چگونه طراحی سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟

چگونه طراحی سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟

هنگامی که اینترنت به تازگی وارد دنیای انسان ها شده بود، بیشتر صفحات وب بر اساس فرم ها عمل می کردند. اما همانطور که ما پیشرفته کرده ایم محتوا های وب سایت ها و طراحی سایت هم پیشرفت کرده است. این مسئله باعث شده تا وب سایت ها بیشتر بر تعادل بین فرم ها و عملکرد اصلی وب سایت تاکید داشته باشند. بازار اینترنت همواره در حال رشد بوده و این مسئله به معنای ایجاد فرصت است. شما می توانید فرصت های جدید و فوق العاده ای را در اختیار برند و کسب و کار خود قرار دهید. این مسئله می تواند تاثیرات مختلفی را بر روی فعالیت های اصلی شما داشته باشد.

طراحی وب فقط یک راه جذاب برای بهینه سازی سایت و دیده شدن نیست، بلکه یک عامل مهم برای فعالیت اصلی شما در دنیای دیجیتال می باشد. داده ها نشان داده اند که طراحی وب و رتبه سایت در نتایج جستجو رابطه ای جدایی ناپذیر دارند. امروز ما قصد داریم تا در مورد ارتباط طراحی سایت و سئو و اینکه چه نکاتی را باید در طراحی و ساخت سایت رعایت کنیم که بر سئو تاثیر مثبت بگذارد، با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

کاربر پسند بودن طراحی سایت

طراحی سایت فقط انتخاب طرح و رنگ و فونت مناسب برای برند نمی باشد. بلکه ظاهر وب سایت شما باید حاوی عناصر موثر بر روی ذهن مشتریان باشند. همچنین، شما باید به کاربردی بودن صفحات هم توجه داشته باشید. چرا که صفحات سایت در کنار سادگی و زیبایی باید کاربردی و کار با آن راحت باشد. 

 

تم و قالب سایت

انسان ها موجودات بصری هستند. آنها با چشمان خود ابزار های مختلف را می بینند و آنها را درک می کنند. حتی زمانی که ما تلاش می کنیم این مسئله را در وجودمان پنهان کنیم، باز هم بصری هستیم. طی مطالعات انجام شده دانشگاه پرینستون، محققان به این نتیجه رسیده اند که افراد می توانند در عرض یک دهم ثانیه اولین برداشت خود از سایت را داشته باشند. با توجه به اینکه ما چقدر سریع می توانیم اطلاعات را پردازش کنیم، شما باید طراحی وب سایت خود را به صورت بصری انجام دهید. یعنی لایه بندی و تم قالب سایت به خوبی و با دقت انجام دهید. چیدمان سایت باید طوری باشد که هم زیبا باشد و هم کار با آن راحت باشد.

اگر بخواهیم قالب سایت را از نظر بصری بررسی کنیم، می توانیم به نتایج مختلفی برسیم. یک مشتری بالقوه قرار است برند و تجارت شما را بر اساس هر عنصری که در سایت موجود است قضاوت کند. این مسئله باعث می شود تا طراحی سایت در سئو اهمیت بالایی به دست آورد.برای مثال باید به نکات زیر دقت کنید:

  • آیا سایت و صفحات آن سریع لود یا بارگذاری می شود؟
  • آیا نوشته های وب سایت شما خوانا هستند؟
  • آیا رنگ های درستی را انتخاب کرده اید؟
  • آیا وب سایت به روز شده است؟

اینها مواردی هستند که در ذهن افراد شکل می گیرند. اگر موارد بالا را در سایت رعایت کرده باشید، قدم بزرگی برای سئو برداشته اید. جالب است بدانید که این موارد کوچک بر موفقیت کسب و کار شما تاثیرگذار هستند. کاربران در سایت به دنبال پاسخ سوالات و نیازاتشان هستند و اگر شما آنچه را که مشتریان انتظار دارند ارائه ندهید، آنها فروشگاه شما را ترک خواهند کرد.

 

نحوه طراحی قالب و تم سایت  

ناوبری سایت

چیدمان سایت و ناوبری سایت به اندازه قالب و کاربرپسند بودن اهمیت دارد. طراحی سایت باید به گونه ای باشد که پیمایش کاربران در بخش مختلف سایت راحت باشد. این مسئله بر بهینه سازی سایت و همچنین جلب رضایت کاربران تاثیرگذار است. ربات های گوگل همانند کاربران رفتار می کنند، اگر کاربران برای یافتن یک محصول با ناوبری ضعیف مواجه شوند، ربات های گوگل هم با ناوبری ضعیف مواجه می شوند. این مسئله تاثیرات منفی زیادی را بر روی سئو سایت شما خواهد گذاشت. 

در واقع، شما با طراحی ناوبری خوب نرخ تبدیل و نرخ فروش وب سایت که یک مسئله ضروری به حساب می آید، افزایش می دهید. اگر مشتریان بخواهند یک محصول را پیدا کنند و این کار را راحت نتوانند انجام دهند، مطمئنا به سراغ رقبای شما رفته و شما فروش را از دست خواهید داد. علاوه بر این، مشتریان دوست ندارند تا صفحات اشتباه را مشاهده کنند. آنها دوست دارند با یک منوی ساده و صفحات ساده رو به رو شوند.

گوگل می تواند میزان وقت گذراندن مشتریان و کاربران در وب سایت ها را محاسبه کند. اگر مشتریان بیشتری در وب سایت شما وقت گذرانند و خرید خود را ثبت کنند، گوگل به وب سایت شما رتبه های بهتری می دهد. البته که این مسئله فقط نیمی از طراحی سایت است. جدا از تاثیر میزان ماندگاری مشتریان در وب سایت، ربات های گوگل هم باید بتوانند در صفحات سایت به راحتی بخزند که این مسئله به نحوه طراحی سایت شما مرتبط است.

اگر شما یک وب سایت نا مرتب دارید و یا اینکه ناوبری سایت پیچیده طراحی شده است، گوگل نمی تواند فهرست کلمات کلیدی را به دست آورد. در نتیجه، سایت رتبه خوبی به دست نمی آورد. 

 

تاثیر ناوبری سایت بر سئو سایت
 

ریسپانسیو بودن سایت

طبق آمار، اکثر کاربران با استفاده از موبایل های هوشمند صفحات را باز می کنند. یعنی استفاده از موبایل های هوشمند در حال افزایش می باشد. گوگل نیز قابلیت تشخصی این را دارد که تشخیص دهد که کاربران با چه دستگاهی وارد سایت شده اند. در نتیجه باید به طراحی سایت ریسپانسیو توجه کنید. همچنین سایت باید طوری طراحی شود که در همه دستگاه ها درست نمایش داده شود. 

یعنی شما باید تصمیم های بازاریابی و طراحی سایت خود را به گونه ای اتخاذ کنید که کاربران موبایل از نتیجه نهایی راضی باشند. بهینه سازی سایت برای موبایل می تواند تعامل بیشتری را با مشتریان ایجاد کند. اگر سایت شما خیلی کند باز شود و یا اینکه بهینه سازی باعث شود تا صفحات ناقص باشند، شما امکانات زیادی را از دست می دهید. جدا از این مسائل، شما باید به نظرات مشتریان هم توجه داشته باشید. طبق آمارهای اعلام شده توسط شرکت های معتبر، 55 درصد خریداران حداقل 4 نظر را قبل از اقدام برای خرید مطالعه می کنند. این مسئله می تواند برای ارزیابی محصولات شما و ثبت خرید توسط مشتریان اهمیت بالایی داشته باشد.

اکثر کاربرانی که با چند دستگاه مختلف نسبت به بررسی محصولات مختلف اقدام می کنند در نهایت با استفاده از تلفن همراه خود خرید و فروش را به اتمام می رسانند. اگر شما نتوانید کسب و کار را برای موبایل بهینه کنید، مطمئنا به برند و فروشگاه خود آسیب های زیادی وارد می کنید.

 

تماس با کارشناس طراحی سایت 

محتوای سایت

اولین قدم برای ایجاد مشتریان جدید و فروش بیشتر، جلب توجه آنهاست. با این حال، هنگامی که مشتریان را متقاعد کردید که سایت شما ارزش بررسی کالا و خدمات را دارد، باید به آنها دلیلی برای ماندن ارائه دهید. در اینجا محتوای با کیفیت و محتوای مناسب برای سئو است که به شما کمک می کند. 

 

خوانایی و چگالی کلمات کلیدی

به قول بیل گیتس، محتوا پادشاه یک وب سایت است. بهترین راهی که شما می توانید از آن برای بهبود رتبه سایت استفاده کنید، تولید محتوای قوی است. با این حال هر محتوای ساده و بی کیفیت قابلیت سئو شدن را ندارد. هر چیزی که در وب سایت شما منتشر می شود، باید جذاب باشد و نظر کاربران را به خود جلب کند. برای تولید محتوا شما نباید فقط به فکر ربات ها باشید! شما باید مخاطبان واقعی یعنی افراد را درنظر خود بگیرید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. محتوا باید در پاسخ به سوالات و نیاز کاربران نوشته شود. اگر محتوایی تولید که پر از کلمات کلیدی سئویی باشد و ارزشی نداشته باشد، علاوه بر اینکه کاربر  از سایت خارج می شود، گوگل نیز آن را تشخیص می دهد و تاثیر منفی بر سئو می گذارد. 

بسته به استراتژی که شما از آن برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده می کنید، شما می توانید از تکنیک های بازاریابی مختلفی استفاده کنید. چیز یکه تغییر نمی کند نیاز های شما به علاقه مند نگه داشتن خریداران است. شما همیشه باید خریداران را نسبت به محتوای تولید شده خود علاقه مند نگه دارید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. همچنین شما باید مطمئن شوید که وب سایت شما ارزش رتبه بندی در گوگل را دارد.

 

اهمیت محتوا در طراحی سایت

عناصر بصری

واضح است که کاربران به عناصر بصری علاقه بیشتری دارند. ظاهر سایت و عناصر بصری که در طراحی و ساخت سایت باعث به کار می رود، دو ویژگی مهم است که به داشتن سایت جذاب تر کمک می کند.  البته در نظر داشته باشید که عناصر بصری باید با کیفیت بالا و متناسب با محتوای سایت باشد. برای مثال، یک تصویر نصفه یا بی کیفیت بدتر از نبود یک تصویر است. یا زمانی که یک کاربر می بیند که در بارگذاری تصویر خطایی وجود دارد، ممکن است فکر کند که اتصال به اینترنت مشکل دارد. و ممکن است یک شانس دیگر به سایت شما بدهد، اما اگر این مشکل چندبار اتفاق بیافتد کاربر دیگر به سایت شما بر نخواهد گشت. 

پس رعایت تمامی نکات بالا به همراه استفاده از تصاویر با کیفیت، اطمینان و اعتماد کاربران را جلب می کند و می توان گفت که تجربه کاربری مستقیما بر بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو دارد. طراحی وب سایت و سئو به صورت جداگانه و باهم دو تا از قدرتمندترین ابزارهایی هستند که برای کسب و کار خود دارید. 

 

تماس با کارشناس سئو 

 

نتیجه گیری

اگر قصد دارید که کسب و کار شما از رقبایش متمایز شود، باید به فکر راه اندازی سایت باشید. اما سایت برای دیده شدن باید سئو شود. داشتن یک سایت خوب و حرفه ای بر بهبود رتبه سایت تاثیر مثبت دارد. در بالا نکات مهمی مطرح شد که نحوه ارتباط سایت و سئو را مشخص می کند. نکته مهم دیگر این است شرکت طراحی سایت باید با اصول سئو و نیازهای کاربران آشنا باشد تا در طراحی و ساخت سایت حرفه ای عمل کند. 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید