افزونه تبلیغات گوگل - ترفندهایی برای تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات گوگل

افزونه تبلیغات گوگل - ترفندهایی برای تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات گوگل

آیا ترجیح می‌دهید با صرف هزینه یکسان، یک کمپین گوگل ادز تاثیرگذار و بزرگ داشته باشید یا یک کمپین تبلیغاتی گوگل ادز کوچک؟ جواب مشخص است. وقتی صحبت از کمپین تبلیغاتی موثر می‌شود همیشه تبلیغات بیشتر و بزرگتر، بهتر است؛ اما چگونه می‌توانید تبلیغات گوگل ادوردز خود را بدون صرف هزینه بیشتر (یا حتی شاید با صرف هزینه کمتر) تاثیرگذارتر کنید؟

 افزونه‌های تبلیغاتی در این زمینه عملکرد خوبی دارند و توصیه می‌شود که آن‌ها را به تبلیغات خود اضافه کنید. در همین راستا و در ادامه این مقاله، به این سوالات پاسخ می‌دهیم که چرا این افزونه‌ها مهم هستند و چگونه می‌توانید از آن‌ها در استراتژی کمپین گوگل ادز خود استفاده کنید.

 

افزونه تبلیغاتی گوگل ادوردز چیست

افزونه تبلیغاتی گوگل ادورز، محتوا و اطلاعاتی است که به تبلیغات شما اضافه می‌شود. افزودن این اطلاعات به گسترش و بزرگتر شدن تبلیغات کمک می‌کند. انواع مختلفی از افزونه‌ها وجود دارد و هر یک از آن‌ها اطلاعات مرتبط و متفاوتی را در اختیار مشتریان احتمالی قرار می‌دهند تا شرکت شما را انتخاب کنند.

اگرچه بیشتر افزونه‌ها به تنظیمات نیاز دارند اما کمی کار و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها ارزش دارد؛ زیرا به طور کلی عملکرد تبلیغات را از نظر تعداد کلیک‌ها، هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، موقعیت صفحه و رتبه تبلیغ بهبود می‌بخشند.

 

از افزونه‌های تبلیغاتی برای ایجاد کمپین گوگل ادز موثر استفاده کنید

با استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی برای ایجاد  و بهینه سازی کمپین گوگل ادز تاثیرگذار ، تبلیغات موجود شما راه‌های بیشتری پیش روی خواننده برای تعامل با شرکت شما قرار می‌دهند. این افزونه‌ها به تبلیغات شما اضافه می‌شوند و می‌توانند مخاطبان را به صفحات دیگری از سایت شما هدایت کنند. به این ترتیب، خوانندگان می‌توانند اطلاعات بیشتر یا متفاوتی درباره کسب‌وکار، شرکت و یا سایت شما بدست آورند.

آنها مزایای شرکت شما مانند حمل و نقل رایگان، سیاست بازگشت ۹۰ روزه، فروش در حال انجام و ... را برجسته می‌کنند. این افزونه‌ها یک شماره تلفن برای تماس یا یک مکان برای بازدید از شرکت ارائه می‌دهند. افزونه‌های تبلیغاتی حتی می‌توانند به طور مستقیم، مشتری را به صفحه دانلود یا جایی هدایت کنند که اپلیکیشن شما در دسترس قرار دارد.

علاوه بر این، استفاده از افزونه‌ها می‌تواند نرخ کلیک تبلیغات و حتی نرخ تبدیل را افزایش دهد.

در نهایت، استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی، معمولا رتبه تبلیغات گوگل ادوردز شما را بهبود می‌بخشد و منجر به رتبه بهتر صفحات و هزینه کمتر به ازای هر کلیک م‍ی‌شود.علاوه بر این موارد، افزونه‌های گوگل ادز شانس دیده شدن و نمایش تبلیغات شما را افزایش می‌دهند. 

طبق گفته گوگل، افزونه‌های تبلیغاتی معمولا نرخ کلیک و عملکرد کلی کمپین گوگل ادز را بهبود می‌بخشند؛ زیرا اضافه کردن اطلاعات، تبلیغات را به چیزی مفیدتر تبدیل می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: با افزونه Image Extension تبلیغات گوگل را برای کاربران جذاب تر کنید

 

چه نوع افزونه‌هایی برای تبلیغات گوگل وجود دارد؟

از افزونه‌های تبلیغات گوگل می‌توانید برای داشتن یک کمپین گوگل ادز موثر استفاده کنید و تبلیغات را در معرض دید بیشتر قرار دهید. انواع مختلفی از افزونه‌ها در گوگل ادوردز در دسترس شما هستند که در زیر نام برخی از آن‌ها ارائه شده است.

  • افزونه Sitelink یا پیوند سایت
  • افزونه‌های Call یا تماس
  • افزونه Location یا موقعیت مکانی
  • افزونه Callout یا فراخوانی
  • افزونه Message یا پیامک
  • افزونه Structured Snippet یا استراکچر دیتاا
  • افزونه Price یا قیمت
  • افزونه‌ Review یا نقد و بررسی
  • افزونه App یا اپلیکیشن

در ادامه، برای یافتن بهترین نوع افزونه‌ها برای استفاده در استراتژی تبلیغاتی، چند مورد از مفیدترین افزونه‌ها را برای شما بررسی می‌کنیم.

افزونه‌های Callout یا فراخوان

اکستنشن تبلیغات گوگل

برای دیده شدن تبلیغات و ارائه اطلاعات مفید به مشتریان احتمالی خود، افزونه ساده اما قدرتمند Callout را در نظر بگیرید.

افزونه Callout یک خط متن اضافی را درست زیر عنوان آگهی تبلیغاتی شما اضافه می‌کند. متن فراخوان به ۲۵ کاراکتر محدود شده است؛ بنابراین باید سعی کنید متن را کوتاه، خاص و جذاب نگهدارید.

شما می‌توانید افزونه‌های فراخوان را در سطح حساب، کمپین یا گروه تبلیغاتی تنظیم کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که فراخوان‌های خاص چه موقع ظاهر شوند. شما باید حداقل دو فراخوان ایجاد کنید تا یکی از آن‌ها نمایش داده شود.

افزونه‌های Sitelink یا پیوند سایت

اکستنشن تبلیغات گوگل

برای داشتن یک کمپین گوگل ادز موفق ، افزونه‌هایی مثل Sitelink را اضافه کنید. به جز صفحه‌ای که کاربران با کلیک روی تبلیغ، وارد آن می‌شوند با استفاده از لینک‌های سایت می‌توانید کاربران را به صفحات دیگری در سایت خود هدایت کنید.

با اضافه کردن افزونه Sitelink می‌توانید حداکثر شش لینک دیگر را در تبلیغ خود بگنجانید. این لینک‌ها باید مخاطبان را به صفحاتی هدایت کنند که اطلاعات مربوط به شرکت شما مانند جزئیات مربوط به یک محصول جدید، ساعات کاری شما، یک ویدیو، یک وبینار یا حتی یک محصول را در بر دارند.

لینک‌ها در زیر عنوان آگهی تبلیغاتی شما ظاهر می‌شوند و می‌توانند با توضیحات اضافی همراه شوند که افزودن توضیحات به شدت توصیه می‌شود.

چرا اضافه کردن توضیحات بهتر است؟

چون هر توضیحی که اضافه می‌کنید تبلیغات خود را با یک هزینه یکسان، بسیار گسترده‌تر می‌کنید.

هر لینکی که وارد می‌کنید می‌تواند با یک توضیح ۸۰ کاراکتری همراه باشد. در این توضیحات می‌توانید برای ترغیب کاربر به کلیک کردن، کلمه‌ کلیدی و جملات کوتاه مرتبط را کپی و وارد کنید. به این طریق، تبلیغ شما بزرگ‌تر و مرتبط‌تر می‌شود.

افزونه گوگل ادز Call  یا تماس

افزونه گوگل ادز Call  یا تماس

افزونه Call یکی دیگر از بهترین افزونه‌های تبلیغاتی برای داشتن یک کمپین گوگل ادز موفق است.

صرف نظر از اندازه کسب و کار (بزرگ یا کوچک) همه صاحبان کسب‌وکار دوست دارند که مردم با شرکت آن‌ها تماس بگیرند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، سؤال بپرسند، اطلاعات بیشتری دریافت کنند، محصولی سفارش دهند و یا برای حل مشکلاتشان از آن‌ها کمک بخواهند و در واقع، به همین دلیل است که بسیاری افراد به دنیای کسب‌وکار قدم می‌گذارند. این افراد دوست دارند مشکل و نیازی از مردم را برطرف کنند.

افزونه تماس با افزودن یک شماره تلفن یا دکمه تماس به تبلیغات شما، افراد را تشویق می‌کند تا با شرکت شما تماس بگیرند. شماره تلفن توسط گوگل قابل تخصیص و به طور جداگانه قابل پیگیری است.

افزونه Location یا موقعیت مکانی

افزونه تبلیغات گوگل - لوکیشن

افزونه Location یا موقعیت مکانی، یک ابزار عالی برای کسب‌وکارهایی است که تمام تلاش‌های خود را روی یک حوزه خاص متمرکز کرده‌اند.

اگر کسب و کار شما به دنبال این است که توجه افراد محلی را جلب کند، از این نوع افزونه در کمپین گوگل ادز بعدی خود استفاده کنید تا به مشتریان احتمالی خود نشان دهید که چقدر به آن‌ها نزدیک هستید.

کسب‌وکارها و شرکت‌هایی که بسیار بزرگ هستند، شعبه‌های مختلفی دارند و در موقعیت‌های مکانی مختلف قرار گرفته‌اند نیز می‌توانند از افزونه‌های موقعیت مکانی برای نمایش نزدیک‌ترین موقعیت مکانی به کاربر استفاده کنند.

 

افزونه گوگل ادز ، راهی موثر برای داشتن یک کمپین تاثیرگذار و بزرگ

افزودن افزونه تبلیغات گوگل برای ایجاد یک کمپین گوگل ادز تاثیرگذار ، آنها را هدفمندتر، مرتبط‌تر و کلیک خور‌تر می‌کند و البته در بالای صفحه نتایج جستجو، بسیار بیشتر دیده می‌شوند.

گوگل تنها در صورتی افزونه‌ها را نشان می‌دهد که اطمینان یابد آنها عملکرد تبلیغات شما را بهبود می‌بخشند؛ بنابراین مطمئن شوید که اطلاعات ارائه شده به مشتریان احتمالی کاملا مرتبط هستند.

استفاده از این افزونه‌ها رایگان است و شما بدون افزایش هزینه برای تبلیغ، اطلاعات بسیار بیشتری درباره کسب و کار خود در اختیار مخاطبان قرار می‌دهید.

در واقع باید گفت که اطلاعات، تجربه جستجو را بهبود می‌بخشند و به مشتریان کمک می‌کنند تا کسب و کار شما را انتخاب کنند. در نتیجه، فقط به خاطر بزرگ‌تر کردن تبلیغات خود، اطلاعات را اضافه نکنید. مطمئن شوید اطلاعاتی که ارائه می‌دهید، تجربه جستجوی کاربر و مشتریان احتمالی را بهبود می‌بخشد.

به خاطر داشته باشید که اکستنشن های تبلیغات گوگل می‌توانند در هر سطحی از حساب ادوردز شما ایجاد شوند و در سطح حساب، سطح کمپین، یا در سطح گروه تبلیغاتی نشان داده شوند.

 

بیشتر بدانید: شکستن ۶ باور اشتباه درباره گوگل ادز

 

نرخ تبدیل را به خاطر داشته باشید

برای هر یک از پیوندهای سایتی که می‌سازید صفحات فرود خاصی ایجاد کنید. به این ترتیب، به جای اینکه فقط مشتریان را به یک صفحه معمولی در وب‌سایت خود هدایت کنید می‌توانید آنها را به یک صفحه هدفمند بفرستید که می‌دانید در آنجا به راحتی به یک مشتری تبدیل می‌شوند.

نتیجه‌گیری

برای ایجاد یک کمپین گوگل ادز موثر عواملی مختلفی را باید در نظر گرفت. همانطور که در این مقاله اشاره شد افزونه‌ها با افزودن اطلاعات مرتبط و مهم به تبلیغات به دیده شدن و اثرگذاری آن‌ها روی مشتری کمک می‌کنند و شما می‌توانید بدون هزینه بیشتر تبلیغات خود را تاثیرگذارتر و بزرگتر کنید..

tel:+982188230063

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید