بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از اقداماتی است که در حوزه دیجیتال مارکتینگ انجام می شود. برای انجام یک بازاریابی ایمیلی موثر می بایست نکات مهمی در نظر گرفته شود که بتوان از نتایج مربوطه در توسعه کسب و کار استفاده نمود.

 

نکات مهم بازاریابی ایمیلی

1- از ارسال یک ایمیل به تعداد زیاد و تبلیغات توخالی در این زمینه به شدت خودداری کنید، اگر اینکار را از هاست خود انجام دهید احتمالا در بلک لیست قرار می گیرید و اگر از هاست دیگری استفاده کنید میزان بازخورد آن کم است و در صورت قراردادن لینک سایت خود در آن ایمیل همان جریمه برای شما منظور می شود.

2- بهتر است یک استراتژی برای ایمیل های خود داشته باشید سعی کنید در ایمیل های خود یک مفهوم آموزشی را به مخاطب خود انتقال دهید که مخاطب به ایمیل های شما علاقه نشان دهد ایده مطلب آموزشی در ایمیل باعث می شود مخاطب به صورت ناخودآگاه به شما در آن مطلب ایمان پیدا کند- البته در صورتی که مطلبتان مفید و آموزنده و غیر تکراری باشد- و در زمان نیاز شما را انتخاب کند پس با ایمیل های هفته ای یک مرتبه می توان مشتریان بالقوه ای را برای خود دست و پا کنید.

3- کسانی که برای انجام کاری به سایت شما مراجعه می کنند یا به بخش مقالات آموزشی سایت مراجعه می کنند گزینه خوبی برای دریافت ایمیل ها می باشند. پس در آن صفحات اقدام به ثبت نام خبرنامه آموزشی کنید.

4- هماهنگی بین ایمیل ارسالی و شبکه های اجتماعی تان تاثیر ایمیل مارکتینگ را چند برابر می کند- به این معنا که محتوای آموزشی مربوطه رو در شبکه های اجتماعیتان نیز نشر دهید.

 

بازاریابی ایمیلی

 

5- با توجه به اینکه در حال حاضر که این مقاله نوشته می شود کاربران اینترنت در ایران تقریبا 50 درصد از طریق موبایل اینترنت را مرور می کنند بررسی کنید ببینید ایمیل ارسالیتان در موبایل به درستی نمایش می دهد یا اگر تخصصی تر بگویم تم ایمیلتان باید ریسپانسیو باشد.

6- در کنار تصاویر استفاده شده در ایمیل جملات توصیفی یا جمله جایگزین alt- -استفاده کنید.

7- امکان لغو عضویت در ایمیل خود قرار دهید و روی اعصاب مردم صخره نوردی نکنید.

8- سعی کنید با فاصله زمانی مثلا یک هفته یا چند روزه ولی به صورت منظم مطلب آموزشی مفید تولید کنید.

9- عنوان ایمیل باید جالب باشه ولی مطابق با مطلب آموزشی که ارائه می کنید در غیر اینصورت اثر منفی می گذارد.

10- یک ترفند جالب برای مراجعه به سایت گذاشتن لینک ادامه مطلب است، اگر کد نویسی هم می کنید می توان مخاطبینی که شما رو در ادامه مطلب دنبال کردند از طریق لینک اختصاصی رصد کنید به عنوان مثال در انجین طراحی شده توسط تیم برنامه نویسی کیان این مضوع در نظر گرفته شده است.

11- برای ارسال ایمیل، از سایت های خدمات دهنده بین المللی در این زمینه استفاده کنید این سایت ها به گوگل و یاهو و ... حق شارژ می پردازند و فعالیتشون قانونیه و اسپم شناخته نمی شه بعلاوه آمارهای خوبی هم به شما در این زمینه می دهند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲۳ ) ۴.۴ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید