انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل

انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل

این مطلب راهنمای کاملی برای انتخاب انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل که کاربران و مشتریان بیشتری را به سمت سایت شما هدایت کند، است.

همان طور که می‌دانید پایه و اساس نحوه کارکرد گوگل، به کلمات کلیدی وابسته است. بنابراین باید به جهت تبلیغات، در انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی نهایت دقت و توجه را به کار برد تا با جستجوی این کلمات کلیدی، گوگل به راحتی افراد را به سمت تبلیغات شما راهنمایی کند. در صورتی که در انتخاب کلمات کلیدی دقت کافی را به خرج نداده و دچار اشتباه شوید، همه‌ی هزینه‌هایی را که جهت تبلیغات پرداخت کرده‌اید به باد خواهید داد. در مورد گوگل ادوردز، مسئله‌ای که اهمیت زیادی دارد، آگاهی از تطابق کلمه کلیدی و یا Keyword match types است.

 

انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل چیست؟

نتایج جستجو‌هایی که در فضای گوگل انجام می‌شود، تحت تاثیر انواع کلمات کلیدی خواهد بود. تطابق کلمات کلیدی در 5 نوع مختلف تقسیم بندی می‌شود که آگاهی از هر یک از این تطابق‌ها و جزئیاتشان، می‌تواند به شما در انتخاب کلمه کلیدی موثر برای تبلیغاتتان کمک کند.

انواع این تطابق‌ها عبارت است از:

  1.  تطابق گسترده (Broad match)
  2. تطابق گسترده اصلاح شده (Modified Broad match)
  3. تطابق عبارتی (Phrase match)
  4. تطابق دقیق (Exact match)
  5. تطابق منفی (Negative match)

تطابق گسترده (Broad match)

کلمات کلیدی با تطابق گسترده در واقع موجب جذب تعداد زیادی مخاطب به سمت تبلیغ شما خواهد شد که این موضوع موجب ترافیک گسترده‌ی سایت شما می‌شود. در واقع Broad match keyword، کلمات کلیدی پیش فرض گوگل ادز هستند که به دنبال استفاده‌ی ساده از آن‌ها، با دامنه‌ی وسیعی از نتایج مواجه خواهیم شد. افرادی که با جستجوی کلمات کلیدی با تطابق گسترده، تبلیغ شما را دیده‌اند، ممکن است رو به رو شدن آن‌ها با تبلیغ شما به صورت رندوم و تصادفی بوده باشد.

تطابق گسترده اصلاح شده (Modified Broad match)

کلمات کلیدی با تطابق گسترده اصلاح شده که با استفاده از + قبل از کلمه کلیدی اعمال می‌شود، نتایج بهتر و دقیق‌تری نسبت به تطابق گسترده نشان می‌دهند.

 

حتما بخوانید: قیمت هر کلیک در تبلیغات گوگل چگونه تعیین می شود

 

تطابق عبارتی در کلمات کلیدی گوگل ادز(Phrase match)

کلمات کلیدی با تطابق عبارتی نیز مانند تطابق گسترده اصلاح شده، نسبت به تطابق گسترده دقت بیشتری در نتایج خواهند داشت. اعمال تطابق عبارتی بدین صورت است که باید کلمه کلیدی درون نقل قول قرار بگیرد. برای مثال: "سیب قرمز"

تطابق دقیق (Exact match)

کلمات کلیدی با تطابق دقیق، بدین صورت است که با جستجوی کلمه‌ی کلیدی که جمع بسته شده، با صفتی ترکیب شده و... باز هم تبلیغات مربوط به کلمه کلیدی اصلی برای او نشان داده خواهند شد.

تطابق منفی در کلمات کلیدی تبلیغات گوگلی (Negative match)

تطابق منفی در کلمات کلیدی تبلیغات گوگلی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید کیوردهای تبلیغات خود را محدود نمایید. مثلا اگر شما در حیطه کتاب‌های کمک درسی فعالیت دارید و نمی‌خواهید تبلیغاتتان برای کسانی که به دنبال کتاب‌های غیر درسی‌ هستند نشان داده شود، می‌توانید کیوردها را محدود کرده تا تبلیغاتتان فقط برای افراد متقاضی نمایش داده شود.

 

نحوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی عبارات تبلیغاتی

نحوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی عبارات تبلیغاتی

 

برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی در قدم اول شما باید لیستی از بهترین کلمات کلیدی را تهیه کنید. این کلمات کلیدی می‌توانند کلمات برند (نام تجاری)، کلمات عمومی (خدمات و یا محصولاتی که عرضه می‌شوند و...)، کلمات مرتبط (اشاره غیر مستقیم به حیطه کاری شما) و کلمات رقیب (نام بردن از رقیبانی که در حیطه کاری شما فعالیت دارند) باشند.

پس از آن که لیستی از بهترین کلمات کلیدی تهیه کردید، می‌توانید از ابزارهای جستجو کلمات کلیدی استفاده کرده و لیست خود را تصحیح نمایید. این ابزار‌ها، تعدادی از گزینه‌های لیست شما را حذف کرده و تعدادی نیز به آن‌ اضافه می‌کند.

پس از استفاده از ابزارهای جستجو کلمات کلیدی گوگل ادز، لیستی خواهید داشتی که محتوای آن بهترین کلمه‌های کلیدی د تبلیغات گوگل هستند. کاری که الان باید بکنید، سازمان دهی لیستی است که در دست دارید. شما باید لیست خود را به چند گروه کوچک‌تر تقسیم کنید که هر گروه به نوعی به هم ارتباط دارند و هدف یکسانی را دنبال می‌کنند. سعی کنید گروه‌های کوچکی که از لیست خود می‌سازید، تا حداکثر حد ممکن دقیق، منسجم و هدفمند باشند.

چرا که فقط در این صورت است که شما می‌توانید عملکرد و تاثیر هر یک از عبارت‌های کلیدی در گوگل ادوردز را بسنجید و یا این که در صورت لزوم، لیست خود را وسیع‌تر و یا کوتاه‌تر نمایید. در ضمن نکته مهمی که وجود دارد استفاده از کلمات کلیدی منفی است که علاوه بر نمایش جستجوی دقیق‌تر، موجب کاهش هزینه‌های شما نیز خواهند شد.

 

حتما بخوانید: آیا تبلیغات رایگان در گوگل امکان پذیر است؟

 

ابزار انتخاب کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل

1- ابزار Google Keyword planner

یکی از بهترین ابزارهایی که برای انتخاب کلمات کلیدی تبلیغات گوگل وجود دارد، گوگل کیورد پلنر است که یکی از قسمت‌های اکانت گوگل ادز محسوب می‌شود. بنابراین برای استفاده از آن نیاز به داشتن اکانت گوگل ادز دارید. پس از آن می‌توانید از قسمت setting گوگل ادز، از Keyword planner استفاده نمایید.

این ابزار برای کیورد ریسرچ در سئو هم بسیار مفید است.

2- Bing Webmaster tools

برای استفاده از این ابزار لازم است کلمه کلیدی مورد نظر خود را در Keyword research جستجو نمایید. با این کار، تعدادی کلمات مشابه به علاوه اطلاعاتی از تعداد و جستجوی ‌آن‌ها به شما ارائه داده می‌شوند.

3- Google search console

این ابزار یکی دیگر از ابزارهای قوی انتخاب کلمات کلیدی تبلیغات گوگل است که مزیت آن، این است که قابلیت اعمال فیلتر‌های مختلف را نیز دارد. اعمال برخی فیلتر‌ها موجب دقیق‌تر شدن نتایج خواهد شد.

4- Kwfinder بهترین ابزار کلمات کلیدی در گوگل ادز

یکی دیگر از بهترین ابزارها برای کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ابزار kwfinder است قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را نیز دارد. مزیتی که این ابزار دارد، تعیین مواردی مانند تعداد جستجو، هزینه هر کلیک تبلیغات و... است. این ابزار موارد دقیقی از کلمه کلیدی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل چیست؟

 

5- ابزار Ubersuggest

با استفاده از این ابزار که استفاده از آن رایگان نیز هست، می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید، مشکلات سایت، وضعیت کلی، عملکرد، سئو داخلی، سئو خارجی، بک لینک ها و... را نیز چک نمایید. با استفاده از این ابزار، از هزینه گوگل ادز و همچنین سطح جستجو می‌توانید اطلاع حاصل نمایید.

6- Moz Keyword suggestion

این ابزار، می‌تواند کلمات کلیدی زیادی را به شما ارائه دهد. همچنین به مدت 30 روز می‌توان به صورت رایگان از این ابزار بهره برد.

 

حتما بخوانید: سئو یا تبلیغات گوگل، کدام بهتراست؟

 

7- Aharef keyword Explorer

این ابزار، یکی از قدرتمند ترین ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی است که متاسفانه حتی به مدت کوتاه نیز استفاده رایگان ندارد. با استفاده از این ابزار می‌توان علاوه بر یافتن و انتخاب کلمه کلیدی، از اطلاعاتی مانند تعداد جستجو در هر کشور، میانگین کلیک‌ها، میزان سختی و یا آسانی کلمه کلیدی و... آگاه شد.

8- Semrush برای انتخاب کلمات کلیدی تبلیغات گوگل

این ابزار را نیز می‌توان در زمره بهترین ابزارهای یافتن و انتخاب کلمات کلیدی محسوب کرد. با استفاده از قسمت Keyword Overview به بهترین عبارت مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. گفتنی است که استفاده از این ابزار فوق العاده کاملاً رایگان خواهد بود.

9- Longtail Pro

نکته مثبت این ابزار برای ما ایرانی‌ها، پشتیبانی آن از زبان فارسی است. برای استفاده از این ابزار باید به صورت ماهانه هزینه‌ای را متقبل شوید اما در 7 روز اول، استفاده از آن رایگان خواهد بود.

10- ابزار Keyword tool

این ابزار برای یافتن و انتخاب کلمات کلیدی مرتبط به کار می‌رود. از مزایای آن می‌توان به رایگان بودن استفاده از آن و همچنین پشتیبانی آن از زبان فارسی اشاره کرد.

11- ابزار Alexa Pro برای کلمات کلیدی تبلیغات گوگلی

این ابزار نیز در دسته بهترین ابزارها در این زمینه قرار می‌گیرد. با ورود به قسمت keyword difficulty tool و درج عبارت مورد نظر خود می‌توانید علاوه بر کلمات کلیدی، به اطلاعاتی مانند وجه ارتباط کلمات با یک دیگر، رقابت آن‌ها با هم و .... نیز دست پیدا کنید.

12- Answer the Public

این ابزار مکانیسم جالبی برای یافتن و انتخاب کلمه کلیدی دارد. مکانیسم آن نیز بدین صورت است که پس از درج کلمه کلیدی، ابزار با کلمه کلیدی تعدادی سوال می‌سازد که با بررسی آن‌ها میتوانید به نتیجه برسید. همچنین در پایان، این دستگاه کلمات کلیدی مرتبط را نیز ارائه می‌دهد که بسیار مفید خواهد بود.

 

سخن آخر در انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز

همان طور که گفتیم، اساس کار گوگل مبتنی بر کلمات کلیدی است. همین موضوع نیز لزوم صرف وقت، دقت و توجه برای انتخاب درست کلمات کلیدی در گوگل ادوردز را مشخص می‌سازد. در صورتی که برای انتخاب کلمات کلیدی، وقت و توجه مناسبی را صرف نکنید باید منتظر به هدر رفتن هزینه‌ای که صرف تبلیغات کرده‌اید باشید. تطابق کلمات کلیدی در 5 دسته مختلف قرار می‌گیرد که هر یک را در طی محتوا توضیح داده‌ایم. برای پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی، ابزارهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و بهترین کلمه‌های کلیدی و برخی اطلاعات در مورد آن ها مانند تعداد جستجو و یا هزینه به ازای هر کلیک را به دست آوردید.

 

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۲.۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید