راه های افزایش سرعت سایت های وردپرسی

راه های افزایش سرعت سایت های وردپرسی

اگر شما هم به فکر ترافیک بیشتر سایت از طریق موتورهای جستجو و همچنین جذب کاربر برای سایت وردپرسی خود هستید، باید بدانید که سرعت، یک عامل مهم در رتبه بندی سایت محسوب می شود. به همین منظور پس از طراحی سایت وردپرسی، باید هر روز سرعت سایت را چک کنید و آن را بهبود بخشید. در حقیقت پس از طراحی، بهینه کردن سرعت سایت یک لطف بزرگ در حق سایت است که بسیاری به آن بی توجه هستند.

به گفته شرکت گوگل وقتی کاربران واقعی تجربه سرعت پایین از سایت شما داشته باشند، احتمال اینکه دوباره به سایت شما بازگردند یا از آن خریدی انجام دهند بسیار کم خواهد بود. بنابراین بهینه سازی وبسایت پس از طراحی سایت با وردپرس معادل یک فرصت طلایی و بزرگ برای مدیر وبسایت است. به طور کلی سرعت لود سایت در حالت موبایل و دسکتاپ نباید بیش از 3 ثانیه طول بکشد، در غیر اینصورت کاربر از سایت شما خارج و به سایت رقیب مراجعه خواهد کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با روش های مختلف افزایش سرعت سایت وردپرسی آشنا کنیم.

 

تست سرعت سایت وردپرسی چگونه است؟

قبل از آنکه با روش های بهینه سازی سرعت سایت وردپرسی آشنا شوید ابتدا باید تست سرعت انجام دهید که مشخص شود چه مواردی نیاز به بهبود دارند. در برخی مواقع شاید پس از طراحی سایت نیازی به بالا بردن سرعت نباشد و به اصطلاح وبسایت شما به صورت بهینه طراحی شده باشد.

اما به هر حال برای تست سرعت سایت وردپرس می توانید از ابزار یا سایت های معرفی شده در زیر استفاده کنید:

با وارد کردن URL سایت خود در یکی از ابزارهای تحت وب بالا می توانید گزارشی از سرعت را به صورت لحظه ای دریافت کنید. با بررسی و تحلیل این گزارش ها می توانید با بهره از روش های زیر سرعت سایتتان را افزایش دهید. پس از انجام کلیه مراحل زیر، مجددا از طریق همین ابزارها می توانید بهبود سرعت سایت خود را نیز مشاهده نمایید.

 

تست سرعت سایت وردپرسی 

 

راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرسی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، عامل مهم در رشد و افزایش ترافیک سایت، سرعت است. هر چه سرعت لود صفحات شما بالاتر باشد، مسلما کاربران زیادی را جذب می کنید که هر یک از آنها مدت زمان طولانی در سایتتان می چرخند. در این حالت کاربران به راحتی خدمات و محصولات شما را مشاهده و قطعا خرید می کنند. اما شاید این سوال ذهن شما را هم به خود درگیر کرده باشد که چطور پس از طراحی سایت وردپرسی می توان سرعت آن را افزایش و ترافیک را بالا برد؟ در ادامه چندین راهکار طلایی افزایش سرعت سایت را بیان خواهیم کرد.

 

1. یک هاست پر سرعت انتخاب کنید

تخصیص منابع و عملکرد مبتنی بر سرور، سرعت لود سایت را تعیین می کند. بنابراین انتخاب یک هاست حرفه ای و هاست پرسرعت از لازمه های داشتن یک وبسایت با سرعت عالی است. بنابراین قبل از طراحی سایت از یک شرکت معتبر برای خرید هاست اقدام به خرید کنید. به عنوان مثال اگر هاست وبسایت شما حرفه ای نباشد با ورود چندین نفر به سایت، سرعت افت کرده و سایر کاربران با مشکل مواجه خواهند شد. تصور کنید ثبت نام یک رویداد مهم را دارید، پس از تبلیغات گسترده کاربران زیادی به سمت صفحه لندینگ شما سرازیر می شوند اما عملیات با شکست مواجه می شود و شما کاربران و هزینه زیادی را از دست می دهید.

خرید یک هاست و سرور اختصاصی نیز می تواند بهترین گزینه برای شرکت یا سازمان شما باشد. در این حالت تمامی کنترل های مربوط به سرعت و امنیت به دست مدیر وبسایت تان خواهد بود.

 

انتخاب هاست وردپرسی 

 

2. حجم عکس های انتخابیتان را قبل از بارگذاری روی سایت کاهش دهید

تصاویر مهم ترین عامل در کاهش سرعت هر صفحه و در نهایت وبسایت شما هستند. بنابراین قبل از بارگذاری عکس روی سایت باید حجم آنها را کاهش دهید. با بهره از برخی نرم افزارها و برنامه های نظیر فتوشاپ یا برخی ابزارهای آنلاین می توانید این کار را انجام دهید. قبل از انتخاب و بارگذاری عکس در سایت حتما مقاله نکاتی که باید در انتخاب عکس برای سایت بدانید + سئو تصاویر را مطالعه کنید. 

شاید به این موضوع بیندیشید که خوب کار با این ابزارها نیاز به دانش تخصصی تری دارد پس چاره چیست؟ هیچ جای نگرانی نیست شما با بهره از برخی برنامه های آنلاین و تحت وب نظیر imagecompressor.com یا imageoptimizer.net و tinypng.com می توانید حجم تصاویر را قبل از بارگذاری کاهش دهید یا همچنین با نصب پلاگین های بهینه سازی تصویر مانند WP Smush نیز می توانید کار را به راحتی آب خوردن انجام دهید. با بهره از پلاگین ها حجم تصاویر به شدت کاهش پیدا می کنند و به بهبود سرعت سایت کمک خواهند کرد.

 

3. سرعت لود صفحه اول (HomePage) سایت خود را بهبود دهید

معمولا صفحات اصلی به نسبت سایر صفحات سنگین تر هستند و سرعت لود پایینی دارند. به همین منظور جهت بهینه سازی سرعت باید سایت وردپرس روی صفحه اول به شدت کار کنید. برای این منظور کافیست یک قالب سبک و ساده را انتخاب کنید.

هر افزونه غیرفعالی که روی طرح زمینه شما اضافه شده را حذف کنید تا سایت سبک شود. بسیاری برای طراحی سایت وردپرس از تم هایی بهره می گیرند که ویجت های بسیار زیادی دارند. این افراد تصور می کنند که حتما باید از این ویجت ها بهره بگیرند. اما با این کار تنها سرعت لود صفحه اصلی سایتتان را کاهش می دهید.

بگذارید خیالتان را راحت کنیم، وجود یک تجربه کاربری خوب از سایت ساده با سرعت لود بالا بهتر است از تجربه یک سایت شلوغ با سرعت لود پایین. روی تعداد پست های صفحه اول کار کنید و از تعداد آنها بکاهید. بهترین کار انتخاب گزیده مهمی از اخبار، خدمات و محصولات در صفحه اصلی است. صفحه اصلی باید هدفمند با یک ناوبری خوب و در عین حال با سرعت لود بالا به کاربران نمایش داده شود. بهبود ناوبری سایت در جذب و نگهداری کاربران کمک می کند. در این حالت است که شما برنده خواهید بود. در طراحی سایت حتما به این نکته مهم توجه کنید.

 

سرعت لود صفحه اول سایت وردپرسی 

 

4. افزونه های غیرفعال یا ناکارآمد را پاک کنید

راهکار دیگری که می توانید برای تقویت وبسایت وردپرسی خود انجام دهید، اطمینان از بروزرسانی افزونه ها و همچنین پاک کردن افزونه های غیرفعال است. پلاگین ها و افزونه ها گاهی می توانند موجب تاخیر در سرعت سایت شوند. اگر حین راه اندازی سایت وردپرس افزونه ای را نصب و از آن استفاده نکردید، حتما آن را پس از غیرفعال نمودن پاک کنید.

اگر افزونه نصب شده روی سرعت سایت تاثیر منفی می گذارد، ابتدا یک پلاگین مشابه و سبک پیدا و جایگزین آن کنید. سپس افزونه قدیمی را از روی سایت وردپرسی خود پاک کنید. تعداد افزونه زیاد باعث کاهش سرعت سایت شما می شود.

 

5. امنیت وبسایت خود را بهبود ببخشید

احتمالا با خواندن این عنوان اولین سوالی که ذهن شما را به خود درگیر می کند این است که امنیت چه ارتباطی با سرعت سایت دارد؟ برای بهبود امنیت سایت شما باید اقداماتی نظیر نصب SSL را انجام دهید. در این حالت پس از نصب SSl شما امکان استفاده از پروتکل HTTPS را خواهید داشت که سرعت بارگذاری روی این پروتکل به نسبت HTTP بالاتر خواهد بود.

 

بهبود امنیت سایت 

 

6. از مکانسیم های کش پیشرفته در ارتباط با افزونه کش استفاده کنید

امروزه کمتر کسی را می یابید که طراحی سایت با وردپرس انجام دهد و با پلاگین های کش پیشرفته آشنایی نداشته باشد. این افزونه ها با بهره از کش مانند Varnish موجب پاک شدن کش اضافی سایت و افزایش سرعت بارگذاری می شوند. در نتیجه این امر خواه یا ناخواه سرعت سایت وردپرسی شما نیز افزایش پیدا می کند. WP ROCKET از بهترین افزونه های کش است که امروزه در دسترس بسیاری از طراحان سایت قرار گرفته و اکثریت آن را نصب می کنند.

 

7. یک قالب بهینه شده انتخاب کنید

هنگامی که قصد انتخاب قالب دارید، به سرعت سایت توجه ویژه ای داشته باشید. از تم های زیبا و چشمگیر با کدگذاری ضعیف به هیچ عنوان استفاده نکنید. آنها به شدت روی سرعت سایت تاثیر می گذارند و کاری از دستتان برنمی آید.

تم ساده همیشه نسبت به تم های طرح بندی شده، انیمیشنی و همچنین پر زرق و برق اولویت دارد. بنابراین شما با نصب یک یا دو افزونه مانند صفحه سازهای المنتور می توانید ظاهر را بعدها تغییر دهید و زیبا کنید.

 

8. حجم فایل های سایت وردپرسی خود را کاهش دهید

هر چه اندازه فایل وبسایت شما کمتر باشد، سریعتر بارگذاری می ‎شود و تجربه کاربری خوبی را در اختیار کاربران می گذارد. با فشرده سازی یا ZIP کردن فایل ها می توانید حجم صفحه وبسایت خود را تا 70 درصد کاهش دهید. در این حالت با کاهش پهنای باند، یک وبسایت فشرده بسیار سریع بارگذاری می ‏شود. اما چگونه فرآیند ZIP را باید انجام داد؟

با نصب و فعال نمودن افزونه کاربردی Breeze می توانید فایل سایت وردپرسی خود را زیپ کرده و عملکرد خوبی را شاهد باشید.

 

9. حجم کدهای CSS و جاوا اسکریپت را کاهش دهید

احتمالا پس از گزارش و تست سرعت با برخی عناوین که در آنها کدهای CSS و Java را نمایش می دهد، مواجه می شوید. این بدان منظور است که شما باید حجم این کدها را کاهش دهید. پس از طراحی سایت وردپرسی با کاهش حجم این کدها، سرعت سایتتان به شدت بهبود بخشیده می شود. برای کاهش حجم کدها می توانید از ابزارهای زیر کمک بگیرید:

  • CSSNano
  • Csso
  • Closure Compiler
  • UglifyJS

 

کاهش حجم کدهای css 

 

10. درخواست های HTTP را کم کنید

تصاویر و نمودارها می توانند تعامل را افزایش دهند اما سرعت سایت را نیز کاهش می دهند. بنابراین صفحه خود را با تصاویری که ضروری نیستند پر نکنید. اگر می خواهید صفحه ای با تصویر سنگین ایجاد کنید از افزونه WP Smuch استفاده کنید. تمام تصاویر را بهینه می کند و زمان لود اولیه سایت را کاهش می دهد.

 

تماس با کارسناس سایت 

 

در پایان

در این مقاله سعی بر آن داشتیم که شما را با چندین روش بهینه سازی سرعت سایت وردپرسی آشنا کنیم. اینکه کدام روش برای سایت شما بهتر است باید پس از بررسی گزارش ها مشخص شود. به طور کلی می توان گفت سرعت سایت وردپرسی به عواملی نظیر اندازه سایت، حجم تصاویر، تعداد افزونه ها، میزبان و هاست انتخابی، تم و قالب، افزونه های غیرفعال، حجم برخی کدها نظیر جاوا اسکریپت، CSS و HTML و... بستگی دارد. بنابراین اگر قصد دارید یک سایت پرسرعت و کاربرپسند داشته باشید حتما به بهینه سازی این موارد توجه کنید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید