افزونه تماس در تبلیغات گوگل

افزونه تماس در تبلیغات گوگل

اگر صاحب کسب و کار فروشگاهی هستید و با مشتریان خود به صورت تلفنی در تماس هستید، اطلاعات جمع شده از این تماس ها می تواند به شما در شناخت مشتری ها و محصولات مورد پسند کمک کند. استفاده از افزونه تماس در تبلیغات گوگل راهی ساده و مؤثر برای جذب مشتری جدید، و فروش بهتر محصول است.

این افزونه تبلیغاتی به هر کسی که تبلیغ شما را می بیند، این امکان را می دهد تا به راحتی با لمس شماره تلفن، با شما تماس بگیرد. حتی گوگل امکان ایجاد شماره تلفن مجازی را هم برای شما فراهم کرده تا مشتریان، شماره واقعی شما را نبینند و از طریق ردیابی یک شماره مجازی با شما تماس بگیرند.

در این مقاله نگاهی اجمالی به افزونه تماس در گوگل ادز ، نحوه تنظیم آن و بیان مزیت آن خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

 call extention ads

 

همه ما می دانیم که امروزه گوگل ادز به یکی از مهم ترین پلتفرم های تبلیغاتی در جهان تبدیل شده است. در این بین بسیاری از کاربران به دنبال نحوه اضافه کردن دکمه تماس به کمپین تبلیغات گوگل هستند. در همین ابتدای امر باید بگوییم که چنین موضوعی از نظر گوگل به طور کامل ممنوع محسوب می شود.


شما در حالت عادی به هیچ وجه اجازه استفاده از شماره تلفن خود را در تبلیغات گوگل ندارید. به همین دلیل کاربران به دنبال راه های جایگزینی هستند که بتوانند با کمک آن ها شماره تلفن خود را کمک گوگل ادز در اختیار مشتریان خود قرار دهند. در ادامه متن ما را همراهی کنید تا در مورد رابطه بین شماره تلفن و کمپین تبلیغات گوگل اطلاعات بیشتری را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

 

ممنوع بودن اضافه کردن دکمه تماس به کمپین تبلیغات گوگل

همان طور که در ابتدای متن گفته شد، در حالت عادی هیچ یک از کاربران اجازه اضافه کردن دکمه تماس به کمپین تبلیغات گوگل را ندارد. شاید بپرسید که این ممنوعیت چه دلیل خاصی دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که دلیل این امر کاملاً واضح است. اگر قرار باشد که شما شماره تلفن خود را در تبلیغات گوگل قرار بدهید، کاربران به صورت مستقیم بر روی شماره تماس شما کلیک خواهند کرد و کل کارکرد گوگل ادز به زیر سوال می رود.


در این صورت کمپین تبلیغات گوگل روز به روز محبوبیت خود را از دست خواهد داد. از آن جا که مهم ترین بخش درآمد گوگل به وسیله همین قسمت تأمین می شود، گوگل تمام تلاشش را به کار خواهد گرفت تا بتواند از کسب و کار خود به نحو احسن دفاع کند. در واقع اگر کاربران از کمپین تبلیغات گوگل استفاده نکنند، درآمدهای تبلیغاتی این شرکت به شکل بسیار نامناسبی کاهش خواهد یافت.


با توجه به این موارد شاید فکر کنید که در حال حاضر هیچ روش خاصی به منظور اضافه کردن شماره تلفن کسب و کارهای مختلف به درون تبلیغات گوگل وجود ندارد. باید بگوییم که این تصور کاملاً اشتباه محسوب است، زیرا چندین روش گوناگون برای انجام این امر خاص به وجود آمده که کاربران می توانند از آن ها استفاده کنند. در ادامه متن به صورت جداگانه در مورد هر یک از روش ها و روند انجام آن ها با شما صحبت می کنیم تا بتوانید به شکل مناسبی از آن ها نهایت بهره را ببرید.

 

افزونه تماس در تبلیغات گوگل چیست؟

در بخش راهنمای گوگل درباره افزونه تماس چنین آمده است:

افزونه های تماس، به تماس مستقیم مشتریان با شما از طریق آگهی کمک می کنند و با شمارش تماس های تلفنی مرتبط با تبلیغات شما، ارزش کمپینتان را روشن می کند. به بیان ساده تر افزونه تماس به شما این امکان را می دهد که یک شماره تلفن به آگهی خود اضافه کنید. این افزونه به مخاطب این امکان را می دهد که روی تبلیغ کلیک کرده و مستقیما وارد وب سایتتان شود یا بتواند با تلفن شرکتتان تماس بگیرد.

معمولا در گوگل ادز اگر سعی کنید شماره تلفن خود را در متن آگهی خود درج کنید، ممکن است منجر به عدم تایید آگهی تان شود؛ بنابراین اگر می خواهید شماره تلفنی درج کنید، بهتر است از افزونه تماس در تبلیغات گوگل استفاده کنید.

افزونه تماس در تبلیغات گوگل چیست؟

 

چه کسانی باید از افزونه تماس در تبلیغات گوگل استفاده کنند؟

قاعدتا هر کسب و کاری که مبتنی بر گفتگوی تلفنی است می تواند از مزایای استفاده از افزونه تماس بهره ببرد. نمونه هایی از این کسب و کارها عبارتند از:

  • رستوران ها
  • فروشگاه های لوازم ساختمانی
  • هتل ها
  • تئاتر و سایر اجتماعات تفریحی
  • فروشگاه های پوشاک
  • خدمات زیبایی و سلامتی

 

بیشتر بخوانید:  تبلیغات گوگل برای سایت با دامنه دات آی آر

 

 

نحوه تنظیم افزون تماس در تبلیغات گوگل

نحوه افزودن افزونه تماس مانند سایر افزونه های گوگل بسیار راحت است:

در اولین قدم در گوگل ادز به منوی تبلیغات و افزونه ها(Ads & extensions)در داشبورد رفته و سپس روی افزونه ها(extensions)در سمپ چپ کلیک کرده، پس از کلیک روی علامت + گزینه افزونه تماس(Call extensions)را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم افزون تماس در تبلیغات گوگل

 

در بالای صفحه می توانید افزونه های تماس تلفن را در سطح اکانت، گروه و یا کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید. نگران نباشید. درباره این سطوح در قسمت بعدی مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد. مهم ترین کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که شماره تلفن خود را به همراه نام کشور وارد کنید.

 

بهره گیری از کدهای جاوا

یکی دیگر از روش های مربوط به اضافه کردن دکمه تماس به کمپین تبلیغات شرکت گوگل، بهره گیری از کد جاوا محسوب می شود. همان طور که می دانید کدهای جاوا یک انتخاب عالی به منظور تغییر دادن ساختار کلی تبلیغات گوگل ادز هستند. این کدها را می توان به راحتی در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار داد و به همین دلیل بسیاری از کاربران به سمت استفاده از آن ها حرکت کرده اند. شما نیز می توانید با بهره گیری از این کدها نسبت به استفاده از آن ها جهت اضافه کردن دکمه تماس به کمپین تبلیغاتی گوگل کمک بگیرید. برای این امر باید کد زیر را به کمپین خود اضافه کنید.

function main() {
// Create a phone number builder.
var phoneNumberBuilder = AdsApp.extensions().newPhoneNumberBuilder();
// Create a phone number operation.
var phoneNumberOperation = phoneNumberBuilder
.withCountry(“IR”) // required
.withPhoneNumber(“02100000000”) // required
.withMobilePreferred(true) // optional
.build();
// Optional: examine the outcome. The call to isSuccessful()
// will block until the operation completes.
if (phoneNumberOperation.isSuccessful()) {
// Get the result.
var phoneNumber = phoneNumberOperation.getResult();
} else {
// Handle the errors.
var errors = phoneNumberOperation.getErrors();
}
}


توجه داشته باشید که این کد یک اسکریپ خاص محسوب می شود. اگر پس از اجرا کردن کد مذکور دچار مشکل خاصی شدید می توانید آن را پاک کنید و کد مربوطه را یک بار دیگر از اول اجرا نمایید. برای انجام این امر به بخش setting  پنل گوگل ادز بروید و گزینه اسکریپ ها را انتخاب کنید. حالا بر روی علامت به اضافه بزنید و در خط ششم اسکریپ مذکور، نسبت به اضافه کردن شماره تلفن خود با پیش شماره مربوطه اقدام نمایید. حالا برای اضافه کردن دکمه تماس به کمپین تبلیغات گوگل، بر روی گزینه authorize کلیک کنید تا کد شما به طور کامل مورد تأیید قرار بگیرد.

رد تأیید اضافه کردن دکمه تماس به کمپین تبلیغات گوگل

همان طور که بیان کردیم، گوگل رابطه چندان مناسبی با قرار دادن شماره تلفن ها در تبلیغات گوگل ادز ندارد. به همین دلیل ممکن است در زمان انجام مراحلی اضافه کردن دکمه تماس به کمپین تبلیغات در گوگل با مشکلات خاصی روبه رو شوید. یکی از مهم ترین مشکلات مربوط به این موضوع، عدم تأیید یا disapprove شدن شماره تلفن شما محسوب می شود. این مشکل خود می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، اما مهم ترین امر پس از پیدا کردن دلیل آن، اقدام برای رفع این disapprove شدن است.


گوگل معمولاً در یک ایمیل خاص به شما دلیل مربوط به disapprove شدن شماره تلفن مذکور را اعلام خواهد کرد. شما می توانید با بررسی تخصصی این ایمیل نسبت به شناخت مشکل و تلاش برای رفع آن اقدام کنید. علاوه بر این مورد، توصیه می کنیم همواره به سراغ شماره های خاصی بروید که در طول شبانه روز فعال باشند. در واقع کاربر باید پس از پیدا کردن شماره تلفن مدنظر بتواند با شما تماس برقرار کند، در غیر این صورت قرار دادن شماره تلفن در تبلیغات گوگل واقعاً اهمیت خاصی نخواهد داشت.


پس از رفع مشکلات مدنظر و قرار دادن یک شماره مناسب با کمک روش هایی که به آن ها اشاره کردیم می توانید انتظار داشته باشید که میزان کاربران شما به طرز چشم گیری افزایش پیدا کند.



امروزه بهره گیری از گوگل ادز به منظور ارائه تبلیغات مختلف به کاربران یک تکنیک کاملاً مناسب برای بسیاری از کسب و کارهای مختلف محسوب می شود. طبیعتاً برخی از کاربران دوست دارند با نحوه اضافه کردن دکمه تماس به کمپین تبلیغات گوگل آشنا شوند. همان طور که گفته شد، اضافه کردن شماره تلفن به صورت مستقیم به درون تبلیغات امری نامناسب محسوب می شود و راه های بهتری برای انجام این کار وجود دارد.
در این متن به چندین گزینه مختلف اشاره کردیم که به کمک آن ها می توانید شماره تلفن کسب و کار مدنظر خود را در تبلیغات گوناگون قرار دهید. بهترین گزینه موجود در این زمینه، بهره گیری از افزونه ها یا اکستنشن های خاص به شمار می آید. در هر صورت اگر با پرسش خاصی در زمینه قرار دادن شماره تلفن در درون تبلیغات مدنظرتان روبه رو هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را به طور کامل در این زمینه یاری کنند.

گزارش تماس

در این منو با زدن گزینه "فعال کردن گزارش تماس" می توانید هر تماسی را ردیابی کنید. حال می توانید انتخاب کنید که وقتی روی شماره تلفن کلیک شد چه اقدامی صورت بگیرد.

تنها نکته در اینجا توجه به قالب تماس است:

  • قالب فقط تماس: در این قالب شما فقط یک شماره تلفن همراه وارد می کنید و مخاطب با کلیک بر روی آن قادر به برقراری تماس با تلفن همراه شما خواهد بود.
  • قالب ردیابی تماس: این قالب افزونه تماس در تبلیغات گوگل یک مکانیسم ردیابی است که می توانید از طریق گوگل آن را فعال کنید. در این روش گوگل بجای نمایش شماره تلفن واقعی شما، یک شماره تلفن سفارشی را برای تبلیغات شما اختصاص داده و نمایش می دهد. پس از کلیک مخاطب بر روی این شماره، بدون اینکه از شماره تلفن واقعی شما مطلع شود، شماره شما توسط گوگل ردیابی شده و تماس به تلفن شما وصل می شود. البته این یک امکان رایگان نیست و برای هر کلیک 1.00 دلار هزینه دارد.

در بیشتر موارد گوگل از پیش شماره منطقه شما برای ساختن شماره مجازی استفاده می کند. در صورتی که این امکان وجود ندارد، از یک پیش شماره که با منطقه جغرافیایی شما مطابقت دارد کمک می گیرد.

می توانید در بخش (Device preference) تیک گزینه موبایل را بزنید. از آنجایی که همه تماس ها از طریق تلفن همراه انجام می شود، انتخاب این گزینه منطقی است. با این حال گوگل هنوز هم افزونه تماس را روی دستگاه های دیگر مانند دسکتاپ و تبلت نشان می دهد؛ اما دادن اولویت به موبایل باعث افزایش تماس های تبلیغاتی می گردد.

گزارش تماس

 

چگونه افزونه تماس در گوگل ادز را حذف کنیم؟

اگر دیگر نمی خواهید شماره تلفن خود را در گوگل ادز نمایش دهید، می توانید به راحتی آن را حذف کنید. برای حذف افزونه تماس در تبلیغات گوگل، باید به همان منوی افزونه ها در تب افزونه ها و تبلیغات که برای شروع از آن استفاده کردیم بروید. لیست افزونه های تماسی که ایجاد کردید به نمایش درمی آید، تیک سمت چپ افزونه تماسی که می خواهید حذف شود را بزنید و روی دکمه «حذف» کلیک کنید تا آن را حذف کنید.

 

بیشتر بخوانید: قیمت هر کلیک در تبلیغات گوگل چگونه تعیین می شود

 

افزونه تماس در سطح اکانت، گروه یا کمپین؟

 پیش تر اشاره کردیم که می توانید افزونه های تماس تلفن را در سطوح اکانت، کمپین یا گروه تبلیغات تنظیم کنید.

هنگامی که تصمیم به استفاده از این افزونه می گیرید، دو عامل مهم را باید تعیین کنید:

  • در یک تبلیغات گوگل چند فروشگاه پشتیبانی شوند؟
  • برای همه محصولات پشتیبانی تلفنی نیاز است؟

چندین فروشگاه در یک حساب تبلیغاتی

اگر از افزونه تماس در گوگل اوردز در سطح اکانت استفاده کنید، می توانید یک شماره برای همه کمپین ها و گروه های تبلیغاتی خود داشته باشید (مگر اینکه افزونه های اضافی را در سطوح پایین تر اضافه کنید).

این نوع افزونه بسیار ساده بوده و بهترین انتخاب برای اکثر فروشگاه های تجارت الکترونیک هستند. با این حال، پیشنهاد می کنیم اگر چندین فروشگاه یا سایت فروش را مدیریت می کنید از این گزینه استفاده نکنید.

پشتیبانی تلفنی

اگر نمی خواهید برای همه محصولات پشتیبانی تلفنی داشته باشید، می توانید از سطح کمپین یا حتی افزونه های تماس سطح گروه تبلیغاتی استفاده کنید تا یک شماره تلفن فقط برای بعضی از محصولات خاص نشان داده شود.

 

بیشتر بخوانید: آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

 

با داده های اکستنشن تماس چه کنیم؟

اگر سیستم ردیابی تماس را انتخاب کنید هم طول تماس تلفنی را خواهید داشت و هم با وجود یک CRM خلاصه تماس های تلفنی مشتریان را دارید. برای بهینه سازی کمپین تبلیغات گوگل از ترکیب این داده ها می توانید به بینش عمیق تری دست پیدا کنید.

همچنین چک کردن طول تماس به شما کمک می کند تا ببینید کدام مناطق جغرافیایی یا موضوعات تبلیغاتی باعث برقراری تماس بیشتر به تیم فروش شما هستند. به عنوان مثال، تصور کنید اگر متوجه شدید که تیم شما هر روز بیش از 1.5 ساعت از وقت خود را صرف تماس های تلفنی برای یک محصول کلیدی خاص می کند که هرگز منجر به فروش نشده است. از آنجا می توانید نتیجه بگیرید که باید افزونه تماس را از آن تبلیغ حذف کنید. به خاطر داشته باشید: برای ما تحلیل این داده ها تعیین کننده است!

 

مزیت استفاده از افزونه تماس تبلیغات گوگل

افزونه های تماس یک نوع افزونه تبلیغاتی بسیار ساده و در عین حال قدرتمند هستند. اضافه کردن آن ها بسیار ساده بوده و مزایای متعددی دارند. این افزونه ها نه تنها باعث ایجاد حس اعتماد در بازدیدکننده می شود بلکه به راحتی او را به تیم پشتیبانی شما متصل کرده و احتمال تبدیل شدن او به مشتری را افزایش می دهد.

بنابراین استفاده از افزونه تماس تبلیغات گوگل نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را بالا برده و کمک می کند نسبت به رقبایی که پشتیبانی تلفنی ارائه نمی دهند در صحنه رقابت پیشی بگیرید!

 

کلام آخر

اگر در کسب و کارتان تماس تلفنی یک روش ارتباطی مهم با مشتری هاست، راه اندازی افزونه تماس گوگل ادز راهی آسان برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گوگل است.

هنگام تنظیم افزونه های تماس، این نکات کلیدی را در نظر داشته باشید:

  • قرار دادن شماره تلفن در متن تبلیغ ممکن است منجر به حذف آن شود.
  • تبلیغات گوگل گاهی اوقات به طور خودکار افزونه تماس ایجاد می کنند، بنابراین پیش از راه اندازی آن، افزونه های خود را بررسی کنید.
  • با کمک اطلاعات حاصل از افزونه های تماس تاثیر آن را بر تبلیغات خود را بررسی کنید.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید