ترفند افزایش نرخ کلیک برای تبلیغات گوگل

ترفند افزایش نرخ کلیک برای تبلیغات گوگل

اهمیت افزایش نرخ کلیک در تبلیغات گوگل زمانی بیشتر می شود که شما سایت فروشگاهی با محصولات با دسته بندی متفاوت دارید. پس برای دیده شدن محصصولاتتان نیاز است تا افراد مختلف به سایت شما وارد شوند و محصولات و خدمات شما را ببینند. نرخ کلیک یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث بیشتر دیده شدن شما و رونق کسب‌وکار شما خواهد شد. در واقع شما در صورتی می‌توانید از طریق تبلیغاتتان در گوگل به موفقیت برسید که وب‌سایت و تبلیغاتتان بازدید زیادی داشته باشد.

نرخ کلیک یا CTR همان چیزی است که در این مورد به آن نیاز دارید. هر چه نرخ کلیک تبلیغات شما در گوگل بیشتر باشد، نشان‌دهنده این است که افراد بیشتری تبلیغات شما را مشاهده کرده‌اند. برای افزایش نرخ کلیک راهکارها و ترفندهای متفاوتی وجود دارد که ما در این مطلب ضمن معرفی ماهیت نرخ کلیک، مواردی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین این ترفندها را به شما همراهان گرامی ارائه می‌دهیم.

 

نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک یا همان CTR نشان‌دهنده میزان کاربران علاقه‌مند به صفحه تبلیغات شما است. در واقع این میزان، درصد کلیک هایی که بعد از دیده شدن تبلیغات گوگل شما در نتایج انجام شده است. نرخ کلیک یکی از مهم‌ترین مواردی است که گوگل، بر اساس آن به صفحه شما امتیاز می‌دهد. هر چه میزان کلیک‌هایی که تبلیغات شما در گوگل دریافت می‌کند بیشتر باشد، به هزینه‌های کمتری برای افزایش تبلیغات خود نیاز خواهید داشت؛ بنابراین، تلاش برای افزایش نرخ کلیک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در جهت موفقیت‌آمیز بودن تبلیغات خود در گوگل انجام دهید.

 

حتما بخوانید: آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

 

 

برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گوگل چه ترفندهایی را باید به کار بگیریم؟

همان‌طور که گفته شد برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گوگل ترفندهای مختلف و متعددی وجود دارد که به‌کارگیری هر یک از آن‌ها قدم مثبتی در راه رسیدن به هدف خواهد بود. این ترفندهای کاربردی عبارت‌اند از:

1- انتخاب تیتر و عنوان مناسب

افزایش نرخ کلیک تبلیغات گوگل

 

عنوان، اولین چیزی است که در صفحه تبلیغات شما به چشم کاربر می‌خورد و میتوان گفت یکی مهم ترین عوامل در افزایش نرخ کلیک گوگل ادز است. معمولاً محدوده‌ای که برای انتخاب عنوان در اختیار شما است 70 کاراکتر است و شما باید بتوانید بهترین، جذاب‌ترین و تأثیرگذارترین عنوان مربوط با تبلیغات خود را در این 70 کاراکتر بگنجانید؛ البته دقت کنید عنوان انتخابی شما طول متناسبی داشته باشد و با تفصیل بیهوده، کاربر را از کلیک کردن روی تبلیغات خود پشیمان نکنید.

توصیه می‌کنیم برای ساختن یک عنوان مناسب از صفت‌های تفضیلی مانند بهترین، کاربردی‌ترین، جالب‌ترین و... استفاده کنید. کلماتی که به کاربر القا کند این همان چیزی است که به دنبال آن است، می‌تواند کلمات مناسبی برای استفاده در عنوان باشد. لازم به ذکر است در عین این که از کلمات جذاب برای تبلیغات خود استفاده می‌کنید، دقت کنید عنوانتان یک عنوان واقعی بوده و اغراق‌آمیز نباشد چرا که در غیر این صورت مخاطب به شما اطمینان نخواهد کرد.

2- افزودن سال به تگ عنوان برای افزایش نرخ کلیک گوگل ادز

به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین ترفندها برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گوگل، می‌توانید افزودن سال جاری به تگ عنوان استفاده کنید. البته اگر قصد دارید از تگ سال جاری استفاده کنید باید دقت کنید موضوعی که آن را تبلیغ می‌کنید یا مطالب وب‌سایتتان، کاملاً آپدیت و به‌روزرسانی شده باشد. جالب است بدانید، گوگل به صفحاتی که سال و در کل تاریخ را ذکر کرده باشند، امتیاز بیشتری برای نمایش در صفحات نخست می‌دهد و این موضوع برای صفحات تبلیغاتی و بازاریابی بیشتر صدق می‌کند.

3- استفاده از کلمات کلیدی در URL

استفاده از کلمات کلیدی در URL می‌تواند به مقدار زیادی در افزایش نرخ کلیک تبلیغات در گوگل مؤثر باشد. حتی جالب است بدانید که به کار بردن کلمات مرتبط با صفحه مربوطه در URL به‌عنوان یکی از دستورالعمل‌های کاربردی گوگل شناخته می‌شود.

 

حتما بخوانید: انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل -راهنمای کامل

 

4- استفاده از کلمات کلیدی دقیق

اگر در محتوای تبلیغات یا وب‌سایت خود از کلمات کلیدی طولانی و دقیق و البته جذاب استفاده کنید، شانس خود را برای نرخ کلیک بیشتر افزایش داده‌اید. در واقع با استفاده از کلمات کلیدی دقیق و طولانی می‌توانید بر جستجوهای ارگانیک خود بیفزایید.

5- بهینه‌سازی توضیحات متا

توضیحات متا، همان مختصر متنی است که به دنبال عنوان، در لیست وب‌سایت‌های موتور جستجو نمایش داده می‌شود. در واقع پس از عنوان، توضیحات متا دومین قسمتی از تبلیغات یا محتوای شما است که مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود و کاربران توضیح می‌دهد که چرا باید روی تبلیغات و پیوند شما کلیک کنند. در توضیحات متا درست مانند انتخاب عنوان، از یک کلمات جذاب و شوک احساسی استفاده کنید تا توجه کاربر را جلب نمایید. همچنین استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات متا، یک امر ضروری است، دقت کنید که توضیحات متا در محدوده استاندارد (یعنی 100 تا 150 کاراکتر) قرار بگیرید.

6- بهبود سرعت صفحه برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گوگل

بهبود سرعت صفحه برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گوگل

 

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین مواردی که گوگل در رتبه‌بندی به آن توجه می‌کند سرعت وب‌سایت و صفحه است. در واقع اگر سرعت صفحه شما کم باشد، کاربر برای نمایش محتویات صفحه شما صبر نخواهد کرد و از صفحه شما خارج می‌شود؛ بنابراین لازم است بر بهبود سرعت صفحه خود نیز تمرکز کنید تا به رتبه‌بندی و نرخ کلیک خوبی دست پیدا کنید.

7- ایجاد احساس اورژانسی در مخاطب

 تاکتیکی که به‌ویژه برای محتواهای تبلیغاتی و بازاریابی خوب عمل می‌کند، اعلام محدودیت‌هایی برای استفاده از خدمات و یا محصولات شما است. این باعث می‌شود خوانندگان به‌سرعت از آن‌ها استفاده کنند و نرخ کلیک شما را افزایش دهند. برای مثال اگر محصولی را تبلیغ می‌کنید، در کنار ذکر مزایای آن، محدود بودن تعداد را نیز ذکر کنید.

8- افزودن خلاصه‌ای کلی از محتوا

اضافه کردن خلاصه‌ای از 40 تا 50 کلمه از محتوا به‌عنوان گلوله به موتورهای جستجو کمک می‌کند که از محتوای شما برای به‌عنوان اولین موارد لیست نتایج جستجو استفاده کند.

9- استفاده از Anchor Text اطلاعاتی و فشرده برای لینک‌های داخلی

یکی دیگر از راه‌های افزایش نرخ کلیک تبلیغات گوگل ادز، استفاده از متن لنگر و متن جایگزین است که آموزنده، فشرده و بدون تکرار خواهد بود. انتخاب این لنگرها و نمایش آن‌ها به‌عنوان لینک سایت برای الگوریتم گوگل امکان‌پذیرتر بوده و موجب کمک به رتبه‌بندی صفحه شما خواهد کرد.

 

حتما بخوانید: قیمت هر کلیک در تبلیغات گوگل چگونه تعیین می شود

 

10- از یک عکس خوب استفاده کنید

در واقع شما می‌خواهید کاربران به تبلیغات و یا محتوای شما توجه کنند و حتماً می‌دانید که یکی از بهترین راه‌ها برای جلب‌توجه کاربران این کار انتخاب عکسی است که با محتوای تبلیغات شما مطابقت دارد. اگر قصد تبلیغات رستوران خود را دارید، چند عکس باکیفیت از بهترین غذاها و فضای رستوران خود قرار دهید. بدیهی است که اگر محصولی را می‌فروشید، باید عکسی باکیفیت از آن محصول داشته باشید. در ضمن اگر در حال نوشتن محتوا برای تبلیغات سفارشی سایر افراد هستید، می‌توانید از یک عکس استوک استفاده کنید.

11- از اعداد برای ایجاد جلب‌توجه کاربر استفاده کنید

اعداد در جلب‌توجه کاربر و بهبود نرخ کلیک تبلیغات گوگل ادز، یک گزینه عالی هستند. عددها به صفحه شما کمک می‌کنند تا از بقیه متمایز شود. می‌توانید از اعداد به روش‌های مختلف استفاده کنید، از جمله این روش‌ها می‌توان به اضافه کردن درصد، نمایش مراحل آموزش و موارد دیگر اشاره کرد.

12- تست عنوان و زیر عنوان‌های محتوا

 می‌توانید هر عنوان و زیر عنوان را با استفاده از نرم‌افزارهای مربوطه، آزمایش کنید. با واردکردن عنوان یا زیر عنوان موردنظر در این نرم‌افزارها، یک امتیاز کلی به شما داده می‌شود که به زمینه‌های بهبودی مانند طول تیتر، کلمات احساسی، احساسات و موارد دیگر اشاره می‌کند. از ویرایشگر وردپرس برای این منظور می‌توانید استفاده نمایید.

 

سخن آخر درباره افزایش نرخ کلیک گوگل ادوردز

همان‌طور که درباره افزایش نرخ کلیک در گوگل ادوردز گفته شد، نرخ کلیک یک معیار مهم در رتبه‌بندی گوگل و میزان بازدید از تبلیغات یا محتواهای مختلف گوگل است؛ بنابراین لازم است برای نتیجه بخشیدن به تبلیغات، از ترفندهای افزایش نرخ کلیک استفاده کنیم که برخی از کاربردی‌ترین این ترفندها را در این مطلب به شما عزیزان ارائه کردیم.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۴ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید