تفاوت PWA با TWA چیست؟

تفاوت PWA با TWA چیست؟

PWA و TWA هر دو در دسته توسعه وب اپلیکیشن های ادتریس در ورژن WEB SDK می باشند و برای یافتن تفاوت PWA با TWA فقط کافیست که در مورد این دو مفهموم توضیحاتی ارائه شود.

 

PWA و TWA چیست و چه کاربردی دارند؟

- PWA

Progressive Web Applications یا به اختصار PWA ها سبک جدیدی از توسعه در طراحی وب اپلیکیشن هستند که تجربه شبیه به استفاده از مرورگرها را فراهم می نماید. در کاربرد معمولی از مرورگرها که به عنوان وب سایت می شناسیم، استفاده از عواملی مانند push notification ها، کار با اکثر دیوایس ها و تجهیزات سخت افزاری، کارکرد آفلاین و ... به سادگی قابل انجام نبود که در PWA همه این مسایل مرتفع شده و قابل استفاده در مرورگر می باشد.
کاربر به راحتی و با وارد نمودن آدرس PWA در مرورگر، وب اپلیکیشن را باز نموده و در صورت نیاز می تواند شورتکات (Shortcut) آن را در صفحه اصلی اضافه نماید. از این به بعد به راحتی و پس از انتخاب آیکون شورتکات، PWA بدون نیاز به وارد نمودن آدرس دقیقا شبیه اپلیکیشن باز شده و ازهمه امکانات مرورگز شبیه به اپلیکیشن نصب شده استفاده می نماید و هیچ کدام از منو های مرورگر و آدرس بار مرورگر هم دیده نمی شود.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت وب سایت با وب اپلیکیشن چیست؟

 

- TWA

Trusted Web Activity یا TWAها به PWA شباهت زیادی دارند و به هم مرتبط هستند. TWAها یک اپلیکیشن اندرویدی هستند که نیاز به توسعه آنها به معنی معمول اندروید نیست، یعنی تنها کاری که نیاز است انجام بدهید این است که یک PWA را در بستر اندروید قرار دهید، برنامه نویسان درحال حاضر امکانی را دارند که می توانند از PWA خروجی قابل نصب در اندروید را دریافت نمایند.

خروجی TWA در مارکت ها قابل بارگذاری است و پس از دریافت و نصب آن، یک تب مرورگر شخصی‌ سازی شده Chrome باز می شود و کاربر به هیچ عنوان متوجه نمی شود که این اپلیکیشن برپایه مرورگر کروم اختصاصی شده باز شده است و بنابراین نیازی به وارد کردن آدرس URL در آدرس بار هم نیست و این عملیات فنی را Digital asset links به شکل Trusted انجام میدهد و به همین دلیل است که به آن TWA اطلاق می گردد.
از آنجایی که پایه و اساس TWAها روی یک تب شخصی‌ سازی شده کروم است به ویژگی‌های کروم دسترسی دارد و این موضوع باعث افزایش عملکرد آن می‌ شود. این موضوع باعث می‌ شود که داده‌ هایی مثل Cookies که توسط مرورگر Chrome ذخیره می‌ شوند بین مرورگر و اپلیکیشن به اشتراک گذاشته شوند، برای مثال کاربری که از طریق مرورگر Chrome اقدام به ورود به اپلیکیشن کرده‌ باشد به طور اتوماتیک در TWA نیز وارد اپلیکیشن می‌ شود. استفاده از TWA در اپلیکیشن این امکان را برای شما فراهم می‌ کند تا از امکانات فوق العاده Chrome در اپلیکیشن خود استفاده کنید.
بنابراین توسعه‌ دهندگان TWA تحولی عظیم را در روش استفاده کاربران از اپلیکیشن‌ ها و وب سایت‌ ها به وجود آورده‌ اند. آنها با استفاده از این پروتکل راه‌ های جدید را برای پیاده‌ سازی یک اپلیکیشن اندروید با استفاده از PWA ایجاد کرده‌ اند و همه ویژگی های سایت، PWA و اپلیکیشن را باهم دارند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۵۶ ) ۳.۹ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید