اشتباهات بزرگ که باعث می شود، سایت شما غیرحرفه ای به نظر برسد!

اشتباهات بزرگ که باعث می شود، سایت شما غیرحرفه ای به نظر برسد!

هدف از طراحی سایت برای کسب و کارهای آنلاین جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش است. اما همه سایت ها شانس موفقیت ندارند، مگر اینکه از اشتباهاتی که باعث می شود سایت غیر حرفه ای بنظر بیاید، دوری کنند. در ادامه به اشتباهات بزرگی که باعث می‌ شوند، سایت شما غیرحرفه‌ای به نظر برسد، اشاره کرده ایم. لازم به ذکر است که با رعایت این نکات، فروش شما چند برابر خواهد شد. 

 

8 اشتباه که سایت شما را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد

طراحی سایت اگر به گونه‌ای باشد که منجر به جذب کاربر شود، برای صاحب سایت بسیار پرسود و درآمدزا خواهد بود، اما اگر عکس این موضوع اتفاق بیفتد و طراحی جذابی برای سایت انجام نشود، منجر به فاصله گرفتن کاربر از سایت و کاهش درآمد آن می‌ شود.
از جمله مواردی که می‎‌تواند سایت شما را غیرحرفه‌ای نشان دهد و از جذب کاربر جلوگیری ‌کند می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم استفاده از UI/UX کاربرپسند
  • ناوبری ضعیف
  • عدم استفاده از CTA مناسب
  • استفاده از رنگ‌ های زیاد و طرح‌ های شلوغ
  • استفاده از فونت‌ های ناخوانا
  • رعایت نکردن فاصله‌ها
  • ستفاده از (Boot strap) بوت استرپ‌های پیش فرض
  • کپی‌برداری از سایت‌های دیگر

  

1. عدم استفاده از UI/UX کاربرپسند

بدون شک برای ساخت سایت حرفه‌ای در رقابت با سایر وب‌سایت‌ها، باید استفاده از رابط کاربری (UI) جذاب و کارآمد را در اولویت قرار داد تا تجربه کاربری (UX) را بهینه کند. 

UI در واقع طرح گرافیکی است که شامل نمادها یا دکمه‌هایی برای کلیک کاربر بوده تا متنی را بخوانند، تصویری را مشاهده کنند و ...؛ بنابراین این رابط نوعی برنامه جذاب، محرک بصری و تم مناسب با هدف مشخص است که از نظر زیبایی شناختی هم هماهنگ با طراحی خواهد بود.

طراحی UX مسئول تعیین نحوه عملکرد رابط کاربری است؛ یعنی تجربه کاربری از سایت با نحوه تعامل آنها با آن سایت تعیین خواهد شد. در واقع تجربه کاربری (UX) نتیجه بهبودهای UI تکامل یافته است.
از این‌ رو اگر طراحان وب از UI/UX جذاب در سایت استفاده نکنند، سایت مورد توجه بازدیدکنندگان قرار نمی‌گیرد و کاربر پسند نخواهد شد.

 

استفاده از UI/UX کاربرپسند

 

 2. ناوبری ضعیف 

ناوبری سایت مهمترین چیزی است که در هر صفحه از سایت باید به درستی اجرا شود. ناوبری سایت در بهبود تجربه کاربری نقش مهمی دارد. ناوبری به عنوان هدایتگر کاربران عمل می‌کند و به منظور نشان دادن مسیر صحیح استفاده از قسمت‌های مختلف سایت طراحی می شود.

ناوبری ضعیف در سایت سبب می‌شود تا بازدیدکنندگان در استفاده از قسمت‌های مختلف سایت با مشکل مواجه شوند؛ بنابراین اگر به دنبال سایت کاربر پسند و جذاب هستید، ناوبری (منو اصلی و زیر منوها) باید به شکل خلاقانه متناسب با موضوع سایت، در قسمت هدر، سمت چپ و راست صفحه طراحی شود تا کاربر بتواند به راحتی به هدف خود در سایت برسد.

 3. عدم استفاده از CTA مناسب

CTA (Call to Action) در واقع همان فراخوان یا دعوت بازدیدکننده برای انجام اقدامی در سایت است. در حقیقت زمانی‌ که در یک سایت، اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی از افراد خواسته می‌شود که اقدامی را انجام دهند، با یک CTA رو به رو هستند.

برای مثال دکمه خرید، پرداخت، فرم دریافت ایمیل، باکس ثبت نام، لینک اشتراک گذاری و ... هر کدام نوعی CTA هستند که طراحی جذاب و حرفه‌ای آن به افزایش بازدهی صفحات وب‌سایت کمک شایانی خواهد کرد.

دکمه CTA بسیار مرتبط با دانش بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ است؛ از این‌ رو صاحبان کسب و کار آنلاین باید از این قابلیت به صورت صحیح بهره ببرند.

اغلب کسانی‌ که در دیجیتال مارکتینگ فعال هستند بیشتر به فکر افزایش ترافیک سایت هستند و CTA را در اولویت قرار نمی‌ دهند، اما طراحی یک دکمه CTA جذاب و حرفه‌ای، می‌ تواند میزان بازدیدکنندگان منفعل از سایت را به شدت کاهش دهد؛ بنابراین عدم طراحی CTA مناسب و جذاب یکی از بزرگترین اشتباهات در طراحی سایت است که سبب می‌شود تا وب‌سایت غیرحرفه‌ای به نظر برسد.

 

در تصویر زیر چند نمونه دکمه call to action مشاهده می کنید.

طراحی cta برای سایت

 

 4. استفاده از رنگ‌ های زیاد و طرح‌ های شلوغ

در سایت از طراحی‌ها و افکت‌های سه بعدی استفاده می‌شود تا جلوه ظاهری صفحات کاربر پسند شود. حال چنانچه از رنگ‌های زیاد و طرح‌های شلوغ (طرح‌های سنگین متحرک و سایه‌دار) در سایت استفاده شود، یک اشتباه بزرگ و وحشتناک رخ می‌دهد که ترافیک سایت را به شدت کاهش خواهد داد.
بنابراین افرادی که به دنبال سایت حرفه‌ای و کاربر پسند هستند، باید به انتخاب رنگ در طراحی سایت توجه ویژه ای داشته باشند و می‌توانند به جای طرح‌های شلوغ و سنگین با رنگ‌ها زیاد از طراحی‌های یک بعدی و تخت خلاقانه بهره ببرند تا سبب جلب توجه مخاطب شوند.

 5. استفاده از فونت‌های ناخوانا

بدون تردید انتشار متن با فونت‌ های ناخوانا به سایت آسیب می‌رساند. در واقع هر چقدر برای معرفی محصول یا خدمات نوشته‌های خوب و جذاب تهیه شود، اما با مشکلاتی از قبیل فونت کوچک ناخوانا، فاصله کم خطوط و تضاد میان پس زمینه و متن همراه باشد، خواندن برای بازدیدکنندگان سخت و دشوار خواهد شد.
بنابراین چنانچه در طراحی وب ‌سایت و انتشار متن به جزئیات کوچک چون فونت‌های ریز و ناخوانا توجه نشود، شاهد بازخوردهای منفی بر روی میزان مشاهده از صفحات سایت خواهیم بود و همچنین این موضوع باعث می‌شود تا سایت جلوه‌ای غیرحرفه‌ای به خود گیرد.

 

تماس با کارشناس سایت

 

6. رعایت نکردن فاصله‌ ها

رعایت فاصله‌گذاری در داشتن سایت کاربر پسند و حرفه‌ای بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در زمان طراحی سایت باید فاصله‌گذاری میان المان‌ها به‌درستی انجام شود و فضای سفید بسیار زیادی به چشم بازدیدکنندگان نخورد.
رعایت نکردن فاصله‌ها سبب می‌شود که جذابیت ظاهری سایت از بین رود؛ بنابراین افراد با برخی ضوابط ساده‌سازی می‌ توانند ابتدا از کنار هم قرارگیری تمامی المان‌ها به شکل مناسب مطمئن شوند و در نهایت فضای خالی کافی اطراف المان‌ها را تعیین کنند.

7. استفاده از بوت استرپ‌های پیش فرض

یکی از اشتباهات متفاوت و بسیار بزرگ در طراحی سایت، استفاده از bootstrap پیش فرض بر روی سایت می‌باشد که این امکان را به طراحان و برنامه‌نویسان می‌دهد تا از طرح‌های پیش فرض استاندارد برای ایجاد صفحات وب استفاده کنند.

اگرچه استفاده از بوت استرپ‌های پیش فرض به دلیل داشتن اجزای مختلف و قالب‌های آماده، ساخت سایت را برای افراد آسان خواهد کرد، اما وجود قالب‌های مشابه با ساختار یکسان و عدم سازگاری با مرورگرهای قدیمی سبب می‌شود تا سایت‌های طراحی شده با این فریم ورک به یکدیگر شبیه شده و اجرای قابلیت‌های گوناگون بر روی آن امکان‌پذیر نباشد.
بنابراین اگر به دنبال سایت کاربر پسند و جذاب هستید، بهتر است از (Bootstrap) بوت استرپ‌های پیش فرض برای طراحی وب‌سایت و نرم‌افزارهای تحت وب استفاده نکنید.

8. کپی‌ برداری از سایت‌های دیگر

انتشار محتوای یونیک روی سئو سایت، انتخاب عکس مناسب برای سایت در جلب اعتماد کاربران نقش موثری ایفا می‌ کند؛ بنابراین مدیران سایت باید همواره تلاش کنند تا با انتشار محتوای ناب و جذاب، کاربران را به سمت خود هدایت کنند.

در واقع سایتی که محتوای مناسب بدون کپی برداری از دیگر سایت‌ ها منتشر می‌کند، نه تنها تعداد بازدیدکننده بیشتری دارد بلکه در موتور جست‌ و جوی گوگل ارزش و اعتبار ویژه‌ای به‌دست می‌آورد؛ از این‌ رو وب‌سایت‌هایی که مطالب کپی منتشر می‌کنند، همواره در معرض جریمه گوگل قرار دارند.

 

جمع بندی

در مطلب فوق اطلاعات کاملی در جهت طراحی سایت حرفه‌ ای در اختیار شما قرار دادیم. در واقع در این مقاله شما را با مواردی که سایت را غیرحرفه‌ای نشان می‌دهند آشنا کردیم و شما با به کار نبردن این موارد اعتبار سایت خود را بالاتر خواهید برد، اما اگر هر یک از موارد نام برده شده را در سایت خود لحاظ کنید بدون شک سایت شما محبوبیت زیادی نخواهد داشت و به عبارتی کاربرپسند نخواهد بود.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید

پرسش و پاسخ

question circle

سلام واقعا کاش این مطلب رو زودتر خونده بودم من سایتمو یه شخص طراحی کرده بود و کلی هم هزینه الکی از ما گرفت الان هرکی سایت مارو میبینه فک میکنه پسر ده سالم اونو طراحی کرده ... چجوری میتونن از خدمات طراحی سایت حرفه ای مجموعه شما استفاده کنم ؟

Generic placeholder image

سلام واقعا خیلی متاسفیم که همچین تجربه تلخی از وارد شدن کسب و کارتون به فضای آنلاین رو تجربه کردید🥺

برای دریافت خدمات طراحی سایت شرکت کیان میتونید با شماره های 09128943815  و 02188230063 تماس بگیرید... قطعا تمام تلاش تیم کیان تجارت بر پایه رضایت و داشتن تجربه لذت بخش از وارد شدن به فضای آنلاین خواهد بود🤗