افزایش کلیک سایت

افزایش کلیک سایت

اگر شما سایت برای ارائه خدمات و محصولات خود دارید حتما راهکارهای مختلفی برای افزایش کلیک سایت و بازدید سایت را امتحان کرده اید.

در واقع صرف راه اندازی یک سامانه اینترنتی نمی تواند ضامن موفقیت یک کسب و کار باشد، بلکه بالا رفتن تعداد مراجعین آن سایت از طریق افزایش کلیک گوگل و انجام خرید یا دریافت خدمات از مجموعه مد نظر نشان دهنده میزان رشد شماست.

در این مطلب 12 راهکار قطعی برای افزایش کلیک سایت آورده ایم.

 

بهینه سازی سایت برای افزایش کلیک سایت

سئو یا SEO (Search Engine Optimization) یعنی بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو. اما مفهوم اصلی آن این است که با بکارگیری برخی روش ها، موتورهای جستجوی نام سایت شما را در رتبه های بالای نتایج جستجو (یا اصطلاحا SERP) به کاربران نمایش دهند. در چنین حالتی احتمال افزایش کلیک یا بازدید از سایت بالا خواهد رفت.

همان طور که گفته شد افزایش رتبه سایت در گوگل (بر اثر سئو) احتمال افزایش کلیک سایت را بالا می برد اما آن را تضمین نمی کند. پس به جای اینکه تمام تمرکز خود را روی سئو سایت بگذارید تا به رتبه های بالاتر نتایج برسید، بهتر است با درک مفهوم نرخ کلیک واقعی یا CTR Organic سعی کنید تا جستجوگر را به خواننده های سایت و خواننده های سایت را به مشتری تبدیل نمائید.

 

نرخ کلیک اورگانیک یا CTR

نرخ کلیک اورگانیک یا CTR (Click-Through Rate) Organic به درصد کاربرانی اطلاق می شود که بر روی نتیجه یک جستجو کلیک می کنند. نتیجه جستجو نیز در واقع همان آدرس یا URL سایت شماست. اگرچه CTR وابسته به رتبه یک سایت در نتایج موتور جستجو محسوب می شود (قاعدتا هر چه افراد بیشتری آن را ببینند احتمال کلیک کردن روی آن بیشتر خواهد بود)، عوامل دیگری نیز بر روی آن تاثیرگذارند.

در حقیقت می توان با ارتقاء نرخ کلیک اورگانیک، رتبه گوگل یک سایت را نیز افزایش داد. زیرا هر چه URL مربوطه کلیک بیشتری دریافت کند، الگوریتم های موتور جستجو آن را ارزشمندتر و مرتبط تر با کلمات کلیدی محتوای آن سایت ارزیابی می کنند.

 

تکنیک های افزایش کلیک گوگل

حالا که با مفهوم نرخ کلیک اورگانیک یا CTR و اهمیت آن آشنا شدید، به تکنیک های افزایش کلیک گوگل خواهیم پرداخت:

1. استفاده از کلمات کلیدی عبارت گونه (طولانی)

یکی از راه های افزایش کلیک سایت بکارگیری کلمات کلیدی طولانی (عبارت گونه) به خصوص در سر تیترها و تگ های عنوان است. این عبارت ها توصیفی هستند؛ بنابراین با نتایج جستجوها تطابق بهتری پیدا می کنند. کاربران نیز با دیدن این کلمات طولانی احساس خواهند کرد که محتوای شما با موضوع مورد جستجوی آنها ارتباط بیشتری دارد و در نتیجه به کلیک کردن ترغیب می شوند.

2. متادیسکریپشن جذاب بنویسید

تکنیک بعدی نوشتن متا دیسکریپشن جذاب و کارآمد برای افزایش CTR است. متادیسکریپشن چکیده یا خلاصه ای از محتوا محسوب می گردد (حداکثر 160 کاراکتر) که در نتایج جستجو زیر آدرس سایت یا یوارال نمایش داده می شود. هر چه متادیسکریپشن بهتر نوشته شود، کاربران بیشتری تشویق به کلیک کردن روی URL شما می شوند.

3. از استراکچر دیتا استفاده کنید

استراکچر دیتا ، داده های ساختاری یا داده ساختار یافته به اطلاعاتی گفته می شود که به موتور جستجوی گوگل کمک می کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کرده و آن را در نتایج جستجو نشان دهد. برای اینکار می توانید از اسکیما(Schema) استفاده نمائید. اسکیما محتوای شما را به کدهایی تبدیل می کند که به سادگی مورد پردازش موتورهای جستجو قرار گرفته و نتایج غنی (Rich Result) یا بهبود یافته بصری را به کاربر نمایش می دهند.

4. بکارگیری عکس در محتوا

استفاده از عکس ضمن زیبا سازی و انتقال بهتر مفاهیم، موجب احتمال بالا رفتن نرخ کلیک یوارال شما می شود. همچنین در صورت جستجوی تصویر از سوی کاربر، امکان کلیک شدن لینک شما وجود خواهد داشت (نام گذاری صحیح عکس و درج متن جایگزین به سئو تصویر کمک می کند).

5. از یوارال های سئو پسند (SEO-Friendly URL) بهره ببرید

آدرس سایت از جمله اطلاعاتی است که در نتایج جستجو یا همان SERPs به نمایش در می آید. از این رو سعی کنید با بهینه سازی آن به افزایش کلیک سایت و سئو خود کمک نمائید. برای داشتن یک آدرس بهینه سازی شده یا یوارال سئو فرندلی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • آدرس باید توصیفی از محتوا باشد.
  • یوارال ضمن توصیفی بودن باید کوتاه و موجز نوشته شود.
  • از کلمات کلیدی در آدرس استفاده کنید.
  • از خط فاصله یا هایفن ها (-) برای جدا سازی کلمات بهره بگیرید.
  • از حروف کوچک انگلیسی استفاده کنید نه حروف بزرگ.
  • ساب دامین ایجاد نکنید.
  • از بکار بردن کارکترهای غیر ضروری مانند «؟ یا & یا = یا ¬_» خودداری نمائید.

6. قالب عنوان خود را ساده کنید

تگ عنوان یا Title Tag نیز از جمله اطلاعاتی محسوب می شود که در نتایج جستجو نمایش می یابد. به همین دلیل باید آن را به درستی قالب بندی کنید (عنوان را ساده بکار ببرید و نام شرکت یا برند شخصی تان را نیز در انتهای آن قرار دهید تا جذب کلیک کند).

7. محتوای بومی تولید کنید

امروزه تلفن های هوشمند از رایانه ها پیشی گرفته اند و اغلب به دلایل مختلف لوکیشن آنها فعال است. از این رو، تهیه محتوای بومی (منطقه محور) به خصوص برای کسب و کارهایی که خدمات خود را فقط در بعضی مناطق ارائه می دهند بسیار مفید خواهد بود. با اینکار می توانید مخاطبین سایت تان را با کارآمدی بیشتری در تیر رس قرار داده و مشتریان متعددی جذب نمائید.

برای رسیدن به این هدف از نام منطقه خود در محتوا، متادسکریپشن و تگ عنوان استفاده کنید. راهکار دیگر اضافه کردن کسب و کارتان در فهرست «گوگل مای بیزینس» است. با این کار، روی نقشه نمایش داده می شوید و محل و دیگر اطلاعات تجاری شما به همراه نتایج جستجو در کنار رقبایتان قرار می گیرد. توجه داشته باشید که برای افزایش کلیک سایت بهترین شیوه ارائه اطلاعات مرتبط با جستجو است.

8. از قالب فهرستی یا لیستی کمک بگیرید

مردم به فهرست ها علاقه دارند؛ چراکه درک آنها راحت تر است. اینکار به افزایش CTR کمک می کند (اعداد را در سرتیترها و تگ عنوان ها بکار ببرید تا به کاربر نشان دهید که بعد از کلیک کردن با یک محتوایِ آسانِ فهرست شکل مواجه خواهند بود). بکارگیری فهرست ها این احتمال را بوجود می آورد که در نتایج جستجو بهتر به چشم بیائید.

9. صفحات پر بازدید و کم بازدید خود را مشخص کنید

با بکار گیری «گوگل آنالتیکس» نرخ کلیک گوگل یا CTR صفحات سایت خود را ارزیابی کرده و با تعیین نقاط ضعف و قوت، نسبت به بهینه سازی صفحات کم بازدید اقدام نمائید.

10. سرعت سایت را افزایش دهید

گوگل در رتبه بندی خود برای سرعت بالا آمدن سایت نیز امتیاز قائل شده است. بنابراین سعی نمائید تا سرعت سایت تان را بهینه کنید. در غیر این صورت، کاربرانی که بر روی لینک شما کلیک کرده اند، بلافاصله خارج خواهند شد و این مسئله بر روی نرخ کلیک اورگانیک سایت تان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

11. از ریچ اسنیپت Rich Snippet استفاده کنید

همان طور که پیش تر اشاره کوچکی به این مسئله شد، یکی دیگر از راه های افزایش کلیک گوگل بهره گیری از ریچ اسنیپت یا نتایج غنی است. ریچ اسنیپت نتایج جستجویی است که همراه اطلاعات خاصی مانند رتبه، آراء و ... نمایش داده می شوند (کدهایی هستند که درک محتوا و اطلاعات نشانه گذاری شده را برای موتورهای جستجو راحت تر می کنند و در نتیجه این اطلاعات در یک چارچوب منظم به همراه نتیجه جستجو در دید کاربر قرار می گیرد). به همین علت می توانند کاربران را به کلیک کردن روی لینک URL شما ترغیب نمایند.

برای استفاده از ریچ اسنیپت ها یا باید پلاگین های آنها را فعال کنید یا به صورت دستی کد نویسی نمائید.

12. راهنمای مسیر یا «بِرِدکرام نیویگیشن» را فعال کنید

Breadcrumb Navigation به کاربر مسیری را که تا آن لحظه در سایت طی کرده نشان می دهد. در نتیجه او می تواند درک بهتری از محیط و سایتی که در آن قرار گرفته به دست آورده و در صورت لزوم و با کلیک کردن به محل قبلی بازگردد (این قابلیت در سایت های بزرگ و دارای صفحات زیاد کمک زیادی به افزایش رضایت بازدیدکننده و در نتیجه افزایش کلیک سایت خواهد کرد).

جمع بندی

طراحی سایت بدون جذب مخاطب صرفا هدر دادن زمان و سرمایه است. به همین دلیل، برای هدایت کاربران به سمت یک وب سایت باید سعی نمود تا ضمن انجام سئو، تکنیک هایی را بکار گرفت تا موجب افزایش کلیک (CTR) و تشویق بازدیدکنندگان به ورود به آن سایت شود. این افزایش در نرخ کلیک اورگانیک عامل اصلی موفقیت در بازاریابی دیجیتال محسوب شده و از این رو، بهینه سازی سایت را باید اولویت اول کار دانست. در این مقاله مهم ترین موارد که به افزایش کلیک سایت و افزایش CTR می شود را توضیح دادیم. امیدواریم این تکنیک های افزایش کلیک به شما در رشد فروش و آگاهی از برند کمک نماید.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۴ ) ۳.۲ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید