قیمت هر کلیک در تبلیغات گوگل چگونه تعیین می شود

قیمت هر کلیک در تبلیغات گوگل چگونه تعیین می شود

قیمت هر کلیک در تبلیغات گوگل به عوامل متفاوتی بستگی دارد ولی قبل از آن باید بدانید گوگل ادز در اصل سرویسی برای تبلیغات و ایجاد و استفاده از کمپین های تبلیغات گوگل می باشد. این سیستم به این شکل کار می کند که مزایده هایی برای گرفتن بالاترین رتبه در نتایج برگزار می شود و سایت هایی با بالاترین نمره کیفی و بیشترین مقدار هزینه پیشنهاد شده برنده این مزایده ها می باشند.

بردن مزایده گوگل باعث می شود تا بالاترین تبلیغ در زمینه مربوطه و کلمه کلیدی انتخابی شما به شما تعلق گیرد. کلمات کلیدی مختلف در گوگل ادز هزینه های مختلفی دارند.

 

گوگل ادز چیست 

ادز به معنای تبلیغات می باشد و گوگل ادز در اصل، سرویسی است که روش کار و وظیفه آن سازماندهی و مرتب نمودن کمپین ها و تبلیغات گوگل و گذاشتن آنها در نتایج می باشد. 

گوگل ادز در اصل از سیستمی بر مبنا و پایه مزایده و با داشتن فاکتور هایی برای رتبه بندی و دسته بندی سایت های مختلف استفاده می کند. شما اول باید حساب شخصی برای خود در گوگل درست کنید و سپس می توانید برای خود کمپینی تبلیغاتاسجاد  کنید. در مرحله بعدی شما باید برای خود کلمات کلیدی را تعیین نمایید و پس از این مرحله می توانید در مزایده ها شرکت کنید.

پس از این مرحله شما وارد همان مزایده ای که بیان شد، می شوید و در صورتی که شما از این مزایده ها برنده بیرون بیایید اولین تبلیغ در زمینه کلمه کلیدی انتخاب شده توسط شما به شما تعلق می گیرد و با کلیک کردن و وارد شدن هر شخصی به داخل تبلیغ شما، میزان هزینه ای از شارژ کمپین شما کم می شود.

 

روش پیروزی در مزایده های تبلیغات گوگل

هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل

 

میزان موفقیت در این مزایده ها و به طور کلی در مزایده های گوگل ادز به دو عامل اساسی بستگی دارد و با رعایت این دو عامل می توانید برنده و گزینه اول این مزایده ها باشید. عامل اول برای پیروزی در این مزایده ها میزان مبلغ و هزینه ای می باشد که برای یک نوع از  کلمه کلیدی انتخاب می نمایید و به نوعی هر کس که پول بیشتری بدهد برنده مزایده خواهد بود و عامل دوم نیز نمره تبلیغ شما و رضایت گوگل از سایت شما می باشد تا گوگل، شما را به عنوان برنده مزایده انتخاب نماید.

 

تعیین نمودن میزان هزینه برای هر کلیک گوگل ادز

گوگل به منظور تعیین نمودن میزان هزینه برای هر کلیک گوگل ادز و همچنین برای هر فردی که تقاضایی برای آن دارد، از فرمولی استفاده می نماید. میزان هزینه هر عدد کلیک در گوگل برابر می باشد با عدد و میزان هزینه رقم شخص پایین تر از شما که تقسیم می شود بر نمره کیفی شما. در واقع این مقدار را با 0.01 دلار جمع می نمایند و هزینه این کلیک ها در گوگل ادز به دست می آید.

در صورتی که شما عدد رنکینگ 18 داشته باشید و نفر قبلی شما و نفر پایینی شما نمره 14 داشته باشد و شما نیز نمره کیفی و نمره کیفیت 10 داشته باشید، می توانید با جایگزین نمودن اعداد در این فرمول به جواب برسید.

14/(10+0.01)=1.40$

یعنی به ازای هر یک کلیکی که در گوگل ادز بر روی تبلیغ شما شود، یک دلار و 40 دهم دلار یا سنت را دریافت می نمایید و می توان گفت که نمره کیفیت در میزان مبلغی که به شما تعلق می گیرد، نقش تعیین کننده ای دارد. هر چقدر که شما نمره کیفیت بالاتری در تبلیغات گوگل خود داشته باشید و برای نمره کیفیت بالاتری تلاش کنید، مخرج این کسر بزرگتر می شود و هزینه کمتری بابت هر کلیک پرداخت خواهید کرد.

 

بودجه کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل

کلمات کلیدی در این سرویس، ارزش و هزینه مختلفی را نیاز دارند و استفاده نمودن از کلمات کلیدی که بیشتر سرچ می شوند و به نوعی مهمتر هستند، نیاز به خرج کردن و استفاده از هزینه و پول بیشتری دارد.

برای مثال در گوگل ادوردز، کلمه ترک اعتیاد و کلاس های آموزشی گرانترین کلمات کلیدی می باشند و وکلا و دادستان نیز در سرویس بینگ، گرانترین کلمات می باشند. البته نباید از کلمات کلیدی که چند سیلابی و بلند هستند نیز غافل شویم. بعضی از کاربران از کلمات تکی و نه چندان خاص برای سرچ کردن استفاده می نمایند اما بعضی دیگر از این کاربران ترجیح می دهند سوال خود و یا نیاز خود را به طور کامل در گوگل سرچ کنند و به نوعی از جملات برای سرچ خود استفاده می نمایند. این جملات و کلمات طولانی نوعی فرصت برای تبلیغ کنندگان می باشند و استفاده از آنها فقط نیاز به مقداری خلاقیت دارد.

 

میزان و روش شارژ اکانت در Google Ads

میزان و روش شارژ اکانت در Google Ads

 

برای راه اندازی و به نوعی قبل از راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، شما باید حساب کاربری خود را شارژ نمایید و به دلایلی شما از داخل ایران به راحتی نمی توانید پرداخت هایی مستقیم به گوگل داشته باشید و نمی توانید به صورت مستقیم برای تبلیغات گوگل خود خرج نمایید.

دو روش برای این کار وجود دارد که روش اول در این زمینه استفاده نمودن از حساب های بانکی و کردیت کارت های شخصی در خارج از کشور می باشد که این روش چندان توصیه نمی شود زیرا گوگل در صورت متوجه شدن محل اقامت شما، اکانت شما را می بندد و به این صورت شما متقبل ضرر می شوید و تبلیغات گوگل شما نیز به نوعی انجام نخواهد شد. در این مواقع گوگل به هیچ وجه مقدار شارژ موجود در حساب شما را به شما پس نمی دهد.

روش دوم که روش مطمئن تر و بهتری برای پرداختی های تبلیغات گوگل شما می باشد، استفاده از سرویس های کاری آژانس های تبلیغاتی می باشد. در این روش شما میزان هزینه و شارژی که می خواهید در اکانت خود داشته باشید را از طریق این آژانس ها و سایت ها به حساب خود حواله می نمایید. این شرکت ها دارای امنیت بالایی می باشند زیرا مجوز های شخصی گوگل را دارند. شاید این روش مناسب ترین و مطمئن ترین راه برای به ثمر رسیدن تبایغات گوگل شما باشد.

میزان هزینه و شارژ دقیقا برابر با پول پرداختی می باشد و روزانه با اتکا بر فاکتور هایی مانند قیمت ارز، افزایش و یا کاهش پیدا می کند. البته این سایت ها میزان مبلغ  پولی را بابت مدیریت و راه اندازی و حواله به صورت اضافه از شما می گیرند.

 

استراتژی های قیمت گذاری و مزایده آن

در واقع استراتژی که در این مسیر از آن استفاده می شود را می توان به دو صورت بیان کرد. روش اول به نام Manual Bidding شناخته می شود و روش دوم نیز Automated Bidding نام دارد.

عملکرد در روش اول به گونه ای است که قیمت گذاری بر عهده شما گذاشته شده است و می توانید هزینه تبلیغات گوگل را با پیشنهاد بالاترین به ازای هر کلیک و یا کلمات کلیدی داخل آن تعیین نمایید.

ولی در روش دوم گوگل ادز این اجازه را دارد تا بر اساس اهداف شما، قیمتی را تعیین نماید. البته در بخش تنظیمات هر کمپین، می توان استراتژی قیمت گذاری را اصلاح و یا به عبارتی ویرایش کرد. 

 

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۷ ) ۴ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید