دراپ شیپینگ (Dropshipping) چیست؟

دراپ شیپینگ (Dropshipping) چیست؟


دراپ شیپینگ (Dropshipping) روشی است که در آن بدون اینکه انباری برای نگهداری محصولات داشته باشید از مشتری سفارش می گیرید. سپس سفارش را به فروشگاهی که محصول مورد نظر را دارد ارسال می کنید و آدرس مشتری را به فروشگاه می دهید. ایشان نیز محصول را برای مشتری ارسال می کنند.
dropshipping در واقع یک مدل کسب و کار است که شما را به آرامی ثروتمند می کند. این مدل در نگاه اول آسان به نظر می رسد. چون چنین تصور می شود که شما محصولات دیگران را به فروش می رسانید و سود به جیب می زنید. اما موانع و سختی هایی دارد که باید در نظر گرفته شود. از جمله اینکه بایستی به مدت طولانی انجام شود تا بتواند هزینه هایی مانند هزینه طراحی و مدیریت وب سایت شما را جبران کند. با این حال اگر به طور صحیح انجام گیرد در درازمدت می تواند موثر واقع شود.

دراپ شیپینگ
رویکردهای صحیح برای انجام دراپ شیپینگ

Dropshipping در تجارت الکترونیکی به افراد کمک می کند تا کسب و کار خود را ارائه دهند، بدون اینکه نیازی به فضای فیزیکی برای نگهداری محصولات داشته باشند. با چهار رویکرد زیر می توانید این مدل کسب و کار الکترونیکی را به درستی انجام دهید.


تحقیقات بازار

با استفاده از dropshipping می توانید تحقیقات بازار را انجام داده و خطر آزمایش محصولات جدید را کاهش دهید. در واقع اگر دارای انبار هستید و قصد دارید محصول جدیدی را در آن وارد کنید تا بعدا به فروش برسانید، بهتر است ابتدا با استفاده از دراپ شیپینگ استقبال مشتریان از این محصول را آزمایش نمایید سپس متحمل هزینه های ورود به انبار و نگهداری آن محصول شوید.


حفاظت از گران فروشی

با توجه به اینکه بازار دارای نوسان است و هر روز محصولات جدیدی در آن وارد می شود و ممکن است با ورود محصولات جدید، مشتریان دیگر از محصولات قبلی استقبال نکنند بهتر است به جای انبار کردن محصولات به تعداد زیاد با این امید که بتوان آنها را در آینده گران تر فروخت، از مدل Dropshipping استفاده کنید. با این کار می توانید همواره فروش خود را داشته باشید.


سیستم های حمل و نقل استراتژیک
یکی از مشکلات موجود بر سر راه کسب و کارها، مشکل حمل و نقل است. هر چه فاصله مشتری از انبار یا مرکز نگهداری محصولات دورتر باشد، هزینه های حمل و نقل بیشتر است. بخشی از این هزینه ها را بایستی خود شما متحمل شوید تا بتوانید مشتریان را راضی نگه دارید. حال اگر هیچ انباری برای نگهداری وجود نداشته باشد شما می توانید محصول مورد نظر مشتری را با توجه به آدرس وی به یک تامین کننده نزدیک تر سفارش دهید.

دراپ شیپینگ


محصولات با هزینه نگهداری بالا

هزینه نگهداری برخی از محصولات بسیار بالا است؛ مخصوصا محصولاتی که جای بسیار زیادی را اشغال می کنند. در شرایطی مواردی تنها کافی هستند که آن را از مشتری سفارش گرفته و به یک تامین کننده مطمئن سفارش دهید و در این میان هیچ هزینه ای بابت نگهداری از محصول صرف نکنید.  


چگونه می توانیم از دراپ شیپینگ کسب درآمد کنیم؟

دراپ شیپینگ می تواند در کنار مدل کسب و کار سنتی مفید واقع شود. هر چند به تنهایی نیز قابل استفاده است. فرض کنید از قبل تجربه خرید آنلاین از یک یا چند فروشگاه را داشته اید. اگر از عملکرد آنها راضی هستید می توانید این فروشگاه ها را به عنوان تامین کننده خود در نظر بگیرید و بعد از دریافت سفارش از مشتری، با خرید از این فروشگاه ها کسب درآمد کنید.


در ادامه یک راهنمای مختصر برای افرادی که هیچ تجربه ای در زمینه dropshipping ندارند آمده است.
1.    ابتدا باید محصولاتی را که قصد فروش آنها را دارید مشخص کنید.
2.    در مورد قیمت محصولات توسط رقبا تحقیق کنید.
3.    بهترین تامین کننده برای فروش این محصولات را بیابید.
4.    محصول جدید را در سایت خود تبلیغ کنید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید