپلیکیشن‌ های پر درآمد باشد.

15- اپلیکیشن کمک به مادران با تشخیص نوع صدای نوزاد

حتما شما هم شنیده‌ اید که نوزادان صدای گریه متفاوتی ایجاد می ‌کند که هر یک از صداها نشان دهنده یک نیاز خاص نوزاد است. ساخت چنین اپلیکیشنی به مادران کمک می‌ کند زودتر متوجه نیازهای کودک خود شده و کودک را ساکت کنند. این اپلیکیشن می‌ تواند بسیار پر طرفدار و درآمد زا باشد.

16- اپلیکیشن برنامه ریزی

چنین اپلیکیشنی می‌ تواند با دریافت لیست کارهایی که فرد باید در طول روز انجام دهد و همچنین زمان مشخص شده آن، هر کار را در زمان مشخص به کاربر یادآوری کند. همچنین این اپلیکیشن می‌ تواند کارهای بازمانده را در پایان روز یادآوری کرده و در صورت تمایل کاربر آن را در برنامه روز‌های بعدی قرار دهد. پیشنهاد می‌ کنیم قابلیت برنامه ریزی طولانی مدت را نیز در طراحی این اپلیکیشن دخیل کنید و یک اپلیکیشن کامل و جامع ارائه دهید.

 

طراحی انواع اپلیکیشن

 

17- اپلیکیشن پزشکی

با این اپلیکیشن می‌ توانید قابلیت این را داشته باشد که با وارد کردن علائم، بیماری احتمالی شما و اقدامات پزشکی، آزمایش‌ ها و... را به کاربر اعلام کند. البته به هیچ عنوان نمی‌ تواند جایگزین مراجعه به پزشک شود اما می‌ تواند در اقدام به موقع و پیگیری سریع بیماری‌ ها موثر و مفید باشد. می‌ توانید با قرار دادن قابلیت‌ های دیگری در این اپلیکیشن، مانند رژیم غذایی متناسب برای هر بیماری، موارد غذایی و فعالیت‌ های منع مختص هر بیماری و یا تداخلات دارویی و... اپلیکشین را به یک اپلیکشن جامع و کاربردی تبدیل نمایید.

18- اپلیکیشن اجاره اتومبیل

این اپلیکیشن می‌ تواند بسیار پر طرفدار باشد. چرا که افراد به شدت نیازمند استفاده از اتومبیل می‌ شوند که متاسفانه بسیاری به دلیل شرایط اقتصادی از داشتن اتومبیل بی بهره هستند. می‌ توانید با ساخت و طراحی اپلیکیشن که امکان اجاره دادن اتومبیل‌ ها را فراهم کند، بسیار کمک کننده باشید. البته با توجه به قیمت کنونی اتومبیل‌ ها، مسئولیت سنگینی بر عهده اجاره کننده‌ ها خواهد بود که اعتماد طرفین به خود آنها بر می‌ گردد.


سخن آخر

همان طور که در ابتدای مطلب گفته‌ شد، در عصر تکنولوژی که در آن قرار داریم با استفاده از طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های مختلف و کاربردی می‌توان درآمد زایی خوبی داشت. در این میان مهم است که برای ساخت اپلیکیشن از چه ایده‌ای استفاده می‌کنید. ایده که مطابق بر آن اپلیکیشن طراحی می‌کنید باید کاربردی، خاص و پر طرفدار باشد تا بتوانید یک اپلیکیشن کارآمد و موفق داشته باشید. در این مطلب 18 ایده ناب و کاربردی طراحی و ساخت اپلیکیشن را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱۰ ) ۴.۲ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید