گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس چیست؟

راه های بسیاری برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد. یکی از این راه ها کسب درآمد از ترافیک سایت است که مربوط به تبلیغ محصولات یا خدمات شخص ثالث برای بازدیدکنندگان وب سایت شما می باشد. پلتفرم های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که می توانند به شما در کسب درآمد کمک کنند، اما محبوب ترین آنها گوگل ادسنس (Google AdSense) است. علاوه بر کسب درآمد از گوگل ادسنس می توان برای کمپین های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده کرد.

این پلتفرم تبلیغاتی در اواسط سال 2003 توسط گوگل معرفی و راه اندازی شد و به یکی از محبوب ترین برنامه تبلیغات در اینترنت است. گوگل ادسنس فرصت خوبی را برای مدیران وب سایت و صاحبان سایت فراهم کرده است تا از ترافیک سایت خود درآمد کسب کنند. به طوریکه، طبق آمارهایی که گوگل منتشر کرده است سالیانه بیش از 10 میلیارد دلار به افرادی که از گوگل ادسنس استفاده می کنند پرداخت می کند. اما سوالی که در اینحا مطرح می شود این است که گوگل ادسنس دقیقا چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟ در ادامه قصد داریم تا پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادسنس را به طور کامل شرح دهیم.

 

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس یکی از سرویس های تبلیغاتی رایگان گوگل است که به افراد این فرصت را می دهد که با راه اندازی این پلتفرم کسب درآمد کنید. به این صورت که گوگل تبلیغات مرتبط با محتواهای سایت شما را نمایش می دهد و در صورت کلیک کاربران شما کمیسیون دریافت می کنید. تبلیغات می تواند متنی، بنری، تصویری، ویدئویی و ... باشد. نمونه این نوع تبلغات را در سایت های انگلیسی زبان را به راحتی می توانید ببینید.

 

گوگل ادسنس چیست

 

مزایای استفاده از گوگل ادسنس

تا کنون بیش از 10 میلیون سایت از پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادسنس استفاده کرده اند. سطح بالای امنیت و شفافیت برای تبلیغ کنندگان و منتشر کنندگان تبلیغ دلیل استفاده آنها از این پلتفرم بوده است. گوگل همانند یک واسطه بین تبلیغ کنندگان و منتشرکنندگان تبلیغ می باشد.
گوگل ادسنس قالب های مختلفی برای تبلیغات در نظر گرفته است، بطوریکه می توان تبلیغات را در قالب متن، تصاویر، تبلیغات ویدیویی و .... مشاهده کرد. به عنوان منتشر کننده تبلیغ می توانید انواع قالب ها را امتحان کنید تا ببینید کدام مدل آن درآمد بیشتری دارد.
همچنین می توانید بررسی کنید که منتشر کنندگان از چه نوع سایزی برای تبلیغات استفاده می کنند و شما نیز از آن سایز استفاده کنید و نتیجه را ببینید. برای مثال، بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از 63.000 تبلیغ کننده از سایزهای 728x90 و 300x250 استفاده کرده اند که بنظر می رسد سایز محبوبی است.

 

گوگل ادسنس چگونه کار می کند؟

فرآیند کلی بسیار ساده است، به این صورت که شما می توانید یک حساب در گوگل ادسنس ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب به شما کدی داده می شود که آن را باید در سایت خود بارگذاری کنید. سپس گوگل ادسنس بر اساس الگوریتم های خود، تبلیغات هدفمند را در صفحات سایت شما نمایش می دهد که با محتوای سایت شما و یا بر اساس جستجوهای قبلی کاربران مرتبط است.
زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود با مشاهده تبلیغات روی آن کلیک می کند. به ازای هر کلیک گوگل به شما مبلغی را می دهد که مقدار این مبلغ در الگوریتم ادسنس تعیین شده است.
نکته قابل توجه این است گوگل یک سیستم بسیار دقیق و پیچیده برای جلوگیری از تقلب در کلیک دارد و می تواند کلیک های مصنوعی را از کلیک های طبیعی تشخیص دهد. در نتیجه سعی نکنید که گوگل را فریب دهید و تحت هیچ شرایطی روی تبلیغات خود را کلیک نکنید. اگر گوگل متوجه فعالیت مشکوک در سایت یا ترافیک شما شود و به کلیک های شما شک داشته باشد، ممکن است حساب شما را معلق کند.

 

کسب درآمد از ادسنس

 

چقدر می توانید با ادسنس درآمد کسب کنید؟

گوگل از تبلیغ کنندگان به ازای هر تبلیغ هزینه دریافت می کنند که مقداری از آن را گوگل دریافت می کند و مقداری را به منتشر کننده تبلیغ می دهد.

گوگل به ازای هر کلیک تبلیغ از تبلیغ کنندگان هزینه می گیرد. ناشران 68٪ از مقدار کلیک (یا 51٪ راجع به AdSense برای جستجو) دریافت می کنند.کمیسیون دریافتی شما بستگی به میزان رقابت و هزینه به ازای هر کلیک دارد. برای مثال کمیسیون برای هر کلیک از 0.20 دلار تا 15 دلار متغیر است.
دو راه برای کشف سودآورترین موضوعات وجود دارد:
1. می توانید با استفاده از ابزار CPC Map، هزینه متوسط هر کلیک را برآورد کنید. برای مثال در ایالت متحده امریکا بیمه، آموزش آنلاین و بازاریابی و تبلیغات گرانترین کلمات و در نتیجه پر سودترین کلمات هستند. اگر به تازگی شروع به راه اندازی گوگل ادسنس کرده اید این اعداد و ارقام بسیار مفید هستند.
2. می توانید از ابزار Keyword Magic استفاده کنید و CPC کلمات مورد نظر خود را بررسی کنید.
دو ابزار معرفی شده در بالا، بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی در جهان است که شامل بیش از 14.6 میلیارد کلمه کلیدی می باشد. شما فقط می توانید یک کلمه کلیدی (به عنوان مثال "adsense") وارد کنید و تعداد زیادی عبارت جستجوی مرتبط همراه با CPC، تعدا جستجو و سطح رقابت برای هر یک از این عبارات را در اختیار شما قرار می دهد.
نکته قابل اینجاست که مبلغی که به دست می آورید فقط به هزینه کلیک شما بستگی ندارد. در واقع، محتوای سایت، جایی از صفحه که تبلیغ در آن قرار می گیرد، مطابقت تبلیغات با علاقه مخاطب و ... در قیمت تبلیغ تاثیرگذار است و بهتر است جاهای مختلف در صفحات سایت را امتحان کنید تا بهترین مکان را بیاید که سودآور باشد.

 

اهمیت ترافیک در گوگل ادسنس

در نظر داشته باشید که میزان ترافیک بسیار مهم و ارتباط مستقیم با درآمد شما دارد. ترافیک در سئو، تبلیغات گوگل، گوگل ادسنس یا به طور کلی دیجیتال مارکتینگ اهیمت بالایی دارد. شما با انتخاب گران ترین niche (مجموعه کلماتی منتخب و مرتبط با زمینه فعالیت سایت شما که با سرچ کردن آنها، کاربران می توانند تبلیغات منتشر شده در سایت را مشاهده کنند) و بهترین مکان جهت قرار دادن تبلیغ می توانید بیشترین کلیک و درآمد را کسب کنید اما اگر ترافیک سایت شما کم است این اقدامات منطقی نیست.

بنابراین، اگر می خواهید با گوگل ادسنس درآمد کسب کنید، باید حجم ترافیک زیادی داشته باشید. برای افزایش ترافیک سایت می توانید سایت را سئو کنید و همچنین از محتواهای با کیفیت که سرچ پذیری بالایی دارند استفاده کنید.
پس بهتر است اگر به فکر طراحی سایت هستید که از آن درآمد کسب کنید، سایتی را طراحی کنید که در مورد آن اطلاعات زیادی دارید زیرا تولید محتوای با کیفیت نیز برای شما آسانتر خواهد بود. بطور میانگین یک سایتی که حداقل 10 صفحه با محتوای با کیفیت تولید کرده و گوگل ادسنس را راه اندازی کرده است می تواند ماهیانه چیزی حدود 1000 دلار درآمد کسب کند. اما توصیه ما این است که حداق 20 الی 30 صفحه در سایت داشته باشید و سپس اقدام به راه اندازی گوگل ادسنس کنید.

 

پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادسنس

 

نتیجه گیری

به طور خلاصه می توانید با پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادسنس درآمد کسب کنید ام این بدان معنا نیست که شما می توانید درآمد خود را به سرعت افزایش دهید. در نظر داشته باشید که باید سایت را در زمینه ای که اطلاعات زیادی دارید طراحی کنید که بتوانید موضوعات منحصر به فردی را تولید کنید. همچنین به روز نگهداشتن سایت و انتشار محتواهای جدید بسیار حائز اهمیت است.
سعی نکنید کلیک مصنوعی بگیرید چرا که گوگل متوجه و اکانت ادسنس شما را معلق می کند. حتما قبل از راه اندازی niche خود در مورد کلمات کلیدی، cpc، میزان رقابت و سرچ پذیری کلمات و همچنین سودآورترین niche تحقیق کنید. این کار به شما کمک می کند ترافیک سایت را افزایش دهید و درآمد خوبی از گوگل ادسنس کسب کنید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید