چگونه می توان از گوگل ادموب کسب درآمد کرد؟

چگونه می توان از گوگل ادموب کسب درآمد کرد؟

امروز در مورد اینکه گوگل ادموب (Google Admob) چیست، چگونه می توانید در آن حساب باز کرده و کسب درآمد کنید صحبت خواهد شد. بسیاری از مردم در مورد Google Admob چیزی نمی دانند و برخی دیگر، اطلاعات کمی در این مورد دارند. اما بعضی از افراد با استفاده از آن هر ماه صدها دلار به دست می آورند. با اطلاعاتی که در این متن بدست می آورید می‌ توانید جزو گروه سوم باشید.
اگر طراحی اپلیکیشن شما تمام شده است دیر یا زود با Google Admob آشنا خواهید شد. زیرا که برای کسب درآمد از کار خود به آن نیاز خواهید داشت. آیا تاکنون در مورد نحوه ساخت اپلیکیشن‌ های اندروید فکر کرده‌اید یا اینکه شرکت توسعه دهنده آنها از دانلودهای کاربران چقدر و چگونه سود می‌ کند؟ این پول چگونه به شرکت سازنده برنامه اندروید می رود؟ پاسخ همه این سوالات به برنامه Google Admob باز می گردد. با کمک AdMob می توانید از تبلیغات، درآمد کسب کنید. در اینجا می توانید با این شیوه کسب درآمد آشنا شوید.

 

Google Admob چیست؟

گوگل ادموب، پلتفرمی متعلق به گوگل است که برای توسعه دهندگان اپ‌های موبایل، امکان کسب درآمد دارد. این امکان در سایر سرویس های گوگل وجود ندارد. متخصصین طراحی اپلیکیشن با اجرای تبلیغات در برنامه های خود به صورت آنلاین درآمد کسب می کنند. اجرای تبلیغات در اپ ها و برداشت درآمد حاصل از این تبلیغات، به واسطه گوگل ادموب امکان پذیر می‌ شود. Google Admob یک پلتفرم خوب برای افرادی است که می خواهند با ساخت اپلیکیشن درآمد کسب کنند. این پلتفرم فقط برای اندروید و ISO در دسترس است. کسب درآمد به واسطه آن، مشابه درآمدی است که از تبلیغات در سایت یا آپلود ویدیو در یوتیوب بدست می آورید. به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات اپ شما می‌ شود کمیسیونی به شما تعلق می گیرد. این کمیسیون از طریق Google Admob به شما داده می‌شود.

 

گوگل ادموب 

 

مزایای استفاده از Google AdMob برای کسب درآمد

اگر به دنبال کسب درآمد از طراحی اپ هستید، علاوه بر استفاده از Google Admob، راه های متعدد دیگری نیز وجود دارد. مثلا می توانید به دنبال کسب درآمد مستقیم باشید و تبلیغات شرکای انتخابی خود را در برنامه خود قرار دهید. منتها فرآیند فیلتر کردن برندها، یافتن محصولات و خدمات مناسبِ قابل تایید، مدیریت شرکا و کمپین های تبلیغاتی آنها کاری طاقت فرسا است. به این دلیل بسیاری از توسعه دهندگان، کسب درآمد غیر مستقیم از طریق گوگل ادموب را ترجیح می دهند. این کار مزایای زیادی برای آنها دارد. از جمله:

- گوگل پشتیبان کار آنها است و استانداردهای کیفیت تبلیغات را تضمین می کند.
- گوگل ادموب، یکی از بزرگترین شبکه های تبلیغاتی جهانی است و با میلیون ها تبلیغ کننده کار می کند.
- افراد می توانند بهترین فرمت های تبلیغاتی را از بین بیش از 100 شبکه انتخاب کنند.
- می‌ توان درآمد خود را به حداکثر رساند و از پتانسیل کامل تبلیغات استفاده کرد.
- می‌ توان گزارش‌ها و آمارهایی دقیق و نمای کلی از داده‌های مربوط به کمپین‌ های تبلیغاتی خود را دریافت کرد.

 

نحوه ایجاد یک حساب کاربری در AdMob

ایجاد یک حساب کاربری در Google Admob بسیار آسان است. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید.

- ابتدا باید به وب سایت رسمی AdMob بروید.
- اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، می توانید وارد شوید و اگر کاربر جدیدی هستید، روی Sign Up کلیک کنید.
- پس از آن، شما باید شناسه ایمیل خود را تایید کنید. رمز عبور ایمیل را برای تایید شناسه ایمیل خود وارد کنید. سپس بر روی «Next» کلیک کنید.
- پس از کلیک بر روی Next، صفحه بعدی در مقابل شما باز می شود. در آن با کلیک بر روی گزینه «بله» تمایل خود را برای کسب درآمد آنلاین از اپلیکیشن اعلام خواهید کرد.
- با انجام تمام این مراحل، حساب کاربری شما ایجاد می شود. اگر هنگام ایجاد حساب کاربری به مشکلی برخورد کردید، می توانید سوال خود را به صورت کامنت در بخش مربوطه بپرسید.

 

ایجاد حساب کاربری در گوگل ادموب

 

نحوه استفاده از گوگل ادموب

اولین شرط لازم برای کسب درآمد از گوگل ادموب این است که یک اپلیکیشن داشته باشید که قابلیت انتشار در گوگل پلی را داشته باشد. پس برای شروع، طراحی اپلیکیشن اندروید و طراحی اپلیکیشن ios را در دستور کار قرار دهید. همانطور در متن بالا گفته شد بعد از اینکه اپ خود را در گوگل پلی قرار دادید باید یک حساب Google Admob ایجاد کنید. در صورتی که اپ شما مورد تایید گوگل ادموب باشد این پلتفرم تبلیغات مختلف را به اپ شما می فرستد. این تبلیغات در اپ شما ظاهر می شوند. در نهایت به ازای هر کلیکی که کاربران روی تبلیغات انجام دهند پول دریافت می کنید. هرچه تعداد کاربران اپلیکیشن شما بیشتر باشند، می توانید درآمد بیشتری کسب کنید. زیرا کاربران بیشتر، شانس دریافت کلیک های بیشتر بر روی تبلیغات را افزایش می دهند. به پیروی از آنچه گفته شد می توانید از گوگل ادموب کسب درآمد کنید.

 

روش های افزایش درآمد حاصل از گوگل ادموب

اکنون دیگر فهمیده اید که چگونه با طراحی اپلیکیشن موبایل از Google Admob کسب درآمد کنید. اما دانستن این موضوع الزاما به معنی موفق شدن شما در این کار نیست. زیرا بسیاری از افراد برنامه های اندرویدی می سازند و در پلی استور نیز آنها را منتشر می کنند. اما کاربران زیادی اپلیکیشن آنها را دانلود نمی کنند. در نتیجه نمی توان با تبلیغات گوگل ادموب از اینگونه اپ ها درآمد کسب کرد. البته جای نگرانی نیست زیرا با چند روش، می‌توانید تعداد کاربران اپلیکیشن خود را افزایش داده و از Google Admob کسب درآمد کنید. از جمله موارد زیر:

 

- افزایش درآمد گوگل ادموب به کمک یوتیوب

اگر یک کانال یوتیوب دارید، می توانید به کمک آن درآمد Google Admob خود را افزایش دهید. برای این کار باید لینک دانلود اپ خود را در توضیحات کانال یوتیوب خود قرار دهید. این کار باعث افزایش استفاده از اپلیکیشن شما و همچنین افزایش درآمد گوگل ادموب شما خواهد شد.

 

- افزایش درآمد حاصل از گوگل ادموب به کمک سایت ها و وبلاگ ها

اگر وبلاگ نویس یا صاحب سایت هستید شانس خوبی برای افزایش درآمد Google Admob خود دارید. می توانید در مورد برنامه خود رپورتاژ بنویسید یا در لابه لای مطالب، لینک اپ خود را قرار دهید. با این کار اپلیکیشن اندروید شما محبوب‌تر خواهد شد و کاربران آن نیز رشد خواهند کرد. گاها قرار دادن یک لینک اپلیکیشن در یک وب سایت پر ترافیک هزاران نفر را به سمت دانلود آن اپ خاص سوق می دهد.

 

- افزایش درآمد Google Admob به کمک شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از سریع ترین راه ها برای ارتقای درآمد گوگل ادموب شما است. همه شما شبکه های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک یا اینستاگرام را می شناسید. اگر در این شبکه های اجتماعی پیچ های پرمخاطبی دارید می‌توانید در آنها برای اپ های خود تبلیغ کنید. در صورتی نیز که پیج شما چندان هم پر مخاطب نیست می‌توانید با پرداخت پول به صاحبان پیج‌های پر مخاطب برای اپ‌های خود تبلیغ کنید.

 

پنل کاربری گوگل ادموب 

 

ارتباط نوع تبلیغات با میزان درآمد گوگل ادموب

موفقیت اپلیکیشن شما در جذب کاربران بیشتر، تنها عامل موثر بر رشد درآمد گوگل ادموب شما نیست. نوع تبلیغاتی که برای نمایش در اپ خود انتخاب می کنید نیز اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب درست تبلیغات گوگل ادموب باید به موارد زیر توجه کنید:

 

انتخاب درست تبلیغات Google Admob با شناخت مخاطبان هدف

برای انتخاب درست تبلیغات گوگل ادموب باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و رفتار خرید و ترجیحات آنها را ارزیابی کنید. باید مطمئن شوید که این پلتفرم می‌ تواند مخاطبان شما را درک کند و تبلیغاتی بر اساس علایق آنها نشان دهد.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای یافتن ایده های جدید برای طراحی اپ

 

استفاده از مناسب ترین فرمت برای تبلیغات

فرمت تبلیغات گوگل ادموب یکی دیگر از موارد مهم است که می تواند موفقیت کمپین های تبلیغاتی شما را تعیین کند. به عنوان مثال شاید تبلیغات ویدیویی، تاثیرگذارتر از تصاویر باشد ولی ممکن است این فرمت از تبلیغ برای همه انواع اپ ها مناسب نباشد. شما باید فرمت تبلیغ خود را بر اساس دسته، نوع و جایگاه برنامه خود انتخاب کنید.

 

تماس با کارشناس اپ 

 

مسدود سازی بهینه دسته های تبلیغی

پلتفرم‌ هایی مانند Google AdMob به شما امکان دسته‌ بندی های تبلیغاتی را می‌ دهند. یعنی می‌ توانید بر روی اپ خود تنها به تبلیغاتی با موضوعات خاص اجازه نمایش بدهید و برخی از موضوعات را مسدود کنید. البته توصیه می شود که دسته ها را بیش از حد مسدود نکنید زیرا این کار درآمد شما از طراحی اپلیکیشن را محدود می کند.

 

آیا کسب درآمد از Admob برای ایرانیان، امکان پذیر است؟

برای موفقیت در دریافت درآمد حاصل از گوگل ادموب باید یک حساب بانکی معتبر و خارج از ایران را ارائه کنید. همچنین باید آدرس و شماره تلفن مرتبط با حساب بانکی خود را در گوگل ادموب درج کنید. این موارد نیز باید مربوط به خارج از ایران باشند. به دلیل اینکه هر کسی نمی‌تواند خارج از ایران حساب بانکی داشته باشد نقد کردن درآمد حاصل از گوگل ادموب برای ایرانیان آسان نیست. راه حل هایی که پیش رو دارید این است که یک دوست یا شریک مطمئن در خارج از کشور داشته باشید که درآمد دلاری حاصل از گوگل ادموب را برایتان ارسال کند. روش دیگر این است که از خدمات شرکت های واسطه و فعال در زمینه نقد کردن درآمد Google Admob استفاده کنید. این شرکت ها با شما قرارداد می بندند و به ازای نقد کردن درآمد از شما درصدی کارمزد می‌گیرند. البته باید مفاد قرارداد با این شرکت ها را به دقت بخوانید تا بعدها با آنها دچار مشکل نشوید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱۱ ) ۴.۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید