تبلیغات گوگل بودجه خرج نمی کند

تبلیغات گوگل بودجه خرج نمی کند

در این مطلب به بررسی دلیل مصرف نشدن بودجه روزانه کمپین گوگل ادز خواهیم پرداخت. تصور کنید که شما به‌تازگی یک کمپین PPC جدید در حساب کاربری خود راه‌اندازی کرده‌اید.

مقداری ترافیک در سایت خود مشاهده کرده‌اید و امیدوار هستید که این افراد واقعاً از شما خرید کنند و مقداری درآمد کسب کنید. اما هر بار که عملکرد گوگل ادز را مشاهده می‌کنید می‌بینید که هیچ مقداری از سرمایه‌تان باز نگشته است.

 

تبلیغات گوگل بودجه خرج نمی کند

گوگل برای افزایش درآمد شما قول بهترین نتایج و عملکرد را برای PPC داده است. پس دلیل این تاخیر در بازگشت سرمایه چه می‌تواند باشد؟

برای اینکه بفهمید چرا تبلیغات شما عملکرد خوبی ندارند باید قبل از ادامه تبلیغات، مقداری عیب‌یابی در حساب خود انجام دهید. بودجه‌ای که شما در کمپین خود تعیین می‌کنید یک بودجه روزانه است.

به این معنی که باید هر روز برای آن پول خرج شود. با این حال، مواردی وجود دارد که یک تبلیغ یا کمپین، بودجه مورد نظر را خرج نمی‌کند و ممکن است هیچ خطایی هم برای توضیح اینکه چرا این بودجه را خرج نمی‌کند نشان داده نشود.

ما در ادامه به بررسی دلایل احتمالی خرج نشدن بودجه توسط Google Ads پرداخته‌ایم.

 

بودجه در تبلیغات گوگل چیست؟

بیایید ابتدا ببینیم بودجه در تبلیغات گوگل چه مفهومی دارد. وقتی صحبت از تبلیغات PPC می‌شود احتمالا اصطلاح «بودجه» را شنیده‌اید. با این حال، ممکن است از خود بپرسید که عملکرد بودجه در Google Ads دقیقا چیست؟

بودجه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مربوط به خرج کردن هزینه در تبلیغات گوگل است. بنابراین باید دلیل مصرف نشدن بودجه روزانه کمپین گوگل ادز را بدانید تا بتوانید از تبلیغات گوگل، حداکثر استفاده را ببرید. به‌همین دلیل درک اینکه این بودجه چگونه بر کمپین شما تأثیر می‌گذارد ضروری است.

سیستم تبلیغات گوگل به شما این امکان را می‌دهد که برای هر یک از کمپین‌های خود، بودجه روزانه تعیین کنید.

در واقع این بودجه، مبلغی است که شما مایل هستید هر روز برای هر کمپین خرج کنید. اگر بودجه خود را به خوبی مدیریت کنید می تواند هزینه‌های واقعی شما را کمتر کند.

اینکه بتوانید نتایج این تبلیغات را در ذهن خود تصور کنید به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌عنوان یک متخصص PPC تصمیم بهتری بگیرید. شما می‌توانید برای دستیابی به اهداف خود و استفاده حداکثری از بودجه‌ای که تعیین کرده‌اید، کمپین‌های خاصی را طراحی کرده و استراتژی‌های خاص را امتحان کنید.

صرف نظر از این‌که بودجه تبلیغاتی شما چقدر بزرگ یا کوچک است اهداف کسب و کار شما را می‌توان با کمک گوگل ادز، محقق کرد.

همچنین مدیریت بودجه برای جلوگیری از خرج هزینه‌های بیهوده و بیش از اندازه، ضروری است. با این حال همان‌طور که می‌دانید، اشتباهات در دنیای دیجیتال مارکتینگ ممکن است به سرعت اتفاق بیفتند.

بودجه شما در Google Ads به شما این امکان را می‌دهد که کنترل خود را حفظ کرده و از هدر رفتن بودجه تبلیغات گوگل، جلوگیری کنید. بودجه، بدون شک یکی از حیاتی‌ترین اجزای کمپین تبلیغات گوگل است. بنابراین بیایید تا به بررسی علت خرج نشدن بودجه گوگل ادز بپردازیم.

 

دلیل مصرف نشدن بودجه روزانه کمپین گوگل ادز

اکنون بیایید تا دلیل مصرف نشدن بودجه روزانه کمپین گوگل ادز را به هم بررسی کنیم.

حساب Google Ads شما ساختار یافته است، کلمات کلیدی در آن قرار داده می شوند و به بهینه سازی تبلیغات گوگل می پردازید.

بنابراین زمانی‌که شما کمپین تبلیغاتی گوگل خود را فعال می‌کنید انتظارات زیادی از نرخ تبدیل آن دارید. با این حال، یک مشکل در حساب شما وجود دارد که مانع از نمایش متن آگهی شما در نتایج جستجوی گوگل می‌شود.

دلیل این امر این است که تبلیغات یا کمپین شما از بودجه شما استفاده نمی‌کند.

این مورد می‌تواند به دلایل زیر رخ دهد:

بودجه روزانه کمپین نسبت به قیمت کلمات کلیدی هدف، بسیار کم است

هنگام تنظیم بودجه روزانه خود باید میانگین هزینه به ازای هر کلیک کلمات کلیدی مورد نظر خود را در نظر بگیرید تا فضای کافی برای نمایش تبلیغات وجود داشته باشد.

در صورتی‌که بودجه روزانه در کمپین شما ۵ دلار تعیین شده باشد اما کلمات کلیدی کمپین شما بیش از ۱۰ دلار باشد تبلیغات شما نمی‌تواند اجرا شود. زیرا حتی یک کلیک هم باعث بالا رفتن هزینه بودجه روزانه شما می‌شود.

استفاده نکردن از ویژگی تحویل استاندارد، دلیل مصرف نشدن بودجه روزانه کمپین گوگل ادز

تحویل استاندارد یعنی این‌که تبلیغات شما در طول روز به‌صورت یکنواخت نشان داده شوند. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد تحویل استاندارد باعث می‌شود تبلیغات شما بودجه شما را خرج نکند. با این حال اگر بودجه شما کم باشد ممکن است تبلیغات کمپین،‌ به‌صورت یکنواخت نشان داده نشوند و در نهایت،‌ شما به اهداف خود نرسید.

تبلیغات گوگل بودجه خرج نمی کند

به تعلیق درآمدن حساب Google شما

اگرچه این دلیل مصرف نشدن بودجه روزانه کمپین گوگل ادز، بسیار کم اتفاق می‌افتد اما ممکن است گوگل، حساب تبلیغاتی شما را تعلیق کند. ساسپند شدن حساب تبلیغات گوگل زمانی این اتفاق می‌افتد که تبلیغات کمپین‌های شما قوانین یا شرایط و ضوابط تبلیغات Google را نقض کنند. در این صورت شما باید دستورالعمل‌های Policy در Google Ads خود را بررسی کرده و این مشکل را برطرف کنید.

امتیاز کیفیت تبلیغات را بررسی کنید

امتیاز کیفی گوگل ادز که در ابتدای کمپین دریافت می‌کنید امتیاز نهایی نیست. این امتیاز از کم شروع می‌شود اما با گذشت زمان، بهبود می‌یابد. بنابراین شما باید کلمات کلیدی گوگل ادز خود را با توجه به عوامل تعیین کننده این امتیاز کیفیت، بررسی کنید.

هر زمان که مشکلی وجود داشته باشد، باید آن را برطرف کنید

برای اینکه تبلیغات مرتبط‌تری با کلمات کلیدی خود داشته باشید باید کمپین خود را دوباره راه‌اندازی کنید. اگر مشکل دیده نشدن تبلیغات شما این است که مردم به آن‌ها علاقه‌ای ندارند پس باید تبلیغاتی ایجاد کنید که توجه مردم را جلب کند. در این صورت، کاربران به جای کلیک بر روی تبلیغات رقبای شما، روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند.

اگر مشکل شما این است که کاربران کمی به وب سایت شما وارد می‌شوند، باید بررسی کنید که آیا صفحه شما با عبارت جستجو مرتبط است یا خیر. همچنین باید بررسی کنید که آن صفحه، دقیق و سریع باشد تا بازدیدکنندگان وب سایت را راضی نگه دارد.

آیا تا به حال در مورد سهم نمایش تبلیغ شنیده‌اید؟

سهم نمایش تبلیغات گوگل، تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نشان داده می‌شود در مقابل تعداد دفعاتی که می‌توانست نمایش داده شود است. این مورد نیز می‌تواند دلیل مصرف نشدن بودجه روزانه کمپین گوگل ادز باشد. در واقع در برخی موارد، به جای اینکه ۱۰۰ درصد از تبلیغات شما ظاهر شود فقط ۵۵ درصد از آن نمایش داده می‌شود.

پس چه اتفاقی برای ۴۵ درصد دیگر می‌افتد؟

در این مواقع ممکن است عوامل متعددی اتفاق افتاده باشد. یکی از این عوامل ممکن است این باشد که کلمه کلیدی، بیشتر از قیمت پیشنهادی بوده است. ثانیا ممکن است یک تبلیغ، عملکرد ضعیف و نرخ کلیک پایینی داشته باشد.

متوقف شدن، حذف شدن یا تایید نشدن تبلیغ شما، دلیل مصرف نشدن بودجه روزانه کمپین گوگل ادز

خرج نشدن بودجه گوگل ادز می‌تواند به‌دلیل متوقف شدن تبلیغ شما باشد. با تغییر تبلیغات از حالت Paused به حالت Enabled این مشکل حل می‌شود.

دلیل دیگری که چرا Google Ads بودجه شما را خرج نمی‌کند این است که آن تبلیغات یا کمپین‌ها از حساب شما حذف شده‌اند. متاسفانه اگر این اتفاق افتاده باشد شما مجبور هستید که از ابتدا شروع کنید و کمپین‌های خود را دوباره راه‌اندازی کنید. با استفاده از ویژگی Change History در گوگل ادز می‌توانید ببینید که آیا تبلیغی به‌طور تصادفی حذف شده یا متوقف شده است یا خیر.

اگر از اینکه چیزی متوقف یا حذف نشده است مطمئن شده‌اید اما هنوز هم تبلیغات Google شما در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شود ممکن است دلیل آن، تایید نشدن تبلیغات گوگل باشد. در واقع تبلیغاتی که تایید نشده‌اند را نمی‌‌توان به کاربران نمایش داد.

 

نتیجه گیری

با دانستن مواردی که در بالا گفته شد، می‌توانید مشکل اصلی را متوجه شده و اقدام به برطرف کردن دلیل مصرف نشدن بودجه روزانه کمپین گوگل ادز کنید. در این صورت، تبلیغات شما به درستی و بدون هیچ مشکلی به کاربران نشان داده می‌شوند.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید

پرسش و پاسخ

question circle

سلام خیلی ممنون از محتوای خوبتون من خیلی وقت بود دنبال راه حل برای این مشکل توی پنل تبلیغات گوگل بودم راه حل های خیلی خوبی ارائه داده بودید ...

Generic placeholder image

ممنون از نگاه و حسن توجه شما کاربر گرامی... اگر سوالی در مورد  تبلیغات گوگل دارید میتونید با از پیج تبلیغات گوگل ما و جهت مشاوره میتونید با ما در تماس باشید