عدم تایید تبلیغات گوگل چیست و چگونه آنها را برطرف کنیم

عدم تایید تبلیغات گوگل چیست و چگونه آنها را برطرف کنیم

دلیل عدم تایید تبلیغات گوگل چیست ؟ در این هفته یک کمپین تبلیغاتی فوق‌العاده راه انداخته‌اید! متنی که در صفحه لندینگ قرار داده‎اید، عالی است، همچنین کلمات کلیدی مناسبی تعیین کرده‌اید. حالا می‌خواهید به بررسی کمپین گوگل ادز ارزشمند خود بپردازید که یک متن قرمز رنگ و ناخوشایند می‌بینید! تایید نشد.

« احتمالا عصبانی می شوید. یعنی چه؟ تایید نشد؟ چرا؟ »

پیش از این که نگران شوید، نفس عمیقی بکشید. در این مقاله تمام چیزهایی را که باید در مورد رد شدن گوگل ادوردز (Google Ads) بدانید، به شما خواهم گفت و به سوالات مهم زیر پاسخ خواهم داد.

  • عدم تایید تبلیغات گوگل چیست؟ دلیل عدم تایید تبلیغات گوگل چیست؟
  • چه نوع از عدم تایید گوگل ادز وجود دارد و چگونه می‌توان آنها را برطرف کرد؟
  • چگونه می‌توان نسبت به تایید نشدن تبلیغات گوگل ، اعتراض کرد؟

 

عدم تایید تبلیغات گوگل چیست؟

زمانی عدم تایید تبلیغات گوگل اتفاق می‌افتد که تبلیغ شما برخلاف قوانین گوگل است. فرآیند تایید یا عدم تایید تبلیغات به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. در صورتی که تبلیغ شما تایید نشود، پیام عدم تایید ظاهر می‌شود. به طور کلی سه دسته عدم تایید وجود دارد که در ادامه پیرامون هر کدام توضیح می‌دهیم.

  • عدم تایید مقصد
  • مخالفت‌های بصری
  • رفتار نادرست

عدم تایید مقصد

اگر با گوگل ادز مشکل دارید، احتمالا مقصد تبلیغاتی شما دارای اشکال است. دو مورد مخالفت متمرکز بر مقصد وجود دارد. عدم تطابق مقصد و کارنکردن مقصد که در ادامه در زیر توضیح می‌دهیم:

عدم تطابق مقصد دلیل عدم تایید گوگل ادز

مقصد شما برای همه تبلیغات یکسان نیست. وقتی چندین آگهی در یک گروه تبلیغاتی دارید، همه آنها باید به یک URL نهایی بروند. اگر یک یا چند آگهی شما به آدرس متفاوتی بروند، ممکن است گوگل ادز آن را تأیید نکند. گاهی ممکن است بخواهید تبلیغات شما به URL دیگری برود، بنابراین باید آنها را در یک گروه تبلیغاتی جداگانه قرار دهید.

کار نکردن مقصد دلیل عدم تایید تبلیغات گوگل

زمانی که در کمپین خود، پرداخت به ازای کلیک را اجرا می‌کنید، خزنده گوگل سعی می‌کند تا زمینه صفحه لندینگ شما را درک کند. در صورتی که نتواند بخزد، نمی‌تواند بفهمد چه چیزی در صفحه، برای تعیین ارتباط وجود دارد.

اگر تبلیغات گوگل شما به این دلیل تایید نشد، دو راه حل وجود دارد.

ابتدا بررسی کنید که آدرس URL شما درست است. ممکن است یک خطای املایی ساده باعث شود گوگل در صفحه‌ای که وجود ندارد بخزد. در صورتی که URL شما صحیح است، باید کدنویسی وب‌سایت خود را بررسی کنید. شاید لازم است فایل robots.txt خود را تنظیم کنید تا به گوگل اجازه دهید URL شما را پیدا کرده و بخزد.

 

مخالفت های بصری

گاهی ممکن است، دلیل عدم تایید تبلیغات گوگل به جنبه های بصری تبلیغ شما مرتبط شود. برای مثال به دلیل کپی تبلیغات یا تصاویر بصری پیام عدم تایید گوگل ادز را دریافت کنید.

تکرار دلیل عدم تایید تبلیغات گوگل

اگر آگهی و لندینگ پیج تبلیغات گوگل شما تکراری هستند، عدم تایید به دلیل تکرار اتفاق می‌افتد و به این معنی است که کپی آگهی و landing page شما کیفیت پایینی دارند که اغلب به دلیل پر کردن کلمات کلیدی در متن است. برای رفع این مشکل باید نسخه تبلیغاتی خود را تغییر دهید و از تبلیغاتی استفاده کنید که منعکس کننده کلمات کلیدی مورد نظر است.

می‌توانید کلمات کلیدی تکراری را حذف کنید. نیازی نیست که تبلیغات از کلمه کلیدی هدف پر شود تا در نتایج جستجو و رتبه بندی بهبود یابد. بلکه، داشتن نسخه تبلیغاتی مرتبط و ارائه یک صفحه لندینگ جذاب می‌تواند به تبلیغ شما کمک کند تا عملکرد بهتری به دست آورید.

حروف بزرگ دلیل عدم تایید گوگل ادوردز

در زبان انگلیسی شرکت‌ها سعی می‌کنند توجه مخاطبان خود را جلب کنند. آنها در تبلیغ خود از حروف بزرگ استفاده می‌کنند. تنها مشکل این است که گوگل، حروف بزرگ را بیش از حد می‌بیند و تبلیغ شما را تایید نمی‌کند. برای رفع این مشکل، کافی است تا همه موارد حروف بزرگ آگهی تبلیغاتی، به جز حرف اول هر کلمه حذف شود..

علائم نگارشی و نمادها

یکی دلایل میتواند علائم نگارشی یا نمادها رخ دهد. گوگل انتظار دارد تا تبلیغ‌کنندگان از گرامر صحیح استفاده کنند، همچنین از کاربرد بیش از حد علائم نقطه‌گذاری یا نمادها خودداری کنند. در اصل، گوگل انتظار نسخه‌ای تمیز و خوانا دارد.

برای رفع این مشکل باید از علائم نگارشی مناسب استفاده کنید و نمادها را حذف کنید. به علاوه، مطمئن شوید که از علائم نگارشی مانند کاما (،) و آپستروف (.) به درستی استفاده کرده‌اید.

کاربرد علائم تجاری در متن آگهی

این عدم تأیید، به این معنی است که شما کسب ‌وکار دیگری را در نسخه تبلیغاتی خود وارد کرده‌اید، در حالی که اجازه انجام آن را نداشته‌اید. برای رفع این مشکل کافی است علامت تجاری را حذف کنید.

محتوای دارای حق چاپ

گاهی به دلیل محتوای دارای حق نسخه‌برداری گوگل ادز شما تأیید نمی‌شود. در این مورد گوگل فکر می‌کند که شما یک محتوای تبلیغاتی دارای حق چاپ دارید ولی مجوز استفاده از آن را ندارید.

در صورتی که برای آن مجوز دارید، می‌توانید اسناد تأیید حق نسخه‌برداری از مالک اصلی را برای گوگل ارسال کنید و یا این که نسخه تبلیغاتی خود را تغییر دهید تا از مطالب دارای حق چاپ، جلوگیری کنید.

کیفیت تصویر دلیل عدم تایید گوگل ادز

یکی از مشکلات بصری گوگل ادز، کیفیت تصویر است. اگر کیفیت تصویر شما پایین‌تر از استانداردهای گوگل انتخاب شود، ممکن است با عدم تایید مواجه شوید. تصویر شما ممکن است از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد و یا دلیل عدم تایید تبلیغات گوگل به خاطر جهت‌گیری و سایز اشتباه رخ دهد. برای رفع این مشکل باید تصویر را تغییر دهید و با تصویر دیگری جایگزین کنید.

tel:+982188230063

 

رفتار نادرست

گاهی دلیل عدم تایید تبلیغات گوگل مربوط به رفتار و اعمال نادرستی مثل استثمار یا فریب است. رفتاری که صادقانه نیست، استفاده از بدافزار و سو استفاده‌های احساسی در رویدادهای حساس از جمله این دسته دلایل هستند که در زیر بیشتر توضیح داده می‌شوند.

رفتار غیر صادقانه

یکی از دلایل عدم تایید گوگل ادز در کمپین‌های تبلیغاتی، رفتار غیرصادقانه است. اگر صفحه لندینگ شما افراد را تشویق کند تا دیگران را گمراه سازید، تبلیغ شما رد می‌شود و هشداری ظاهر می‌شود مبنی بر این که حساب شما در عرض هفت روز به حالت تعلیق در خواهد آمد. برای رفع این مشکل باید کل آگهی خود را تغییر دهید و بهتر است تا با پشتیبانی گوگل تماس بگیرید.

رویدادهای حساس

یکی از دلایل عدم تایید گوگل ادز ، رویدادهای حساس است. زیرا به نظر می‌رسد که دارید از یک رویداد اجتماعی تأثیرگذار جهانی مثل وقوع سیل و جنگ، سوء استفاده می‌کنید. برای رفع این مشکل باید نسخه تبلیغاتی خود را تغییر دهید و نسبت به مخاطبان خود حساس‌تر عمل کنید.

بد افزار دلیل عدم تایید تبلیغات گوگل

این عدم تایید زمانی رخ می‌دهد که خزنده‌ها فعالیت مشکوکی را در وب‌سایت شما مشاهده کنند و ممکن است علت آن وجود نرم افزارهای مخرب است. ممکن است این مشکل به دلیل خطاهای وب‌سایت رخ دهد. برای مثال به مشکلی در کدنویسی مربوط شود و یا پیوندهای موجود در سایت مشکل را به وجود آورند. برای رفع این مشکل، شاید لازم است با پشتیبانی گوگل تماس بگیرید.

محتوای نامناسب

مطمئن شوید محتوای شما مناسب است. محتوای نامناسب در لندینگ پیج شامل محتوای خشونت‌آمیز یا نامناسب است. پیش از ایجاد نسخه تبلیغاتی، مطمئن شوید که محتوای تبلیغی شما برای همه سنین مناسب است. اگر مناسب نیست، آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که تبه مناسب به دست آورد.

اطلاعات نادرست

آگهی و صفحه لندینگ خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مطابقت دارند. ارائه نادرست زمانی اتفاق می‌افتد که مردم بر روی نسخه تبلیغاتی شما کلیک می‌کنند و به صفحه فرودی می‌رسند که هیچ ربطی به آن ندارد. پس اطمینان حاصل کنید که کپی آگهی و صفحه فرود شما در یک راستا هستند.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که عنوان آگهی شما از نوع تبلیغات دارای طعمه کلیکی نیست. به این فکر کنید که کاربران هنگام کلیک کردن چه انتظاراتی دارند.

محصولات یا خدمات خطرناک

آخرین مورد در لیست دلیل عدم تایید تبلیغات گوگل،  محصولات یا خدمات خطرناک است. اگر بخواهید برای چیزی مثل مواد منفجره، سلاح گرم، چاقو یا تنباکو تبلیغ کنید، اخطار عدم تایید را دریافت خواهید کرد. گوگل به کسب ‌وکارها این اجازه را نمی‌دهد که به تبلیغ و فروش این اقلام بپردازند. تنها راه واقعی برای اصلاح این نوع آگهی‌ها، تمرکز بر موارد ایمنی است و اگر نمی‌خواهید بر روی موارد ایمنی تمرکز کنید، باید کمپین‌های تبلیغاتی خود را تعلیق کنید تا حساب تبلیغاتی شما توسط گوگل ادز مسدود نشود.

 

مقالات مرتبط:

  

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۴.۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید