چه عواملی بر قیمت طراحی سایت تاثیرگذار است؟

چه عواملی بر قیمت طراحی سایت تاثیرگذار است؟

بدیهی است زمان برنامه ریزی برای راه اندازی سایت خود بودجه تخمینی را در ذهن داشته و قیمت‌هایی که باید پرداخت کنید را بررسی می‌کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این مسیر با طیف گسترده‌ای از هزینه‌ها مواجه خواهید شد. از آنجایی که استراتژی‌های کنترل هزینه‌ها برای اکثر مشاغل مهم است، در متن حاضر سعی داریم قیمت طراحی سایت و عوامل مختلفی که بر آن تاثیر می‌گذارند را با هم مرور کنیم.

 

عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت

زمانی که به یک طراحی سایت خوب فکر می‌کنید، لزوما نباید به دنبال خدمات گران قیمت باشید. در ابتدای کار می‌توانید با کمی هزینه مدیریت شده کار خود را شروع کرده و سپس موارد بیشتری را به آن اضافه کنید. اما در هر صورت برای تکمیل این روند نیاز است که در هر کدام از مراحل زیر، هزینه‌هایی پرداخت شوند.

 

  • امکانات سایت

طراحی سایت با هدف مشخص و واضح ایجاد تعامل با مردم و ارائه خدمات به آنها در نظر گرفته می‌شود. فارغ از اینکه این خدمات چیست، باید با در دست داشتن یک سری امکانات بتوانید با مشتری ارتباط داشته و محصولات/ خدمات خود را به او معرفی کنید. این میان کاربر پسند بودن سایت شما و بهبود تجربه کاربری سایت بسیار مهم است.

همچنین امکانات دیگری مانند کیفیت بصری خوب، آسان بودن پیمایش و سرچ کاربر، بهبود ناوبری سایت، صفحات فرود/ تماس با ما / سوالات متداول و غیره نیز از جمله مواردی هستند که باید زمان طرحی وب‌سایت به آنها توجه کنید.

توجه کنید که برخی از دوستان می‌توانند سایت خود را تا برخی مراحل طراحی کرده و از هزینه‌های خود کم کنند. اگر چنین مهارتی را ندارید، حتما زمان بررسی قیمت طراحی سایت این نوع امکانات را از سازنده سایت خود طلب کنید.

 

  • طراحی UI/UX

این بخش از طراحی یک وب‌سایت معمولا مسئله‌ای تخصصی است و نیاز به صرف هزینه مناسب خود را دارد. اگر با این دو مفهوم آشنا نیستید باید بگوییم که رابط کاربری (User Interface) با طرح‌ بندی گرافیکی سایت سروکار دارد که و شامل طراحی صفحه، انیمیشن‌ها، انتقال‌ها، تعاملات میکرو و غیره می‌شود. به طور خلاصه، UI همه چیز در مورد ظاهر یک سایت یا حتی اپلیکیشن موبایل را پیگیری می‌کند.

از طرفی طراحی UX (تجربه کاربر) نحوه تعامل کاربران با سایت را پی‌ریزی می‌کند. به طور خلاصه، این نوع طراحی به کاربران کمک می‌کند تا تجربه مثبتی از گشت‌وگذار در سایت داشته باشند. اگر می‌توانید زمان کافی را صرف کرده و مباحث مربوط به این دو بخش مهم را آموزش ببینید، می‌توانید در آینده از هزینه خود زمان طراحی وب‌سایت کم کنید. در صورتی که این کار برای شما میسر نیست، برون سپاری این نوع وظایف به شرکت‌های مربوطه می‌تواند گزینه بهتری باشد.

 

تاثیر ui/ux بر قیمت سایت
  • استاتیک و داینامیک بودن سایت

شاید در مورد این مبحث هم اطلاعات کافی نداشته باشید. در نتیجه خوب است بدانید که یک وب‌سایت استاتیک نیازی به برنامه نویسی وب یا طراحی پایگاه داده ندارد. این نمونه ابتدایی‌ترین شکل وب‌سایت است و ساده‌ترین آنها است که برای ایجاد سایت‌هایی در مقیاس کوچک، عالی هستند. البته زمان بررسی قیمت طراحی سایت باید به این نکته توجه کنید که در سایت استاتیک، نگهداری تعداد زیادی از صفحات می‌تواند خیلی سریع به یک دردسر زمان بر و غیر عملی تبدیل شود.

اگر به یک وب‌سایت با صدها صفحه و تعداد زیادی محتوا نیاز دارید، سایت داینامیک ممکن است برای شما مناسب باشد. یک وب‌سایت پویا (که به عنوان سایت مبتنی بر پایگاه داده هم شناخته می‌شود) به برنامه نویسی وب و طراحی پایگاه داده نیاز دارد. این نوع سایت حاوی اطلاعات و محتوایی است که بسته به عواملی مانند بیننده سایت، زمان روز، منطقه زمانی یا زبان بومی کشور بیننده تغییر می‌کند. محتوای سایت شما (متن/تصاویر) در پایگاه داده یا سیستم مدیریت محتوا ذخیره می‌شود. هنگامی که اطلاعات در پایگاه داده به روز می‌شوند یا تغییر می‌کنند، تغییرات در سایت هم اعمال می‌شوند.

 

  • نوع cms سایت

یکی از زیربخش‌های مدیریت محتوای سایت، مدیریت محتوای وب است. WCMS برنامه‌ای است که در حفظ، کنترل، تغییر و جمع آوری مجدد محتوای یک صفحه وب کمک زیادی به ما می‌کند. محتوای صفحات وب باید مانند سایر محتواها مدیریت شود. مدیریت محتوای وب (WCM) برای ایجاد، مدیریت، ذخیره و نمایش محتوا در صفحات وب مورد استفاده است.

می‌دانیم که محتوا در پایگاه داده نگهداری می‌شود و با استفاده از یک زبان منعطف مانند XML یا Net مونتاژ خواهد شد. همچنین صفحات وب را می‌توان با حفظ کنترل بر روی بخش‌هایی از طرح، ویرایش کرد. نهایتا هنگام بودجه بندی برای تعیین قیمت طراحی سایت باید مشخص کنید که نوع cms سایت شما چگونه پیش خواهد رفت.

 

تاثیر cms بر قیمت طراحی سایت

  • هاست و سرور

بهتر است این گزینه را در صدر فهرست خود قرار داده و ابتدا برای آن بودجه بندی لازم را مشخص کنید. حتما می‌دانید که هاستینگ، یک سرویس آنلاین است که محتوای وب‌سایت شما را در اینترنت قابل دسترسی می‌کند. هنگام انتخاب هاست و خرید این سرویس باید بدانید که با انواع مختلفی روبرو هستید و باید بر اساس نوع فعالیت خود، یک مورد از آنها را انتخاب کنید. این مکان ابری، همان فضایی است که اصطلاحا آن را اجاره می‌کنید تا تمام فایل‌ها و داده‌های وب‌سایت را ذخیره کنید.

همچنین به یاد داشته باشید سروری که وب‌سایت شما را میزبانی می‌کند، یک رایانه فیزیکی است که به طور مداوم فعال است تا سایت را همیشه در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهد. خرید سرور برای هاست به شما این امکان را می‌دهد که تمام داده‌های سایت خود را در آن سرورهای ارائه دهنده، ذخیره کنید.

 

  • امنیت سایت

زمانی که صحبت از امنیت سایت می‌شود، مهم است که نهایت تلاش و بیشترین میزان بودجه به این بخش تعلق بگیرد. منظور ما از امنیت وب‌سایت، مجموعه اقدامات یا برنامه‌های کاربردی است که برای اطمینان از حفظ داده‌های وب‌سایت در مقابل مجرمان سایبری اتخاذ می‌شوند. این اقدامات به محافظت از داده‌ها، سخت‌افزار و نرم‌افزار حساس در یک وب‌سایت در برابر انواع مختلف حملاتی که در حال حاضر وجود دارد کمک می‌کنند. در نتیجه مهم است که زمان استعلام قیمت طراحی سایت، گزینه‌هایی از این دست را در اولویت خود قرار دهید.

 

آیا امنیت سایت بر قیمت آن تاثیرگذار است؟

  • شرکت طراحی سایت 

اشاره کردیم که اگر وقت و زمان کافی برای دریافت برخی آموزش‌ها را ندارید، می‌توانید با برون سپاری مسئولیت‌های مختلف، مسیر راه اندازی وب‌سایت خود را هموار کنید. در واقع شما با استفاده از امکانات و خدمات مختلف شرکت‌هایی که می‌توانند طراحی قسمت‌های متفاوت سایت شما را بر عهده بگیرند، با خیال آسوده کسب‌وکار خود را پیش خواهید برد.

قبل از عقد هرگونه قرارداد با شرکت‌ طراحی سایت، مقایسه با رقبا در بازار کار را فراموش نکنید. شرکت منتخب باید بتواند مسئولیت تمامی فعالیت‌ها خود را برعهده گرفته و همچنین پشتیبانی مناسبی به شما ارائه کند. لازم به ذکر است که کیان تجارت از آن دست شرکت‌هایی است که با تکیه بر تجربه چند ساله خود در زمینه طراحی انواع سایت، اپلیکیشن و تبلیغات گوگل، سطح مناسبی از رضایت را میان کاربران به دست آورده است.

 

  • تک زبانه یا چند زبانه بودن

اینکه زبان سایت شما فارسی باشد و یا دیگر زبان‌های زنده دنیا را نیز در سایت خود اعمال کنید، ابتدا به جامعه مخاطبان و سپس به نوع فعالیت شما بستگی دارد. اگر فعالیت شما در سطح بین الملل پیش می‌رود، باید اطلاعات لازم را به مخاطبان بین المللی ارائه دهید. در نتیجه زمان تصمیم گیری بین رویکرد تک زبانه و چند زبانه سایت، باید در نظر داشته باشید که آیا محتوا را برای خوانندگان بین المللی خود تغییر می‌دهید یا خیر. توجه داشته باشید که این امر بر قیمت طراحی سایت تاثیر گذاشته و آن را تغییر می‌دهد.

 

  • اختصاصی بودن یا قالب آماده

شاید دیده باشید که برخی از قالب‌های مناسب سایت را می‌توان به صورت رایگان دانلود کرده و راه اندازی کرد. این نوع قالب‌ها یا در واقع طراحی سایت با وردپرس می‌تواند برای کسب‌وکارهای نوپا مقرون به صرفه باشند؛ اما فراموش نکنید که تنها شما آن را دانلود نکرده‌اید. به این معنا که ظاهر و امکانات آن قالب در دیگر سایت‌ها هم موجود است.

اگر قصد دارید طراحی سایت اختصاصی داشته باشید، باید هزینه مربوط به آن را نیز در نظر بگیرید. جدا از منحصر به فرد بودن در این امر، توسعه وب‌سایت سفارشی با تکیه بر تجربه افراد متخصص انجام می‌شود. این کار شما را وادار می‌کند تا سایت را با کدنویسی راه اندازی کرده و برای طراحی UI و UX منحصر به فرد خود در تلاش باشید.

 

  • فروشگاهی یا غیر فروشگاهی بودن

طراحی سایت فروشگاهی و سایت که تنها قصد ارائه برخی اطلاعات را دارد، تفاوت بسیاری دارند. اولین تفاوت در نوع امکاناتی است که یک سایت فروشگاهی به آن نیاز دارد. برای نمونه شما به صفحات مختلفی نیاز خواهید داشت تا انواع محصولات را به تفکیک معرفی کرده و درگاه‌های پرداخت آنها را مشخص کنید. زمان استعلام قیمت طراحی سایت متوجه می‌شوید که این موارد بر هزینه‌های پرداختی تاثیر مستقیم دارند.

 

  • ریسپانسیو بودن سایت

این مفهوم به معنای طراحی وب‌سایت واکنش‌گرا است. هدف از این نوع طراحی، آماده کردن صفحات برای نمایش درست در دستگاه‌های مختلف با سایزهای متفاوت است. به این معنا که اندازه‌های پنجره یا صفحه نمایش از حداقل تا حداکثر اندازه نمایش، قابل مشاهده باشد تا رضایت بازدید کننده را به همراه آورد.

به زبان دیگر، طرح‌بندی‌های مربوط به سایت واکنش‌گرا، به ‌طور خودکار با هر اندازه صفحه نمایش دستگاه، اعم از دسکتاپ، لپ‌تاپ، تبلت یا تلفن همراه، تنظیم و تطبیق پیدا می‌کند.

 

  • سئو بیس بودن سایت

در نهایت مسئله سئو در سایت شما به میان می‌آید. این مهم نیز از آن دست فعالیت‌هایی است که می‌توان با اعتماد به متخصصان پیش برود. البته اگر مهارت لازم در تبیین و طراحی محتوای سئو بیس شده را دارید، می‌توانید تمام مسئولیت این بخش را بر عهده بگیرید.

 

تماس با کارشناس طراحی سایت

نتیجه گیری

در مجموع باید بدانید که تمامی این نکات و مهارت‌ها را نمی‌توان در یک فرد پیدا کرد. معمولا کسانی که به طراحی UI علاقه دارند به سراغ تولید محتوای سئو شده نمی‌روند. در نتیجه می‌توانید با استفاده از تجربه کارشناسان قابل اعتماد، روند طراحی وب‌سایت خود را به خوبی پیش برده و از صرف هزینه‌های بیهوده جلوگیری کنید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید